Amicul Tinerimii, 1935 (Anul 3, nr. 1-6)

1935-01-01 / nr. 1

Amicul Tinerimii educafie, morală, ştiinţa, literatură, muzică, distracţie ANUL NOU "::'JÎ!'iV‘ ' -iii i. 20 JUL1937 Cum trec, dispar din lume toate şi se cufundă în noian. Şi vremea îşi urmează cursul, şi iarăşi a trecut un an ! Un an de lupte şi de patimi, de suferinţi şi fericiri. In urma lui abia rămâne, doar o comoară dezminţiri .... Câte iluzii spulberat-a şi anul care s'a sfârşit; Câte nădejdi au fost legate de el, şi nu le-am împlinit; Şi câte inimi sbuciumate, balsam durerii-au aşteptat; Câţi ochi găsit-a plini de lacrămi şi tot în lacrămi i-a lăsat ? Căci lumea şi vieaţa întreagă, e ca o mare de amar — Şi picurii de fericire în valurile ei dispar. Iar inimei de fericire — s’o amăgeşti — de ce-i mai spui ? Căci cumpănită cu durere, în lume, fericire nu-i .... Şi totuşi, ce frumoasă-i vieaţa . . . după cumplitele-i dureri ? Ce dulce ni se pare clipa de fericiri şi mângâieri ! Din ceasul naşterii, vieaţa, ni-e scumpă, dragă, şi-o iubim. Da, o iubim şi’n suferinţă ■—■ numai şi numai să trăim. Pe-a vieţii hotărîtă scară noi ne pornim încetinel. Şi an de an, fără repaus, urcăm cu greu câte-un fuştel. Oricât de grea ne este vieaţa noi o purtăm cu drag şi dor. Trecând un an plin de speranţă, urcăm fuştelul viitor ! Bine-ai venit dară pe lume, An Nou, cu drag te-am aşteptat. Anul cel vechiu de suferinţe l-am îngropat şi l-am uitat. Azi tu ne eşti nădejdea 'ntreagă, nădejde nouă ! Fii slăvit ! Cu încredere privim la tine, bine-ai venit, bine-ai venit ! EMIL Fii o lampă în cămăruţă, dacă nu poţi fi o stea pe cer.