Buletinul Oficial, ianuarie-iunie 1970, Partea 3 (Anul 6, nr. 7-134)

1970-05-26 / nr. 107

838 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA a III-a, Nr. 107 f . _ Prezentarea scrisorilor de acreditare de către ambasadorul Australiei La 25 mai 1970 președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, Nicolae Ceaușescu, a primit pe Roy Robert Fernandez, care și-a prezentat scrisorile de acreditare în calitate de ambasador extraordinar și plenipotențiar al Australiei în Republica Socialistă România. Cu prilejul prezentării scrisorilor de acreditare, ambasadorul Roy Robert Fernandez, după ce a transmis președintelui Consiliului de Stat salutări și urări de sănătate din partea guvernatorului general al Uniunii Australiei, a spus : „Doresc să vă asigur. Excelență, de dorința guvernului Australiei de a promova prietenia și colaborarea între țările noastre. Fiind primul ambasador australian în Republica Socialistă România, nutresc speranța sinceră că voi putea contribui în mod concret la întărirea relațiilor prietenești existente între țările noastre". In cuvîntul său, tovarășul Nicolae Ceaușescu a mulțumit pentru salutările ce i-au fost adresate și l-a rugat pe ambasadorul Roy Robert Fernandez să transLa 25 mai 1970 președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, Nicolae Ceaușescu, a primit pe "Alfred William Rappard, care și-a prezentat scrisorile de acreditare în calitate de ambasador extraordinar și plenipotențiar al Elveției în Republica Socialistă România. Prezentînd scrisorile de acreditare, ambasadorul el vețian Alfred William Rappard a transmis președin telui Consiliului de Stat al României și poporului român urări de fericire și prosperitate din partea președintelui Confederației Elvețiene și a membrilor Consiliului Federal, mită guvernatorului general al Uniunii Australiei și poporului australian calde urări de sănătate și fericire. în continuare, președintele Consiliului de Stat al României a spus : „împărtășim dorința guvernului Australiei de a promova prietenia și colaborarea cu România și ne exprimăm la rîndul nostru convingerea că, prin eforturi comune, țările noastre vor extinde colaborarea și cooperarea reciprocă spre binele celor două popoare, al cauzei destinderii și păcii în lume". Președintele Consiliului de Stat a urat ambasadorului Australiei succes deplin în îndeplinirea înaltei sale misiuni și l-a asigurat de întregul sprijin al Consiliului de Stat, al guvernului român și al său personal. După ceremonia prezentării scrisorilor de acreditare, președintele Consiliului de Stat, Nicolae Ceaușescu, a avut o convorbire cordială cu ambasadorul Roy Robert Fernandez. La solemnitatea prezentării scrisorilor de acreditare și la convorbire au participat Constantin Stătescu, secretarul Consiliului de Stat, și George Macovescu, prim-adjunct al ministrului afacerilor externe. „Legăturile dintre Elveția și România sînt numeroase — a spus ambasadorul elvețian. Țările noastre sînt țări de dimensiuni mijlocii care-și datoresc existența nu atît virtuților îndoielnice ale forței, cît mai ales fidelității față de normele dreptului internațional. Ele au știut să-și păstreze propriile particularități, respectînd, totodată, pe cele ale altora. Acesta este de altfel spiritul în care mă voi strădui să-mi îndeplinesc înalta misiune ce mi-a fost încredințată" — a spus ambasadorul elvețian. In încheiere, el a arătat că va acționa pentru dezvoltarea legăturilor dintre cele două țări în spiritul înțelegerilor stabilite cu prilejul viz. Prezentarea scrisorilor de acreditare de către ambasadorul Elveției 2