Buletinul Oficial, ianuarie-iunie 1971, Partea 3 (Anul 7, nr. 1-158)

1971-01-03 / nr. 1

2 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA, partea a III-a, Nr. 1 însemnate pentru dezvoltarea învățămîntului, culturii, ocrotirii sănătății. Putem spune că întregul program de edificare economică și socială adoptat cu cinci ani în urmă de Congresul al IX-lea al partidului a fost îndeplinit cu succes. Anul 1970 a fost, după cum se știe, și un an de grele încercări pentru poporul român ; inundațiile din primăvară au pricinuit pagube mari economiei naționale și populației. Poporul nostru și-a dovedit însă și cu acest prilej înalta forță morală, eroismul, patriotismul său fierbinte, în ciuda greutăților, planul industrial a fost îndeplinit, agricultura a furnizat economiei naționale importante cantități de produse. Măsurile luate au permis asigurarea fondului de mărfuri agroalimentare necesar aprovizionării populației. Toate acestea sunt o dovadă elocventă a trăiniciei și superiorității orînduirii noastre socialiste, a capacității poporului român de a infringe și depăși orice obstacole în mersul său triumfător spre comunism. Progresele pe care le-am obținut sunt o vie și pregnantă întruchipare a activității neobosite desfășurate de clasa muncitoare, de țărănime și intelectualitate, de toți cetățenii, fără deosebire de naționalitate, care urmează cu încredere nestrămutată politica partidului — expresie a intereselor fundamentale și a aspirațiilor celor mai arzătoare ale poporului nostru. Dați-mi voie ca pentru toate aceste realizări, pentru munca nobilă închinată înfloririi patriei noastre scumpe, România socialistă, să vă adresez tuturor, dragi concetățeni, cele mai sincere și cordiale felicitări. Odată cu începutul anului 1971, intrăm într-o nouă etapă a dezvoltării economice și socialculturale a țării, concretizată în prevederile noului plan cincinal. Pe drept cuvînt se poate spune că cincinalul viitor, întocmit pe baza Directivelor celui de-al X-lea Congres al partidului, va asigura ridicarea la un nivel superior a întregii economii naționale, atît ca potențial, dar mai ales din punct de vedere calitativ. îndeplinirea planului de stat pe anul 1971 — adoptat recent de Marea Adunare Națională — va crea premisele pentru realizarea în cele mai bune condiții a acestui măreț program. Au fost luate — și se vor lua în continuare — măsuri pentru perfecționarea activității economice, pentru creșterea eficienței întregii producții materiale. S-a trecut la aplicarea măsurilor pentru ridicarea nivelului agriculturii, atît prin dezvoltarea și modernizarea bazei materiale, cît și prin perfecționarea organizării, conducerii și planificării producției. în centrul preocupărilor partidului și statului nostru va sta grija pentru satisfacerea într-un grad tot mai înalt a cerințelor materiale și spirituale ale poporului. Recenta plenară a Comitetului Central a adoptat în acest scop o serie de măsuri importante: în cursul anului 1971, ca și în ceilalți ani ai noului cincinal, vor fi luate noi măsuri pentru creșterea nivelului de trai al maselor. Se vor asigura, pe măsura sporirii resurselor materiale și financiare, venituri tot mai mari pentru oamenii muncii, condiții de viață din ce în ce mai bune pentru întregul popor. Tot ceea ce se făurește în țara noastră, întreaga activitate de construcție socialistă au drept țel major bunăstarea oamenilor muncii, asigurarea accesului tuturor membrilor societății la binefacerile civilizației moderne, dezvoltarea multilaterală a personalității umane. Realizarea acestor mari obiective cere din partea tuturor celor ce muncesc — în calitatea lor dublă de producători și proprietari ai mijloacelor de producție — o activitate susținută, o contribuție activă la soluționarea problemelor generale ale vieții economice, politice și sociale Perfecționarea organizării și planeiei, dezvoltarea democrației șa cadrul propice pentru participa temenilor muncii, fără deosebire de la conducerea producției, la activ organismelor sociale, la elaborarea și înfăptuirea întregii politici de construcție socialistă. Mersul înainte al României spre progres și prosperit, este astfel rezultatul nemijlocit al creației știente a poporului, deplin suveran în țara sa, stăpîn pe destinele sale, liber să-și făurească viitorul așa cum dorește. Dispunem de o bază economică puternică, avem o perspectivă clară, țeluri precise. La cîrma țării se află încercatul nostru partid comunist, strîns legat de clasa muncitoare, de masele largi ale oamenilor muncii, trup din trupul poporului, care își îndeplinește cu cinste rolul istoric de forță politică conducătoare a societății socialiste, călăuzindu-se după legile generale ale noii orînduiri, după învățătura marxist-leninistă aplic'