Buletinul Oficial, mai-august 1972, Partea 3 (Anul 8, nr. 106-235)

1972-05-14 / nr. 120

BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, partea a II-a, Nr. 120 801 Uniunile de creație vor stimula creatorii — potrivit planurilor lor de activitate — la realizarea unor lucrări literare, de artă plastică, muzicale și cinematografice, care, prin conținutul și valoarea lor artistică, să reflecte semnificația istorică pentru destinele poporului român a actului revoluționar din decembrie 1947 și profundele transformări petrecute în viața economică și social-culturală a țării în cei 25 de ani de la proclamarea Republicii. In luna decembrie 1972 se va organiza Decada dramaturgiei originale românești", cu care prilej se vor pregăti și prezenta spectacole cu cele mai reprezentative piese și lucrări muzicale din creația originală contemporană românească. De asemenea, în luna decembrie, va avea loc vernisajul Salonului de pictură și sculptură al municipiului București, organizat cu prilejul împlinirii a 25 de ani de la proclamarea Republicii. Expoziții asemănătoare se vor deschide în cinstea mărețului eveniment și în orașele reședință de județ. Se vor edita, în limba română și în limbile naționalităților conlocuitoare, lucrări privind istoria patriei și a Partidului Comunist Român, trecutul de luptă al poporului român și cultura sa milenară, momente ale istoriei contemporane a României, semnificația evenimentului de la 30 decembrie 1947. In perioada 1—10 decembrie 1972, se va organiza .,Decada cărții românești", dedicată aniversării Republicii. Se vor organiza, sub genericul „Slăvim Republica", manifestări cultural-artistice ale artiștilor amatori consacrate acestui eveniment : festivaluri, concursuri, treceri în revistă, microstagiuni, expoziții de artă populară și de fotografii etc. In luna decembrie va avea loc festivalul anual al filmului la sate, precum și,Retrospectiva filmului românesc", în cadrul cărora se vor prezenta cele mai valoroase filme documentare și artistice realizate în cei 25 de ani de la proclamarea Republicii. Va fi organizată o sesiune științifică cu tema : „Republica Socialistă România la un sfert de veac de luptă pentru transformări revoluționare, pentru propășirea economică și social-culturală a țării". Muzeul de istorie al Republicii Socialiste România, în colaborare cu Muzeul de istorie a partidului comunist, a mișcării revoluționare și democratice din România. Muzeul de artă al Republicii Socialiste România vor deschide expoziții jubiliare consacrate celei de-a 25-a aniversări a proclamării Republicii Populare Române , în municipiile București, Iași, Cluj, Timișoara, Constanța, Oradea, Tîrgu Mureș, Craiova, Brașov, Galați și Suceava se vor organiza expoziții temporare care vor oglindi cele mai importante succese muzeistice obținute în ultimii 25 de ani. Sindicatele, organizațiile de tineret și femei, celelalte organizații din componența Frontului Unității Socialiste vor organiza manifestări cultural-educative adecvate categoriilor respective , concursuri profesionale și alte acțiuni menite să contribuie la educarea maselor, la ridicarea nivelului lor de pregătire politico-ideologică, culturală și profesională. Consiliul național, consiliile locale pentru educație fizică și sport, cluburile și asociațiile, împreună cu organizațiile de masă și obștești, vor organiza manifestații sportive consacrate evenimentului. Presa centrală și locală, revistele culturale și literar-artistice, radioul și televiziunea vor marca evenimentul prin consemnarea multilaterală a momentului istoric al instaurării Republicii și a drumului nou pe care acest act l-a deschis în viața poporului și a țării, prin publicarea și transmiterea de materiale legate de semnificația proclamării Republicii, consacrate realizărilor din anii construcției socialismului. însemnate acțiuni sunt prevăzute în hotărîre pentru marcarea peste hotare a celei de-a XXV-a aniversări a Republicii Populare Române, în acest scop se vor publica, în limbi de circulație internațională, lucrările tovarășului Nicolae Ceaușescu și se vor organiza, cu ocazia apariției edițiilor din străinătate, acțiuni de popularizare a politicii interne și externe a partidului și statului nostru. Se vor edita în limbi străine lucrări de prezentare a transformărilor revoluționare și a realizărilor obținute de România în viața economică, social-politică și culturală în anii socialismului. Publicațiile pentru străinătate, cît și materialele documentare destinate străinătății, vor prezenta 3