Buletinul Oficial, septembrie-decembrie 1972, Partea 3 (Anul 8, nr. 236-348)

1972-09-27 / nr. 263

3786 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA, partea a III-a, Nr. 263 William R. Tolbert, prin care îi adresează un călduros salut și își exprimă speranța că între Liberia și România se vor dezvolta legături de colaborare și cooperare fructuoase. Mulțumind pentru mesajul ce i-a fost adresat, tovarășul Nicolae Ceaușescu a transmis, la rîndul său, șefului statului liberian cordiale urări de sănătate și fericire, relevînd dorința României de a dezvolta raporturile bilaterale dintre cele două țări, pe baza egalității în drepturi și avantajului reciproc, în cursul convorbirii au fost abordate probleme referitoare la promovarea colaborării dintre cele două țări, subliniindu-se hotărîrea comună de a imprima un curs ascendent relațiilor economice, tehnico-științifice și culturale, în interesul celor două popoare, al înțelegerii și cooperării internaționale. Au fost discutate, de asemenea, probleme actuale ale vieții internaționale, îndeosebi cu privire la situația politică din Africa și Europa; întrevederea s-a desfășurat într-o atmosferă cordială. Primire la Consiliul de Miniștri Marți 26 septembrie 1972, prim-vicepreședintele Consiliului de Miniștri al Republicii Socialiste România, Ilie Verdeț, a primit pe Gerhard Zimmermann, ministrul construcțiilor de mașini grele și instalații din Republica Democrată Germană, conducătorul delegației economice, care face o vizită în țara noastră. La întrevedere au luat parte Ioan Avram, ministrul industriei construcțiilor de mașini, precum și dr. Hans Voss, ambasadorul Republicii Democrate Germane la București, într-o atmosferă cordială și prietenească, au fost dezbătute probleme ale adîncirii și lărgirii colaborării și cooperării în domeniul construcțiilor de mașini între cele două țări ale noastre. Intrarea în vigoare a Acordului cu privire la asistența juridică în cauzele civile, familiale și penale și a Convenției consulare, ambele încheiate între Republica Socialistă România și Republica Populară Democrată Coreeană La data de 21 septembrie 1972 s-a efectuat la București schimbul instrumentelor de ratificare a Acordului dintre Republica Socialistă România și Republica Populară Democrată Coreeană cu privire la asistența juridică în cauzele civile, familiale și penale și a Convenției consulare dintre Republica Socialistă România și Republica Populară Democrată Coreeană, ambele semnate la Phenian la 2 noiembrie 1971. Acordul, potrivit prevederilor art. 62 pet. 1, și convenția, potrivit prevederilor art. 34 pet. 1, intră în vigoare în a 30-a zi de la data schimbului instrumentelor de ratificare, și anume la 21 octombrie 1972. Acordul și convenția au fost ratificate de Consiliul de Stat prin decretele nr. 305 și, respectiv, nr. 306, din 25 iulie 1972, publicate în Buletinul Oficial al Republicii Socialiste România, Partea I, nr. 87 din 7 august 1972. 2