Buletinul Oficial, aprilie-iunie 1974, Partea 3 (Anul 10, nr. 109-198)

1974-04-05 / nr. 109

BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA, PARTEA a III-a, Nr. 109 Ședința comună a consiliilor oamenilor muncii de naționalitate maghiară și germană în prezența tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, Președintele Republicii Socialiste România, a avut loc vineri 5 aprilie 1974 ședința comună a consiliilor oamenilor muncii de naționalitate maghiară și germană. Participanții au făcut tovarășului Nicolae Ceaușescu o caldă primire, o manifestare însuflețită în care și-au găsit o nouă și vibrantă expresie sentimentele de profundă satisfacție și mîndrie patriotică ale tuturor cetățenilor țării, indiferent de naționalitate, față de alegerea sa ca președinte al României socialiste, încrederea lor nețărmurită în Partidul Comunist Român, în secretarul său general, care conduce, în mod strălucit, destinele poporului și ale patriei pe calea luminoasă a socialismului și comunismului. In aplauzele puternice ale celor prezenți, în prezidiul ședinței au luat loc tovarășii Nicolae Ceaușescu, Emil Bodnaraș, Manea Mănescu, Janos Fazekas, Paul Niculescu-Mizil, Gheorghe Pană, Dumitru Popescu, Cornel Burtică, Miron Constantinescu, Mihai Gere, Richard Winter, prim-secretar al Comitetului județean Sibiu al Partidului Comunist Român, Ludovic Fazekas, prim-secretar al Comitetului județean Harghita al Partidului Comunist Român, Ștefan Péterfi, președintele Consiliului oamenilor muncii de naționalitate maghiară, Eduard Eisenburger, președintele Consiliului oamenilor muncii de naționalitate germană. In sală se aflau conducători ai unor instituții centrale și organizații obștești, reprezentanți ai consiliilor oamenilor muncii de naționalitate sîrbă din județele Timiș și Caraș-Severin și ai consiliilor oamenilor muncii de naționalitate ucraineană din județele Maramureș și Suceava, invitați din rîndul oamenilor muncii de naționalitate maghiară, germană, sîrbă și ucraineană din diferite județe și din Capitală. Au luat cuvîntul tovarășii Ștefan Péterfi, Eduard Eisenburger, Domokos Géza, directorul Editurii ,,Kriterion“, Anton Breitenhofer, vicepreședinte al Consiliului oamenilor muncii de naționalitate germană, redactor-șef al ziarului „Neuer Weg“, András Antalfi, vicepreședinte al Consiliului oamenilor muncii de naționalitate maghiară, conferențiar universitar la Institutul de medicină și farmacie din Tîrgu Mureș, Heinrich Sitzler, președintele Consiliului județean al oamenilor muncii de naționalitate germană — Sibiu, întîmpinat cu puternice și entuziaste aplauze, a luat cuvîntul tovarășul Nicolae Ceaușescu. Urmărită cu viu interes, cuvîntarea secretarului general al partidului a găsit un larg ecou, deplina aprobare și adeziune, în rîndul participanților, ea fiind subliniată în repetate rînduri cu îndelungi aplauze. Dragi tovarăși, îmi este plăcut să vă adresez un călduros salut și cordiale felicitări cu prilejul conferinței pe țară și al împlinirii a 70 de ani de la crearea primei asociații automobilistice din România, ale cărei frumoase tradiții le continuă astăzi „Automobil Clubul Român“. In condițiile dezvoltării generale a țării, ale sporirii și perfecționării producției industriale — a industriei naționale de autoturisme, în special — și ale înfăptuirii programului partidului de ridicare a nivelului de viață și de civilizație al întregului popor, mișcarea automobilistică din România va cunoaște o tot mai mare amploare. Aceasta pune sarcini deosebite în fața asociației dumneavoastră, chemată să desfășoare largă activitate educativă în rîndul automobiliștilor, o să contribuie, printr-o strînsă conlucrare cu organele de stat, la mai buna cunoaștere a normelor de conducere auto și la respectarea regulilor de circulație, la mărirea gradului de siguranță rutieră, să dezvolte spiritul gospodăresc pentru utilizarea cit mai rațională a combustibilului și lubrifianților. Sînt convins că asociația dumneavoastră va face totul pentru a-și îndeplini în condiții cit mai lume aceste sarcini, încadrîndu-se astfel în eforturile generale ale întregului nostru popor, hotărît să întîmpine cea de-a XXX-a aniversare a eliberării patriei și Congresul al XI-lea al partidului cu realizări cit mai însemnate în toate domeniile de activitate. Urez tuturor celor peste 100 000 de membri ai asociației dumneavoastră succese și satisfacții tot mai mari în activitatea de producție și în viața personală, multă sănătate și fericire ! Mesajul adresat de tovarășul Nicolae Ceaușescu asociației „Automobil Clubul Român“