Buletinul Oficial, iulie-decembrie 1977, Partea 1 (Anul 13, nr. 57-143)

1977-07-01 / nr. 57

BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA I, Nr. 57 economice, sociale, ideologice şi cultural-educative. Se accentuează procesul de trecere a unora din funcţiile şi atribuţiile statului în seama organismelor obşteşti, ale colectivelor de oameni ai muncii, ca expresie logică a mersului nostru înainte pe calea socialismului şi comunismului. Aceasta determină creşterea continuă a răspunderii colectivelor de oameni ai muncii, a organismelor democratice de conducere, pentru bunul mers al întregii vieţi publice din patria noastră. In lumina acestor realităţi, a particularităţilor actualei etape de dezvoltare a societăţii noastre socialiste şi ţinînd seama de amploarea activităţii politico-ideologice şi cultural-educative, de sarcinile tot mai complexe ce se pun în faţa instituţiilor şi organismelor cu acest profil, se impune ridicarea spiritului de răspundere al comuniștilor, al cadrelor ce lucrează în acest domeniu, iar în conducerea organismelor respective un rol tot mai important trebuie să capete formele de conducere colectivă, colectivele înseși, masele largi de oameni ai muncii, adevăraţii beneficiari ai artei, ştiinţei, culturii, ai activităţii publicistice. în aceste condiţii sunt necesare reorganizarea şi modificarea atribuţiilor Comitetului pentru Presă şi Tipărituri, care exercită controlul preventiv în aceste domenii, întreaga răspundere a controlului revenind instituţiilor respective, conducerii colective a acestora, organelor însărcinate de partid şi de stat să îndrume munca ideologică şi cultural-educativă din ţara noastră. In scopul perfecţionării organizării şi conducerii organelor de presă, a Radioteleviziunii, editurilor, studiourilor cinematografice şi instituţiilor teatrale de tot felul, pentru creşterea rolului şi răspunderii organizaţiilor de partid, comuniştilor, oamenilor muncii în asigurarea bunei desfăşurări a activităţii acestora, Comitetul Central al Partidului Comunist Român hotărăşte : 1. Corespunzător locului deosebit pe care partidul şi societatea noastră îl acordă presei şi Radioteleviziunii, literaturii şi artei, întregii activităţi cultural-educative, este necesar să sporească contribuţia acestora la dezvoltarea conştiinţei socialiste a maselor, promovarea principiilor eticii şi echităţii socialiste şi formarea omului nou, transpunerea în viaţă a politicii partidului nostru, a hotărîrilor adoptate de Congresul al XI-lea al P.C.R. 2. Organele şi organizaţiile de partid, activiştii, cadrele de partid, comuniştii, toţi lucrătorii din redacţii şi edituri, de la Radioteleviziune, din celelalte instituţii de artă şi cultură, poartă întreaga răspundere pentru conţinutul şi orientarea activităţii din domeniile respective, pentru aplicarea în viaţă a hotărîrilor şi sarcinilor izvorîte din documentele de partid, din indicaţiile secretarului general al partidului. 3. In făurirea valorilor spirituale ale naţiunii noastre socialiste, în elaborarea şi înfăptuirea politicii partidului în domeniul activităţii politico-ideologice şi cultural-educative, trebuie să sporească tot mai mult răspunderea maselor populare, în spiritul principiilor şi practicii democraţiei noastre socialiste, al conducerii tuturor domeniilor de activitate, a întregii societăţi de către înşişi constructorii noii noastre orînduiri. 4. In vederea îmbunătăţirii conducerii colective, în redacţiile ziarelor şi revistelor, la Radioteleviziune, în edituri, instituţii de spectacole, la casele de filme şi studiourile cinematografice, se vor crea consilii de conducere din care vor face parte, după caz, reprezentanţi ai organelor centrale şi locale de partid, ai Uniunii Generale a Sindicatelor din România, Uniunii Tineretului Comunist, ai altor organizaţii de masă şi obşteşti, ai Consiliului Culturii şi Educaţiei Socialiste, uniunilor de creaţie, Consiliului ziariştilor, precum şi lucrători din instituţiile respective, oameni ai muncii din întreprinderi. Lunar, consiliile de conducere vor analiza activitatea acestor instituţii, modul în care ele îşi duc la îndeplinire sarcinile ce le revin, vor stabili măsurile necesare pentru îmbunătăţirea muncii de informare şi educare socialistă a maselor. 5. Consiliile de conducere ale organelor de presă vor purta întreaga răspundere pentru conţinutul politic, ideologic şi calitatea materialelor publicate, militînd permanent pentru traducerea în viaţă a politicii partidului, a principiilor eticii şi echităţii socialiste, pentru generalizarea experienţei înaintate şi promovarea noului în toate domeniile vieţii şi activităţii sociale, pentru combaterea neajunsurilor şi fenomenelor negative şi exprimarea opiniei înaintate a celor ce muncesc, a maselor largi de constructori ai socialismului. Ele vor asigura respectarea strictă a legii presei, a tuturor legilor ţării, păstrarea secretului de stat, informarea corectă şi obiectivă a opiniei publice. Consiliul de conducere desemnează colegiul de redacţie care, sub conducerea redactorului şef, răspunde pentru activitatea operativă a organului de presă, de modul în care îndeplineşte sarcinile ce i-au fost încredinţate. 6. Răspunderea directă pentru conţinutul politic şi ideologic şi nivelul artistic şi publicistic al emisiunilor de radioteleviziune revine consiliului de conducere. Consiliul va constitui o comisie, condusă de directorul general al Radioteleviziunii, care va îndruma şi controla întreg procesul de elaborare a emisiunilor, va aproba difuzarea acestora, asigurînd orientarea fermă a programelor în conformitate cu hotărîrile şi indicaţiile conducerii partidului. Se vor lua măsuri pentru îmbunătăţirea organizării activităţii de conducere, asigurîndu-se o mai bună repartizare a cadrelor de răspundere ale Radioteleviziunii pe domenii şi sectoare de activitate, în scopul îmbunătăţirii continue a conţinutului emisiunilor, pe lingă redacţiile Radioteleviziunii se vor constitui comisii pe domenii , formate din activişti de partid, reprezentanţi ai uniunilor de creaţie, alţi oameni de cultură şi artă, specialişti, oameni ai muncii.