Buletinul Oficial, ianuarie-decembrie 1988, Partea 3 (Anul 24, nr. 1-85)

1988-01-15 / nr. 4

ROMÂNIA PARTEA a III-a Vineri, 15 ianuarie 1988 Anul XXIV — Nr. 4 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE SUMAR Pagina Ședința Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român . . . 1—2 Primire la primul-ministru al guvernului ... 2 Ședințe Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român Sub președinția tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, a avut loc, joi, 14 ianuarie 1988, la Sinaia, ședința Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. în cadrul ședinței, Comitetul Politic Executiv a examinat modul în care s-a acționat pentru realizarea planului pe prima decadă a lunii ianuarie, precum și măsurile pentru îndeplinirea integrală a prevederilor de plan pe luna în curs și pe întreg trimestrul I al anului 1988. Din rapoartele prezentate de primul-ministru, de prim-viceprim-miniștri și viceprim-miniștri ai guvernului a reieșit că oamenii muncii din patria noastră au trecut cu hotărire la înfăptuirea sarcinilor de plan pe acest an, obținînd, într-o serie de sectoare ale economiei naționale, rezultate bune, superioare celor din aceeași perioadă a anului trecut. Îndeosebi în ultimele zile, realizările înregistrate în unele domenii se situează la nivelul prevederilor de plan. Cu toate acestea, în unele ramuri, centrale și întreprinderi nu s-a asigurat rezolvarea corespunzătoare și la timp a tuturor problemelor legate de buna organizare și desfășurare a producției și, din această cauză, rezultatele obținute sînt sub posibilități. Referindu-se la modul în care s-a acționat în prima decadă a lunii ianuarie, tovarășul Nicolae Ceaușescu a cerut să se tragă toate concluziile din activitatea depusă, din analiza efectuată în cadrul ședinței, și să se ia, de îndată, cele mai ferme măsuri pentru rezolvarea practică a tuturor problemelor privind buna organizare a producției, înlăturarea lipsurilor, îmbunătățirea muncii și întărirea disciplinei și ordinii în toate domeniile, pentru recuperarea rămînerilor în urmă și îndeplinirea exemplară a sarcinilor de plan pe luna ianuarie, pe primul trimestru, pe întregul an. în acest sens, s-a indicat guvernului, ministerelor, centralelor și întreprinderilor, organelor și organizațiilor de partid să acționeze cu toată răspunderea pentru ca, în perioada ce urmează, activitatea economică să se situeze pe un plan superior, la nivelul posibilităților existente, asigurîndu-se astfel înfăptuirea ritmică, integrală, a planului la toate sortimentele și la toți indicatorii, în mod deosebit, secretarul general al partidului a subliniat necesitatea concentrării, cu prioritate, a eforturilor în direcția realizării și livrării la termen și în condiții de înaltă calitate a producției de export. In acest scop s-a cerut să se asigure în toate unitățile de producție folosirea la maximum a timpului de lucru și a capacităților de producție, să se combată cu hotărîre manifestările de indisciplină, de nesocotire a programului de lucru și de încălcare a disciplinei de plan, a normelor legale privind buna desfășurare a activității de producție. • în domeniul investițiilor, pornindu-se de la constatarea că rezultatele din prima decadă sînt nesatisfăcătoare, s-a cerut să se asigure o temeinică organizare și desfășurare a activității de construcții-montaj pe fiecare șantier, astfel ca noile obiective stabilite pentru acest an să fie date la timp în funcțiune, să intre în circuitul productiv la termenele planificate. Secretarul general al partidului a apreciat că există toate condițiile ca, printr-o organizare cât mai bună a producției și a muncii, prin întărirea ordinii și răspunderii în fiecare unitate și sector de activitate, prin folosirea cu maximă eficiență a timpului de lucru, prevederile planului să fie realizate integral. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a cerut organelor și organizațiilor de partid, conducerilor ministerelor, centralelor și întreprinderilor, tuturor colectivelor de oameni ai muncii să facă totul în vederea realizării sarcinilor prevăzute pentru acest an, astfel incit în 1988 să se obțină cele mai bune rezultate din actualul cincinal, asigurîndu-se înfăptuirea neabătută a obiectivelor stabilite de Congresul al XllI-lea și Conferința Națională ale partidului. Comitetul Politic Executiv a analizat și aprobat măsurile privind constituirea, administrarea și utilizarea fondului valutar centralizat al statului, în vederea creșterii răspunderii în realizarea, administrarea și utilizarea resurselor valutare prevăzute în balanța de încasări și plăți externe, s-a hotărît constituirea Fondului valutar centralizat al statului, în legătură cu aplicarea fermă a principiilor autoconducerii și autogestiunii, Comitetul Politic Executiv a hotărît ca, în cursul lunii ianuarie, să se definitiveze bugetele de venituri și cheltuieli ale unităților centrale