Cinema, 1988 (Anul 26, nr. 1-10)

1988-01-01 / nr. 1

Cuvîntarea tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU * Dragi tovarăşi, Aş dori, şi cu acest prilej, să vă mulţumesc tuturor, să mulţimnesc Comitetului Poltic Executiv, Comitetului Central pentru organizarea acestei mese tovărăşeşti, precum şi tovarăşilor care, in cuvintele lor, mi-au transmis, in numele organizaţiilor respective, urările şi felicitările loc Toate acestea — aşa cum am menţionat şi in cuvintul meu de ieri — le consider adresate partidului nostru, ca o expresie a hotărîrii întregului activ de partid şi de stat din toate domeniile de a acţiona cu toată hotărirea in vederea înrapturii neabătute a obiectivelor stabilite de Congresul al Xlli-lea, de Conferinţa Naţionala, a Programului partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi de înaintare a ţării spre comunism. Avem tin program minunat în organismele democraţiei muncitoreşti-revoluţionare, în Marea Adunare Naţionala am dezbătut pe larg, la sfirşitul anului trecut — după Conferinţa Naţională — toate obiectivele pentru acest an şi pentru întregul cincinal. Notărilor este acum să acţionăm cu toate forţele in vederea realizării tuturor acestor obiective şi programe, pentru a asigura ridicarea patriei noastre pe noi culmi de progres şi civilizaţie. La rindul meu, doresc să vă adresez tuturor cele mai bune urări de succes in întreaga activitate. Doresc să adresez Comitetului Politic Executiv, Comitetului nostru Central, guvernului, întregului activ de partid şi de stat urarea de a acţiona în aşa fel incit, fiecare, în domeniul său de activitate, să-şi îndeplinească in ceie mai bune condiţii însă remărite şi tot ceea ce au de înfăptuit în vederea realizării hotărîrilr partidului. Doresc să toastez pentru întărirea continuă a partidului nostru, a unităţii şi forţei sate de a acţiona totdeauna un spirit revoluţionar, în concordanţă cu realităţile şi năzuinţele poporului nostru. Adresez, şi cu acest prilej, întregului nostru popor cele mai bune urări de progres, de bunăstare, de libertate şi independenţă. Urez înfăptuirea politicii noastre de colaborare cu toate statele lumii, de pace, de dezarmare, de prietenie — ceea ce răspunde intereselor Întregii naţiuni, ale tuturor popoarelor lumii! încă o dată, urez un viitor minunat, fericit, poporului nostru in societies comuniste! Vă urez, tuturor, multe sănătate, multe fericite, dragi tovarăşi! (Aplauze puternice). (Cuvintare rostită la recepţia oferită in onoarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu de Comitetul Central al Partidului Comunist Român, Consiliul de Stat , Guvernul Republicii Socialiste România) Mult stimate şi iubite tovarăşe NICOLAE CEAUŞESCU Cu prilejul celei de-a 70-a aniversări a zilei dumneavoastră de naştere şi al împlinirii a peste 55 de ani de eroică activitate revoluţionară, dorim să vă adresăm, din adincul inimilor noastre, în deplină unitate de gînd şi simţire cu întregul partid şi popor, cele mai calde felicitări şi urări de sănătate şi fericire, de ani mulţi şi rodnici de viaţă, plini de mari satisfacţii şi realizări, nesecată putere de muncă, pentru a ne conduce mereu, prin vremi viitoare, cu aceeaşi clarviziune şi cutezanţa revoluţionarii, spre noi şi măreţe victorii, spre împlinirea destinului socialist şi comunist al scumpei noastre patrii in această zi aniversară — zi de luminoasă şi vibrantă sărbătoare naţională — însoţim urările noastre fierbinţi cu cele mai alese sentimente de dragoste, stimă şi profundă recunoştinţă pe care, asemenea tuturor fiilor ţării, le nutrim faţă de dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu — Erou între eroii neamului, patriot înflăcărat şi revoluţionar consecvent strălucit gînditor şi om politic de larga recunoaştere mondială, ce întruchipaţi cu strălucire înaltele virtuţi ale poporului român, idealurile sale de echitate şi dreptate, de progres şi prosperitate, de libertate socială şi independenţă naţională, conducătorul genial al mersului nostru neabătut inaine, spre împlinirea visului de aur al omenirii — comunismul. Omagiindu-vă astăzi, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, naţiunea româna îşi omagiază tot ce are mai valoros in istoria sa: voinţa seculara de a-şi apăra şi afirma fiinţa naţională, de a lupta neobosit pentru binele şi fericirea ţării Prin înalta cinstire adusă personalităţii dumneavoastră, poporul întreg cinsteşte gloriosul nostru partid comunist, patria socialistă, ale cărei idealuri de independenţă şi progres le întruchipaţi cu atita strălucire. Vă dorim, cu toţii, tinereţe veşnică, pentru a acţiona mereu, în fruntea partidului şi statului, cu nesecate energii creatoare, spre desavîrşirea măreţei opere istorice pe care o înfăptuiţi cu atita strălucire, împreuna cu poporul şi pentru poporul care v-a ales să-i călăuziţi destinele spre comunism. Să trăiţi ani mulţi şi fericiţi, tovarăşe Nicolae Ceauşescu, împreuna cu stimata tovarăşă Elena Ceauşescu, cu toţi cei ce vă sunt dragi şi apropiaţi. Din toată inima, vă adresăm, in aceasta zi aniversară, un călduros .LA MULŢI ANI!“ Din MESAJUL OMAGIAL DE FELICITARE adresat tovarăşului Nicolae Ceauşescu de Comitetul Central al Partidului Comunist Român, Consiliul de Stat, Guvernul Republicii Socialiste România, Marea Adunare Naţională şi Frontul Democraţiei şi Unităţii Socialiste Mult stimată tovarăşă ELENA CEAUŞESCU Cu cele mai alese sentimente de stimă, respect şi preţuire, dorim, la aniversarea zilei dumneavoastră de naştere, să vă adresăm, din adincul inimilor noastre, calde felicitări şi urări de sănătate şi fericire, de ani mulţi şi luminoşi, plini de satisfacţii şi împliniri, alături de tovarăşul Nicolae Ceauşescu — strălucit conducător al partidului şi statului nostru, genial ctitor şi strateg al înaintării României moderne pe drumul victorios al socialismului şi comunismului, proeminentă personalitate a lumii contemporane. Îmbinînd armonios vocaţia muncii de creaţie ştiinţifică cu patosul activităţii revoluţionare, dumneavoastră oferiţi membrilor partidului, întregului popor un luminos şi înalt exemplu de savant-cetăţean şi om politic multilateral, de fermitate şi principialitate comunistă, de o mare şi profundă omenie Prin întreaga viaţă şi activitate consacrate înfăptuirii nobilelor ţeluri ale socialismului şi comunismului, slujirii neabătute, cu devotament nemărginit şi abnegaţie, a partidului comunist şi patriei socialiste, prin spiritul creator şi militant, prin sentimentul răspunderii angajate in elaborarea şi înfăptuirea grandioaselor programe de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate, dumneavoastră, mult stimată tovarăşă Bena Ceauşescu. Mustraţi in mod fericit cele mai nobile calităţi şi virtuţi ale poporului român. în aceste momente de aleasa sărbătoare, exprimind cele mai înălţătoare şi nobile ginduri ale comuniştilor, ale întregului popor vă aducem, mult stimata tovarăşă Elena Ceauşescu, prinosul nostru de profundă admiraţie şi consideraţie, de fierbinte recunoştinţă şi înaltă preţuire şi vă dorim, din adincul inimilor noastre, viaţă îndelungată şi fericită, mari şi strălucite realizări în întreaga activitate, multe sanatate şiputere de muncă pentru a contribui şi pe mai departe — împreună cu cel mai iubit fiu al naţiunii noastre, mult stimatul şi iubitul nostru secretar general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu — la înaintarea patriei române, libere şi demne, pe calea luminoasa a civilizaţiei şi progresului socialist a bunăstării şi fericirii. Cu cele mai alese sentimente de respect şi afecţiune tovărăşească vă adresăm, cu toată căldura inimilor noastre, tradiţionala urare !_A MULŢI ANI'" Din scrisoarea Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român 3