Cotidianul, aprilie 2002 (Anul 12, nr. 76-101)

2002-04-16 / nr. 89

\ 12 Cotidianul Jos pălăria Gabriel Oprea prefectul Capitalei Pentru că a decis inițierea unei anchete în spitalele bucureștene, în vederea combaterii mizeriei. OCHIUL MAGIC CADOU.................................................................... t- Betty de h Etnic a primit o pisică siameză de la un fan Săptămâna trecută. Etnic, formația „micuței" Betty, care cântă „Sunt o fată frumușică", a susținut la Piatra-Neamț un concert cu ocazia aniversării celor șase ani de la înființarea postului PRO TV Piatra-Neamț. Abia intrată în lumea muzicii românești, Betty a avut mare succes, i-a provocat la dans pe spectatorii prezenți, a dat autografe și le-a trimis multe pupicuri fanilor ei. A doua zi dimineață, în timp ce-și lua micul dejun în restaurantul hotelului unde era cazată, un băiețel de numai patru ani a venit la Betty și i-a dăruit o „mascotă" vie, un pui de pisică siameză, ce purta la gât un medalion pe care scria „Etnic!". „Este cel mai frumos cadou pe care l-am primit până acum! Sincer, chiar cu câteva zile în urmă, îi spuneam mamei mele că îmi doresc foarte mult o pisică, iată că dorința mi s-a îndeplinit mai devreme decât mă așteptam și cu siguranță că pisica Eunie va fi mascota care îmi va purta noroc!", a spus Betty. (R.I.A.) LITERARE Andreea Esca s-a apucat de scris Pe 19 aprilie 2002, la ora 12.00, la Librăria Diverta din Complexul Comercial Mall, Andreea Esca își va lansa cartea „Bună seara România. Bună seara București". Ea va mărturisi celor prezenți motivele care au determinat-o să se apuce de scris. Pe 23 aprilie, Andreea va face o mică lansare și la liceul unde ea a studiat, „Lazăr". Aceste lansări vor fi urmate și de un „turneu" literar. Astfel, pe 3 mai, la ora 14.30, Andreea va fi la Carrefour pentru a oferi autografe tuturor fanilor și nu numai. Pe 20-21 aprilie, Andreea se va afla la Brașov, pe 27 aprilie - la Iași, pe 28 la Galați, pe 11 mai la Timișoara, iar pe 12 mai la Cluj, ca și la Constanța. (C.O.) cancan îndrăgostit de muzică, de familie și de atmosfera din cluburi Ioan Gyuri Pascu rămâne un timid incurabil El nu vrea o emisiune W, pentru că roșește  m—despre loan Gyuri Pas# 1 cu se poate spune că J._S este un om polivalent. El cântă, compune, scrie povești, texte umoristice, chiar joacă în filme. Dar cel mai bine vorbește de la sine cartea sa de vizită, care, la rubrica ocupație, conține următoarele date: compozitor, textier, aranjor, cantautor, actor, instrumentist (chitară, tobe), realizator de emisiuni radio, leader al formației „Ioan Gyuri Pascu & The Blue Workers", membru al Grupului Divertis. Deși este extrem de cunoscut drept „ăla mic cu barbă de la Divertis“, Ioan Gyuri Pascu are și o carieră de muzician de invidiat. Pe 21 aprilie, el le va oferi bucureștenilor un concert de aproape două ore cu muzică live, cu ocazia lansării albumului propriu, „Stângul de a visa", cea mai acentă „ovație“ a artistului. Dar despre această lansam v-am mai informat în alte ediții ale ziarului nostru. Acum vă propunem un dialog mai relaxat și mai nonconformist cu Ioan Gyuri Pascu. Cum s-a schimbat viața ta amoroasă de când ai devenit vedetă? înainte de a te căsători, desigur. Credeam că o să fie mai bună. Dar nu a fost chiar așa. Nu a fost cu nimic mai bună. Deja aveam emisiuni la televizor și tot nu stăteam prea bine la capitolul fete. Poate și pentru că eram mai timid. A fost și o altă problemă. La început, când am venit în București, stăteam mai mult în gazdă, împreună cu Vali Gora, colegul meu de la Divertis. Asta până când, la un moment dat, am primit garsonieră de la stat. Atunci spuneam: „Băi, acum, la garsoniera asta, o să pot să aduc și eu fete. O să fie un paradis amoros!". Dar nu a fost așa pentru că, imediat după ce m-am mutat, am cunoscut-o pe Dana, cea care avea să-mi devină soție. Și v-ați căsătorit, ați făcut o fetiță... Da. Ne-am căsătorit în 1993. Iar fetița noastră, Ana Iarina, are cinci ani, îți moștenește vreun talent? Cred că da. Dar am observat că, deocamdată, este mai înclinată spre pictură. Este și o fire sportivă. Dar muzicali place? îi place. Recunoaște unele cântece după primele două măsuri, dar nu pot spune, ca alți artiști, „Dom'le, copilul meu cântă impecabili". Eu nici măcar nu am reușit să o conving să cânte în studio, la microfon. Este foarte timidă. Este fană Gyuri Pascu? A fost. Cândva. Când scosesem pe piață albumul „Gândul nevinovat". S-a întâmplat chiar cu o zi înainte de a se naște. Apoi, după doi ani și ceva, când începuse să vorbească, asculta foarte mult acest album și cânta piesa „Seafa închinată ție" și altele câteva. Țin minte că, pe atunci, Dana îmi spunea: „Mai scoate un disc, că mă înnebunește cât îl ascultă pe ăsta!", pentru că asculta de cinci-șase ori la rând aceleași piese. Acum, de pe albumul pe care vreau să îl lansez în curând, îi place piesa „Sunt bogat" pentru că, spune ea, are „tobe vesele". Tobe vesele? Da. Ei îi plac „tobele vesele". Acum ea nu mai marșază la balade și am întrebat-o de ce. Știi ce mi-a răspuns? Ce?... „Sunt prea blânde și au tobele blânde". Ce vicii ai? M-am întors, din păcate, la un viciu la care renunțasem fumatul. M-am lăsat de fumat în urmă cu patru ani. Vreau să mă las și acum, dar... să vedem. Mai aveam și „viciul" de a umbla prin cluburi, când eram mai tinerel. Acuma s-a „schimbat schimbarea" că, deh, vârsta. Dacă ar fi să o iei de la capăt, ce nu ai repeta? Dau! Mmmim... Mi-e greu să spun și asta pentru că eu consider că orice lucru are ordinea firească și așa-zisele întâmplări nu sunt întâmplătoare, pentru că tot ce ni se întâmplă în viață consider că sunt etape în devenirea ta și nu ai cum să scapi de ele. Deci, crezi în destin? Da, da. Dacă ai avea posibilitatea să faci propria ta emisiune tv, ce format ai alege? Mi s-a propus acest lucru. Dar nu cred că sunt o bună gazdă tv. Mie îmi place să fac emisiuni radio, ceea ce și fac. Acolo nu mă vede nimeni când roșesc, poți să te „ascunzi" frumos la radio. La tv aș face, poate, tot o emisiune de divertisment sau una despre muzică și film sau, de ce nu, una de muzică de film. Cristina OLOGEANU Pascu fuge de camera de filmat Benone Sinulescu are prea multă energie Benone Sinulescu, cel care a adus un suflu nou muzicii populare românești, cel care a introdus în discotecile de astăzi folclorul, își desfășoară activitatea muzicală într-un ritm foarte alert, pentru că anul acesta are foarte multe proiecte de finalizat. Până în luna mai, când i se va încheia colaborarea cu Casa de Vinuri Pietroasa, Beni, așa cum îi spun prietenii lui mai tineri de la Ro-Mania va susține spectacole în toată țara. Săptămâna trecută tocmai s-a întors din turneul desfășurat în zona Târgul Secuiesc, Sfântul Gheorghe, Brașov, la cel din urmă fiind însoțit și de băieții de la Ro-Mânia. După încheierea contractului cu Casa de Vinuri Pietroasa, Benone va pleca în luna iunie în Spania, pentru a susține câteva spectacole pentru comunitatea română de acolo, iar în luna septembrie va lua drumul Americii, având același scop de îndeplinit. Până atunci, însă, artistul pregătește un mare eveniment pentru toată lumea, cu ocazia aniversării unei vârste... pe care o va împlini în iunie. (R.I.A.) marți, 16 aprilie 2002 MONDO CANCAN COMPORIMENT Oasis revine la bunele maniere Trupa Oasis speră să-și recâștige gloria de altădată, o dată cu lansarea pe piață a noului single „The Hindu Times", care este și primul după aproape doi ani. Ultimul lor album, „Standing On The Shoulder Of Giants", a fost destul de slab primit de public, dar ei speră că „The Hindu Times" îi va situa pe primele locuri în topurile muzicale. Liam, unul dintre membrii trupei, a declarat recent că nu mai poate face față petrecerilor „sălbatice" la care curg râuri de băutură. La un concert caritabil, organizat la începutul anului în London’s Royal Albert Hall, trupa a băut numai cafea și apă minerală, iar Liam chiar s-a scuzat că a aruncat la un moment dat în public cu o striclă goală de plastic. (R.I.A.) PATERNITATE Michael Jackson a adoptat un copil Michael Jackson a adoptat în secret un băiețel. Copilul a fost adus la rândul cântărețului din Neverland acum trei săptămâni. Acolo va crește împreună cu ceilalți doi copii ai lui Jackson și cu cea de-a doua soție a lui, Debbie Rowe. Unul dintre apropiații artistului a declarat că nu este nici un secret faptul că Michael Jackson și-a dorit mai mulți copii. (R.I.A.) FILM Robin Williams, în rol negativ Actorul Robin Williams, cel care a interpretat până acum rolurile unor personaje simpatice și haioase, va schimba placa. El va juca, de data aceasta, rolul negativ în filmul „Insomnia" - un thriller în care va mai evolua și Al Pacino. De data aceasta el va intra în pielea unui suspect de crimă. „Pentru mine este ca «perioada albastră» a lui Picasso. Acum mă aflu în perioada întunecată și voi intra în cea portocalie cu următorul rol", a afirmat actorul în vârstă de 49 de ani. Acesta nu va fi singurul său rol negativ. Williams va mai juca tot „tipul rău" în filmul „One Hour Photo". De data aceasta, el va fi un individ singuratic, angajat al unui magazin foto, care face o fixație pentru o familie. (C.O.) ACUZE..................................................................... Producătorii serialului „The Simpsons“, dați în judecată Orașul brazilian Rio de Janeiro amenință că-i va da în judecată pe realizatorii serialului animat „The Simpsons“, din cauza unui episod care a prezentat localitatea într-o lumină proastă. Episodul controversat, numit „Blame it on Lisa", a fost transmis în SUA săptămâna trecută; în acest episod, Lisa, sora poznașului Bart Simpson, se împrietenește cu un copil al străzii din Rio, Ronaldo. Bart este înghițit de un șarpe uriaș în apropiere de Sugar Loaf Mountain, iar oamenii nu pot traversa strada din cauza șobolanilor care mișună la tot pasul. în plus, capul familiei Simpson, Homer, este răpit de un șofer de taxi, iar soția sa este hărțuită sexual de un polițist când se duce la Poliție să reclame incidentul. Directorul Biroului de Turism al orașului Rio, Eduardo Guiile, a declarat că, în ultimii ani, s-au investit șase miliarde de dolari în campania de schimbare a imaginii Braziliei în lume, în vederea atragerii turiștilor. Guiile a mai afirmat că a contactat deja o firmă internațională de avocatură care să se ocupe de acest caz de defăimare. „Această peliculă de desen animat aduce înapoi, agresiv, prejudecăți uitate, în anii '50, oamenii credeau că pe străzile din Rio mișună crocodilii", a comentat Eduardo Guinle. (C.O.) Cartonașul Dantala Bartop ministrul Sănătății Pentru ca, prin declarațiile sale despre SICOMED, sprijină firmele de stat în defavoarea celor private.