Curentul, septembrie 1936 (Anul 9, nr. 3083-3112)

1936-09-01 / nr. 3083

2 '(■& pagiwif) pJlllffi FWl 1 Turul României a început a dat plecarea In cel de al treilea tur ciclist al României, ediţia 1936 Piaţa Biăhanu şi b-dul afye tanusai, au cunoscut Sâmbătă o afluenţă de zile mari. turul ciclist al României 1936, şi-a început de aci cea de a treia ediţie, încă de dimineaţă, prietenii şi cunoscuţii concurenţilor cât şi admiratorii sportului pedalei au venit să asiste la această plecare. Se discută aprins asupra şanselor fiecărui concurent, se fac pronosticuri. Primii concurenţi sosesc încă de la orele 6 dimineaţa. In sfârşit sosesc oficialii cari încap ultimele pregătiri. Echipele ţărilor participante, cărora li s’a alăturat Polonia, sunt aliniate la start. Concurenţii fiecărei naţiuni mai îmbrăcaţi în culorile ţării pe care o reprezintă. Sunt prezente : Iugoslavia, Polonia, Bulgaria, Franţa, Spania, Germania şi România. Reprezentanţii noştri sunt asaltaţi de public.— „Mai simt 4 minute până la plecare“ — anunţ spfflkerul. Echipele iau loc în front, ce 6 naţiuni înainte, urmate de Lotul concurenţilor individuali. UJS VETERAN „Surpriza“ cea mare este cu drept atâtiai participarea m faidul individualilor a celui mai bătrân ablut român. d, Cantin. ^ D, g-ral Barba Pârâiarm, ridică steagul ette orele 8,45 — punând în mişcare marcă caravană ciclişti. Speakerul ammnţăw . * — „Acum s’a dat plecarea te cel de al twite* Tur al României“, plutonul porneşte încet sub ploaiade flori ■ aruncate de cei prezenţi, spre Piaţa Pretoriei. Motocicletele circulaţiei, deschide drumul Pisakngd drumului dintre b-dul Brătianu şi Piaţa Victoriei o mulţime intensa este infinită pe trotuare. La ora 9 fără 10 caravana ajunge lot piaţa Victori* H * Se aşteaptă sosirea Alteţei Sale Regale Brenapel Nicolae, patronul „Turului“. Agenţii poliţiei luptă din răsputeri spre a stăvili miile de oameni care s'au strâns între timp. SOSIREA A. S. R. PRICIPELUI NICOLAE a Alteţa Sa Regală îşi face apariţia într’o maşină Ford de 4 cilindri. Muzica gardienilor publici intonează imnul regal. Toată asistenţa, se descoperă. D. V. Canarache, preşedintele Federaţiei de ciclism întâmpină pe Alteţa Sa Regală şi îi prezintă pe „căpitanii” naţionalelor. Prinţul dă mâna cu toţi, după care înmânează preşedintelui F. R. C.-ului cupa „Principele Nicolae” donată de Alteţa Sa, care va răsplăti pe cel mai bun român. STARTUL Este ora 9 şi 10 minute. Megafonul anunţă pe concurenţi să se rânduiască la start. Agenţii luptă pentru descongestionarea şoselii de public. Două motociclete ale circulaţiei, vor deschide drumul şi vor menţine ordinea dealungul parcursului până la Snagov. Principele Nicolae lasă steagul, plutonul porneşte în tempo drăcesc, în aplauzele miilor de spectatori. Turul României ediţia 1936 a început. Automobilele îşi iau locul de caravană. Alteţa Sa Regală însoţeşte caravana Turului, până la Snagov. etape, se profilează în zare. Concurenţii depun ultimul efort pentru a obţine o clasificare cât mai bună. Astfel, la ora 16.34, se trece ordinea de sosire în ordine: 1) Kutzbach (Germania), din echipa româno-germană în 7 ore 34 minute; 2) Gallien (Franța) din echipa franco-spaniolă; 3) Busse (Germania) din echipa germano-românâ; 4) Grgae (Jugoslavia); 5) Prosineck (Jugoslavia); 6) Dudo (Polonia) 7) Țapu (România) 8) Mormocea (România); 9) Hopciuc (România) 10) Niculici; 11) Tudose 12) Hrenciuc 13) Dogrin 14) V. Dinu 15) Negoescu 16) Zamfir Munteanu 17) Savanoff 18) Gociman 19) G. Constantin 20) Gogan CLASAMENTUL PE NAȚIUNI 1. România 22 ore, 42 m. 2. Echipa germano-română 22 45 ore, 3. Iugoslavia 22,45 ore, 4. Echipa franco-româno-spaniolă 23,02,41 5. Polonia 23,17,T0”. Nataţîe TÜDŐSE Kutzbach a Îmbrăcat tricoul galben după prima etapă România prima In clasamentul naţiunilor Convoiul concurenţilor a parcurs distanţa până la Băneasa în 9 minute, în aceeaşi alură îndrăcită- A condus mereu turcul Kirkov. Conducerea a luat-o apoi ijugoslavul Grgae. Până in apropiere de Snagov, turcul Kirkov revine puternic şi ia conducerea, dar la sprintul din asupra francezului Bat. Tudósé a cucerit astfel primul premiu, acela al A. S. R. Principele Nicolae. Se produc 3 accidente, Tudósé este lovit de o maşină şi silit să rămână la urmă. Deasemenea şi iugoslavul Prosinek. , Cu tot handicapul survenit din cauza accidentului, Tudose reuşeşte să între primul în Ploeşti la orele 10.40 şi după o cursă de o oră şi 40 minute. S-a trecut de Ploeşti la ora 10.40. In frunte se instalează un lot de 12 concurenţi printre care remarcăm pe Gragac, Buse, Kutzbach, Mormocea, Tudose, Gallen, Dudă, Crapu. O deosebită impresie fac iugoslavi is polonezul Dudo. Comportarea lui Daniel — cu mult mai slab decât ne-am fi aşteptat -înseamnă o mare surpriză. Se aleargă cu peste 28 km, pe oră. Lotul din frunte impune untrain susţinut, fapt ce dă mult de lucru celor din coadă, cari înceare& zadarnic a se apropia. SEVEDE BUZAUL Prenisa lul Gallien încearcă un •print pentru a se detaşa de rest şi intră in Buzău în fruntea pluteau h»i urmat de Grgae, Proşinek — o revelaţie — şi Mormocea Trecerea prin oraş se efectuează, în mare viteză, concurenţii a. •■pro vizionându-se în fugă cu cele puse la dispoziţie în prima etapă «e aprovizionare a turului. Este ora 13,16’ când concurenţii es din oraş. Alura încetează de a mai fi aceiaş ca până la intrarea în Buzău. Conduce Grgae, urmat de colegul său Prosinek, Morinoeea, Buse, Hapeille, Duda şi Kutzbach. Aceiaş ordine este păstrată şi în apropiere de R. Sărat, cu singura deosebire că Tudose şi Abulmnar se găsesc la 800 m, în urma celorlalţi. Francezul Gallien încearcă un sprint fals care nu-i reuşeşte, fiind urmărit îndeaproape de restul plutonului. Germanul Kutzbach are o pană. Este ajutat de camaradul său Ruse pentru a-și putea repara bicicleta c. Controlul la R.Sărat a fost trecut la ora 14.49 în ordinea următoare: Gallen, Mormocea, Grgae şi Prosinek. Profitând de întârzierea forţată a germanilor, o parte din componenţii primului pluton încearcă să evadeze. Dar Buse şi Kutzbach se adaugă imediat plutonului. FOCSANI IN ZARE... Focşani, punctul final al primei 1 Japonia mai bună decât Anglia LONDRA, 29 (Rador). La Wembley a avut loc ori un concurs de nataţie între Anglia şi Japonia, care s’a terminat cu victoria totală a înotătorilor japonezi. Rezultatele sunt următoarele: 200 m. brasse: Koike Japonia 2 min. 39,6 secunde. 2. Hamuto. 3. Ito. 800 m. crawl: Tirada Japonia 10 min. 26,6 sec. 2. Harada Japonia. 3. Hehda Japonia. 100 m. spate: Yohawa Japonia 1 min. 08,6 sec. 2. Kojima Japonia. 3. Yoshida Japonia. Sărituri artistice: Shibaka Japonia 4571 puncte. 2. Hogges Anglia. 3. Katanagi Japonia. Material de water-polo dintre echipele reprezentative ale Angliei și Japoniei s-a terminat cu victoria echipei engleze la scorul de 7—2. Sportul Studenţesc Duig cu 2-1 (0-0) Sâmbătă d. a. arena Venus a fost teatrul primei întâlniri oficiale a sezonului ce începe. Sportul Studenţesc a primit în cadrul campionatului diviziei naţionale B, replica echipei Duig. Studenţi au învins cu 2-1 (0-0) după o partidă care foarte bine se putea termina la egalitate. In prima repriză ostilităţile sunt în favoarea oaspeţilor cari totuşi nu pot deschide scorul.. Incursiunile sunt făcute de ambele părţi. După pauză Ridi (Duig) deschide scorul pentru ca Duce să egaleze situaţia şi apoi Voicu să stabilească scorul în favoarea echipei gale, scor ce rămâne neschimbat până la sfârşit. Formaţia studenţilor, ingenios concepută, n’a dat randamentul obişnuit, dând ocazie adversarului să-i depăşească teritoriul. Au plăcut: Duce, Voicu, Dumitrescu şi Popescu. Dela Duig, Schrom Roidi şi Drăghicescu, au ieşit în relief. Formaţiile Sp. Studenţesc: Constantinescu, Duce, Milan, Busuioc, Dragan, Grisleseu, Ţepeş, Voicu, Dumitrescu, Ştefănescu, Popescu, Duig Schrom, Taupon, Stanciu, Oprea, Marian, Uricuce, Drăghicescu, Goldenberg, Weiss, Sutor, Roidi. Justiția are cuvântul S’au emis mandate contra falsificatorilor de miere D, prezident Oprescu, continuând cercetările și interogatoriile contra bandei falsificatorilor de bilete pentru diverse manifestaţiuni sportive, a emis mandate de arestare în contra următorilor inculpați: Gheorghe Voinescu funcţionar str. Izvoreanu 12, Evdochit IVanovici, student şi funcţionar la Reşiţa, cu domiciliul în strada Vasile Alexandri Nr. 4, L. Blumenfeld, vânzător ambulant, din Fundătura Lăutari Nr. 9, Ion Iomescu, str. Fosile Dumitrescu Nr. 66, M. Duiescu, str. Feiişoarei Nr. 12, toţi pentru faptele ce se încadrează în prevederile art. 332, 333, 127, şi 40 cod. penal, In ceea ce priveşte pe inculpaţii Stelian Tomescu, Constantin leşeanu, Al. Russescu Buftea, şi Al. Prinscli în contra lor, deşi nu s’au emis mandate de arestare totuşi ei rămân implicaţi în Mandatele de arestare vor veni mâine spre confirmare în faţa tribunalului Ilfov secţia IV-a. Abuz de încredere Parchetul a fost sesizat cu plângerea d-lui B. N. Poenaru, patronul restaurantului din Gara de Nord, prin care îl denunţa pe d. inginer M. Hirsch din B-dul Domniţei Nr. 3, pentru abuz de încredere. Reclamantul arată că d. Hirsch şi-a însuşit în dauna sa suma de lei 20.000 şi a uzat de o serie de cambii cu ocazia vânzării unui frigorifer. Dosarul a fost repartizat pentru cercetări la Cabinetul II instrucție unde eri a fost audiat pârâtul. TtaSnTndrid MADRID. 29 (Rador). — Agenţia Reuter transmite: La miezul nopţii, un avion rebel a aruncat o bombă, care a căzut în squarul Cibsles, în jurul căruia se află ministerul de războiu, palatul poştelor şî Banca Spaniei. T 4 ** *• „non An«*- r"*«*•? 4. f' ~ f~. ~ r·»« r- •» curentul Grave accidente de automobil IPrahova ,r PLOEŞTI 29. Din cursul zilei de azi, alte trei grave accidente de automobil, au fost înregistrate pe şoseaua naţională între Ploeşti şi Câmpina, în următoarele împrejurări: O maşină în care se aflau d. ing. Vătămanu şi ing. Ştefănescu din Bucureşti, în timp ce veneau dela Sinaia, spre Bucureşti aproape de bariera oraşului nostru, a întâlnit în cale o căruţă pe care voind să o evite, a virat într’o parte, însă i-a eşit în cale un alt obstacol, un automobil. Spre a evita nenorocirea a înfrânat brusc, drin care cauză, maşina a derapat răsturnându-se în şanţ. D. ing. Vătămanu, a fost grav rănit iar d. ing. Ştefănescu ceva mai uşor. Au fost aduşi în grabă la spitalul Boldescu unde au primit ajutoare. Starea ing. Vătămanu e disperată. S’a telefonat la Bucureşti . Un alt grav accident de automobil s’a întâmplat pe aceiaş şosea. Maşina cu No. 18.260 B, în timp ce venea dela Câmpina spre Ploeşti, aproape de km. 2 a tamponat căruţa locuitorului Ghiţă Jilăveanu, fracturând picioarele unui cal, rupând hamurile şi sfărâmând căruţa. — Al treilea accident s’a întâmplat pe aceiaş rază a şoselii naţionale. O autocamionetă condusă de şoferul Ion Grigore Vasile în timp ce venea oe la Câmpina spre Ploeşti a tamponat o căruţă ce mergea pe mijlocul şoselii. In urma acestei tamponări, a fost rănit grav la cap, conducătorul căruţii, un cal omorâtiar căruţa sfărâmată. Trecând o maşină în care se afla d. ing. I. Ştefulescu de la Serv. Drumurilor a adus în localitate şi internat pe conducătorul căruţii care se află grav rănit. Chestura poliţiei locale, continuă cercetările, întrucât nu sunt cunoscute precis împrejurările şi numele victimei. Starea ei fiind gravă, nu i se poate lua declarații. I Curierul bailor M.WI.I ...........— ■ 1 ■■■»■ G o v o r Printre distinşii vizitatori sosiţi in localitate pentru cură, enumăram: D. Bebe Brădiceanu funcţionar C. F. R. Tg.-Jiu, d-na şi d. avocat Dinu Roşea Tg.-Jiu, Codin Orman funcţionar Buc., Gore Manta avocat Tg.Jiu, Coman Vidrighin farmacist Tg.Jiu, d-na Magheru Elena Tg.-Jiu, Carol Lang Tg.-Jiu, Felcu Nicolae şi Jenică Comşa Tg.-Jiu, d-na şi d. Valile Vasiliu consilier technic, direcţia generală P. T. T. Bucureşti, d-na şi d. Riga Taşcu oficiant superior Slatina, d-na şi d. Corneliu Dub oficiant superior Buc., d-na Elena Botez funcţionară superioară P. T. T. Buc., d-na şi d-ra Stepleanu Bucureşti, G. Mihăilescu elev liceul militar „Mănăstirea Dealului" Târgovişte, d-ra Dragoş Cornelia funcţ. P. T. T. Buc., d-na şi d. Doicescu oficiant superior P. T. T. Buc., d-na şi d-şoara Spătaru Bucureşti, d-na institutoare locot. Ruset Buc., d-na Ciorapciu Buc., sublocotenent Ciorapciu Pantelimon Buc., sublocot. Barbu Ion Bazargic, general Livezeanu pensionar Bucureşti, domnişoara dr. Vergu Buc., d-şoara Cătănescu institutoare Buc., Paula Dumitrescu funcţionară Caracal, Elena Trestorian farmacistă Slatina, Solomonovici Riva Chişinău, Victor Zilişteanu viticultor Focşani, Tănase Stoicovici comerciant Buc., Nicolae Cerneşu funcţionar Buc., Ion Ionescu proprietar Ciobăneşti, D. Repsa profesor Arad, Maria Stăncuţ Craiova, G. Cădaru profesor. Buc., 1. Cămănici profesor Buc., Zaharia Ionescu profesor Galaţi, Virginia Balint Buzău, d-na maior Ionescu Curtea de Argeş, d-na şi d. colonel Traian Niculescu Buc., inginer Alei, Budescu Sinaia, etc. Zizin In preajma Braşovului, la câţiva kilometri doar, se găseşte staţiunea balneo-climaterică Zizin. Munţii împăduriţi cu brazi, poziţie pitorească şi în primul rând borvizul, atrag în fiecare zi numeroşi vizitatori. Borvizul de care am amintit serveşte de leac pentru o serie întreagă de boli ale aportului digestiv. Printre numeroasele lui proprietăţi putem cita: face poftă de mâncare, e laxativ d e diuretic măreşte eliminările bilei, la fel cele apoase şi moleculare, creşte intensitatea dinamică şi scade cholesterinemia. Pe lângă izvorul cu borviz, sunt şi alte numeroase izvoare ale căror ape sunt bune pentru cei ce sufăr de ochi, de diferite maladii ale gâtului. Deasemenea Zizinul are două stabilimente de băi calde şi reci, cu ape feruginoase, iodurate etc..... indicate la bolile de femei, reumatism, etc. In comparaţie cu multe localităţi balneo-climaterice din ţară, viaţa nu e scumpă. Astfel se găsesc camere cu cu 700—1500 Iei lunar. Restaurantele cu preţuri moderate, iar alimentele pentru cei ce vor să-şi gătească singuri, sunt abondente. Sezonul actual durează până la sfârşitul lunei Septembrie, şi până în prezent numeroşi vizitatori îşi urmează cura, sau numai se recrează. Zizinul fiind una din localităţile cele mai plăcute ca înălţime (600 m.) adăpostite împrejur cu munţi. ...............----------------------------Sportul la Tg- Neamţ TG. NEAMŢ. Pe stadionul soc. M. Eminescu, au avut loc frumoase serbări sportive la care au participat soc. M. Eminescu Tg. Neamţ, Macaby Tg. Neamţ şi un grup sportiv de la M-rea Neamţ. S-a jucat un match de voley între Eminescu şi M-rea Neamţ terminat cu 2—1 în favoarea lui Eminescu. Ping-pong-ul între M-rea Neamţ şi Eminescu s’a terminat cu 4—1 p. Eminescu. Match-ul de football între Macaby şi Eminescu s’a soldat cu 3-2 (2-1) in favoarea Macaby-lor O echipă de călăreţi din Sibu, la concursul hipic din Belgrad SIBIU. — O echipă de călăreţi după un antrenament serios, la centrul de instrucţie al cavaleriei, din garnizoana noastră, a plecat, sub conducerea d-lui lt .Stoica, la concursul hipic al Micii înţelegeri, din Belgrad. Dela consiliul de răsboi din Sibiu SIBIU. — Consiliul de Răsboiu al C. 7 Arm. format din: Colonelul Marinescu Mihail preşedinte, Maiorii Gheorghiu Gheorghe şi Demetrian Raul Căpitanii Radu Octevian şi Marinescu Florea membrii: d. Manole Lupu grefier al Consiliului, iar fotoliul ministeriului public fiind ocupat de maiorul Bunescu Ioan, Comsar Regal, a mai judecat şi pronunţat următoarele sentinţe: 1. Soldatul Rotar Petre din Legiunea jand. Hotin, pentru furtul unui ceas de la locuitorul Frătutu Al, din corn. Urdarii de Sus-Gorj a fost condamnat la patru luni închisoare și 300 lei cheltuieli de judecată. 2. Frt. Mitrea L din R. 37 Art. pentru scăpare de arestați, condamnat la 15 zile închisoare și 200 lei cheltueli de judecată. 3. Sold. Gampe Vasile din R. C. 1. Cavalerie condamnat şase luni închisoare și 300 lei chelt. de judecată pentru dezertare în străinătate. 4. Sold. Micloş I. Gheorghe din D. 4 Gr. pentru dezertare în ţară în timp de pace, condamnat şase luni închis şi trei sute lei chelt. judecată. 5. Jand. Sold. Lucaci Iuliu, din C. Instr. No. 7 Jand. Petroşani, pentru dezertare repetată, condamnat şase lui închis şi 300 lei chelt. de proces. 6. Sold. Turcu Gheorghe din R. 4 Gr. pentru prima dezertare, risipire de efecte militare şi furt de bani şi obiecte dela militari (600 lei şi un rând de haine dela serg. Gherghişan I. din aceiaş unitate, a fost condamnat şase luni închis, şi trei sute lei chelt. de judecată. 7. Jurca loan din com. Vulcan jud. Hunedoara, condamnat şase luni înr. 77 şî 131 din c. p. e. combinate cu l. D. pt. stare de asediu. 8. Sold. Mălăescu loan, ctg. 1919 din R. 18 Inf., pentru dezertare In ţară streină (Franţa), condamnat 6 luni Închisoare şi 200 lei chelt de judecată. 9. Sold, Winter Wilhelm din Trupa Şcoalei de Aplic, a Infanteriei, condamnat la doi ani închisoare şi 500 lei cheltuieli de judecată, pentru furt de la militare (un pistol „Steyer” din locuinţa d-lui col. Haşiganu N., comandantul şcoalei, precum şi diferite efecte mii, dela alţi camarazi ai săi.) 10. Sold. Fischer Ignaţiu şi Rozenberg Alexandru tot din trupa Şc. Apl. Infr. condamnaţi la câte două luni închisoare şi câte cinci sute lei cheltueli de judeată, pentru că au tăinuit furtul săvârşit de sold. Winter, cumpărând dela acesta, efecte provenite din furt. 11. Sold, Cotârlea Ioan,, din R. 36 Art., condanat sare luni închis pentru furt de efecte şi obiecte militare de la Stat. 12. Sold, Sălaciu Ştefan, din R. 4 Grăniceri, condamnat la şase luni închis, şi 500 lei despăgubiri către Stat pentru dezertare în ţară. 13. Sold, Almăşan Ioan şi Băroiu Avram din Reg. 92 Inf. pentru că au furat din ovăzul drept hrană a cailor comp. specialităţi, au fost condamnaţi la câte trei luni închisoare şi câte trei sute lei cheltuieli de judecată. 14. Tot pentru asemenea infracţiune au fost condamnaţi la câte una lună închisoare şi câte trei sute lei chelt ,de judecată şi soldaţii Boşorogan Ni Icolae şi Şandru Miron din Reg. 92 I Infanterie. După darea sentinţelor, toţi condamnţi f | S pt* f «f! ÎK».«»-fjrj»fs ' T *ț ' (• * r A*-. Mărfii Septembrie SS*3S Luni 31 August 1936 1875 m. RADIO-ROMANIA 150 kw 160 kHz. 364,5 m. BUCUREŞTI 12 kw. 823 kHz. ORA DIMINEŢII (6.30—7.30) 6.30: Deschiderea emisiunii. Gimnastică ritmică. Radio jurnal. Concert de dimineaţă (discuri). Sfaturi gospodăreşti şi medicale. 7.30: închiderea emisiunii. 13.30: Ora. Cota Dunării. Bursa. Culturale. Sport. 13.40: Concert de prânz. Muzică variată (discuri); Uvertură la „Ruslan şi Ludmila” şi Visuri; Toreador şi Andaluza; Fantezie din „Lame” ; Din „Peer Gynt”, suita I-a. 14.15: Radio jurnal. 14.30: Muzică distractivă (discuri) Fox şi Vals; Nopţi veneţiene şi Te iubesc mai mult decât crezi. Foxtroturi: Mi-e dor de ochii tăi frumoşi şi încearcă să uiţi, tangouri. 15.00: Ultimele ştiri. I1j'-19.00: Ora. Mersul vremii. "* 19.03: Concert de muzică variată. Orchestra Radio, dirij. de C. C. Nottara. Uvertură la opereta „De-aş fi rege”; Balet indian din „Lakme” ; Scene pitoreşti; Sumka, dans rusesc; Două cântece spaniole. UNIVERSITATEA RADIO 20.00: Poperul şi funcţia sa, de P. M. Vizirescu. 20.20: Continuarea concertului : Valsuri din toată lumea; Poveşti din Orient; Espana; Aquarele; Aur şi Argint; Vals trist; Valciky: Florile iubirii. 21.15: Actualităţi germane de prof Ion Sân Georgiu. 21.30: Muzică de cameră. Quartetul Theodorescu (Al. Theodorescu - vioara I-a; I. Jelescu-vioara II-a; L. Mendelsohn-violă; I. Thaller-violoncel; Quartet în re minor, de Haydn. 22.05: Actualităţi. 22.10: Arii de operă. Emil Marinescu canto: Două arii din „Trughenotii”; Arie din „Maeştri cântăreţi din Nurenberg”; Povestirea Graiului din „Lohengrin”. 22.30: Radio jurnal. Sport. 22.45: Concert nocturn a! Orchestrei Jean Marcu, retransm. de la restaurantul Splendid Parc. 23.45: Jurnalul pentru străinătate în limba franceză. 23.55: Ultimele ştiri. Expoziţii din 29 August ora 11 dim. s-a deschis în sala Dalles expoziţia de pictură Mara Marinescu. Expoziţia va fi deschisă până la 1 Octombrie. Bibliografie INDUSTRIE ŞI COMERŢ Studii, infornaţiuni economice şi licitaţii publice. An. IV, Nr. 253, Dir. m. D. Cristea. Marţi 1 Septembrie 1956 1875 m. RADIO-ROMANIA 15 kw. 180 kHz. 364,5 m. BUCUREŞTI 12 kw. 823 kHz. ORA DIMINEŢII (6,30—7,30) 6,30: Deschiderea emisiunii. — Gimnastică ritmică. — Radio jurnal. — Concert de dimineaţă (discuri) | __ Sfaturi gospodăreşti şi medicale. 7,30: închiderea emisiunii 13.30: Ora. Cota Dunării. Bursa. Culturale. Sport. 13.40: Concert de prânz. Orchestra Ionel Cristea (voce Leana Mihăilescu şi Al. Bojonescu); Arii naţionale; Serenadă-vals de O. Metra; Plânge marea tango de Max Halm; Dragostea mea-tango de Mihail Daia: Tu eşti frumoasa Marianca, foxtrot de Heinriche; Romanţa unui basm de amor, de Anghel Micescu; Arii naţionale. 14.15: Radio jurnal. 14.30: Continuarea concertului: Arii naţionale; Să nu mă minţi-tango de Anghel Midescu; Tu, tu, numai tu-tango de Al. Bojenescu; Romanţe şi Arii naţionale. 14.50: Reportaj sportiv: Turul ciclist al României. 15.00: Ultimele ştiri. 19.00: Ora. Mersul vremii. Bursa cerealelor. Actualităţi. 19.10: Reportaj sportiv: Turul ciclist al României. 19.15: Concert de muzică uşoară (discuri); Bomboane vieneze şi viaţă de artist-valsuri de Joh. Strauss.(H. M.V.).; Paradoble de Villajos şi Manuele de Maduro (voce: Pilar Arcos Brunswick); Vals romantic şi Jazz de Raie da Costa (pian- autorul, H.M.V.); Trebue să ne spunem noapte bună, fox de Keny şi Dacă aşi avea un milion de dolari fox de Mercer. (H.M.V.); Poate n‘a fost decât un vis-vals de Bohmel şi Turan, doi, fermecătoare Turandot, slowfox de Doelle.(H.M.V.). Două cântece din filmul „Preţul unui sărut de Sanders (voce: Jose Mojica,Gramofon), înainte de a muri de Boulanger (arch. Grigoraş Dinicu.C.). UNIVERSITATEA RADIO 20.00 : Radiostezie de prof. Chr. Musceleanu. 20.20: Tablouri din Orient (discuri) : Orientală de Cezar Cui, (Trio Bonis, O.); Dansuri persane din „Khowancina“ de Moussorgsky (arch. Simfonică din Londra, dirij. de Coates, H.M.V.); Melodie arabă de Glazounow (solo violoncel : Gaspar Casado. C). 21.10: Basme de piatră de Alex Bădăuţă. 21.25: Concert Simfonic al Orchestrei Radio, dirij. de Alfred Alexandrescu. Simfonia No. 39 în mi bemol de Mozart ; Simfonia spaniolă pentru vioară şi orchestră, de Lalo (solistă: d-ra Lola Bobescu). 22.30 : Radio jurnal. Sport. 22.45: Continuarea concertului Simfonic: Hora primăverii de Claude Debussy; Eglogă, de Rabaud; Preludiu si moartea Isoldei din „Tristan si Isolda" de H. Wagner .(solista: d-B* Aida Holia). 23.20: Muzică distractiva (Ascuri): Ce visează femeile frumoasetango de Graff ţi Manolita-tango de Llossas. (H. M. V.); Slowfox din filmul „Dragostea învinge” de Buciimoti şi Amintiri tango de Carol. (H. M.V.); Corsica, insula dragostei ţi Vino, vino — de Scotto (Tino Rossi- C.); Doina Oltului şi Ciocârlia (arch. Grigoraş Dinicu, C.). 23.45. Jurnalul pentru străinătate în limba franceză. 23.55: Ultimele știri. . ..........a—II III iiiianiiJi.il. II Prinderea unei hoaţe de buzunare, la Bârlad BÂRLAD, 28. Agentul special, Diaconu Constantin, din serviciul gării, a arestat în seara de 27 ort., pe Ecaterina M. Ştefan o cunoscută hoaţăde buzunare, originară din Focşani şi care are activul ei mai multe furturi. Puţin timp mai înainte de arestare, ea furase de la o doamnă din Pr 150 Şedinţa comisiei interimare a municiţiunii Cernăuţi -Vlase *1,1,11 ■■■'■ CERNĂUŢI, 29. — Eri, comisia interimară a municipiului Cernăuţi a ţinut o şedinţă sub preşedinţia d-lui ajutor de primar dr. Luţa, la care s’au luat o serie de hotărâri importante. . Mai întâia s’a luat în discuţie chestiunea pavării străzii Iancu Flondor, hotărându-se ca aceste lucrări să fie continuate, în care scop s-a aprobat o nouă licitaţie. Apoi, comisia interimară a luat în discuție referatul biroului serviciului tehnic al municipiului cu privire la proectul pentru lărgirea viaductului, din strada Română, pe sub care trece linia ferată, întrucât acum, cu punerea recentă în circulaţie a şoselei judeţene peste totoace Horecii şi podului de peste Prut, se prevede o mai aglomerată circulaţie pe această rută a străzii Române, viaductul în chestiune este, prin lărgimea lui actuală de numai 7 metri, un impediment în calea circulaţiei, pe el neputându-se ocoli bine nici doua căruţe, primăria municipiului a cerut direcţiunii C. F. R. aprobarea proectului de lărgire a acestui viaduct. După aceasta, şedinţa a luat sfârşit. O biserică nouă in corni Furani (Teleorman) Luni 24 August a. c. s’a pus piatra fundamentală la noua biserică ce se construeşte in corni Furani jud. Teleorman cu ajutoarele materiale procurate de d. Petre A. Mitreu proprietar in acea comună. Serviciul divin a fost oficiat da un sobor de preoţi şi anume: pr. Abaluţă, pr. Pompiliu Ionescu, pr. Berea, pr. Caraimeanu în frunte cu pr. Protescu Gh. Stoicescu din Alexandria. A asistat o mare mulţime de sfiteni în frunte cu autorităţile locale şi d-nui: d-na şi d. P. A. Vineu, d-na şi d. Virgil M. Gabrielescu, cap. dr. D. Poenaru, cap. Victor Slăvescu, Gheudoviei, Anghel Radosovici industriaş, Criveanu industriaş, etc. Pr. protoereu Gh. Stoiculescu a rostit o frumoasă cuvântare arătând însemnătatea faptei şi sfătuind sătenii să-şi păstreze credinţa strămoşească, ferindu-se de momelile diferitelor secte cari căută să-i convertească, aducând totodată mulţumiri d-lui P. A. Mincu pentru fapta demnă de toată lauda ce o săvârşeşte. ----— Tooîteiîîste automobil Automobilul No. 111 Ploești, condus de d. Werner Voinerovsky, trecând cu viteza pe calea 13 Septembrie, în dreptul casei cu No. 44, a călcat pe băiatul de prăvălie Gh. Plorea, de iei din comuna Balota (Dolj).