Cuvântul Liber, noiembrie 2011 (Anul 23, nr. 215-236)

2011-11-25 / nr. 233

------------------------------EMTOMS.MA.Ei------------------------------ NOSTALGII AUTONOMISTE DE TOAMNĂ-IARNĂ! Lui Horthy îi nechează iarăşi calul, în toată această stare de complot", iar noi, românii ardeleni, plătim, zi de zi, „delictul de roşu, galben şi albastru", în faţa acestor „pitici aroganţi" autonomişti într-o Românie de ei mereu umilită, iată că, din nou, într-o prelungită melancolie de toamnă-iarnă, vrând mereu o istorie mistificată, cei care ne-ar dori ca nici măcar sărbători de 1 Decembrie, Ziua Naţională, să nu mai avem, noi, cei aşezaţi „în bătaia tuturor vânturilor, aici la Porţile Răsăritului", al căror drum prin istorie „a fost şi este dramatic", cum spunea cândva Mihail Kogălniceanu, s-au adunat tălabă, vreo 200, la Sfântu Gheorghe, în obişnuitul complot al bubei, să mai pună ei „ţara la cale." Şi, măre, ce-au hotărât cei din CNS (Consiliul Naţional Secuiesc), înfiinţat în anul 2003, cu scopul declarat de a „susţine autonomia teritorială a aşa-zisului Ţinut Secuiesc, format din judeţele Harghita, Covasna şi, parţial, Mureş", întruniţi în şedinţa gândului demolator într-o Românie pentru ei ca „un pom cu roade, râvnit şi mereu furat"? S-au gândit ei ce s-au gândit, nu cu capul, ci cu fundul, să se adreseze cu un apel lacrimogen către „autorităţile publice locale şi etnicii maghiari din judeţele Covasna, Harghita şi Mureş, pentru a susţine unitatea şi integritatea Ţinutului Secuiesc", adoptând, la urmă, şi o hotărâre „prin care se stabilesc principiile de bază ale acţiunilor de protest ce trebuie iniţiate în cazul în care nu se va lua în considerare voinţa acestei comunităţi în momentul reorganizării administrativteritoriale". Care ar fi ameninţătoarele forme de protest, în întunecata viziune a preşedintelui CNS, insul Izsak Balazs? Bineînţeles, demonstraţii de stradă, greve japoneze, neplata impozitelor şi a taxelor, mergându-se până la „nesupunere civică"! în plus, anul viitor, prin LAZĂR LĂDARIU (Continuare în pag. a 3-a) -------------- (Secvenţa}- Toţi cad, nu şi Boc! | Aşadar, să recapitulăm. A căzut guvernul Greciei. Lucas Papademos i-a luat locul premierului Giorgios Papandreu. A căzut şi cel italian, premierul Silvio Berlusconi fiind înlocuit cu Mario Monti, un renumit finanţist, recunoscut pe plan european. După donquijotesca guvernare prin patria lui Cervantes, conservatorii spanioli l-au răsturnat pe primul ministru Jose Rodriguez Zapatero, aducându-l, în fruntea guvernului de la Madrid, pe liderul Partidului Popular - Mariano Rajoy. Chiar și prin vecini merge vorba că până şi scaunul lui Viktor Orbán, acuzat de „populismul care scufundă Ungaria", n-ar mai fi atât de sigur! Criza i-a dat şi-i dă peste cap pe mulţi şefi de guverne. Numai Boc al nostru, în postura Micului Napoleon, nu cade. Precum pisica, el pică mereu în picioare! LAZĂR LĂDARIU V_____________________________________________ Paginile 7-10 Programul de televiziune pe perioada 25 noiembrie -1 decembrie 2011 Minciuna cu şomajul mic nu ajuta la nimic. Periodic, statisticile oficiale ne spun că, în România, ar fi doar 444.000 de şomeri, dintre care 164.064 primesc indemnizaţii, iar 279.936, nu, depăşind perioada respectivă. Până şi BERD - care, evident, ia de bune statisticile româneşti - releva că rata şomajului a rămas la niveluri reduse în România în perioada crizei din 2008-2010, relativ la cotele mai ridicate din ţările vecine din Europa Centrală şi regiunea Baltică, în principal ca urmare a şomajului scăzut anterior crizei şi angajărilor numeroase din sectorul public, în timp ce, după Eurostat - care se raportează, de asemenea, la statistici din România - rata şomajului a fost de 7,5% în România în septembrie, faţă de aproape 10% la nivelul UE, 9,4% în Polonia, 9,9% în Ungaria sau 11,9% în Bulgaria. Aşadar, dacă am lua în calcul doar aceste statistici - şi nu situaţia reală, neoficial, avansându-se cifra de aproape 1.000.000 de şomeri! -, stăm bine la acest capitol! Ceea ce ar însemna vorba unui comentatorcă „la noi angajatorii se păruiesc între ei şi plusează lefurile pentru a pune mâna pe un nou GHEORGHE GIURGIU (Continuare în pag. a 15-a) abonamentul la cotidianul „Cuvântul liber” La Grupul Şcolar„Aurel Persu**, Manifestare închinata Zilei Naţionale a României Sub genericul „Românie, adu-ţi aminte!", la Grupul Şcolar „Aurel Persu", din Târgu-Mureş - director Florin Oproiescu, are loc, luni, 28 noiembrie, o însemnată manifestare ce vine în întâmpinarea sărbătorii naţionale, 1 Decembrie. Organizat de dascălii Constantin Bogosei, Sanda Mărginean şi Mihaela Moldovan, evenimentul prilejuieşte momente solemne, fiind susţinute comunicări ce evocă ziua cea mai însemnată în istoria naţiunii române, 1 Decembrie 1918, Ziua Marii Uniri. Sunt invitaţi la manifestare, pentru a rosti comunicări, scriitorul Lazăr Lădariu, redactor-şef al cotidianului „Cuvântul liber" şi preşedinte al Despărţământului Central Judeţean Mureş al ASTREI, şi prof dr. Florin Bengean. Evenimentul are loc, aşadar, luni, de la ora 13, la sediul GrupuluiŞcolar „Aurel Persu" din strada Milcovului nr. 1-5. (U. V.)____________ Biblioteca tudeșeană Apărare. Zilei Naţionale a României la Târgu-Mureş vor avea loc după următorul program: Joi, 1 Decembrie Ora 11.00 - Piaţa Victoriei, Monumentul Latinităţii, - Marşul de întâmpinare, - Intonarea Imnului Naţional al României, - Semnificaţiile Zilei de 1 Decembrie, - Alocuţiuni, - Depuneri de coroane şi jerbe de flori, - Defilarea efectivelor Sistemului Naţional de Ora 12.30 - Palatul Culturii, Sala mică, - Decernarea, de către prefectul Marius Paşcan, a DIPLOMEI DE EXCELENŢĂ şi a FIBULEI DE LA SUSENI. Ora 18.00 - Piaţa Victoriei - Spectacol dedicat Zilei Naţionale Instituţiile publice, societăţile comerciale, asociaţiile, organizaţiile şi persoanele fizice care doresc să depună coroane de flori sunt rugate să se înscrie, până cel târziu marţi, 29 noiembrie 2011, la nr. de telefon 0265/266.801, dl consilier Ioan Iacob. Instituţia Prefectului - Județul Mureș. I Primăria Târgu Maurieş Invită la 1 Dacambrie în ora în Piaţa VIC MUREŞI