Cuvântul Libertății, iunie 2008 (Anul 20, nr. 5668-5691)

2008-06-03 / nr. 5669

8 / cuvântul libertajii în perioada 30 mai - 2 iunie, zilnic 70 de polițiști de pe raza Secției Regionale de Transporturi Craiova au asigurat ordinea publică în timpul procesului electoral, acesta desfașurându-se tara evenimente negative. (C. Pâtru) Un tânăr a fost găsit înecat în apele unui canal sfârșit de săptămână încărcat pentru pompierii doljeni, soldat, din păcate, cu un caz tragic. Garda de Pompieri Bechet a fost nevoită să intervină în două situații limită. Dacă la Dăbuleni pompierii au reușit salvarea unui bătrân de 73 de ani din localitate, care a căzut într-o fântână, din păcate, nu același lucru s-a reușit cu un tânăr care a alunecat intr-un canal de irigații de pe raza localității. Georgel Florei Urâtu (27 de ani) a fost găsit înecat în apele canalului. De asemenea, Detașamentul de Pompieri Calafat a intervenit pentru salvarea unui minor de șase ani, căzut într-un canal dezafectat al unei stații de epurare, cu o adâncime de cinci metri. Referitor la ultima săptămână, numărul intervențiilor la incendiu a fost mai mare cu una față de perioada 26 mai - 1 iunie 2007, iar cele SMURD cu două mai multe, în ceea ce privește situația de la începutul acestui an și până în prezent, s-au înregistrat cu 19 incendii mai puține față de 2007 (120- 139), iar arderile necontrolate în scădere cu 29 (23 - 46). “Atragem atenția că, odată cu apariția temperaturilor caniculare, vor crește și riscurile apariției focurilor deschise la vegetația uscată. Populația trebuie să respecte anumite reguli, cum ar fi interzicerea focului deschis pe pășunile sau izlazul comunal, precum și în zonele cu vegetație forestieră, iar aprinderea focurilor este interzisă la o distanță mai mică de 100 m față de liziera pădurii, fără aprobarea autorităților silvice. De asemenea, arderea resturilor menajere nu se poate face decât în locuri special amenajate, cu luarea măsurilor ce se impun pentru împiedicarea propagării focului la vecinătăți”, a declarat cpt. Florin Cocoșilă, purtător de cuvânt al Inspectoratului pentru Situații de Urgență “Oltenia“ al județului Dolj. CRISTI PATRU Depistați băuți la volan Mai mulți conducători auto surprinși de polițiștii doljeni băuți la volan s-au ales cu dosare penale la acest sfârșit de săptămână. Astfel, în noaptea de 31 mai/1 iunie, în jurul orei 01.45, în Craiova, pe strada Bariera Vâlcii, polițiștii Serviciului Poliției Rutiere Dolj l-au depistat în trafic pe Constantin Stanciu (24 de ani), din localitate, care avea o concentrație de 0,56 mg/1 alcool pur în aerul expirat. în aceeași noapte, pe DN 54A, în afara orașului Dăbuleni, polițiștii din localitate l-au depistat în trafic pe Eugen Diaconu (35 de ani), din Dăbuleni, în timp ce conducea o autoutilitară având o concentrație de 1,10 mg/1 alcool pur în aerul expirat Duminică, 1 iunie, la ora 07.45, pe DE 70, în comuna Brădești, oamenii legii au oprit un autoturism la volanul căruia se afla Marin Enache (40 de ani), din localitate. La testarea șoferului cu aparatul etilotest a rezultat o concentrație de 0,44 mg/1 alcool pur în aerul expirat Conform ofițerului de presă al IPJ Dolj, subcomisar Stanca Giucă, celor în cauză le-au fost recoltate probe biologice de sânge în vederea stabilirii alcoolemiei și le-au fost întocmite dosare penale. CARMEN ZUICAN Săptămâna trecută, 567 sancțiuni pentru depășirea vitezei legale în cursul săptămânii trecute, polițiștii Serviciului Poliției Rutiere Dolj au desfășurat mai multe acțiuni pentru depistarea și sancționarea participanților la traficul rutier care încalcă normele de circulație. Oamenii legii au constatat săvârșirea a 15 infracțiuni și a 2.027 contravenții la regimul circulației rutiere, cele mai multe dintre ele, respectiv 567, vizând conducerea unui autovehicul cu viteză peste limita legal admisă. Totodată, în timpul acestor acțiuni au fost reținute în vederea suspendării 123 permise de conducere și au fost retrase 19 certificate de înmatriculare. Valoarea totală a amenzilor aplicate a fost de 196.500 lei. Și duminică polițiștii Serviciului Poliției Rutiere au fost prezenți în trafic desfășurând o acțiune pentru prevenirea și combaterea nerespectării regimului legal de viteză. Cu această ocazie au fost aplicate 100 sancțiuni contravenționale, valoarea totală a amenzilor fiind de 7.350 lei și au fost reținute în vederea suspendării permise de conducere, după cum au precizat reprezentanții IPJ Dolj. CARMEN ZUICAN S-a votat și în penitenciar. La alegerile locale de duminică, 12 tineri privați de libertate, aflați în custodia Penitenciarului de Minori și Tineri Craiova și-au exercitat dreptul electoral. Aceștia, condamnați definitiv sau arestați preventiv nu și-au pierdut dreptul de vot printr-o hotărâre judecătorească și și-au manifestat dorința de a participa la procesul electoral. De asemenea, Penitenciarul cu Regim de Maximă Siguranță Craiova din cei 20 de deținuți cu drept de vot, numai unul singur nu a solicitat prezența la ume. (C. Pătru) marji, 3 iunie 2008 Buflaintpnt CVC ill III CH t Vindeau panouri publicitare furate Doi bărbați din Craiova au fost reținuți de polițiști, iar unul dintre ei a primit și mandat de arestare preventivă, după ce oamenii legii i-au surprins în timp ce vindeau panouri publicitare pe care le furaseră dintr-o societate comercială. Duminică dimineața, în jurul orei 02.00, o patrulă din cadrul Secției 2 Poliție i-a prins în flagrant, în cartierul Popoveni, pe Adelin Purcaru (26 de ani), Răzvan Dițu (22 de ani) și Alin Păgilă (22 de ani), toți din Craiova, în timp ce ofereau spre vânzare unor cetățeni din zonă panouri metalice destinate amplasării unor mesaje publicitare. Cei trei au recunoscut că sustrăseseră 22 de panouri publicitare de la o societate comercială situată pe str. Calea Severinului din Craiova. în urma cercetărilor efectuate s-a stabilit că, în cursul lunii trecute, Adelin Purcaru a mai furat de la aceeași societate alte 40 asemenea panouri și alte obiecte în valoare cumulată de aproximativ 1500 euro. în sarcina celor trei s-a reținut comiterea infracțiunii de furt calificat, Adelin Purcaru și Răzvan Dițu fiind reținuți pentru 24 de ore, pe bază de ordonanță de reținere. Aceștia au fost prezentați Judecătoriei Craiova cu propunere de arestare preventivă, magistrații instanței eliberând mandat de arestare preventivă pe 29 zile doar pentru Adelin Purcaru, cu privire la Răzvan Dițu fiind dispusă cercetarea în stare de libertate, după cum au precizat reprezentanții IPJ Dolj. CARMEN ZUICAN Un mort și un rănit pe calea ferată Pe raza de competență a Secției Regionale de Transporturi Craiova, la sfârșitul săptămânii trecute au avut loc două accidente de tren, unul dintre ele soldat, din păcate, cu pierderea unei vieți omenești. Astfel, la ieșirea din Stația CF “Ecaterina Teodoroiu”, trenul de persoane 2002, care circula pe relația Petroșani Craiova, a accidentat o persoană care se angajase în traversarea căii ferate, fără să se asigure. Violeta Viorica Briceag, din Țînțăreni (jud. Gorj), a fost transportată la spital, fiind diagnosticată cu fractură la piciorul stâng. Din nefericire, la Dăești, județul Vâlcea, trenul de persoane 2072, care circula pe ruta Sibiu - Drăgășani, a accidentat-o mortal pe Ioana Stan (79 de ani), care se angajase în traversarea căii ferate, fără să se asigure. (C.Pătru) "Scandal" a dat lovitura Polițiștii din comuna Amărăștii de Jos au fost sesizați că, duminică dimineața, persoane necunoscute, prin forțarea lacătului de la ușa de acces, au pătruns în incinta unui magazin de unde au sustras bunuri în valoare de 200 lei. în urma cercetărilor întreprinse, a fost identificat Scandal Lazăr (19 ani), din aceeași localitate, căruia i-a fost întocmit dosar penal pentru furt calificat. Prejudiciul a fost recuperat în totalitate și restituit unității păgubite. Cu pavelele de pe trotuar, în mașină o patrulă de siguranță publică din cadrul Secției 4, a observat, ieri dimineață, patru bărbați care încărcau pavele din ciment într-un autoturism marca Dacia, pe bulevardul Nicolae Titulescu din Craiova. Doru Lăpașu (38 de ani), Cătălin C. (17 ani), Ion B. (17 ani) și Ionuț Nicolae (20 de ani), toți din Craiova, încărcaseră în autoturism aproximativ 60 de pavele care erau depozitate pe trotuar. Celor în cauză le-au fost întocmite acte premergătoare pentru comiterea infracțiuni de furt calificat, s-a furat bicicleta O patrulă mobilă din cadrul Secției 5 Poliție, a fost sesizată, duminică după amiază, de Constantin Răceanu (33 de ani), din comuna Brabova, cu privire la faptul că un tânăr i-a furat bicicleta din parcarea unui magazin situat pe strada Tineretului. Polițiștii au trecut imediat la urmărirea persoanei ridicate, reușindu-se, în scurt timp, prinderea acesteia la intersecția străzilor Tineretului și George Enescu. Minorului, Florian M. (16 ani), din Craiova i s-au întocmit acte premergătoare sub aspectul comiterii infracțiunii de furt calificat. Granni malizat rin DRAGON FIIIP