Cuvântul Libertății, mai 2015 (Anul 27, nr. 7733-7756)

2015-05-04 / nr. 7733

Minivacanța încheiată tragic. Un craiovean de 55 de ani a murit și alte două persoane au fost rănite ușor, în urma unui accident de circulație petrecut sâmbătă dupăamiaza, în comuna doljeană Bulzești. Polițiștii spun că bărbatul de 55 de ani nu a adaptat viteza la intrarea într-o curbă și s-a ciocnit violent de un autoturism care circula din sens OpUS. ^ 0 LLJ ■ liJ de GABRIEL UH BRATU-MIB - Sărbătorirea zilei de 1 Mai la iarbă verde a fost mai îmbelșugată decât cea de Paște. S-au strâns cu 5 camioane mai multe gunoaie lăsate de petrecăreți Despre ziua de 1 Mai, după ce a trecut au fost câteva zile libere, prilejuite de ziua de 1 Mai, cu simbolistica ei, deloc interpretată corect istoricește, dacă pe cineva mai interesa. Și totuși, cum să „sărbătorești” ceva, un eveniment, lăsând impresia sau privindu-l ca unul de invenție comunistă? N-am identificat preocupări, fie ele și pasagere, pentru explicarea rădăcinilor zilei de 1 Mai, ce datează de la 1889 - Congresul Internaționalei Socialiste fiind vorba de o mobilizare internațională simultană a muncitorilor care să delimiteze ziua de muncă la 8 ore. > economie / 6 De la 1 mai 2015 Certificatele de salftift £ DU mai sunt nubile Peste 1.300 de locuri destinele învățmântului profesional A fost stabilit planul de școlarizare, pentru anul 2015/2016, în învățământul profesional de stat, cu durata de trei ani, pentru instituțile de învățământ de profil din Dolj. Astfel au fost aprobate 48 de clase, cu un număr total de 1.344 de locuri. Cele mai multe locuri sunt la Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară și Liceul Tehnologic Auto, câte 140, urmate de Colegiul Național Economic „Gheorghe Chițu” și Colegiul „Ștefan Odobleja”, fiecare având 112 locuri disponibile. (C.Pătru)____________ cultură . Violonistul Alexandru Tomescu și pianistul Eduard Kunz concertează la Craiova în cadrul Turneului Internațional Stradivarius „Enescu Experience”