Cuvântul Libertății, iunie 2015 (Anul 27, nr. 7758-7782)

2015-06-30 / nr. 7782

Examenul de Bacalaureat - probele scrise - a debutat, ieri, cu cea de Limba și literatura română, structurată pe cele două niveluri - real și uman -, fiecare cu subiecte diferite. Nu a fost un entuziasm ieșit din comun la ieșirea de la examen, poate și emoțiile au fost mari, dar este cert că sunt probleme. Mai mult, au fost și ceva dificultăți în desfășurarea „testului maturității”, inclusiv încercări de fraudare a examenului. UACC urî de GABRIEL II-Ul BRATU-MIR - Nu știm cine a tras în ‘89, Popescule, dar acum știm că o tragem noi Ambasadorul Marii Britanii, în vizită la Valea Stanciului Ziua Internațională a Dunării, marcați la ABA Jiu ■•mn-nw.vji Ceasul grâului Pe întinderea Doljului este vremea strângerii orzului, rapiței, secarei și chiar a grâului, deși suprafețele recoltate, cum se spune, la principala plantă cerealieră sunt abia la început. Sună banal. Strângerea grâului, o reală bogăție a zonei în care trăim, nu mai provoacă vreo emoție, fiind considerată, poate pe bună dreptate, „o treabă” exclusivă a celor care se îndeletnicesc cu agricultura. Evenimente de luat în seamă sunt altele. Deși orice discuție despre pâine și calitatea acesteia, ca să nu mai amintim restul produselor de panificație, nu ne poate rămâne indiferentă. O informare săptămânala a DGA Dolj menționează o suită de cifre seci și reci. Ele atestă doar suprafețele cultivate și producțiile medii acceptabile, departe oricum de cele obținute în principalele țări cu pondere agricolă din Uniunea Europeană, care contează efectiv în exportul de cereale. Să revenim. Așa cum se strânge, în prezent, grâul nu mai are nimic în comun cu imaginea bucolică a secerișului de altădată. Combiner^iir*"0"*0 ultima generație, se află în dotarea taloatării agricole și doar instabilitatea/w Mimn Fî că se poturbă ritmurile de lucru. ^ Pierderile de recoltă sunt reduse la maximum. Telefon de urgență: 0251983 Nu renunța la viitor ! Abandonul nu este ci Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Dolj 3 reportaj / 5 »I I