Cuvântul Libertății, septembrie 2018 (Anul 30, nr. 8727-8747)

2018-09-12 / nr. 8735

Alegerile legislative de duminică, 9 septembrie a.c., din Suedia, au suscitat un interes aparte, la nivelul Uniunii Europene. Un interes augmentat de ascensiunea, în sondaje, a partidului național conservator .,Democrații suedezi” (SD), condus de Jimmie Åkesson (39 de ani), creditat în sondaje, până aproape de bara simbolică de 20%. Ceea ce însemna posibilitatea devenirii celei de-a doua formațiuni politice a țării. Previziunile sumbre nu s-au adeverit, deși aproape 18%, la o participare masivă, peste cea din 2014, înseamnă a șasea creștere consecutivă, după 1998. Social-democrații (28,3%) au venit în frunte, fiind urmați de moderați (19,8%) și apoi democrații suedezi (17,7%). actualitate / 2 99 Suedia rămâne, totuși, un model! La Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Dolj a avut loc, ieri, lansarea proiectului „Program integrat de sprijin în carieră pentru elevii din județul Dolj”, cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capital Uman (POCU), 2014 - 2020, beneficiar fiind SC „Primaserv”. Colaboratori principali, părți din proiect, sunt ISJ Dolj și SC „Palace Tour” SRL din Craiova. Sunt prevăzute stagii de practică pentru elevi și studenți în sectoarele agroalimentar, industrie și servicii. La deschiderea oficială a proiectului au participat și reprezentanți ai instituțiilor publice de administrație, care promit sprijinul, în speță Consiliul Județean Dolj. Portretele unor personalități ale României - expuse în Craiova, la Centenarul Marii Uniri, de artistul Liviu Lăzărescu Onoare pompierilor români! In urmă cu 170 de ani, pe 13 septembrie, pompierii militari, aflați sub comanda căpitanului Pavel Zăgănescu, s-au opus trupelor Imperiului Otoman, venite să înăbușe Revoluția de la 1848. în memoria acelui an, data de 13 septembrie a fost statuată ca „Ziua Pompierilor”. Pornind de la aceste considerente, Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Oltenia” al județului Dolj celebrează. ISIU cum se cuvine evenimentele de ajiriie^ 1 Q w zsinfârâEm