Cuvîntul Nou, iulie 1975 (Anul 8, nr. 1311-1315)

1975-07-02 / nr. 1311

Proletari din toate tarile ,unifivo I L'pmx CCr/**S. Organ al Comitetului judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean ANUL VIII. Nr. 1311, MIERCURI, 2 IULIE 1975 8 PAGINI 50 BANI Tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU a primit mesajele oamenilor muncii din judeţeleSUCEAVA şi COVASNA care raportează conducerii partidului şi statului. A ÎNDEPLINITPLANUL CINCINAL în ziua de 30 iunie, comitetele judeţene de partid Suceava şi Covasna au raportat conducerii partidului, tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, realizarea prevederilor planului cincinal în patru ani şi jumătate, în cadrul unei solemnităţi, care a avut loc la sediul C.C. al P.C.R., primul secretar al Comitetului judeţean Suceava al P.C.R., Miu Dobrescu, şi primul secretar al Comitetului judeţean Covasna al P.C.R., Ferdinand Nagy, au prezentat secretarului general al partidului mesajele trimise cu acest prilej de oamenii muncii din aceste judeţe, în care, cu satisfacţia datoriei împlinite, de a fi onorat prin fapte angajamentul asumat de a îndeplini cincinalul cu şase luni mai devreme, îşi exprimă hotărîrea de a-şi aduce pe mai departe contribuţia lor, alături de întregul nostru popor, la înfăptuirea hotărîrilor Congresului al XI-lea al P.C.R., a Programului de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi de înaintare a României spre comunism. La solemnitate au participat tovarăşii Manea Mănescu, Cornel Burtică, Ilie Verdeţ, Iosif Banc. Felicitînd călduros pe oamenii muncii din judeţele Suceava şi Covasna pentru realizările obţinute, a luat cuvântul tovarăşul Nicolae Ceauşescu. CUVÎNTUL TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU Dragi tovarăşi, Aş dori să exprim bucuria noastră că, după organizaţia de partid şi oamenii muncii din Capitală, alte două organizaţii de partid şi oamenii muncii din două judeţe — Suceava şi Covasna — realizează cincinalul în patru ani şi jumătate. Cu acest prilej, doresc să adresez, în numele Comitetului Central al partidului, al guvernului, precum şi al meu personal, cele mai calde felicitări tuturor oamenilor munţii din cele două judeţee Suceava şi Covasna — organizaţiilor de partid, comuniştilor, comitetelor judeţene de partid, pentru succesele realizate în înfăptuirea înainte de termen, în patru ani şi jumătate a sarcinilor actualului cincinal. Prin aceste realizări, oamenii muncii din cele două judeţe la fel ca oamenii muncii din toate judeţele ţării aduc o contribuţie importantă la dezvoltarea economico-socială a patriei, la ridicarea bunăstării materiale şi spirituale a întregului nostru popor. Ştiu că realizarea înainte de termen — l„ patrui ani şi jumătate — a cincinalului a cerut eforturi susţinute din Partea comuniştilor, a oamenilor muncii, dar viaţa a demonstrat că dacă se asigură unirea eforturilor tuturor oamenilor muncii, dacă organizaţiile de partid, comuniştii, activul de partid, comitetele judeţene de partid ştiu să îndrepte intr-o direcţie unică eforturile tuturor colectivelor de oameni ai muncii, atunci se pot realiza în bune condiţii sarcinile şi angajamentele asumate. Vom avea în curînd plenara Comitetului Central. Cu acest prilej vom face, fară îndoială, o analiză ceva mai largă asupra felului în care se realizează cincinalul. Nu aş putea insă să nu menţionez că realizările de pînă acum ale oamenilor muncii din Capitală şi ale judeţelor Suceava şi Covasna, ca şi avansul pe care îl au aproape toate judeţele în îndeplinirea planului înainte de termen demonstrează capacitatea şi forţa partidului nostru, a clasei muncitoare, a tuturor oamenilor muncii; în acelaşi timp ele infirmă acele îndoieli, neîncrederea manifestată de unii în ce priveşte realizarea cincinalului înainte de termen. Sunt în continuare sarcini mari. În primul rînd, aveţi încă şase luni de activitate pentru înfăptuirea părţii corespunzătoare a planului pe acest an — care este, intr-adevăr, o depăşire faţă de cincinal, dar trebuie realizată în bune condiţii şi in întregime. Numai aşa se vor consolida şi vor deveni reale succesele realizate în cei patru ani şi jumătate. In al doilea rînd, sunt necesare măsuri foarte serioase pentru pregătirea în vederea trecerii la înfăptuirea hotărîrilor Congresului al XI-lea, care pun sarcini foarte importante în faţa multor judeţe. După cum reiese din datele statistice, unele judeţe — printre care şi Covasna —vor trebui să realizeze o sporire a producţiei de aproape patru ori. Aceasta va cere eforturi serioase, dar succesele obţinute pînă acum, condiţiile existente, măsurile ce se iau pentru buna pregătire a noului cincinal ne dau temei să avem deplină încredere că vom realiza în bune condiţii sarcinile puse de Congresul al XI-lea. Aş dori să exprim convingerea mea, a conducerii partidului că organizaţiile de partid ■ din Suceava şi Covasna, toţi comuniştii şi toţi oamenii muncii, fără deosebire de naţionalitate din aceste judeţe — ca dealtfel din întreaga ţară — îşi vor îndeplini şi în cincinalul viitor cu succes sarcinile mari ce le revin, ridicind economia şi asigurînd dezvoltarea generală a judeţelor pe o treaptă superioară. În felul acesta, ei vor aduce o contribuţie tot mai importantă la dezvoltarea generală a ţării pe calea făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Fără îndoială că aceste realizări sunt, totodată, o contribuţie însemnată la afirmarea cu putere a politicii internaţionale a ţării noastre, de pace şi colaborare, de asigurare a securităţii pe continentul nostru. Cu aceste ginduri şi cu această încrede, vă adresez, încă o dată, cele mai calde felicitări și urez tuturor comuniștilor și oamenilor muncii din aceste două județe succese tot mai mari în viitor, multă fericire și sănătate. (Aplauze). 0 La invitaţia preşedintelui Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi a tovarăşei Elena Ceauşescu, luni, după-amiază, au sosit în Capitală, într-o vizită oficială în ţara noastră, căpitanii regenţi ai Republicii San Marino, Alberto Cecchetti şi Michele Righi, împreună cu soţiile • Preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au primit, luni, la amiază, la Palatul Republicii, un grup de studenţi şi elevi americani, care ne vizitează ţara în cadrul programului „Ambasadorii prieteniei" • Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a primit, luni dimineaţa, delegaţia Uniunii Poporului Togolez, care la invitaţia C.C. al P.C.R. efectuează o vizită de prietenie in ţara noastră. TELEGRAMA Biroului Comitetului judeţean Covasna al IM’.lt. Mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, Cu alese sentimente de recunoştinţă, bucurie şi profund respect izvorîle din adincul conştiinţei lor, oamenii muncii din judeţul Covasna — români şi maghiari — vă raportează îndeplinirea planului cincinal 1971—1975 la 30 iunie 1975. Trăind acest moment, cu adinei semnificaţii politice şi economice, al îndeplinirii angajamentului asumat de organizaţia judeţeană de partid Covasna după Conferinţa Naţională a P.C.R. din 1972, glodurile tuturor locuitorilor acestor meleaguri se îndreaptă către Comitetul Central a! partidului, către dumneavoastră stimate tovarăşe secretar general, căruia îi datorăm tot ceea ce am reuşit să îndeplinim în acest timp. Impetuoasa şi multilaterala dezvoltare a judeţului nostru exprimă cu puterea faptelor grija dumneavoastră părintească, manifestată în permanenţă, preţioasele indicaţii şi îndrumări pe care ni le-aţi dat cu ocazia vizitelor de lucru întreprinse pe aceste meleaguri in anii 1967 1968, cînd au fost puse bazele industrializării. încercăm astăzi sentimente de adîncă emoţie şi recunoştinţă, avînd fericitul prilej de a vă mulţumi încă o dată, din adincul inimilor noastre, pentru această grijă pe care ne-aţi purtat-o şi o purtaţi, pentru minunatele zile pe care le trăim in România socialistă sub semnul deplinei împliniri a măreţului program adoptat de istoricul Congres al XI-lea al Partidului Comunist Român Urmare a politicii înţelepte, promovată cu consecvenţă de partidul şi statul nostru, de dezvoltare armonioasă a tuturor zonelor patriei, la a cărei elaborare vă aduceţi o inestimabilă contribuţie, năzuinţele locuitorilor din judeţul Covasna de a vedea aceste meleaguri rodind pe calea industrializării sunt astăzi împlinite. Producţia globală industrială, care a înregistrat în actualul cincinal un ritm mediu anual de creştere de 16,3 la sută, este în anul 1975 de 2,2 ori mai mare decit în 1970, întreaga producţie din acel an fiind realizată, în prezent, numai în 171 de zile. în acest cincinal au fost puse în funcţiune 15 noi obiective in(Continuare în pag. a 7-a) Judeţul Covasna la ora unui strălucit raport muncitoresc 30 iunie 1975. Dată înscrisă cu majuscule de oamenii muncii din economia judeţului în marea cronică a întrecerii socialiste. Judeţul Covasna raportează cu cinste: angajamentul — cincinalul cu 185 de zile înainte de termen — a fost îndeplinit. Acest remarcabil succes raportat conducerii de partid şi de stat este rodul muncii pline de însufleţire, inteligenţă şi abnegaţie depuse, în strinsă frăţie, de oamenii muncii români şi maghiari de pe aceste meleaguri sub îndrumarea organelor şi organizaţiilor de partid. Meritoriul succes constituie una din formele concrete, de profundă rezonanţa prin care muncitorii, inginerii, economiştii şi tehnicienii din unităţile industriale ale judeţului dau glas mulţumirii lor depline faţă de politica ştiinţifică a partidului nostru, de dezvoltare armonioasă a tuturor zonelor țării, un răspuns fierbinte la grija personală a secretarului general al parti- HERMAN ROSNER (Continuare în pag. a 7-a)