Cuvîntul Nou, martie 1987 (Anul 20, nr. 4691-4716)

1987-03-18 / nr. 4705

PAG. 4 VUITA OFICIALĂ DE PRIETENIE A TOVARĂŞULUI MAE CEAUŞESCU, ÎMPREUNĂ CU TOVARĂŞA ELENA CEAUSESCU, IN REGATUL NEPAL V 7 Vizita la primăria oraşului Katmandu Atmosfera sărbătorească In care au fost întimpinaţi in capitala Nepalului Preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu a fost reeditată, marţi după-amiază, la întîlnirea înalţilor soli ai poporului român cu conducerea municipalităţii Katmandu şi cu membri ai Parlamentului municipal. Sala de ceremonii a municipalităţii, unde s-a desfăşurat întîlnirea, era împodobită festiv cu drapelele României şi Nepalului. La sosire, Preşedintele Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu, însoţiţi de primul ministru, Marich Man Singh Shrestha, de membri ai guvernului, sunt salutaţi cu căldură de primarul Kamal Chitrakar şi conduşi, în aplauzele tuturor celor prezenţi, pe scena sălii de ceremonii. Se oferă înalţilor oaspeţi ghirlande de flori. Un ansamblu popular interpretează un cîntec special compus pentru .Preşedintele Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu. In numele conducerii municipalităţii, a luat cuvîntul Kamal Chitrakar, primarul oraşului, preşedintele Parlamentului municipal, care a relevat că vizita înalţilor oaspeţi români în Nepal înscrie un nou capitol al relaţiilor de prietenie şi colaborare dintre cele două ţări, care se dezvoltă continuu. „In numele cetăţenilor acestei aşezări străvechi, cu o bogată moştenire culturală, vă exprimăm dumneavoastră, domnule Preşedinte Nicolae Ceauşescu şi doamnă Elena Ceauşescu, salutul nostru călduros şi urarea de bun venit, vă dorim viaţă îndelungată, sănătate şi fericire! In numele cetăţenilor capitalei adresăm poporului român prieten călduroase salutări şi urarea de a obţine noi succese pe calea progresului şi prosperităţii !“, a spus vorbitorul. Primarul capitalei nepaleze a evidenţiat, în continuare, dragostea pentru natură, pentru tradiţii şi obiceiuri, pentru libertate şi independenţă, ca şi experienţele istorice ale popoarelor român şi nepalez. „Dumneavoastră, domnule Preşedinte, cunoscut susţinător al cauzei păcii, al colaborării internaţionale, a subliniat primarul — sînteţi întruchiparea adevăratului spirit al naţiunii române“. Referindu-se la poziţia României în probleme ale vieţii internaţionale, vorbitorul a subliniat că Nepalul, ţară nealiniată şi în curs de dezvoltare, apreciază în mod deosebit înţelegerea şi sprijinul consecvent al României pentru mişcarea de nealiniere, pentru cauza statelor în curs de dezvoltare. „Urmărim cu cea mai mare simpatie, a spus el în continuare, eforturile poporului român în direcţia promovării armoniei şi înţelegerii regionale, în Peninsula Balcanică. Efortul dumneavoastră de a face din Balcani o zonă a păcii şi colaborării, liberă de arme nucleare şi chimice, se bucură, domnule Preşedinte, de sprijinul poporului nepalez. Ca prieteni buni, ne bucurăm de progresele înregistrate de poporul român, sub conducerea dumneavoastră înţeleaptă şi destoinică“. In încheiere, primarul oraşului Katmandu a exprimat aprecierea şi recunoştinţa cetăţenilor capitalei nepaleze pentru sprijinul acordat de România proclamării Nepalului ca zonă a păcii. Mesajul de salut, prezentat intr-o casetă de argint, a fost înmînat Preşedintelui României. In aplauzele celor prezenţi a luat cuvîntul Preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ale cărui idei şi aprecieri au fost urmărite cu deosebit interes de întreaga asistenţă care a aplaudat în repetate rînduri. La încheierea adunării, membrii parlamentului capitalei nepaleze au ţinut să se fotografieze împreună cu Preşedintele Nicolae Ceauşescu şi cu tovarăşa Elena Ceauşescu. Întîlnire cu personalităţi ale vieţii politice (Urmare din pag 1) Cei prezenţi au ţinut să prezinte omagiile lor Preşedintelui Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu, înalţii oaspeţi români fiind salutaţi cu deosebită consideraţie şi caldă cordialitate. Personalităţile vieţii politice nepaleze au adresat şefului statului român vii mulţumiri pentru vizita efectuată, au exprimat profunda satisfacţie pentru dialogul la nivel înalt care a avut loc cu acest prilej, convingerea că întîlnirea dintre Preşedintele României şi regele Nepalului constituie un eveniment memorabil care a deschis largi perspective dezvoltării raporturilor de prietenie, colaborării între popoarele celor două țări. înalţii soli ai poporului român au plantat arborii prieteniei în grădina botanică regală (Urmare din pag. I) care, Hem Bahadur Malin, de alţi membri ai guvernului, de oameni de ştiinţă, în aplauzele celor prezenţi. Preşedintele Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu plantează cei doi arbori cărora, apoi, le toarnă apă la rădăcină. Gazdele exprimă calde mulţumiri înalţilor oaspeţi români, relevînd că aceşti arbori, care rămîn veşnic verzi, reprezintă un simbol al prieteniei ce se întăreşte şi se dezvoltă între popoarele celor două ţări. Alături de cei doi arbori au fost aşezate două plăci purtînd înscrise numele tovarăşului Nicolae Ceauşescu, Preşedintele Republicii Socialiste România, şi al tovarăşei Elena Ceauşescu, prim-viceprim-ministru al Guvernului Republicii Socialiste România, precum şi data acestei zile memorabile, care vor reaminti, peste ani, de solia de paceşi prietenie a înalţilor oaspeţi români în Nepal. După semnarea în cartea de onoare, înalţilor oaspeţi români le sunt adresate din nou cele mai vii mulţumiri şi profundă recunoştinţă pentru faptul că au răspuns invitaţiei de a planta arborii prieteniei. Pe tot globul STUDIU Un studiu al subsolului Floridei oferă date concludente, potrivit specialiştilor, că această peninsulă s-a rupt de continentul african cu 280 milioane de ani în urmă. Această informaţie a fost comunicată după studierea miei mostre de rocă provenind de la o adîncime de 3 km. Vechimea rocii şi urmele lăsate de timpul magnetic terestru coincid în totalitate cu formaţiunile de roci africane. Africa, America de Sud, India, Australia şi Antarctica constituiau, în urmă cu 300 milioane de ani, o masă continentală unică numită Gondwana, în timp ce Europa, Asia și America de Nord alcătuiau Laurasia. Aceste două mase de pămînt s-au ciocnit acum 280 milioane de ani formînd un continent enorm numit Pangea. Cu 200 milioane de ani în urmă, Pangea s-a fragmentat, și o bucată din Africa — acum peninsula Florida — a rămas in urmă. Prin urmare, aceasta şi partea sudică a statului Georgia făceau parte iniţial din nordul Africii. I.EI In timpul unei reprezentaţii de circ în localitatea Amaranti, din Portugalia, trei lei au reuşit să iasă din manej şi s-au năpustit în sala plină de spectatori. Aceştia au folosit scaune pentru a se apăra de fiare Dresorii au reuşit să readucă doi lei în cuşti, iar al treilea a fost omorît, după ce a fugit din circ şi s-a adăpostit în parcul oraşului, relatează agenţia T.A.S.S. CUVÎNTUL NOU TELEVIZIUNE 20,00 Telejurnal; 20,20 Viaţa economică; 20,35 Partidul Comunist Român — conducătorul politic al întregii activităţi economico-sociale; 20,50 Tinereţea patriei. Cântece şi versuri (eolor); 21,00 Film serial (color) „Norii negri“; 21,50 Telejurnal. CINEMA „ARTA". SFINTU GHEORGHE : „Carmen“ film italian, două serii, orele 10, 16. 19. „LUX" : Al patrulea gard lingă debarcader — film românesc, orele 10, 17,30, 19,30. Prințesa Tana — film chinezesc, ora 15. „8 MAI". TIRGU SECUIESC: Dublă depăşire — film sovietic, orele 10, 16, 18, 20. „VICTORIA". COVASNA : JOI daliuațieni — film arderican, orele 10. 17. 19.  ULTIMA ORA IMPORTUL MONDIAL (IA „Meciul gemenilor" — a mai fost denumit jocul din cadrul Cupei cupelor la fotbal, disputat la 4 martie, intre Girondins Bordeaux (vi-i amintiţi pe foştii adversari ai craiovenilor ?) şi Torpedo Moscova. La Bordeaux au evoluat fraţii Zoran şi Zlatko Vujovici, iar la Torpedo — Iuri şi Nikolai Savicev. Dacă primii doi sînt cunoscuţi în Europa, Savicevii sunt apariţii mai recente. Dar explozive , nu numai un an au „prins“ prima echipă a lui Torpedo şi selecţionata olimpică a U.R.S.S., deşi abia au împlinit 21 de ani, fiind născuţi în ianuarie 1967. Evident, la data aceea nu măsurau 1,81 m şi nu aveau 74 de kg ca acum... % Cel mai bun cuplu de fundaşi centrali din Franţa, şi unul dintre cele mai valoroase din lume (doar dacă nu optăm pentru... Bumbescu — Belodedici) este considerat cel al formaţiei Brest, din prima divizie: Brown — Julio Cesar, primul fiind libero-ul Argentinei la ultima ediţie a „mondialelor“, iar celălalt, multiplu component al naţionalei braziliene. Şi totuşi, Brest nu străluceşte în campionat, ocupînd deocamdată un modest loc 10, şi nu numai atît, dar avînd şi printre cele mai multe goluri primite! Recent încheiatele campionate mondiale de atletism în sală — ediţie în premieră — au ridicat definitiv la rangul de stea de primă mărime o nouă performeră din R.D. Germană — Heike Drechsler. Urmaşa Măritei Koch, deţine deja recordurile mondiale la 200 m plat(22,27 s.) şi la lungime indoor (7,32 m) şi arată o uşurinţă a alergării care o indică drept primă candidată la doborîrea acestora. Apropo de mondialele de sală ale atletismului, să mai notăm că ele au fost sponsorizate de „Indiana National Bank", cifra de afaceri nefiind încă anunţată oficial. In schimb a fost rostită, cifră cu cifră, suma pe care o vor plăti 5 canale asociate ale televiziunii japoneze pentru a-şi asigura dreptul de transmisie a J.O. din 1988 . 52 de milioane de dolari ! Cam mult faţă de cele „numai“ 18,5 milioane plătite de aceleaşi canale în 1984, pentru J.O. de la Los Angeles. E clar, viaţa se scumpeşte... Aţi auzit de un meci de tenis care să dureze. . . trei zile? Iată unul, anume cel dintre Yannick Noah şi Johan Krick. După primul set, pierdut de Noah cu 4—6, rafale de ploaie au dus la întreruperea jocului. Reluat a doua zi, meciul s-a întors în favoarea francezului, acesta revenind şi luînd două seturi cu 6—2, respectiv, 6—3. Krick nu renunţă însă şi conduce cu 3—0 în ultimul set, dar... întunericul impune din nou întreruperea A treia zi Noah reface spectaculos şi de la 0—3, cîştigă la tie-breack, cu 7—6. Spectaculos, dar nu s-ar putea spune că nu şi foarte norocos . Un nou caz de dopaj în halterele franceze, refuzînd să se supună controlului antidoping efectuat cu ocazia unui concurs de verificare, patru halterofili — Pascal Senet, Marcel Pastor, Patricii Leverino şi Jean Ablancau - au fost consideraţi ca găsiţi pozitivi (normal, nu?) şi suspendaţi pe o durată de 6 luni. Ca urmare, ei nu vor putea fi prezenţi la campionatele mondiale ale acestui an. Asta da autoexigenţă ! Sorin SATMARI TELEX • TELEX • TELEX FOTBAL. Astăzi se vor desfășura meciurile retur din cadrul sferturilor de finală ale cupelor europene de fotbal. Iată programul jocurilorîn paranteză sunt trecute rezultatele înregistrate în prima manșă : „Cupa campionilor europeni“ : Dinamo Kiev — Besiktas Istanbul (5—0); Anderlecht Bruxelles — Bayern München (0—5); Real Madrid — Steaua Roșie Belgrad (2—4); Bröndby — F.C. Porto (0—1); „Cupa Cupelor“ : Vitosa Sofia — Real Zaragoza (0—2); Torpedo Moskova — Girondins Bordeaux (0—1); F.C. Sion — Lokomotiv Leipzig (0—2); Ajax Amsterdam — F.C. Malmoe (0—1); „Cupa U.E.F.A.“ : Vitoria Guimaraes — Borussia Moenehengladbaeh (0—3); E.C. Tirol Innsbruck — A.C. Torino (0—0); Internationale Milano — I.F.K. Göteborg (C—0); F.C. Barcelona — Dundee United (0—1). SCRIMA* Balcaniada de scrimă pentru juniori desfășurată la Zagreb s-a încheiat cu im succes deplin al tinerilor sportivi români care au ciştigat toate probele, obţinînd 8 medalii de aur, 4 de argint şi 3 de bronz. In clasamentul pe echipe, România a ocupat locul intîi — cu 167 puncte, urmată de Bulgaria — 83 puncte, Grecia — 70 puncte, Iugoslavia — 61 puncte, Turcia — 44 puncte. In ultima zi de concurs, reprezentanţii României au ciştigat probele pe echipe de floretă feminin şi la sabie. In ziua de 21 martie se împlinesc 5 ani de la deschiderea MAGAZINULUI UNIVERSAL „ŞUGAŞ“ din Sfîntu Gheorghe. La parterul magazinului găsiţi un sortiment bogat de televizoare, aparate de radio portative, casetofoane pentru autoturisme, aparate de radio pentru autoturisme, maşini de spălat automate, aspiratoare, fiare de călcat, ceasuri de mină şi deşteptătoare, diferite articole din porţelan şi cristal, tacâmuri import, cărucioare pentru copii, ciorapi şi şosete pentru femei şi bărbaţi. Vă aşteptăm împreună cu familiile dumneavoastră. ANUL XX, NR. 4705 OFERTA DE SERVICIU Caut femeie pentru îngrijirea copilului de un an și jumătate. Sfîntu Gheorghe, strada Prieteniei, blocul 15, apartamentul 15, 1839) PIERDERI Duminică seara, din faţa stadionului din Sfîntu Gheorghe s-a pierdut un cal sur şi-un car cu fin. Găsitorului ofer recompensă. Informaţii la Dima Márton, Sfîntu Gheorghe, strada Örkö, nr. 10.836) Pierdut legitimaţie, pe numele Niţoi Nuţa, eliberată de LM.A. S.A. Sfîntu Gheorghe. Declar nulă. • (303) ANUNŢURI FAMILIALE Un copac cu flori, un buchet cu flori, din care 50 s-au deschis. Mirosul lor, parfumul lor, ţi-l dăruim ţie, dragul nostru Ninel, cu toate urările de sănătate şi ani mulţi în această zi. (787) Mămica, Silvia, Maia, Tuţaşi Vali. Redacţia şi administraţia, strada Presei, nr. 8/A, Cod 4000 Sfîntu Gheorghe. Telefoane: secretariat — 1 13 88; secţiile economică,viaţa de partid — 1 12 10; cetăţeneşti, cultură, mica publicitate 1 11 90, interior 103. Abonamentele se fac la oficiile P.T.T.R., factorii poştali şi difuzorii voluntari din întreprinderi şi instituţii. Tiparul: Tipografia Sfintu Gheorghe, telefon 1774.