Drapelul Roşu, septembrie 1987 (Anul 43, nr. 13237-13262)

1987-09-15 / nr. 13249

ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN TIMIȘ AL P.C.R. Și AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN Anul XLIV, nr. 13.249 Marți, 15 septembrie 1987 4 pagini, 50 bani TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU. 1 f ÎMPREUNĂ CU TOVARĂȘA ELENA CEAUȘESCU, efectuează o vizită de lucru în județul Cluj Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, a început, luni, 14 septembrie, o vizită de lucru în unități economice, agricole și de învățămînt din județul Ciuj, dar, a puternicei baze materiale de care dispun unitățile agricole, pentru îndeplinirea integrală a programelor din acest sector. La plecare, adresîndu-se cercetătorilor, celorlalți lucrători din agricultura județului prezenți la această analiză, tovarășul Nicolae Ceaușescu i-a felicitat pentru bune obținute în rezultatele direcția creșterii producției, atît în cadrul stațiunii, cit și în unitățile agricole, apreciind că trebuie să se acționeze în continuare cu și mai multă energie pentru valorificarea superioară a posibilităților de care dispune agricultura județului Cluj. S-a vizitat, în continuare, Combinatul de fibre, celuloză și hîrtie Dej. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu au fost întâmpinați, la sosirea pe platforma industrială Dej-Nord, cu deosebit entuziasm, de numeroși oameni ai muncii din unitățile economice ale municipiului, precum și de Ion M. Nicolae, ministrul industriei chimice și petrochimice, de Alexandru Dimitriu, ministrul construcțiilor industriale, de cadre de conducere ale centralei de resort și combinatului. Analiza modului în care combinatul realizează producția fizică a continuat în secția de fabricație a celulozei chimice, capacitate de producție finalizată recent și construită din indicația secretarului general al partidului. S-a vizitat, în continuare, șantierul fabricii de sulfură de carbon, unde secretarul general al partidului a apreciat că lucrările sunt râmase în urmă, în special la montarea utilajelor și a recomandat să fie luate toate măsurile, astfel incit noua fabrică să intre grabnic în producție și să funcționeze la parametrii proiectați. Vizita a continuat la Cooperativa agricolă de producție Apahida, pe terenurile Fermei nr. 2 a cooperativei, unde sute de țărani cooperatori se aflau în plină activitate de recoltare a cartofilor de toamnăment sporit a fondului fin(Continuare in pag a 3-a) Noua întilnire a secretarului general al partidului cu făuritorii de bunuri materiale și spirituale a prilejuit o analiză cuprinzătoare a modului cum au fost realizate sarcinile de plan perioada care a trecut . acest an, stabilindu-se direct, la fața locului, măsurile ce se impun a fi luate pentru îndeplinirea, în cele mai bune condiții, a prevederilor pe 1987 și pe întregul cincinal, a obiectivelor stabilite de Congresul al XIII-lea al Partidului Comunist Român, în această primă zi a vizitei, premergătoare deschiderii anului de învățâmînt, au fost examinate, totodată, rezultatele dobindite în cadrul procesului instructiv-educativ și direcțiile principale de acțiune în vederea creșterii calității acestuia, intensificării muncii de formare a unor specialiști cu înaltă pregătire profesională, ai socialismului constructori și comunismului. Tovarășulolae Ceaușescu și tovară Elena Ceaușescu au fost întîmpinați, și de această dată, pe întreg parcursul vizitei, cu multă căldură însuflețire de locuitorii jușidețului. Prin puternice aplauze, urale și aclamații, miile de oameni ai muncii, de elevi și studenți expresie sentimentelor au dat de nețărmurită dragoste, profundă prețuire și aleasă recunoștință față de secretarul general al partidului, președintele Republicii, tovarășul Nicolae Ceaușescu, pentru grija statornică ce o poartă înfloririi necontenite a județului lor și a tuturor județelor țării, ridicării scumpei noastre patrii pe culmi tot mai înalte de progres și civilizație, creșterii prestigiului României socialiste în lume. Ea vizită participă tovarășii Emil Bobu, Ion Dincă, Nicu Ceaușescu, Silviu Curticeanu. Tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu au fost salutați, cu deosebit respect, la sosirea pe aeroportul din apropierea localității Cîmpia Turzii, de primul secretar al Comitetului județean Cluj al PC.R., Ioachim Moga. O formațiune alcătuită din membri ai grăzilor patriotice și detașamentelor de Pregătire a tineretului pentru apărarea patriei a prezentat onorul. Pionieri și șoimi ai patriei, tinere și tineri au oferit buchete de flori. în Uralele și aclamațiile celor prezenți, Nicolae Ceaușescu tovarășul și tovarășa Elena Ceaușescu au luat loc la bordul elicopterului prezidențial, îndreptindu-se spre Combinatul metalurgic din Cîmpia Turzii. Pe platforma din incinta unității, unde a aterizat elicopterul prezidențial, rășul Nicolae Ceaușescu tovași tovarășa Elena Ceaușescu au fost întîmpinați cu căldură de numeroși muncitori și muncitoare, de membri ai consiliului de conducere al combinatului. Erau prezenți Marin Enache, ministrul industriei metalurgice, membri ai conducerii centralei industriale de resort, reprezentanți ai ganelor locale de partid ori de stat. In centrul dialogului tovarășului Nicolae Ceaușescu cu metalurgiștii din Cîmpia Turzii au stat probleme de deosebită importanță și actualitate : stabilirea zilor și a căilor de măsurare, în continuare, a deeficienței întregii activități a combinatului, diversificarea de sporire și îndeosebi a celei producției, destinate exportului, de diminuare a consumurilor specifice de materii prime și materiale. Vizind unele sectoare importante ale combinatului — Oțelăria electrică nr- 1, secțiile de electrozi inoxidabili pentru sudură și de cabluri, din oțel și trăgătoria de si me din oțeluri speciale —, secretarul general al partidului a urmărit cu atenție unele faze ale fluxului tehnologic, s-a interesat de eficiența procedeelor folosite, de calitatea produselor. Apreciind rezultatele obținute, tovarășul Nicolae Ceaușescu a cerut să se examineze posibilitățile de modernizare în continuare a combinatului, de creșterea producției de oțeluri superioare și diversificare mai largă a produselor, pentru valorificarea mai bună a metalului și crearea unor posibilități din ce în ce mai mari pentru export. în acest sens, secretarul general al partidului a indicat să se elaboreze un program special pentru creșterea cu 50 la sută a producției în cadrul capacităților existente, fără construcții noi, pe baza dotării combinatului cu noi utilaje și mașini care să asigure o moderne sporire continuă a productivității muncii, a eficienței întregii activități. S-a indicat, de asemenea, să se intensifice acțiunile de recuperare căldurii, în oțelării, la unaminoare, în celelalte sectoare calde ale combinatului. Pe parcursul vizitei, tovarășul Nicolae Ceaușescu a discutat cu oțelari și metalurgiști despre problemele producției, ale îndeplinirii sarcinilor de plan, s-a interesat de condițiile lor de muncă și de viață. Dialogul de lucru al secretarului general al partidului cu oamenii muncii din agricultura județului Cluj s-a desfășurat la Stațiunea de cercetări agricole din Turda. La sosire, tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu au fost salutați de lucrătorii acestei cunoscute de cercetare agricolă, unități Erau prezenți Gheorghe David, ministrul agriculturii, Tiberiu Mureșan, președintele Academiei de Științe Agricole și Silvice, reprezentanți ai organelor locale de partid și de stat, ai Direcției agricole județene. Secretarul general al partidului este informat de gazde că, în conformitate cu obiectivele din etapa actuală a noii revoluții agrare, colectivul de oameni ai muncii din stațiunii acționează cu cadrul tărîre pentru realizarea dounei agriculturi intensive, prin crearea de soiuri hibrizi de înaltă productiivitate și rezistență sporită la boli și dăunători, elaborarea unor de cultură tot mai tehnologii perfecționate, astfel incît să se obțină producții mari, sigure și stabile, menite să contribuie la creșterea generală a producției agricole. In continuare, Nicolae Ceaușescu, tovarășul tovarășa Elena Ceaușescu au fost invitați să viziteze Expoziția realizărilor agriculturii județului Cluj, care înfățișează rezultatele dobîndite în ultimii ani în direcția dezvoltării intensive a producției vegetale și animaliere, eforturile ce se depun pentru folosirea cu chibzuință și randa AZI. LA POSTURILE DE RADIO Șl TELEVIZIUNE Cu prilejul vizitei de lucru în județul Cluj a tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România și al deschiderii anului de invățămînt 1987-1988, astăzi va avea loc în municipiul Cluj- Napoca o adunare populară pe care posturile de radio și televiziune o vor transmite direct, în jurul orei 19:00. AMPLĂ MOBILIZARE DE FORJE, RITM ÎNALT DE MUNCĂ LA TOATE LUCRĂRILE CAMPANIEI AGRICOLE! 0 Intrucît ritmurile de lucru la recoltarea culturilor de toamnă nu s-au ridicat, pînă acum, la nivelurile stabilite se impune ca, în această săptămînă, să se impulsioneze mult strîngerea porumbului, soiei, și sfeclei de zahăr, acțiune la care trebuie să participe toți locuitorii satelor. Pe măsură ce recolta este adunată și obligatoriu transportată din cîmp, terenul trebuie eliberat operativ de producția secundară și pregătit corespunzător pentru a primi sămînța . In horticultură, problema prioritară trebuie să o constituie recoltarea și livrarea operativă producției la fondul de stat; munca se cere astfel a organizată încît nici cel puțin un kilogram de legume sau fructe să nu se deprecieze . ³ Apropierea perioadei de stabulație obligă conducerile unităților agricole să strîngă cantități cît mai mari de furaje, să pregătească temeinic adăposturile animalelor pentru iernat! ASTAZI ÎNCEPE UN NOU AN DE ÎNVĂȚAMINT, O ETAPA DE MUNCA RODNICĂ ȘI CONTINUA AUTODEPAȘIRE Sporită angajare și răspundere Deschiderea noului an de învățămînt are loc în climatul de puternică efervescență creatoare și înaltă responsabilitate, generat de magistrala cuvîntare rostită de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al partidului, la cel de-al IlI-lea Congres al educației politice și culturii socialiste, adoptat ca document programatic al întregii activități politicoeducative, de dezvoltare a conștiinței revoluționare și formare a omului nou, de înflorire a culturii socialiste. In acest complex proces de pregătire a forței de muncă necesare tuturor sectoarelor de activitate, un loc primordial îl ocupă învățămîntul, ca factor principal de educație și cultură, învățământul din județul nostru, cea mai mare parte a școlilor generale și liceelor funcționează în edificii noi, adevărate complexe școlare. Unitățile noastre școlare dispun de 3.175 săli de clasă, 1.112 laboratoare și cabinete, 415 ateliere, 144 săli de sport, 248 biblioteci ce peste 1.250.000 volume, 18.000 locuri în Internate și cantine. Zestrea școlilor noastre a sporit cu mijloace de învățămînt, noi in valoare de peste 2.000 000 lei. In acest an, elevii din Școlile de pe raza județului Timiș vor beneficia de 13 500 locuri destinate efectuării experimentelor și de peste VASILE BOLOG, inspector general al Inspectoratului școlar județean (Continuare în pagina a 2-ai Cu abnegație și exigență armonizată cu ritmurile firii, viața școlii începe, odată cu bilanțul activității precedente, un nou an al existenței sale. Cu bucuria datoriei împlinite, a participării plenare la marele efort constructiv al țării, slujitorii școlii superioare timișorene își reiau nobila strădanie sub semnul luminos al documentelor celui de-al III- lea Congres al educației politice și culturii socialiste, al mobilizatoarelor îndemnuri și chemări adresate cu acest prilej de secretarul general al partidului, părintele drag al tinerei generații, tovarășul Nicolae Ceaușescu. Ne sînt încă aproape centele izbînzi obținute rede studenții timișoreni în întrecerile profesionale, cultural-artistice și cu ceilalți colegi din sportive țară, în cercetarea științifică, atent și generos îndrumată de dascălii lor, în activitatea practică desfășurată în unitățile de producție proprii sau pe ogoare și șantiere, în unități medicale sau școli din întregul ceț. De asemenea, 1.000 jude tineri absolvenți, ingineri, profesori, medici și economiști. Își încep cu dar și cu hotărîre, cu emoție credere, minunata viață înși activitate de creatori de bunuri materiale și spirituale, de promotori îndrăzneți ai progresului, ai spiritului novator, revoluționar. In raport cu vastul program de măsuri privind DUMITRU DABA, secretarul Comitetului de partid al centrului universitar Timișoara (Continuare In pagina « 2-af