Era socialistă, iulie-decembrie 1982 (Anul 62, nr. 13-24)

1982-07-05 / nr. 13

Programul de măsuri privind acţiunile politice şi cultural-educative ce vor fi întreprinse în vederea formării omului nou, cu o înaltă conştiinţă socialistă, constructor devotat al socialismului şi comunismului în România, adoptat în unanimitate, asigură unirea tuturor forţelor marelui front al lucrătorilor din domeniul muncii politico-educative şi culturale, în desfăşurarea în cele mai bune condiţii a activităţii de ridicare a conştiinţei revoluţionare. NICOLAE CEAUŞESCU Spiritul revoluţionar al educaţiei politice şi culturii socialiste Eveniment de o deosebita însemnătate în viaţa spirituală a ţării, în evoluţia societăţii noastre, Congresul al ll-lea al educaţiei politice şi culturii socialiste a analizat, în lumina expunerii prezentate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la plenara lărgită a C.C. al P.C.R. din 1-2 iunie a.c., a orientărilor şi indicaţiilor formulate de secretarul general al partidului în acest document de o inestimabilă valoare teoretică şi practică, modul în care se înfăptuiesc hotărîrile Congresului al Xll-lea al P.C.R. în domeniul activităţii politico-ideologice şi cultural-educative pentru formarea omului nou, făuritor conştient şi devotat al socialismului şi comunismului în România. Prin importanta cuvîntare rostită de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la încheierea lucrărilor congresului, cuvîntare în care au fost formulate cu deosebită claritate direcţiile prioritare de acţiune pentru toţi factorii educaţionali ai societăţii noastre în vederea perfecţionării pe mai departe a întregii activităţi politico-ideologice şi cultural-educative, prin salutul generos, plin de mari învăţăminte şi idei, adresat, în numele conducerii partidului şi statului, de tovarăşa Elena Ceauşescu, cît şi prin amplele dezbateri ce au avut loc, atît în plenul congresului cît şi pe secţiuni, cel de-al ll-lea Congres al educaţiei politice şi culturii socialiste s-a constituit într-un amplu for democratic. El a pus pregnant în evidenţă profundul democratism al orînduirii noastre, preocuparea consecventă a partidului de a asigura dezbaterea largă cu toţi oamenii muncii a problemelor care privesc formarea conştiinţei socialiste, afirmarea marilor valori morale şi spirituale ale societăţii româneşti contemporane. Din desfăşurarea lucrărilor, din cuvîntul tuturor participanţilor, exprimînd voinţa colectivelor de oameni ai muncii pe care le reprezentau la congres, s-a relevat cu putere adeziunea deplină a întregului front de educaţie politică şi cultură faţă de ideile, tezele şi orientările din expunerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu la plenara lărgită a C.C. al P.C.R., care, printr-o profundă analiză materialist-dialectică a evoluţiei şi stadiului actual al dezvoltării societăţii româneşti, a înarmat întregul partid şi popor cu orientări clare şi un cuprinzător program de muncă în toate domeniile de activitate, inclusiv în domeniul activităţii ideologice şi politico-educative. Pornind de la concepţia partidului nostru potrivit căreia educaţia politică şi cultura socialistă reprezintă o componentă esenţială şi un factor de primă însemnătate în opera de transformare revoluţionară a societăţii, de edificare a civilizaţiei noi, socialiste, congresul a stabilit, în cadrul lucrărilor sale, un program concret de măsuri, pe baza căruia să se desfăşoare întreaga activitate politicoeducativă şi cultural-artistică din ţara noastră. Aşa cum aprecia secretarul general al partidului, „avem un program cuprinzător de activitate politică şi culturală , acum “ . Amplu program ideologic de angajare comunistă, revoluţionară