Evenimentul Zilei, aprilie 2002 (Anul 11, nr. 2977-3002)

2002-04-16 / nr. 2990

Pagina 9 • Nr. 2990 • marți, 16 aprilie 2002 __________________ SPORT _____________________ Sub comanda lui Pițurcă, Steaua a ajuns Steaua, cea mai titrată echipă a fotbalului românesc, traversează o perioadă neagră, într-un clasament al returului, Steaua ocupă locul 15, cu numai patru puncte, devansînd doar pricăjita formație UMT! Gruparea din Ghencea a înregistrat în această ediție de campionat nouă înfrîngeri din 21 de meciuri, un bilanț rușinos pentru blazonul echipei care a băut șampanie din Cupa Campionilor Europeni. Ultima bomboană pe colivă a pus-o, duminică seară, FC Argeș. Piteștenii s-au impus cu scorul de 1-0 (0-0), prin golul semnat de Cristi Vlad, la căpătul unui meci în care penibilul nu-i decît un eufemism pentru jocul fotbaliștilor antrenați de Victor Pițurcă. Steaua a terminat meciul în opt jucători de cîmp, după ce Neaga și Mutică au fost eliminați. „Pui, lasă-ne!" Meciul a debutat în nota de dominare a gazdelor, dar sterilitatea acțiunilor „roș-albastre“ a fost amendată, din ce în ce mai pregnant, cu fluierături și huiduieli din partea celor 7.000 de spectatori. Ulterior, fanii steliști au aplaudat fiecare acțiune nereușită a campionilor, iar pasele erau însoțite cu duca bătăilor „de“-uri ironice. Refrenul preferat a tribunei a fost „Piți, lasă-ne!“, un hit care a făcut deliciul celor prezenți „Aveam cîndva un renume, apoi ai venit voi“, se putea citi pe un banner uriaș aflat la tribuna a doua. în apropiere, trona o altă lozincă: „Piți te urîm!“. Golul lui Cristi Vlad e declanșat în tribune o atmosferă ostilă actualei conduceri de la Steaua. S-au scandat numele cu Marius Lăcătuș, Țiți Dumitriu, Jean Vlădoiu, Radu Niculescu, Iulian Mit și, nu în cele din urmă, al fostulu selecționer Gheorghe Hagi! După penalty-ul ratat de Claudiu Răducanu, în minutul 53, în momentu în care managerul Stelei a trecut la efectuarea primei schimbări, tribune a inventat o altă melodie: „Piți, bagăpe fii-tu! Bagă-i pe fii-tu!“. La fiecare acțiune de atac a steliștilor, mai mulț fani ai „roș-albaștrilor“, aflați la peluza întîi, ridicau cartoane cu note la fel ca la patinaj artistic (5.3, 5.14.9 etc.). Galeria piteșteană a cînta „Echipa voastră, echipa voastră / Ni este Steaua, e o glumă proastă!“ moment în care fanii din Ghencea s-au ridicat în picioare și ai aplaudat. Refuză să demisioneze La 15 minute după finala meciului, peste o sută de suporter au luat cu asalt vestiarul campionilor, cerînd demisia conducerii tehnice, însă forțele de ordine i-au îndepărtat fără să se înregistreze incidente. „Atitudinea spectatorilor a fost ostilă Nicăieri în lume nu se întîmplă așa ceva. Nu se poate ca la un penalty să te fluiere propriii suporteri“, s-a lamentat Ștefan Iovan, „secundul“ stelist, care a precizat că nici el, nici Pițurcă nu se gîndesc să demisioneze DANIEL NAZARE —B | FW-T1 r B RS il figaää Bi' ZIARlu :iml Abia la vară, Gigi Becali îl va pune antrenor pe Lăcătuș sau pe Iovan „Piti e tovarășul meu și am încredere în eli1 aa f rr Gigi Becali principalul finanțator al Stelei ne-a dezvăluit ieri că în sezonul viitor, pe banca Stelei va fi un alt antrenor. Latifundiarul din Pipera le dă dreptate suporterilor steliști și avansează deja două variante pentru postul de tehnician: Iovan și Lăcătuș. Pițurcă va ocupa, se pare, un post în conducerea clubului. Potrivit lui Gigi Becali, războiul cu nașul său, Gică Hagi, este închis „Suporterii au dreptate să fie nemulțumiți" Cine credeți că este vinovat pentru rezultatele catastrofale din ultima vreme ale Stelei! La cît mă pricep eu la fotbal, cred că jucătorii. Se vor lua măsuri și se va trece la sancțiuni financiare. Dar nici așa nu e bine... Păi, dacă îi sancționez, joacă mai bine după-aia? Nu cred Ați fost nervos duminică seară? Ați avut insomnii după eșecul Stelei ? Ce insomnii, dom’le? N-am... Păi ce, eu cîștig bani din fotbal? Fac alte afaceri, fotbalul e o distracție pentru mine! Bag bani în fotbal, asta ar fi culmea culmilor, să mă și enervez cu dreptate suporterii Stelei să-l huiduiască pe antrenor? Să fie sănătoși! Oamenii au dreptate, vin la stadion, pe ploaie, pe vînt, și au dreptul să fie nemulțumiți. E normal ca ei să fie supărați... Dar asta nu înseamnă că trebuie să mă iau după galerie. Am vorbit cu o săptămîna trecută și i-am întrebat „Pe cine aducem în locul lui Pițurcă dacă eu îl dau mîine afară?“. Ni mi-a răspuns nici unul dintre ei fiindcă nu este altcineva capabil săia locul la ora actuală „Iordănescu a făcut-o pe mama să plîngă" 1 asistat la meci și selecționerul... Da. L-am văzut și l-am certat „Băi, Iordănescule, de ce ai făcut-o pe mama să plîngă? l-ai spus tu ca bag bani la Steaua și îi pierd?“. Știi ce mi-a răspuns? Că el i-a luat apărarea lui Hagi și că nu vine la Steaua să bage bani, ci să cîștige! Adică ei sînt un fraier că investesc bani, nu? V-ați gîndit să-l schimbați pe Pițurcă? Nu în vară îi va expira contractu și am înțeles că se va lăsa. Atunc vom trage linie și vom aduna. Orice este posibil. Vom aduce un alt antrenor, dar pînă atunci nu se pune problema demiterii sale. Toată lumea știe că Pill este tovarășul meu, prietenul meu, și am încredere în el. Ați luat în calcul vreo variantă de înlocuire a actualului tehnician? Da. M-am gîndit, deocamdată, la Iovan și la Lăcătuș. Sînt doi steliști adevărați. Cine e mai bun ca antrenor Hagi sau Pițurcă? Hai dom’le, ce naiba? Hai dom’le, ce naiba... La ora actuală, Pițurcă este peste Hagi. Gică n-a demonstrat nimic pînă acum... Poate o să ajungă în timp cel mai mare antrenor din lume, mai tare ca Fabio Capello, dar trebuie să demonstreze acest lucru „Cred că Hagi a făcut nuntă' Avînd în vedere războiul dvs. cu Hagi, credeți că acesta s-a bucurat după eșecul cu FC Argeș! Cred că a făcut nuntă. O nuntă mare de tot! Hagi spune că Pițurcă e antrenor pe viață la Steaua O să vadă el că nu e așa. Aveți de trimis un mesaj fanilor Stelei? Eu nu sînt Dumnezeu, dar dacă aș fi Dumnezeu, aș da vreo cîteva puncte echipei, să fie mai în față! Am promis că voi face o echipă mare și nu mă dau la o parte! Cine ia titlul anul acesta? Se joacă. Noi avem șanse puțire dar nu se știe cine cucerește campionatul Dacă Hagi v-ar oferi mine suma pe care spuneți că ați investit-o la Steaua, ați fi dispus să vă retrageți? Pentru Hagi, da! Pentru altul, nu! Dacă îmi dă cinci milioane de dolari, mă retrag din punct de vedere financiar! Dar din punct de vedere moral nu pot, fiindcă nu sînt laș... Am promis că voi face performanță și nu mă las bătut. „Am închiriat un avion pentru nepoții mei" Hagi a spus că actuala conducere a Stelei s-a rugat ca România să nu se califice la Cupa Mondială Da, I-am spus că „Dumnezeu îl va pedepsi pentru tot ce a făcut“. Nu m-a luat și pe mine în avionul naționalei la Ljubljana... Am ajuns să văd meciul cu Slovenia după ce am plătit 12.000 de dolari să închiriez un avion. Am fost cu toată familia și cu toți nepoții mei! Nu mi-a dat nici măcar un bilet la tribuna oficială. O să vă împăcați cu familia? Nu știu... Aș vrea, dar să știți că la Hagi m-a deranjat atitudinea lui. Putea să vină la mine, nu să facă tot felul de conferințe de presă la televiziune. Toată lumea a văzut că e penibil. S-au convins toți machedonii că nu e corect! Poate o să mă împac, în cele din urmă. Ce să facem acum? Cît mai avem de trăit? 30 de ani. Unde ne mai împăcăm, în mormînt? Interviu realizat de DANIEL NAZARE Finanțatorul n-are insomni Selecționerul îl atacă pe Cornel Dinu Lilit de puzderia accidentărilor din ultima etapă, antrenorul Anghel Iordănescu a procedat, duminică seară, la o restructurare masivă a lotului convocat pentru meciul amical al României cu Polonia, programat mîine, la Bydgoszcz. Dintre cei 20 de jucători convocați inițial s-a renunțat, din cauza accidentărilor, la Filipescu, Ghionea, Contra, Chivu și Alin Stoica. Pe lîngă aceștia, situația lui Viorel Moldovan și Tibi Ghioane e, de asemenea, incertă, in locul indisponibililor, Puiu i-a chemat în regim de urgență pe „autohtonii“ leneși, Florentin Dumitru, Eugen Baciu, Dancia și Vlăduț Munteanu. „Aș fi vrut să chem mai mulți jucători de la cluburile de top Puiu Iordănescu nu-i ia în seamă pe „diverși specialiști" de la cluburi Procuroru' recomandase convocarea lui Giani Kiriță de la noi, dar prestația lor mă dezamăgește cumplit. Am fost ș l-am urmărit personal pe Claudii Răducanu pentru că voiam săchem ca variantă pentru Moldovan. M-a dezamăgit. Am trimis un om special pentru a-l observa pe Kiriță, dar forma lui e departe de cerințele naționalei“, a explicat Iordănescu de ce au apărut aceste convocărisurpriză. Puiu a ținut să-l pună la punct și pe Cornel Dinu, care-i sugerase să apeleze la căpitanul dinamoviștilor: „Să fiu bine înțeles, eu vreau să-l convoc pe Kiriță, dar numai atunci cînd voi considera că merită într-adevăr, nu cînd mi se recomandă de către diverși specialiști care activează în cadrul clubului respectiv“. Oficialul „clinilor roșii“ a refuzat ieri să riposteze: „Nu am nici o declarație de făcut“. Selecționerul s-a declarat deranjat de prăbușirea nivelului valoric al campionatului și a menționat că, în acest moment, soluția ideală pentru redresare ar fi adoptarea variantei competiționale propuse de FRF, cu o primă divizie de 12 echipe. „Am văzut multe meciuri foarte slabe, de nivelul Diviziei B, în plus, mi s-a semnalat că, pe lîngă Ceahlăul Dinamo, mai sînt și alte meciuri suspecte. Varianta cu 12 echipe ar înlesni progresul“. Naționala a efectuat aseară, de la ora 18.30, un prim antrenament pe stadionul „Cotroceni“. Plecarea spre Polonia e prevăzută astăzi, la ora 10.45, iar meciul se joacă mîine, de la ora 17.00 MATEI UDREA Generalu iese la înaintare H cu foc „Săpăligă", ironizat de Simona Marinescu FC Dinamo, liderul din Divizia A, stă pe un butoi cu pulbere după seria de trei partide consecutive fără victorie. Se consideră că echipa are nevoie de un șoc, astfel încît este posibilă reînscăunarea lui Cornel Dinu în funcția de antrenor principal și trecerea lui Ion Marin în linia a doua. La antrenamentul desfășurat vineri, la Săftica, Procurorul s-a implicat profund, surse din interiorul clubului pretinzînd că ex-tehnicianul era cît pe ce să lepede costumul și să se îmbrace în trening. „Ce s-a întîmplat? Am pierdut un meci în deplasare. Așa se întîmplă cînd îl pui pe Giani Kiriță să execute penalty-uri. La meciul cu Sportul a fost o dispunere penibilă a echipei în teren. Mai mult ca sigur că va urma o ședință de analiză“, a declarat ieri Simona Marinescu, senator PSD și membru influent în Consiliul de Administrație al „cîinilor roșii“. Marinescu a reprezentat vîrful de lance al „roș-albilor“ în lupta cu structurile de conducere ale fotbalului românesc. „Nu vom convoca Biroul Executiv“, a menționat ieri președintele Nicolae Badea. (C.C.) Titi a avut noroc Panionios Atena, echipa de fotbal pregătită de antrenorul român Dumitru Dumitriu, a terminat duminică la egalitate, scor 1-1, în partida susținută în deplasare, la Salonic, cu Aris, și ocupă poziția a șaptea în clasamentul primei divizii din Grecia. „Dumnezeu și-a întors, în sfîrșit, fața către noi“, ni s-a confesat fericiți, după ce Panionios a reușit golul egalizator, în al treilea minut al prelungirilor. „Cu două victorii în ultimele două etape, acasă cu Ethnikos, și în deplasare, cu Iraklis Salonic, terminăm pe locul șase și am putea juca în Cupa UEFA“. Contabilizînd numai două înfrîngeri în cele 11 partide din retur, echipa lui Țiți a fost declarată revelația acestei primăveri, după ce, în toamnă, părea condamnată la retrogradare. (A.D.) Un tătar la naționala de tineret Atacantul Leniș Felzula, fotbalistul român de origine tătară al echipei Ceahlăul Piatra-Neamț, a fost ieri convocat în premieră la naționala de tineret. „Dacă este posibil să joace bosniacul Mitrovici la prima reprezentativă, de ce nu s-ar putea să fie și un tătar la «tineret»? Mai ales că e constănțean de-al meu“, a declarat rîzînd antrenorul Ion Moldovan la reunirea lotului pentru „amicalul“ de mîine cu Polonia, din localitatea Swiecie nad Wisla. „Comisarul“ l-a chemat pe Feszula, după ce dinamovistul Bălțoi s-a accidentat. „Această generație de la tineret poate ajunge mai sus decît cea a lui Chivu și a lui Mutu», a completat tehnicianul. (D.C.) Rapid se consolează privind în Ghencea Rezultatele nesatisfăcătoare înregistrate în ultimele două săptămîni au adus furtună și în curtea echipei de fotbal Rapid București. Ieri, la solicitarea patronului George Copos, jucătorii și staff-ul tehnic au organizat o ședință în care s-a dezbătut actuala criză prin care trece formația giuleșteană; în final, rapidiștii au ajuns la concluzia că situația va fi remediată și că șansele pentru titlu au rămas intacte. „Nu facem din ultimele două rezultate (n.r. - remiză cu Astra și înfrîngere la Bacău) un capăt de țară. Dacă noi ne gîndim la tragedie, ăin de la Steaua ce să mai zică?“, ne-a declarat ieri Constantin Zotta, vicepreședinte la Rapid. (L.C.) Recomandări TV / FOTBAL. Eurogoluri (11.00 ș, eurosport); Legendele Cupei Mondiale - Orafo (16.00, Eurosport); Legendele Cupei Monoic Argentina (21.00, Eurosport); Gillette Dream Team - pomd Luis Figo (01.15, Eurosport); Gillette Dream Team - portret Zinedine Zidane (01. 45, Eurosport) Auto Cobălcescu se prezintă SC Auto Cobălcescu SRL este, din luna martie, concesionar pentru mărcile Renault și Dacia. Auto Cobălcescu își desfășoară activitățile de vînzări autoturisme noi, service auto în garanție și postgaranție în trei locații de excepție, situate în centrul Capitalei. Pentru achiziționarea de autoturisme Dacia noi, vă puteți îndrepta spre show-room-ul din bdul Octavian Goga nr. 22, sector 3, deschis pentru dumneavoastră de luni pînă sîmbătă, în cazul în care optați pentru marca Renault, show-room-ul situat în Opera Center II - str. dr. Staicovici, sector 5, poate fi vizitat în același interval de timp. Pentru ca serviciile să fie complete, vă punem la dispoziție unul dintre cele mai mari și mai bine dotate service-uri din București, cu o suprafață totală de 6.000 mp, situat în str. prof. dr. Grigore Cobălcescu, nr. 45, sector 1. Autoturismele Renault beneficiază, la parter, de zece posturi de lucru pentru partea de operațiuni de mecanică și două posturi de lucru pentru reparațiile electrice. La același nivel se poate face inspecția tehnică periodică și verificarea geometriei roților, cu program adecvat pentru fiecare model. Spațiul de la etajul 1 este destinat în exclusivitate parcării autoturismelor. Etajul 2 este destinat reviziilor și reparațiilor autoturismelor Dacia avînd la dispoziție nouă elevatoare, cu echipamentele necesare, în cazul unei tamponări nedorite, problemele pot fi rezolvate în aceeași clădire, la etajul 3, începînd cu reparațiilor curente și terminînd cu cele foarte grave, datorită dotărilor de excepție de la acest nivel: două rampe de dezasamblare, stand de redresat caroserii cu asistare electronică, spații de pregătire vopsitorie izolate și două cabine de vopsit. Activitatea se poate desfășura independent pe fiecare nivel, datorită dotărilor specifice existente (magazie, spălătorie, recepție proprii). Valoarea totală a investiției este de aproximativ două milioane dolari. Investiția în latura umană este pe măsură, selecția fiind făcută pe bază de competență și experiență de lucru în domeniu, la toate departamentele, pînă la nivelul de top management. în cazul în care nu am reușit să vă trezim interesul, vă invităm să ne vizitați pentru a vă convinge personal. Rețeaua auto din România este in prezent in plină dezvoltare, cu tendințe de amenajare și funcționare in special si zonele limitrofe marilor orașe. De aceea asigurarea unor servicii auto in plin centrul Capitalei credem că este bine venită, gindindu-ne numai la economia de timp pe care o faceți fără a fi nevoiți să străbateți aglomerația orașului.