Evenimentul Zilei, septembrie 2009 (Anul 18, nr. 5637-5666)

2009-09-12 / nr. 5648

^Jm* J VSâmbătă, 12 septembrie 2009 I Nr. 5648 I 16 pagini I 1,2 lei = 545.000 de cititori în fiecare zi 1 Rom bogat, rom sărac =£ EVZ vă prezintă, într'Un reportaj fără prejudecăți, viața romilor, de ga la cei care se târăsc pe sub pământ și trăiesc în bordeie până la cei ml din palate cu multe turnulețe. ==oin EVZ Special, 10-11 : l JUSTIȚIE CU LUMINA STINSĂ România nu are dreptate Mihai Șoica Justițiabili nemulțumiți sau revoltați, magistrați expeditivi, grefieri și arhivari plictisiți sau plini de aroganță. Toate acestea întregeau, ieri-dimineață, tabloul celei de-a 13-a zile în care justiția a încetat să mai existe pentru români. După prânz, în Palatele de Justiție din țară luminile se stingeau, ca un simbol pentru urmările proceselor la care au recurs judecătorii și procurorii. Petru Vanea, un bătrân de 87 de ani, din comuna clujeana Florești, este unul dintre oamenii disperați. Bătrânul nu e doar veteran de război, ci și un „veteran“ al termenelor. Pe terenul lui a văzut într-o zi un gard. Apoi a apărut un bloc. Procesul tărăgănează de un an, între timp, i-a murit soția. La ultima înfățișare, i s-a dat termen tocmai în primăvara lui 2010. „Poate că așteaptă să mor“, încearcă să explice el. Eveniment. 3 Românii îi cheamă pe judecători în tribunale Obosiți să mai aștepte să li se facă dreptate, aproape 600 de români au semnat, până aseară, petiția „Noi, cetățenii, cerem justiției să respecte legea!“, inițiată de „Evenimentul zilei“, care-și propune să-i readucă pe magistrați în sălile de judecată. Aceasta poate fi semnată de toți cetățenii care doresc să se alăture demersului cotidianului nostru, fie pe www.evz.ro sau petițieonline. ro, fie completând talonul din interiorul ziarului. T Evenimente Mâine» Maneliștii, mai tari ca Bittman si compania Știți cât la Nicolae Guță (foto) pe o nuntă? 10.000 de euro, mai mult decât onorariul pentru un concert al trupei Holograf. Iar de la nuntă, Guță mai plead cu o pungă din plastic în care adună 10.000-15.000 de euro din dedicații. Topul câștigurilor în industria manelelor vă ia piuitul. „IEPURII“ PREZIDENȚIALELOR Hrebenciuc mută cu Becali contra lui Băsescu Florin Ciornei Florin darr Viorel Hrebenciuc încearcă să-l arunce în competiția prezidențială pe Gigi Becali pentru a fărâmița din voturile pe care le-ar putea obține Sorin Oprescu și C.V. Tudor. Sondajele arată că „Războinicul luminii“ obține voturi care, altfel, s-ar duce la doi candidați, suspectați de PSD că, în turul doi, vor face jocuri pentru Traian Băsescu. Rolul lui Becali este să reducă scorurile acestora și să le slăbească influența la negocierile din finala prezidențială. Politică. 5 Biblioteca Județeană “ UREȘ PERICOLUL ASIATIC Dacia patinează în fața acordului UE-Coreea de Sud Carmen Gavrilă ■mperindent RR. Acordul de liber schimb între UE și Coreea de Sud, care ar putea fi încheiat până la finele acestui an, va periclita industria auto din România. Mașinile coreene vor face o concurență aprigă autoturismelor Dacia, întrucât prețurile vor scădea ca urmare a diminuării taxelor vamale. De acest acord se vor bucura însă producătorii români de carne de porc, care vor putea intra pe o piață nouă. Economie. 9 Nunta de la sfârșitul lumii O româncă și un american s-au căsătorit la New York pe 11 septembrie 2001. Este povestea oamenilor care au început o viață nouă în ziua celor mai sângeroase atentate din istorie. Reportaj. 7 Meseria de mamă, pe cartea de muncă Mămicile sau tăticii care-și încheie concediul pentru creșterea copilului pot rămâne acasă, pe banii statului, dacă-și deschid „mini-creșe“,în care pot aduna maximum patru copii. Asta s-ar putea întâmpla de anul viitor, odată cu intrarea în vigoare a Legii bonelor. (Oana Crăciun) Actualitate. 2 Raluca Băsescu s-a retras din afacere Raluca Băsescu, nepoata președintelui României, s-a retras din acționariatul firmei Ice Age SRL, cea care a depozitat cele 105 containere cu muniție expirată din Taiwan. Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Cluj a confirmat miercuri modificarea actului constitutiv al firmei. (Feri Predescu) Actualitate. 2 Lucescu jr.: „Aș fi slab dacă aș demisiona“ Criticile l-au îndârjit pe Răzvan Lucescu, antrenorul naționalei de fotbal a României. „Aș fi slab dacă aș demisiona“, ne-a declarat ieri Lucescu junior, care se laudă că este neînvins pe banca tricolorilor. (Daniel Conțescu) Sport. 8 Anticipatele, lovitura de grație pentru comuniști Proeuropenii de la Chișinău au evocat în premieră amenințarea alegerilor anticipate. Scopul lor este de a-i determina pe comuniști, pentru care un astfel de scrutin ar putea reprezenta un dezastru electoral, să susțină candidatura lui Marian Lupu la președinție, după demisia lui Vladimir Voronin. (Paul Ciocoiu) International. 6 Urmărește-ne în fiecare zi, de luni până vineri evenimentele zilei Har 1 Iu III.l 10 Un pistol la tâmpla judecătorilor EORrORALUL EVZ. Mircea Marian: „Justiția trebuie democratizată și curățată cu pistolul la tâmplă, așa cum a procedat generalul MacArthur în Japonia de după cel de-al Doilea Război Mondial“. Opinii. 4 Evenimentul contact Tel: 021-202.20.00 Fax: 021-202.20.01