Evenimentul Zilei, iunie 2014 (Anul 23, nr. 7118-7142)

2014-06-28 / nr. 7141

Evenimentul zilei • Adresa: Bd Dimitrie Pompeiu nr. 6, sector 2, București; cod poștal 020337; Telefon: 021.202.20.00. 021.209.34.00; Fax: 021.202.20.01; e-mail: officeredactie@evz.ro •_ ___________________________________________ stă mu) Drama gemenelor abandonate în scara blocului Mama riscă decăderea din drepturi Gemenele de opt luni, părăsite într-o scară întunecoasă de bloc, ascund o poveste de viață demnă de un serial sacrî- Omogen: tatăl era plecat la muncă în străinătate, mama a fugit cu ele de acasă la iubit, lăsând alți trei copii în grija bunicilor Daniela Șerb daniela.serb@evz.ro Două gemene superbe au fost abandonate joi seară în scara unui bloc din cartierul bucureștean Crângași. Alertați de țipetele micuțelor, vecinii au anunțat Serviciul de urgență 112 care le-a transportat pe fetițe la Spitalul „Grigore Alexandrescu”. Copilele erau curat îmbrăcate și nu aveau semne de violență pe corp. Poliția a înștiințat autoritățile locale pentru protecția copilului, după care a început o anchetă pentru a stabili ce s-a întâmplat. „In funcție de rezultatul anchetei, se va institui măsura de protecție adecvată“, ne-a spus Nicolae Gorunescu, directorul adjunct al Direcției pentru Protecția copilului din Primăria Sectorului 6, care a preluat cazul. Din informațiile Poliției, mama copiilor se numește Mihaela Boghian, are 35 de ani După ce știrea a apărut în presă, ne-au sunat o mulțime de oameni, unii dându-se bunicii fetelor, alții vrând să le înfieze" și este din Neamț. Femeia are cinci copii, iar săptămâna trecută a dispărut de acasă împreună cu gemenele în vârstă de 8 luni. Se pare că unul dintre copiii rămași acasă în Neamț cu bunicul și-a sunat duminică tatăl aflat la muncă în Germania pentru a-i spune ce s-a întâmplat. O zi mai târziu, bărbatul s-a întors în România, iar joi seară și-a văzut fetițele la televizor, abandonate de mamă Polițiștii mai spun că bărbatul a telefonat imediat la Poliție anunțând că este tatăl micuțelor și că nuși explică gestul mamei pentru că trimitea sistematic sute de euro acasă pentru întreținerea copiilor. Din informațiile adunate de organele de anchetă, se pare că mama fetelor ar fi venit cu ele la București, unde avea un iubit. Până acum nu s-au stabilit împrejurările în care femeia le-a lăsat pe micuțe în scara blocului, la ora scrierii acestui material ancheta fiind în derulare. Asaltați de cereri de adopție Directorul Direcției de Protecție a copilului Sector 6 ne-a declarat că este primul caz de gemene abandonate, deși lucrează de mulți ani în sistem „După ce știrea a apărut în mass-media, ne-au sunat o mulțime de oameni, unii dându-se drept bunicii fetițelor, alții vrând să le înfieze”, ne-a declarat directorul Nicolae Gorunescu. (A contribuit Petrișor Cană il iu NICOLAE GORUNESCU, director Protecția Copilului Sector 6 , Fetițele, în brațele unei angajate de la Ambulanță. Cadrele medicale le-au dus pe micuțe la Spitalul de Copii „Grigore Alexandrescu” special Evenimentul ■Ww.evz.în □ Mama gemenelor, Mihaela, într-o poză postată pe Facebook Lefurile sub 1.500 din Sănătate, majorate în două tranșee,  Ministrul Finanțelor, Ioana Petrescu, a anunțat, ieri, că a convenit cu reprezentanții Sanitas creșterea cu 10%, în două etape, a salariilor sub 1.500 de lei ale angajaților din sistemul public de sănătate. Potrivit acesteia, majorarea se va face, de la 1 decembrie 2014 cu 5% și de la 1 martie 2015 cu alți 5%. Creșterea se va aplica și lucrătorilor din asistența socială. Ministerul Finanțelor estimeză că de această mărire salariată vor beneficia 126.000 de angajați. în aceste condiții, reprezentanții Federației Sanitas au anunțat că renunță la proteste. Totodată, s-a decis formarea unei comisii prin care să fie elimi nate „inechitățile rezultate din aplicarea Legii cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice“, a mai spus Petrescu. » • "* » - « * □ Ce prevede legea, copiii merg mai întâi la o asistentă maternală Procedura legală într-o astfel de situație impune ca minorii sub doi ani să fie dați în grija unei asistente maternale până la finalizarea anchetei făcute de autorități. „Dacă Poliția va stabili că părinții sau unul dintre ei se fac vinovați de abandonarea micuțelor, reprezentanții Protecției copilului pot propune decăderea acestora din drepturi. Instanța însă este cea care decide", ne-a explicat Elena Tudor, directorul Direcției de Protecție a copilului din Ministerul Muncii. Dacă doar mama se face vinovată, atunci tatăl va putea primi copiii în grijă. Dacă tatăl nu le vrea, se caută rude ale fetițelor - unchi, mătuși, bunici - care să dorească să le îngrijească. Oricum ar fi, persoana care le-a abandonat pe micuțe se alege cu dosar penal, Copil de 12 ani, intoxicat cu substanțe halucinogene Reprezentanții Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Gorj au demarat o anchetă în cazul unui copil de 12 ani care a fost găsit joi seara în apropierea râului Jiu în comă de gradul I, fiind transportat la Unitatea de Primiri Urgențe a Spitalului Județean Târgu-Jiu. Medicii au constatat că minorul suferise o intoxicație cu substanțe halucinogene. „Acest băiat este în evidențele noastre, locuiește în Târgu-Jiu, dar practic stă la bunici, la Rovinari. O să luăm legătura cu părinții, o să îl luăm la noi la centrul de primire în regim de urgență, o să îi oferim găzduire, după care o să vină părinții să îl ia acasă. Provine dintr-o familie dezorganizată“, a declarat șeful DGASPC Gorj, Mircea Andrei l........................................ Sâmbătă, 28 iunie 2014 biblioteca Județeană Kt