Evenimentul Zilei, decembrie 2019 (Anul 28, nr. 8632-8650)

2019-12-03 / nr. 8633

Declarația zilei suntem parte a Uniunii Europene, suntem parte a celei mai importante alianțe militare a statelor democrate, democrația a făcut progrese semnificative, dar economia și societatea încă nu au progresat atât cât ne-am fi droit" premierul României SFÂNTUL ZILEI Stareț la două mănăstiri Sfântul ’Cuvios Gheorghe de la Cernica s-a născut în 1730 la Săliștea Sibiului. La vârsta de 20 de ani ajunge la Athos și este uns diacon la M-rea Vatoped. Devine ucenicul vestitului duhovnic și cărturar Paisie Velicicovchi, pe atunci stareț la Vatopedu, în 1763, îl însoțește pe Paisie în Moldova, la Mănăstirea Dragomirna, iar în 1765, din cauza ocupației austriece, se mută cu părintele său duhovnicesc la Mănăstirea Secu, apoi la Mănăstirea Neamț. Tulburat de desele mutări, vrea să revină la Athos, drept care trece în Țara Românească. Aici este convins de mitropolitul Grigorie II să reînvie Schitul Cernica, părăsit de 30 de ani, unde este numit stareț în 1781. în cinci ani, transformă Cernica într-o mănăstire înfloritoare, cu 103 călugări. în 1793, mitropolitul Filaret II îi încredințează și Mănăstirea Căldărușani, conducându-le efectiv pe amândouă până la moartea sa, pe 3 decembrie 1806. Este îngropat la Cernica. (A.P.) 4,7777 14 4,7792 4,7788 4,7781 4,3378 C 4,3422 4,3394 4,3425 Nivel concentrație HZS în aerul ambiental din cartier Bucureștii Noi Medie zilnica concentrație H S 0,00138 mg/m (pentru ziua de 2.12.2019) Echipament de măsurare: Analizor automat Serinus 51 Limita maximă admisibilă legal: 0,008 mg/m' Sursa datelor/măsurătorilor: IRIDEX GROUP «ms Actualitate 03.12 Evenimentul zilei, marți, 3 decembrie 2019 POLITICALLY INCORRECT de Ovidiu Drugă Comerțul cu boli inventate. Cum ne conving reclamele la medicamente să ne ruinăm sănătatea Citeam acum câteva săptămâni (pe un site conservator din Statele Unite) că reclamele produse pentru marile corporații internaționale nu mai au scopul de a ne vinde mărfuri de care nici nu ne-ar fi trecut prin cap că avem nevoie și se concentrează acum să ne “programeze“ creierul în ceea ce privește minoritățile sexuale sau imigrația și diversitatea. Exemplele folosite le cunoașteți, cred. E vorba de ultimele reclame difuzate de cei mai mari producători mondiali de aparate de ras și băuturi carbogazoase. Afirmația e, desigur, pertinentă, în ceea ce privește clipurile respective, dar nu e valabilă pentru alte reclame, mult mai periculoase, cele la medicamente, care au invadat pur și simplu ecranele televizoarelor din România. Aici e vorba numai de bani, foarte mulți bani, pe care „comercianții de boli inventate“ îi câștigă cu prețul sănătății noastre, întregul mecanism al transformării temerilor noastre în profituri imense pentru Big Pharma este expus de Alain Cassels, un specialist în politica medicamentelor de la Universitatea Victoria din Canada, și Ray Moynihan, un jurnalist specializat în probleme de sănătate. Cartea lor „ Selling Sickness: How Drug Companies Are Turning Us All Into Patients „ („Vânzând boala.Cum ne transformă companiile farmaceutice pe toți în pacienți“ ) arată clar că industria farmaceutică mondială, prin campanii de promovare concertate, exploatează perfid temerile cele mai profunde ale omului. Probleme minore sunt descrise ca tulburări extrem de grave, care necesită îngrijiri grabnice. Miza este uriașă. Piața mondială de medicamente este estimată la 500 de miliarde de dolari anual, iar o mare parte din acești bani sunt câștigați de la oameni sănătoși prin metode care țin de exploatarea fricii. Statele Unite sunt exemplul cel mai bun. Deși nu reprezintă decât 5 la sută din populația lumii, americanii primesc circa 50 la sută din medicamentele prescrise anual pe glob. O parte din vină o au medicii (motivați și ei de companiile farmaceutice). Cassels și Moynihan susțin, însă, că și experții medicali care redactează protocoalele de tratament sunt plătiți de industria farmaceutică. Iar această industrie are tot interesul ca protocoalele să favorizeze vânzările. Conform acestor protocoale, 90% dintre americani suferă de hipertensiune arterială; aproape jumătate dintre femeile din SUA suferă de disfuncție sexuală, iar 40 de milioane de americani ar trebui urmăriți atent din cauza nivelului ridicat al colesterolului. Un alt autor, Jean-Claude St- Onge în cartea sa „Reversul pilulei“ susține că marile companii farmaceutice încearcă să ne inducă ideea că oricine simte la un moment dat o stare de rău e automat bolnav. Și, bineînțeles, spune St-Onge, pentru fiecare boală există un medicament. Cu toate că antidepresivele nu sunt indicate în tratamentul depresiilor ușoare la adulți, ele sunt prescrise masiv. De ce, în 1990, Organizația Mondială a Sănătății a pus la punct un program de formare rapidă, cu durata de o jumătate de zi, care să permită medicilor să pună rapid un diagnostic, pornind de la ghidurile clinice. Permisiunea acordată astfel medicilor generaliști de a trata depresia a dus la multiplicarea de câteva ori a vânzărilor de antidepresive. Mai mult, societățile farmaceutice au culpabilizat medicii, acuzându-i că rata sinuciderilor este vina lor, pentru că nu prescriu suficiente antidepresive. Concluzia o trage medicul Marton Winkler în postfața cărții “Inventatorii de boli“ a lui Jorg Bloch: “Dacă altădată puteam spera să găsim un tratament pentru fiecare boală, astăzi negustorii de sănătate par să-și dorească să găsească o boală pentru fiecare medicament fabricat. Manipulându-i pe membrii influenți ai comunității medicale, lobby-urile industriei farmaceutice au modificat încet-încet limitele anumitor valori biologice (colesterol, tensiune arterială etc) pentru a crește astfel numărul pacienților susceptibili de a fi tratați. Pentru că a-i face pe niște oameni perfect sănătoși să creadă că trebuie să se îngrijească pe viață reprezintă pentru fabricanți o veritabilă rentă viageră“ /. VII , • • IAJIS Călătoriile in spațiu vor fi accesibile, chiar și pentru noi Până în 2028, aproape oricine își va putea face un mini-concediu în spațiul cosmic. Pentru moment, un sejur de 12 zile în spațiu costă 9,5 milioane de dolari de persoană, dar, o altă companie, Gateway Foundation, speră să construiască o stație spațială capabilă să găzduiască peste 400 de oameni. Ar fi gata în 2028 și va fi mai accesibilă pentru că va folosi energie solară. Reprezentanții companiei au spus că obiectivul principal este acela de a facilita accesul în stație oricărui om de rând. Cu alte cuvinte, cică neam permite și noi, românii un voiaj cu gravitație 0. (Cătălin Dumitrescu) Ieșeanul diagnosticatei botulism a murit Bărbatul din Iași care în urmă cu zece zile a fost internat la Spitalul de Boli Infecțioase și diagnosticat cu botulism a murit, în urmă cu zece zile, acesta a fost internat în stare gravă, fiind diagnosticat cu botulism, după ce a mâncat o conservă de pește făcută în casă și care, potrivit specialiștilor, a fost depozitată în condiții improprii. “Bărbatul de 62 de ani avea o formă gravă de boală, pentru că el mâncase cea mai mare cantitate din conserva respectivă“, au anuntat medicii. Panică! Euro poate ajunge la 5 lei, în 2020 Cursul valutar va continua să crească, lent, leul urmând să se deprecieze în raport cu euro din cauza nivelurilor ridicate ale deficitelor bugetar și de cont curent, și ar putea ajunge la 5 lei/euro la jumătatea anului viitor, a declarat, ieri, Claudiu Cazacu, Chief Analyst XTB, în cadrul unei emisiuni TV. Vă reamintim că, în 21 noiembrie, a fost deja atins un maxim istoric de peste 4,78 lei/ euro Se cei 15 ani de pușcărie pentru cei doi pompieri din dosarul Colectiv DNA a solicitat, ieri, la Tribunalul București, condamnarea pompierilor Antonina Radu și George Petrică Matei la pedepse de câte 15 ani închisoare în dosarul Colectiv, aceștia fiind acuzați că au permis funcționarea clubului, deși știau că localul nu deține aviz de securitate la incendiu. Reprezentantul DNA a solicitat ca cei doi pompieri să fie condamnați pentru săvârșirea infracțiunilor de abuz în serviciu cu consecințe deosebit de grave și uzurpare de calități oficiale, urmând ca pedepsele să fie orientate spre maximul prevăzut de legea penală, care este de 15 ani. Potrivit procurorilor, deși au făcut mai multe deplasări la clubul Colectiv, Antonina Radu și George Matei nu au întocmit niciun act de control, cu niciun prilej și nici nu au întreprins vreo măsură pentru ca această societate să fie luată în evidență de către ISU București pentru că funcționa fără aviz/autorizație de securitate la incendiu, așa cum erau obligați de actele normative ce reglementează activitatea în domeniu. (C.D.) Gerul ne ocolește Până in jurul datei de 6 decembrie, vremea va fi rece, mai ales dimineața și noaptea, cu temperaturi minime de -5...0 grade, în timp ce maximele se vor încadra între 2 și 6 grade. Apoi, în perioada 7-10 decembrie, încălzirea treptată a vremii va determina valori diurne de 8...11 grade și nocturne de 2...5 grade. Ulterior, temperatura va avea variații de la o zi la alta, dar, până pe 15 decembrie, estimările indică situarea temperaturilor peste cele climatologie specifice în a doua decadă a lunii decembrie. Probabilitatea de apariție a precipitațiilor va crește mai cu seamă după 10 decembrie. (C.D.)