Familia, 1886 (Anul 22, nr. 1-52)

1886-09-14 / nr. 37

448 costă vr’o 200 franci, fără a mai vorbi de luesul prânzului, de cheltuelile făcute cu împodobirea mesei, cu flori ş. a. Spre a restabili vechia vieţă familiară, domnele au hotărît să intocmăscă in casele lor de mai multe ori pe săptămână serate de dans şi conversaţiune, care să incăpă la 8 Va ore şi să se finăscă la 12 ore. Se servesce numai ceaiu, cocături şi limonadă, toaleta simplă e prescrisă şi servitorimea să nu primăscă nici un bacşiş, sub pedăpsă d’a fi daţi afară ■din serviciu. Şciri scurte. Dieta Ungariei s-a deschis sesiunea din urmă la 18 i. c. şi ’n dilele prime s’a constituit, alegendu-şi vice-preşedinţii, notarii, cestorul şi secţiunile. — In Spania eras a erupt o revoluţiune, care vră să proclame republica: se pare vise, că acesta mişcare va fi sugrumată in curend. — Cholera in Budapesta a crescut, dar nu ’n măsură mare; s’a ivit ,şi in unele părţi ale Ungariei. — La Bucureşci in săptămâna trecută s’a făcut atentat in contra vieţii dlui prim-ministru I. C. Brătian: un băcan din Râmnicul-Sărat Stoica Alesandrescu a tras asupra lui un foc de revolver, dar n’a izbutit.; atentatorul a fost prins. Poporaţiunea a făcut ministrului in să ia următore ovaţiune cu făclii. — Construirea Ateneului Român in Bucureşci urmăză cu multă activitate: acest, edificiu e menit a devini unul din cele mai frumoase din capitala română: preşedintele Ateneului, dl Esarcu priveghiăză in persona lucrările. — La Reşiţa se va ţină in 25 i. c. un bal, in folosul celor inundaţi de apele Regeului şi a Timişului; preşedintele comitetului e dl Constantin Marta, notarul dl Antoniu Arjoca. Necrolog. Nicolae Andreevici, protopresbiterul gr. or. al Caransebeşului, a reposat acolo in sâmbăta trecută, in etate de 59 ani. Ghicitoare. Literele din figura acesta aşa să se aranjeze, ca să dee cuvintele de următorul ințeles: *** O literă ’n alfabet. 1— 1 Un membru la o nuntă. 2— 2 Oraş in Italia. 3— 3 Insulă in marea mediterană. 4— 4 Un fluviu in Africa. A—B si C—D Un nume femeesc. Terminul de deslegare e 7 octombre. Ca totdăuna şi de astă-dată se va sorti o carte intre deslegători. * Poşta Redacţiunii. Curios şi naiv. Un vis, povestit de mii şi mii înaintea dtale. Şcrii din vieţa socială de pe acolo, poveşti poporale şi altele am primi bucuros. De te chiem. Asta încă nu se poate publică. Dar credem, că vei scrie și de acele, cari se vor putea. Un minut a ta iubire. Este variațiunea unei poesii a lui Alecsandri. Flore in grădină. Este in ea idee bună, dar aceea nu ni se infățoșeză in formă potrivită. Cătrff Ura românescă. Erase late. Ad Rezim. Se vede că fantasiaţi-i »numai in faşe.« Vină când se va întări. Târgu-Frumos. Numerele cerute s’au trimis. Notificarea primă n’a sosit. Din »Cavalerii nopţii« — după cum am anunţat de multe ori — nu mai avem nici un esemplar. Dlui P. L. in A. Scrieţi-ne cari numere ve lipsesc? Arad. Sosind după incheierea numerului trecut şi deja luând notiţă in acela, nu mai putem reveni. Nu trebuia sa aştepţi o septemână, ci să ne fi scris indata. Trecutul vieţii mele. Nu corespunde. Vineri Sâmbătă 20Mac. Eustatie 2Leodegar VBT Treiluniul juliu—septembre se va încheia cu nrl 39. Rugăm pe toți aceia, a căror abonamente vor espira atunci, să binevoescă a le innoi de timpuriu, ori a ne avisă, că nu mai vor să fie abonați. Cu asta ocasiune, prevenim pe aceia cari încă nu s-au achitat abonamentele, că — conform anunțului nostru de mai nainte — in septemână viitoare vom începe să le incassăm prin ramburse poştale. Cei 06 nu vreu să capete de aceste, grăbescă a-şi achita datoria! Proprietar, redactor respunzător şi editor: IOSIF VULCAN. Cu tipariul lui Otto Hügel in Oradea-mare. De Măriţi Lucreţia Puşcariu. A Călindarul septemanei.____ piua sept7jj Călindarul vechiu 1 Călind nou Înălțarea S. Cruci. Duminecă 14(f) înălțarea S. Cruci 26Ciprian Luni 15S. Mc Michita Rom. 27Cos. Dam. Marți 16Mta. Eutimi 28Vent. reg. Mercuri 17Mucenita Sofia 29Michail Ar. Joi 18Cuv. Eumenie 30Ieronim 19Muc. Trofim 1Rem. FAMILIA Anul XXII. Deslegarea logogrifului din nr. 21: Blaşu Albac Leonidas Cerere Epifan Şerbi Cham Ulise. Literele iniţiale cetite de sus in jos dau numele: Bălcescu; literele finale cetite de jos in sus dau numele: Eminescu. Deslegare bună m-a sosit de la doamnele şi domnişorele: Emilia Andercon. Roman, Emilia Onciun, Ciavoschi, Iosefina Popescu, Maria Crişan şi de la dnii N. Corcheş, Iuliu Luca. Premiul a fost dobândit de dra Maria Crişan in Văleni.