Femeia, 1974 (Anul 27, nr. 1-12)

1974-01-01 / nr. 1

IANUARIE ARE SEMNE BUNE Parafrazînd o înţeleaptă zicală populară, putem afirma că anul bun se cunoaşte din ianuarie. într-adevăr, semnele optimiste ale lui 1974, an decisiv în îndeplinirea cincinalului înainte de termen, se întrevăd de pe acum, din primele succese ale creatorilor de valori materiale, pentru realizarea ritmului înalt de dezvoltare a producţiei şi investiţiilor, pentru îmbunătăţirea calităţii produselor, reducerea cheltuielilor materiale, sporirea productivităţii muncii, într-un cuvînt, pentru obţinerea unei eficienţe ridicate în toate sectoarele de activitate. Anul 1974, în care vor avea loc două evenimente memorabile în viaţa ţării şi a poporului — aniversarea a 30 de ani de la eliberarea patriei de sub jugul fascist şi Congresul al XI-lea al partidului — se înscrie temeinic în filele istoriei contemporane, în conştiinţa colectivităţii noastre socialiste. Şi pentru femeile din România, anul ce a început se anunţă de pe acum deosebit de bogat în semnificaţii şi în multiple înfăptuiri. Punerea în aplicare a complexului program privind creşterea rolului femeii în viaţa politică, economică şi socială a ţării, program alcătuit pe baza Hotăririi elaborate de Plenara C.C. al P.C.R. din 18—19 iunie 1973, antrenează pe variate planuri toate forţele şi capacităţile, dă cale liberă unor noi acţiuni şi iniţiative. Revista noastră, dragi cititoare, îşi propune să contribuie cu şi mai multă stăruinţă la îndeplinirea importantelor obiective cuprinse în acest program, reprodus pe larg în actualul număr al publicaţiei, să-şi pună coloanele sale în slujba sporirii aportului femeilor la progresul economic şi social al ţării. Paginile revistei vor fi deschise tuturor ideilor galoroase, tuturor propunerilor şi iniţiativelor ce urmăresc acest nobil ţel. Am început un an nou, al patrulea din actualul cincinal, an hotărîtor în lupta cu timpul,pe care oamenii muncii o duc cu atîta stăruinţă, sub auspicii dintre cele mai favorabile. Ecourile faptelor de muncă ce ne parvin din toate colţurile ţării confirmă deplina responsabilitate, înalta conştiinţă cu care toţi oamenii au ştiut să răspundă chemării conducerii partidului şi statului nostru de a face din anul XXX al vieţii noastre noi, din anul Congresului al XI-lea al partidului, una dintre cele mai rodnice etape ale progresului ţării. «în acest moment solemn, spunea tovarăşul Nicolae Ceauşescu în cuvântarea rostită cu prilejul Anului nou, îmi exprim convingerea că oamenii muncii din patria noastră — muncitori, ţărani, intelectuali, bărbaţi şi femei tineri şi vârstnici români maghiari, germani şi de alte naţionalităţi — nu vor precupeţi nimic pentru traducerea în viaţă a politicii partidului şi statului expresie fidelă a intereselor şi aspiraţiilor fundamentale ale naţiunii noastre socialiste», în veştile ce sosesc necontenit din fabrici şi uzine, mine şi şantiere de construcţii, din laboratoare şi amfiteatre distingem un răspuns ferm şi hotărit la această caldă chemare. Răspuns care se întrevede şi în larga participare a femeilor de toate profesiile la eforturile de a face din 1974 un an plin, prodigios, încărcat de succese în economie şi în ştiinţă, în artă şi cultură, în ridicarea pe o treaptă mai înaltă a civilizaţiei socialiste. COPERTA I: Pretutindeni, în timpul vizitei în S.U.A., tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost întîmpinaţi cu deosebită cordialitate.