Flacăra Iaşului, septembrie 1960 (Anul 16, nr. 4352-4377)

1960-09-01 / nr. 4352

Pag. 2-a Se pregătesc pentru faza regională a Festivalului bienal de teatru Casa raională de cultură din Huşi se pregăteşte pentru faza regională a Festivalului bienal de teatru cu piesa „Cîntă ciocîrliile“ de dramaturgul sovietic Condrat Krapiva. Pină în prezent spectacolul cu această piesă a fost prezentat la Gugeşti, Boţeşti, Duda, Tătărăni şi Huşi. Pentru faza regională se pregătesc şi echipele de teatru din Bohotin şi Bazga. Primii pre-’ zintă piesa „Bucuroşi de oastpeţi“ de Gh. Ţenţulescu iar cei din Bazga piesa: „Cei care rămin singuri“ de Lucia Demetrius. Pentru a sprijini aceste formaţii, instructorii Casei raionale de cultură se deplasează în comunele respective. Intense repetiţii fac şi recitatorii şi cititorii artistici. Doua spectacole muzicale ale Teatrului Evreiesc bucureştean la Iaşi La începutul lunii septembrie, colectivul artistic al Teatrului Evreiesc de Stat din Bucureşti va întreprinde un turneu in oraşul Iaşi. Cu acest prilej, artiştii bucureşteni vor prezenta —poo— în sala Teatrului Naţional „Vasile Alecsandri“ două spectacole muzicale de satiră şi umor — „Ciri-biri-bom“. Regia artistică este semnată de Mauriciu Sekler, iar conduducerea muzicală de artistul emerit Haim Schwartzman. Spectacolele vor avea loc în zilele de 1 şi 2 septembrie, orele 20:30. Pregătiri pentru noua stagiune Colectivul artistic al Teatrului de Stat „Victor Ion Popa“ din oraşul Bîrlad a început şi el cu mult entuziasm pregătirea spectacolelor din noua stagiune. Prima piesă din repertoriul noii stagiuni este comedia „Băieţiiveseli“ de H. Nicolaide, regizată de Cristian Nacu. Paralel cu pregătirea acestei piese, colectivul artistic al teatrului repetă şi piesele: „Toboşara“, „Cauţiunea“ şi „Take, Ianke şi Kadîr“, pe care le va prezenta în cadrul turneului ce îl va întreprinde în zilele de 2, 3, 4 şi 5 septembrie a.c. la Iaşi, Paşcani și Tg. Frumos. !—OOO—! Seară culturală Recent, Casa raională de cultură din Huși în colaborare cu Comitetul raional UTM a organizat o seară culturală pe tema: „Cinstea de a fi utemist“. Cu acest prilej, tov. E. Pascal, directorul Casei de cultură, a prezentat un referat după care tov. Petru Mariciuc, prim secretar al Comitetului raional UTM, a...împărtăşit impresii de la cel de al Ill-lea Cotigres al UTM- ului. Membrii cercului gramatic, al casei de cultură au citit apoi poezii cu aspecte din viața tineretului nostru. —oOo— Turneu La sfîrşitul acestei săptămîrii, Ansamblul artistic al Cinematografiei din Bucureşti va întreprinde un turneu în oraşul nostru. Cu acest prilej, ansamblul va prezenta un spectacol cu comedia „Doctor fără voie“, de Moliere, cu un prolog în versuri de Constantin Dumitrescu. Spectacolul va avea loc în sala cinematografului „Maxim Gorki“ în ziua de 3 septembrie, orele 21. FABRICA DE ANTIBIOTICE DIN IASIOFFRA TUTUROR UNITATlcOQ AnDICQLE SOCIALISTE PRODUSUL DE mai SUS iNODiCl CANTITATI, pe GAZA DE COMANDĂ fE DMA OFERTE DE SERVICIU întreprinderea de Utilaje, Drumuri şi Poduri — secţia Iaşi, din str. Păcurari nr. 21 angajează tehnicieni mecanici la exploatarea C. Lung şi Fălticeni, cu şcoală medie tehnică şi economist contabil la secţia Iaşi, absolvent al ISEP. Cooperativa de producţie execută în secţiile din oraşul Bîrlad după noile modele: — Confecţii pentru bărbaţi şi femei cu materialul cooperativei şi al clientului. — Vopseşte încălţăminte şi articole din piele în diferite culori. — Lucrări de boiangerie. — Lenjerie pentru bărbaţi şi femei. întreprinderea economică „Drum nou“ Tg. Frumos anunţă, că execută lucrări şi prestaţiuni de: — Dogărie — Tîmplărie — Strungărie — Sudură autogenă — Rifluire tăvălugi de valţuri — Fierărie — Rotărie Lucrările seexecută în atelierele proprii în condiţiile cerute de clienţi, cu materialul clientului şi al Întreprinderii. „Progresul“ din Bîrlad — Comenzi şi reparaţii de cojocărie. . — Plăpumărie.— Ceaprazărie. — Piuă de bătut şi vopsit. Tricotaje cu materialul cooperativei şi al clientului. — Remaiază ciorapi. Adresaţi-vă cu încredere centrului nostru din oraşul Bîrlad. Cooperativa „Munca manuala“* - Iaşi aduce la cunoştinţă publicului că prin atelierul său de pictură din str. Gh. Dimitrov Nr. 64 execută reproduceri după portrete originale, tablouri, peisaje, fotografii şi alte lucrări în acest domeniu. De asemenea, execută, prin atelierul său de strungărie din Str. Dr. Ghelerter Nr. 17, obiecte de uz casnic, din lemn, făcăleţe, ciocane pentru carne, sucitoare etc. Se mai aduce la cunoştinţa celor interesaţi că cooperativa noastră cooptează cooperatori cu munca la domiciliu avînd maşini pentru tot felul de broderie de maşină. Doritorii se vor adresa la sediul central al cooperativei din Str. Ştefan cel Mare nr. 12,28 Iaşi (Complex URCM). Din activitatea Filarmonicii de Stat „Moldova“ Colectivul Filarmonicii de stat „Moldova“ a înregistrat în perioada de vară frumoase succese. Membrii orchestrei populare „Doina Moldovei“ de pilda, de la reîntoarcerea din concediu și pină în prezent au efectuat numeroase turnee în regiune. Astfel, joi 25 august, au concertat la Romîneşti, sîmbătă, 27 august la Dumeşti (raionul Iaşi), iar luni 29 august la Sprinceana, (raionul Iaşi). Orchestra simfonică prezintă deocamdată concerte simfonice populare în oraş, urmînd ca ulterior ,să se deplaseze şi în cîteva localităţi din regiune. Orchestra simfonică a prezentat sîmbătă 27 august un concert simfonic popular la noua Casă de cultură din str. Dr C. I. Parhon. Corul de stat „Gavriil Musicescu“, se pregăteşte intens pentru noua stagiune. Paralel cu acestea, corul are trecute în plan și o serie de deplasări în cuprinsul regiunii. începutul a fost făcut duminică 28 august cînd a prezentat un concert corat la Goruni (raionul Iași). 1 FEARARA IA$ÜET1 Colectivul de pruncitori ai secţiei Spaţii verzi de la întreprinderea I. C. O. Vaslui a construit prin muncă patriotică o seră pentru flori In suprafaţă de 95 m.p. Cele 1800 ore munca patriotică prestate de salariaţii secţiei au adus întreprinderii economii In valoare de peste 8700 lei. Foto: COROGEANU V. corespondent Pentru o mai largă difuzare a cărţii tehnice în rîndul muncitorilor O sarcină care a fost dată uitării... Cartea tehnică a devenit un prieten nedespărţit al muncitorului. In majoritatea întreprinderilor noastre bibliotecile cabinetelor tehnice sînt din ce în ce mai des solicitate de strungari, cazangii, ţesători. Unele biblioteci tehnice desfăşoară, în această privinţă o muncă susţinută de popularizare a cărţii tehnice în rîndul muncitorilor. Intre întreprinderile fruntaşe se numără fabrica de antibiotice, atelierul de reparaţii auto (ÎRA -4) şi altele. Din păcate însă asemenea exemple sunt destul de puţine în oraşul Iaşi. Desfăşurînd o activitate unilaterală, cabinetele tehnice ale unor întreprinderi, cum ar fi cele de la fabrica „Moldova—tricotaje“, Atelierele CFR „Ilie Pintaie“, întreprinderea poligrafică, etc., au dat, se pare, uitării această sarcină deosebit de importantă. Organizare bună la sediu... dar numai atît! In cadrul Bibliotecii centrale regionale a luat fiinţă, încă de cîteva luni, o secţie tehnică dotată cu peste 100.000 volume. Scopul ei era acela de a pune la dispoziţia lucrătorilor din întreprinderi o documentaţie amplă, de a crea în oraş condiţii optime pentru ridicarea necontenită a calificării muncitorilor, începuturile s-au arătat foarte promiţătoare. Conducerea bibliotecii regionale a întocmit un plan de muncă în care erau cuprinse forme variate de popularizare a cărţii tehnice. La sediu s-au amenajat cîteva vitrine pe teme diferite ca: „îmbunătăţirea calităţii produselor“, „Automatizarea proceselor de producţie“ ş.a. De asemenea, zilnic, era solicitat cîte un specialist pentru a da consultaţii muncitorilor Dar măsurile s-au oprit aici. Mulţumiţi cu ceea ce au făcut, tovarăşii din cadrul bibliotecii regionale se aşteptau, probabil, ca cititorii să vină, cum s-ar spune... buluc! Or, lucrurile nu s-au desfăşurat aşa. Marea majoritate a muncitorilor din întreprinderile ieşene n-a luat încă nici pînă acum cunoştinţă de această secţie tehnică, pentru că existenţa ei n-a fost popularizată. De aceea sînt zile (şi nu puţine!) cînd la secţia amintită nu vine nimeni, iar specialistul chemat să dea consultaţii îşi iroseşte timpul degeaba. O formă eficientă dealtfel — pe care secţia tehnică şi-a propus ca s-o folosească pentru popularizarea cărţii tehnice sunt consfătuirile cu cititorii. Două asemenea manifestări au fost organizate în luna aprilie la Fabrica de confecţii şi la ICET. De atunci însă nu s-a mai ţinut decît o singură consfătuire, la sfîrşitul lui iulie, la Atelierele CFR „Ilie Pintilie“ şi asta programată şi reprogramată mereu din luna ... martie. Celelalte consfătuiri planificate (între care una pe data de 15 august la fabrica de mobilă) n-au mai avut loc, fie din lipsă de mobilizare, fie din lipsă de... organizare. Sarcina secţiei tehnice — de a asigura o largă difuzare a cărţii tehnice în rîndul muncitorilor — trebuie îndeplinită cu tot simţul de răspundere. De aceea, conducerea bibliotecii regionale (director, tov. C. Gîlea) are datoria de a-şi mobiliza forţele mai ales în întreprinderi, de a păstra un contact permanent cu cabinetele tehnice, cu secţiile fabricilor. Astfel şi rezultatele vor fi pe măsura posibilităţilor existente 280 sau 110 cititori? Cînd l-am întrebat pe tov. Dumitru Streaşină, responsabilul bibliotecii tehnice de la Atelierele CFR „Ilie Pintilie“, cîţi cititori are pînă acum, acesta a răspuns fără să clipească: — 280, tovarăşe ! Fapt îmbucurător, ne gîndeam — dacă o bibliotecă, cu numai 4.500 volume, înregistrează lunar circa 40 cititori, înseamnă că se munceşte bine. Dar la cercetarea fişelor situaţia era alta: 110 cititori, din care mulţi nu împrumutaseră decît o singură carte, iar alţii, şi mai mulţi, studenţi practicanţi, deci nu fac parte efectivă din personalul Atelierelor. Cum se face că o asemenea întreprindere mare nu are mai mulţi cititori ? Vina o poartă în primul rînd cabinetul tehnic (responsabil, tov. ing. Păun) care nu s-a interesat niciodată de felul cum îşi duce activitatea biblioteca. Aşa se explică faptul că nici pînă acum nu există o evidenţă precisă a cititorilor, că în fabrică popularizarea cărţii este aproape inexistentă. Vitrina tehnică din faţa pavilionului administrativ este aşa de veche, încît, pe cărţi, praful stă de două degete. La Atelierele CFR,Ilie Pintilie“ sunt destui iubitori ai cărţii tehnice. Mulţi muncitori tineri au prezentat inovaţii valoroase, dovadă grăitoare a preocupării lor permanente pentru ridicarea nivelului profesional. Biblioteca tehnică a rămas însă în urma avîntului din fabrică. Şi acest lucru trebuie să dea de gîndit organizaţiei -le partid. „Biblioteca tehnică Eh ! o poezie..." In urmă cu cîtva timp, o brigadă a consiliului sindical regional a întreprins o anchetă prin cîteva întreprinderi ieşene, ca să constate felul cum îşi desfăşoară activitatea bibliotecile tehnice. La întreprinderea poligrafică totul era — cum se spune — la pămînt. Dulapul cu cărţi ferecat cu lacăt, nu fusese deschis — după afirmaţiile responsabilului cabinetului tehnic — de multe luni. Tovarăşii din brigadă au indicat unele măsuri care ar fi dus la activizarea bibliotecii: o încăpere, cu două, trei mese de lectură, ţinerea evidenţei cărţilor şi cititorilor, procurarea unui dulap mai încăpător în care cărţile să fie aranjate după norme tehnice, ing. Georgeta Toma — responsabila cabinetului tehnic — ţinînd cont de indicaţiile primite, a cerut sprijinul conducerii întreprinderii. I s-a răspuns însă cam aşa : — Biblioteca, tovarăşă? Ce bibliotecă ?! Daţi zor cu planul! Biblioteca e... poezie !... Cu o asemenea concepţie despre rolul bibliotecii tehnice nu-i de mirare că şi astăzi situaţia se prezintă la fel. Ce are însă de spus organizaţia de bază ? ... * Faptul că în oraşul Iaşi difuzarea cărţii tehnice în rîndul muncitorilor se face încă nesatisfăcător dovedeşte şi o lipsă serioasă din partea Consiliului sindical regional. Brigada de îndrumare şi control formată, şi-a desfăşurat activitatea sporadic, unii din membrii brigăzii nu s-au achitat de sarcină cu toată conştiinciozitatea, arătînd superficialitate (cei repartizaţi pentru întreprinderile „Moldova—tricotaje“, fabrica de antibiotice, întreprinderea comunală, etc.). Pe viitor este necesar ca organizaţiile de bază din întreprinderi să îndrume cu mai mult simţ de răspundere cabinetele tehnice pentru ca acestea să asigure o bună propagandă a cărţii tehnice în rîndul muncitorilor. Ridicarea nivelului profesional al muncitorilor este o sarcină care trebuie să preocupe, deopotrivă, pe toţi factorii de răspundere. M. ADRIAN PUBLICITATE O. C. L. ALIMENTARA BIRLAD Invită publicul consumator să viziteze magazinele cu două schimburi: — MAGAZINUL nr. 1 — din str. Republicii nr. 19. — MAGAZINUL nr. 18 — din str. Gh. Gheorghiu-Dej nr. 53, care au program de deservire de la orele 6,30 — 21 zilnic, fără întrerupere, și duminica de la orele 7—13. Aceste unităţi sunt aprovizionate cu un variat şi bogat sortiment de mezeluri, brînzeturi, lichioruri, vinuri îmbuteliate, etc. Vizitaţi cu încredere unităţile noastre, asigurîndu-vă o bună deservire ÎNTREPRINDEREA VASILE ROAITA“II DIN VASLUI execută pentru întreprinderi şi instituţii lucrări de: STRUNGĂRIE, LACATUSERIE, SUDURA ELECTRICA ŞI AUTOGENA, LUCRĂRI DE FREZA, etc. La concursul Pronoexpres nr. 35 din 31 august 1960 au fost extrase din urnă următoarele numere : 23 49 11 34 24 33 Numere de rezervă : 10 35. Fond de premii lei 447.647. Folosiţi Soba de încălzit emailată, produs al Fabricii „1 Septembrie“ din Satu Mare. Dă un randament mare de căldură, economisind combustibil. CONCURS Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri“ Iaşi, anunţă pentru 7 septembrie 1960, ora 8 dimineaţa, un concurs pentru ocuparea postului de referent literar. Cererile Însoţite de o copie după diploma de examen de stat şi o autobiografie, se vor înainta direcţiunii teatrului, pînă la 6 septembrie a.c. CONSERVATORUL PE MUZICA DIN IAŞI anunţă!! Conservatorul de Muzică din Iaşi care a luat fiinţă in acest an şcolar funcţionează cu următoarele secţii: a) Pedagogie (profesori de muzică, dirijori de cor). b) instrumente (intrumente coarde, suflat şi pian). c) Secţia canto, înscrierile pentru concursul de admitere se fac la secretariatul Facultăţii de Filologie din cadrul Universităţii „AL. Cuza“ Iaşi, Calea 23 August nr. 11, telefon 2776. Condiţiile de inseriere sunt cele cuprinse în broşura editată de Ministerul Invăţămîntului şi Culturii „Admiterea in Invăţămintul Superior“ pentru anul universitar 1960— 1961, înscrierile se primesc pină la data de 5 septembrie a.c. Data examenului se va anunţa în presă şi prin radio. Informaţii suplimentare se primesc la Secretariatul Facultăţii de Filologie a Universităţii „AL I Cuza“ Iaşi. Interviu colectiv cu muncitori întorşi de la mare şi de la munte O atenţie deosebiţi acordă partidul şi guvernul nostru ridicării continue a nivelului de trai al oamenilor muncii. In cadrul măsurilor luate în această privinţă se numără şi acelea care au dus la crearea unor condiţii tot mai bune pentru refacerea şi întărirea sănătăţii celor ce muncesc. In acest sens au fost create posibilităţi pentru lărgirea capacităţii staţiunilor de odihnă şi balneo-climaterice prin construcţii noi, moderne. Totodată, s-au redus tarifele de contribuţie bănească a salariaţilor trimişi la tratament balnear sau odihnă. Astfel un număr tot mai mare de oameni ai muncii îşi petrec concediul anual în staţiuni de odihnă şi balneo-climaterice. Din întreprinderea „Ţesătura“, de pildă, în primele 7 luni ale anului acesta, faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut au plecat in staţiuni de odihnă şi balneo-climaterice, cu 22 la sută mai mulţi salariaţi. . Zilele acestea, ne-am adresat cîtorva dintre cei de la fabrica „Ţesătura“, care s-au întors din diferite staţiuni de odihnă şi balneo-climaterice, cu rugămintea de a răspunde la întrebarea: Cum v-aţi simţit în staţiunea la care aţi fost anul acesta? Iată ce au răspuns: GETA SPATE — ţesătoare: „Minunaţi Mi-am petrecut concediul de odihnă la Eforie. Am citit despre construcţiile noi ridicate pe litoral, am primit vederi de la tovarăşe de muncă ce au fost înaintea mea la Eforie. Totuşi, cînd am ajuns acolo, cele ce am văzut au întrecut aşteptările mele. Numai cuvinte bune am de spus şi despre cazare, masă, în general despre condiţiile care sunt create celor care vin la Eforie“. ION STICLARU, ajutor meşter de zonă: „Am fost anul acesta în staţiunea Slănic-Moldova. Mai întîi vreau să subliniez că cei ce vin la această staţiune se bucură de o îngrijire deosebită. Staţiunea este dotată cu toate cele necesare pentru efectuarea tratamentelor în bune condiţiuni. Personal însă am fost încîntat şi de peisajul Slănicului-Moldova. Cred că este unul dintre locurile cele mai minunate din patria noastră“. VIRGINIA CONSTANTINIU, filatoare: „M-am simţit foarte bine în staţiune la Borsec unde am fost în vara aceasta. Mi s-a acordat o atenţie deosebită. Atît medicii, surorile şi tot celălalt personal al staţiunii dovedeşte grijă pentru cei ce vin aici să-şi îngrijească sănătatea. De asemenea, camerele din staţiune sunt foarte frumos amenajate şi bine întreţinute. Cît priveşte masa la cantină, ea este destulă şi de calitate“. ELENA GHETRAN, ţesătoare, a răspuns la întrebare, punînd mai întîi o... întrebare: „Cine avea înainte de 23 August 1944 posibilitatea să plece la staţiunile de la munte sau de la mare? Fabricanţii, moşierii, bancherii, negustorii. Acum, în zilele noastre, staţiunile de odihnă şi balneo-climaterice sînt frecventate de oameni ai muncii. Eu în anii trecuţi am fost la Predeal, la Eforie. In vara aceasta am fost la Vasile Roaită. In staţiune sunt create condiţii de a-ţi petrece plăcut timpul. Se organizează excursii. Mi-am petrecut foarte bine concediul în staţiunea Vasile Roaită“. Nu ne permite spaţiul să redăm Şi răspunsurile date de Elena Savin, Nineta Secăreanu, Sanda Goniac, Maria Aniţei şi multe alte muncitoare de la „Ţesătura“ care au fost anul acesta in diferite staţiuni de odihnă Şi balneo-climaterice. Toţi aceşti muncitori şi-au manifestat mulţumirea fata de partidul şi guvernul nostru care dovedesc permanentă grijă pentru continua ridicare a nivelului de '"trai al oamenilor muncii. Documentele Congresului al ill-lea al PMR arată: „ca urmare a sporirii fondului de investiţii alocate pentru construcţii şi amenajări în staţiunile balneo-climaterice, numărul celor care vor fi trimişi la odihnă şi cură va creşte în 1955 cu peste 30 la sută faţă de anul 1959“. Răspunzînd grijii pentru continua ridicare a nivelului de viaţă al oamenilor muncii, colectivul fabricii „Ţesătura“ îşi sporeşte forţele pentru a obţine succese cît mai însemnate în ,, producţie. Dif. SAVU OCL PRODUSE INDUSTRIALE IAŞI anunţă că angajează tineri în vederea şcolarizării prin şcolile profesionale ale Ministerului Comerţului pentru funcţia de vînzâtori. Condiţii de angajare: — Sâ aibă domiciliul stabil în oraşul Iaşi. — Să fie absolvent a 7 clase elementare. înscrierile se fac la sediul O.C.L. Produse Industriale din Iaşi str. Ştefan cel Mare nr. 2 bis, serviciul cadre. Cooperativa Tehnica Confecţiei - Iaşi anunţă toate întreprinderile şi cu modele olteneşti şi moldoveinstituţiile că vinde din stoc, coneşti,voare tip TISMANA şi CARPAŢL Plata Prin virament sau numerar. Asigurările la A.D.A.S. pentru cazurile de accidente încheind la ADAS o asigurare pentru cazurile de accidente, luaţi o măsură de prevedere pentru voi şi familiile voastre ! Asigurarea pentru cazurile de accidente poate fi încheiată de persoane în vîrsta de 16-70 ani, indiferent de profesie. In cazul cînd în urma unui accident asiguratul rămîne cu o invaliditate permanentă totală de 100 la sută, el primeşte întreaga sumă asigurată. Această sumă o primeşte şi în cazul cînd această invaliditate nu s-a ivit imediat, ci in decurs de un an de la accident. In cazul cînd în aceeaşi perioadă de timp, asiguratul rămîne cu o invaliditate permanentă parţială, el primeşte o parte din suma asigurată, corespunzătoare gradului de invaliditate. 1 Nr.4352 Carnet Juridic Tov. N. VIDRAŞCU ne întreabă dacă poate cere recalcularea pensiei întrucît și-a procurat noi acte de vechime, pe care nu le avusese înainte. Răspuns: Pensionarul care după înscrierea la pensie procură noi acte oficiale cu care dovedeşte perioade de timp servit ce nu au fost avute în vedere la stabilirea iniţială a pensiei, poate cere recalcularea acesteia la procentul corespunzător vechimii completate. Noua pensie se acordă cu începere de la 1 a lunii următoare aceleia în care au fost depuse noile acte. « Tov. ANA IOAN ne întreabă de la ce dată şi pînă cînd se plăteşte pensia de întreţinere pentru copil. Răspuns: Pensia de întreţinere se acordă de la data la care a fost înregistrată cererea respectivă la tribunal şi se plăteşte pînă la majoratul copilului. In anumite cazuri, instanţa judecătorească poate prelungi termenul pînă la care trebuie plătită pensia de întreţinere şi după majoratul copilului. Şcoala Tehnică Sanitară - Iaşi cu sediul în Str. Nicolae Bălcescu Nr. 28, aduce la cunoştinţă tuturor celor interesaţi că pentru anul şcolar 1960—1961, va primi înscrieri pentru anul I la următoarele secţii: — Asistenţi medicali de medicină generală, — Asistenţi medicali de anatomie patologică, — Asistente medicale de pediatrie, — Asistente medicale de ocrotire, — Asistente medicale, — Asistenţi de farmacie, — Asistenţi medicali de laborator clinic, — Asistenţi medicali de stomatologie, — Asistente medicale de obstetrică şi ginecologie, — Asistente sociale, — Asistenţi medicali de fizioterapie, — Asistenţi medicali de igienă. Se pot înscrie absolvenţi şi absolvente ale şcolilor medii de cultură generală, care posedă diploma de maturitate, în vîrstă de 17—25 ani. Pentru înscriere se vor prezenta următoarele acte: — Diploma de maturitate (în original). — Act de naşterocopie legalizată) — Certificat medical (în care se va menţiona rezultatul seroreacţiei B. W. şi al radioscopiei pulmonare). — Act de stare materială Actele vor fi însoţite de o cerere de înscriere şi autobiografia candidatului. Examenul de admitere se va ţine între 25—30 septembrie 1960 — la următoarele obiecte. Pentru secţia asistenţi de farmacie: — Botanica (scris şi oral) — Chimia (scris şi oral) — Fizica (oral) Pentru toate celelalte secţii: — Anatomie Şi fiziologie (scris şi oral) — Chimie (scris şi oral) — Fizică (oral) In perioada de şcolarizare, pentru activitatea desfăşurată în cadrul stagiilor practice — elevi primesc o indemnizaţie lunară echivalentă cu: — 300 lei în anul I — 400 lei în anul II — 500 lei în anul III Relaţii suplimentare se pot obţine la secretariatul şcolii din str. Nicolae Bălcescu Nr. 28 — telefon 2680. .