Flacăra Iaşului, august 1965 (Anul 21, nr. 5878-5902)

1965-08-10 / nr. 5885

. “1 . INFORMAŢII Din sprijinul campaniei agricole Comitetul de partid de la gospodăria agricolă de stat Bîrzeşti, raionul Vaslui, acordă o deosebită atenţie bunei desfăşurări a lucrărilor din actuala campanie agricolă. In acest scop, consiliul gospodăriei a fost ajutat în organizarea temeinică a muncii, în folosirea judicioasă a tuturor forţelor existente la efectuarea la timp şi la un nivel calitativ superior a muncilor de sezon. Cu multă grijă s-a ocupat comitetul de partid şi de îndrumarea organizaţiei de bază din secţia mecanică in vederea intensificării activităţii politice in rindul mecanizatorilor in scopul mobilizării acestora la folosirea la maximum a capacităţii de producţie a tractoarelor şi maşinilor agricole, a timpului de lucru şi executarea unor lucrări de calitate. Drept urmare, colectivul gospodăriei, care munceşte în sectorul vegetal, a reuşit să obţină pină acum rezultate meritorii: griul de pe cele 480 de hectare a fost recoltat şi treierat. In prezent, mecanizatorii lucrează cu însufleţire la efectuarea arâturilor şi la însămînţarea culturilor duble pentru masă verde. Pină mai zilele trecute au fost arate 130 de hectare, iar aproape 100 de hectare au fost semănate cu culturi duble, întrecerea socialistă continuă cu succes, colectivul respectiv fiind hotârit să-şi îndeplinească la timp şi in condiţii optime toate sarcinile ce-i revin in actuala campanie agricolă. Propaganda tehnică strîns legată de preocupările colectivului In munca pentru ridicarea continuă a nivelului de pregătire profesională a muncitorilor un rol deosebit de important il are și propaganda tehnică. De aceea, comitetul de partid de la Fabrica „Țesătura" se ocupă cu grijă de această problemă. Comitetul sindicatului a fost ajutat în atragerea unui mare număr de ingineri, tehnicieni şi maiştri in acţiunea de răspîndire a tehnicii noi, înaintate, in munca de îndrumare a inovatorilor. Aşa, de exemplu, în ultimul timp au fost expuse numeroase conferinţe printre care amintim: „Reglarea mecanică a războaielor automate"," ,,Perfecţionarea metodelor de muncă în vederea îmbunătăţirii calităţii ţesăturilor", ,, Influenţa întreţinerii utilajului asupra ruperilor de fire”,„Progrese tehnice în domeniul trenurilor de laminat", ,,Din experienţa noilor metode de finisare” şi altele. De multă popularitate s-au bucurat şi expoziţiile tematice ce au fost organizate in ultimul timp, cum ar fi: ,,Noutăţi tehnice în secţia filatură", „Războaie automate de ţesut”, î,Modernizarea utilajului în filatură". Sub îndrumarea comitetului de partid şi a organizaţiilor de bază din secţii, se organizează, de asemenea, recenzii asupra unor cărţi de specialitate, concursuri gen„Cine ştie meserie, cîştigă”, iar lunar se editează un „Buletin informativ", care cuprinde noutăţi tehnice specifice Industriei textile. Cu o inovaţie, economii de 70.000 lei Forjarea In matriţe a căpătat o largă extindere la Atelierele de reparat material rulant din Paşcani şi inovatorii au acum un larg cîmp de activitate. De curînd, sculerul Gh. Ilie şi ajustorul Nicolae Bădăluţă au conceput o matriţă pentru confecţionarea nişelor la boghiuri. Aceste piese erau aduse din altă întreprindere prin plan de cooperare, şi, evident, transportul lor trebuia plătit. Acum aceste cheltuieli au fost înlăturate. După un calcul sumar, forjarea în matriţe a nişelor in cadrul Atelierelor aduce o economie anuală de circa 70.000 lei. Acţiuni patriotice Locuitorii Vasluiului au pasiunea florilor - în special a trandafirilor - şi a spaţiilor verzi. Interesîndu-ne am aflat că pină acum ei au prestat 350.000 de ore de muncă patriotică la lucrările de întreţinere a celor 18.000 m.p. de zona verzi, plantarea a 15.000 de pomi ornamentali pe străzile oraşului şi la alte lucrări gospodăreşti. Valoarea acestor lucrări este de peste 2.500.000 lei. In fruntea acţiunilor se situează cetăţenii din circumscripţiile electorale nr. 17 (deputată Aurica Ianculescu), nr. 16 (deputată Stănica Hofman), nr. 41 (deputat Socrate Gheorghiu) ș.a. ■ Vedere generală a stațiunii balneoclimaterice Slănic Moldova. llllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllill!lllllll|||||||1l|||||||||||||||||iilllllllllllllllll!llllllIlllllllllllll|||||||||||||||||||||||l||||||ll||||||j||||||||||||||||||||||||||||||[|||||||||IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIH Ce măsuri aţi luat? Care este eficienţa lor? (Urmare din pag. 1) urmărit permanent execuţia pe şantier, ceea ce nu ți se poate... reproşa. Paralel cu betonarea străzii Decebal, căile de acces de la ea spre blocuri sunt executate în proporţie de circa 90 la sută (la celelalte blocuri, în întregime). Nu s-a rezolvat operativ problema instalaţiilor electrice. Se continuă cu sistemul ca la unele blocuri (A. 3, B. 5, C. 3, D. 3) să se execute instalaţii provizorii şi nu definitive. Motivul ? Posturile de transformare 3, 5 şi 6 au fost contractate de I.R.E.I. cu I.C.M.E. 2 Bacău, tirziu, stabilindu-se ca termen de predare... 15 august. Or, blocurile respective sunt locuite in prezent. Ing. IOAN GHIŢA, inginer şef al T.R.C. : Ziarul ne-a ajutat „Masa rotundă" organizată de ziar, cu sprijinul Comitetului orăşenesc de partid, ne-a ajutat să vedem clar lipsurile noastre, întruniţi cu toţii la un loc - executanţi de lucrări şi beneficiari — am tras, din observaţiile şi criticile aduse - concluzii practice. Ulterior am luat măsuri speciale pentru executarea în termen scurt a tuturor lucrărilor de folosinţă generală, asigurindu-se confortul locatarilor. Blocurile A. 4, A. 9, G. 2/2, K. 1 din cartierul Socola-Nicolina s-au predat in trimestrul ill, o dată cu aleile, sistematizarea, rețelele de apă, canal, încălzire etc. Din păcate am tras aceste concluzii... pe spatele microraionului 5. Pentru toate celelalte cartiere, îndeosebi la microraionul Tătăraşi s-au întocmit grafice pentru toate categoriile de lucrări ce trebuie executate simultan, ingineri din cadrul Trustului răspund acum, cite unul, de fiecare şantier, urmărind coordonarea şi executarea lucrărilor conform graficelor existente. Şi un alt lucru foarte important : Sfatul popular orăşenesc manifestă o preocupare mai mare pentru eliberarea amplasamentelor, iar ceilalţi beneficiari şi subantreprenori (I.C.M.E. , Bacău, Teleconstrucţia, I.C.R.S., întreprinderea A.C.G.B. şi I.T.S.) colaborează mai bine între ei şi cu noi, ceea ce asigură coordonarea şi terminarea lucrărilor în mai bune condiţiuni. Tov. ing. V. JITARU, vicepreşedinte al Sfatului popular orăşenesc Iaşi : Folosim un alt stil de lucru Pe scurt, acest stil se rezumă la întrunirea - o dată la două săptămini - a constructorilor şi celorlalţi executanţi de lucrări, a beneficiarilor. Scopul general : coordonarea lucrărilor de investiţii pe întregul oraş. Concret , analizăm perioada precedentă, urmărim modul în care s-au înfăptuit hotărârile luate la şedinţa anterioară, înainte, fiecare lucru separat. Acum oamenii se cunosc, s-au stabilit între ei relaţii de colaborare şi, nu o dată, chiar de ajutor reciproc. Se obţine o mai bună sincronizare a diverselor dotări de folosinţă generală, se evită spargerile unor lucrări deja executate. NOTA REDACŢIEI : Că s-a îmbunătăţit ritmul şi calitatea pe şantierele de locuinţe din oraşul Iaşi, ca urmare a colaborării mai strînse intre beneficiari şi executanţi este un fapt incontestabil. Dar există încă lipsuri in această direcţie, chiar dacă ar fi să ne rezumăm numai la cele arătate mai sus de unii dintre acei tovarăşi care au răspuns la ancheta noastră. Subsemnatul a participat la una din şedinţele de coordonare ţinută la sediul Sfatului popular orăşenesc. Cu acest prilej, la întrebările de control puse de tov. V. Jitaru, i-am auzit pe unii râspunzind că „nu s-a executat“, alţii strîngeau din umeri sau încercau scuze nesusţinute suficient de cauze intr-adevăr obiective. Asemenea şedinţe sunt bune, analizează operativ situaţia, se stabilesc măsuri temeinice, răspunderi precise. Ar trebui însă mai mult control pe teren, in limitele termenelor de înfăptuire a hotârîrilor trasate, dar, mai ales, de găsit un sistem, o metodă de a trage la răspundere pe cei care nu s-au achitat de sarcinile primite. La asemenea şedinţe n-ar trebui să se discute „scuzele", ci măsurile, modalităţile de îndeplinire a sarcinilor viitoare. Un exemplu : Acum mai bine de o lună şi jumătate s-a făcut un control in cartierele de locuinţe. Intre blocurile B. 5 şi B. 6 din cvartalul Socola-Nicolina s-au „descoperit“ nişte săpături de-a lungul unei conducte de apă, provocate de „sondele" cerute de comisie, in faza de recepţie. Cind, la şedinţa din 13 iulie, s-a pus întrebarea dacă au fost astupate, dacă s-a nivelat terenul, s-a răspuns calm : Nul Un locatar din strada Republicii nr. 7, blocul C. 4, a sesizat redacţiei unele aspecte prin care arată că nu s-a întreprins încă totul pentru a se asigura confortul deplin al cetăţenilor. „Am citit cu interes pagina publicată de ziar, in urma discuţiilor purtate in jurul „mesei rotunde". Şi nu numai eu, ci şi alţi cetăţeni din blocurile C. 4, C. 5, C. 6 şi C. 7. Dar deşi au trecut de atunci circa 3 luni, nu s-au rezolvat încă unele probleme importante pentru noi, locatarii , iluminatul public pe artera principală (str. Republicii) ; nu s-au executat punctele gospodărești pentru degajarea gunoiului menajer; remedierile în interioarele apartamentului meu și ale altora nu s-au făcut deşi constructorii s-au angajat... solemn, în acest scop. Am dat numai cîteva exemple, dar nu le-am epuizat. Mai sunt şi altele. Aş dori să se reamintească celor care au participat la discuţia organizată de ziar, că a te angaja înseamnă răspundere mare pentru cuvintul pe care ţi l-ai dat. Sper că aceste angajamente n-au fost formale şi că poate numai greutăţi de moment i-au împiedicat să se ţină de cuvînt. Aşteptăm“. Acţiunile bine întreprinse pină acum trebuie întregite cu creşterea simţului de răspundere pentru executarea scrupuloasă a fiecărei sarcini, desprinse din acţiunea generală de colaborare pusă în prezent la punct. Răspunderea pentru executarea sarcinii primite, ajutorul şi interesul reciproc, controlul permanent şi operativ iată căile care vor împiedica repetarea unei situaţii ca aceea care a făcut obiectul „mesei noastre rotunde", şi care vor asigura îndeplinirea sarcinilor trasate de partid, la nivelul condiţiilor bune asigurate pentru înfăptuirea planului de investiţii, la termene, cu cheltuieli minime şi in condiţii de calitate ireproşabilă. |yVyVW%VtfV^VWWtfWW,d*»^VWWWV'ifW WWVVr^^<A>,'WVWVWVVWVWVV«VV'*^«VVV*^WVtf^VWWVVVV^VS^ă%VVWWWyWVVVVWVWVWVVVW^ 4WWVWV Deservire şi..deservire Prin unităţile O. C. L „Alimentara“ din Bîrlad (De la subredacţia ziarului ,,Flacăra laşului“). La Bîrlad funcţionează 64 de unităţi ale O.C.L. „Alimentara", situate in toate cartierele oraşului. Vizitîndu-le şi stînd de vorbă cu consumatorii şi cu personalul de deservire, ai posibilitatea să afli modul cum organizaţiile comerciale reuşesc să asigure aprovizionarea magazinelor cu mărfurile solicitate de populaţie, cum lucrătorii din acest important sector al comerţului de stat îşi fac datoria. Desigur că în majoritatea magazinelor O.C.L. „Alimentara", preocuparea principală a personalului este deservirea exemplară a populaţiei. Am putea cita aici, ca exemplu, personalul unităţilor nr. 15, 10, 1, 39 şi 20 (responsabili : Despina Grigoraş, Constantin Gore, Filip Dănilă, Maria Moraru şi, respectiv, Nicolae Ciobanu), care au o atitudine civilizată faţă de consumatori şi menţin localurile în curăţenie desăvîrşită. Fiind sigur că vei fi servit cu promptitudine şi în mod civilizat, îţi face plăcere să intri în aceste magazine, să cumperi ceva sau măcar să le vizitezi. Dar numai cu o floare încă nu e primăvară, pentru că nu peste tot este la fel. In unele unităţi ale O.C.L. „Alimentara" personalul este certat cu regulile de deservire ; se răspunde necuviincios cumpărătorilor şi nu se dă restul de bani cuveniţi; unii lucratori au o atitudine distantă, supărătoare. De pildă, la magazinul nr. 1, casieriţa Magda Ali face notă discordanţă cu restul personalului. Aproape tot timpul îşi găseşte alte preocupări, ce nu ţin de serviciu, e suficient să-i apară o prietenă la uşa magazinului, că s-a şi făcut coadă la casă. Unii spun că mai uită să dea şi restul. De aceeaşi „boală" suferă şi Elena Ştefănescu, responsabila sectorului mezeluri-brînzeturi de la magazinul nr. 12. In plus, aceasta mai încurcă şi produsele achitate de cumpărători. De pildă, dacă vrei brînză de oi, ai nefericita ocazie ca, acasă, să găseşti brînză de vaci. lată ce ne-a spus despre aceasta locuitorul Teodor Cucu din str. Republicii nr. 237 : „In repetate rînduri mi s-a întîmplat ca, cerînd şi, bineînţeles, plătind brînză de oi, să mă trezesc acasă cu brînză de vaci. De 3 ori am venit şi am restituit-o. Au fost însă şi cazuri cind m-am lăsat păgubaş. Mă întreb însă, de ce niciodată nu a greşit această vînzătoare ca, un loc de brînză de vaci, să-mi dea brînză de oi ?. . .“ Tov Valeriu Sabadac, directorul O.C.L. „Alimentara", spunea că pentru asemenea fapte Elena Ştefănescu a fost trasă la răspundere şi sancţionată. Eficienţa acestei măsuri nu se prea observă insă. Şi la magazinul nr. 18, atitudinea faţă de cumpărători mai lasă de dorit. record : are cele mai multe reclamaţii iu condică. Cine sunt reclamanţii : Un maistru constructor de la grupul de şantiere, un profesor din comuna Zorleni, un funcţionar de la sfatul popular comunal Mireni, un călător gălăţean etc. La întrebările ce i se pun, responsabilul magazinului răspunde întotdeauna cu invariabilul „Clientul a fost în stare de ebrietate", ceea ce nu corespunde nici pe departe adevărului. De ce nu se verifică dacă afirmaţiile acestui responsabil corespund sau nu realităţii ? In Bîrlad există şi unele magazine certate cu igiena (nr. 55, 3 şi 18) sau altele (nr. 10, 20 şi 15), unde nu se găsesc mărfuri solicitate de cumpărători. Buna aprovizionare a acestor unităţi suferă uneori şi din cauza livrării în salturi a produselor de către furnizori, şi nu conform comenzilor şi graficelor. Din această cauză se întîmplă uneori ca în magazine să lipsească brînză de oi şi de vaci, mezelurile, preparatele de peşte sau de carne, apele minerale (şi mai ales „Borsecul"), etc., deşi aceste produse se găsesc în suficiente cantităţi în depozitele furnizorilor. Este regretabil şi faptul că în unităţile O.C.L. „Alimentara" intră uneori mărfuri necorespunzătoare, cu termen de valabilitate depăşit. Brînză de vaci sau de oi livrată de I.C.I.L., de pildă, are cîteodată miros neplă De fapt această unitate deţine şi un cut. „Aceasta se datoreşte faptului că tovarăşii de la I.C.I.L. nu se îngrijesc întotdeauna de depozitarea în bune condiţiuni a puţinelor cu produse lactate, fapt pentru care O.C.L. „Alimentara" a respins cantităţile primite. De asemenea, I.C.R.A. a livrat, uneori, mărfuri cu termen de garantare depăşit, în special ciocolată, paste făinoase, ape minerale" - a ţinut să sublinieze tovarăşul Valeriu Sabadac. „Nu este suficient - îmi spunea şi responsabilul magazinului nr. 18, ca furnizorii noştri să pună o ştampilă de prelungire a termenului. Aceasta o poate face numai organul competent, respectiv, Inspecţia de stat pentru igienă şi protecţia muncii, şi numai pe baza unor analize temeinice". Din aspectele relatate mai sus reiese limpede că este necesară aplicarea neîntîrziată a unor măsuri cu eficacitate sporită. Se impune, în primul rind, o mai strînsă colaborare intre Organizaţia comercială bîrlădeană şi întreprinderile furnizoare, in scopul îmbunătăţirii substanţiale a aprovizionării, ca şi respectării igienei produselor. Trebuie vegheat cu exigenţă ca în reţeaua comercială din oraş să pătrundă numai mărfuri de bună calitate şi să dispară pentru totdeauna din practica unor salariaţi, mofturile şi favoritismele. De asemenea, este de datoria organizaţiei de partid şi comitetului de sindicat de la O.C.L. ,,Alimentara“-Bîrlad de a se ocupa mai temeinic de educarea salariaţilor in spiritul unei atitudini atente şi civilizate faţă de consumatori. ELIADE SOLOMON Trepte prin timp la Focuri (Urmare din pag. 1) Iră şi lemn, în care se îmbină atit de armonios tradiţia locală cu cea a meşterilor neîntrecuţi de la Voroneţ. Din exterior, aceste dantelării au intrat direct în case, pe frumoasele covoare de la Focuri. — „Oleacă" — conchide iar gospodarul din Focuri. Dar ce înseamnă oleacă !Sasele ce sunt acoperite culgid nu-i mai mulţumesc pe localnici şi, de aceea, oriind pop vedea următorul proces: se dă jos figla, se pune tablă albă. Cind priveşti de pe deal satul cum străluceşte sub razele soarelui ai impresia că eşti într-un frumos şi curat orăşel de munte. Drumuri drepte, case intr-o simetrie perfectă. Iată o cifră semnificativă pentru spiritul gospodăresc in acţiune. In ultimii trei ani s-au realizat lucrări de infrumusetare în valoare de 2.500.000 de Iei. Era la Focuri o şcoală intr-o casă particulară, cu 65 de elevi , nota revizorul Chitilă. Ce s-a ridicat in aceşti ani ai puterii populare ? 3 şcoli moderne, un cămin cultural cu 500 de locuri, bibliotecă cu 10.000 de volume, circumscripţie sanitară, farmacie, staţionar de copil, casă de naştere. La orele amiezii, din şcoli inundă drumurile 1.000 de elevi. Am surprins o discuţie între doi copii, fii al foştilor clăcaşi şi mazili. — Quelle heute est'11 . — II est midi. Aşadar la Focuri se Învaţă limba lui Voltaire şi Hugo. — „Oleacă", spune, tolcind semnificativ din ochi, preşedintele. Foifetăm fişele din sertarele bibliotecii, unde-şi dau intilnire aproape toti locuitorii comunei. Moş Ştefan Gavrilov are 76 de ani şi citeşte acum pe Arghezi, Balzac, Tolstoi. Spicuim iar o cifră semnificativă: 4.000 de volume citite In 3 luni de locuitorii de aici. Un alt punct al Itinerarului nostru — casele oamenilor. Peste tot găseşti mobilă nouă, frumoase covoare şi... cârţi. De la cel mai mic locuitor ce a terminat descifrarea alfabetului şi pină la cel mai virstnic — toţi citesc. Ai să-i găseşti seara aplecati asupra cărţilor, studiind cu creionul inmină rolul microorganismelor in structura solului, citind o piesă de Caragiale. Ii mai pofi găsi pe locuitorii din Focuri la căminul cultural solfegiind un cintec despre partid sau invătind să recite artistic o poezie din Arghezi. Lumina, atit la concret, cit şi la figurat, iot găseşte locul peste tot. Şi ochii, aceste ferestre ale sufletului, privesc mai cutezător, mai limpezi. Oameni pentru care un trecut orizontul privirii se închidea la hotarele satului, vorbesc acum despre evenimente, judecă sănătos, documentat, profund. Acestea sunt revărsările cotidiene de ginduri şi lapte În marele fluviu al înnoirilor care este socialismul. — Aşadar, la Focuri s-au făcut paşi mari. ■ — „Oleacă" — răspunde iar cu modestie tovarăşul preşedinte. Gospodăresc comuna HUŞI (de la subredacţia ziarului „Flacăra Iaşului“). Locuitorii comunei Drînceni, raionul Huşi, mobilizaţi de către deputaţi şi comitetele de cetăţeni, desfăşoară o susţinută activitate gospodăresc-edilitară. Multe din propunerile făcute în adunările cetăţeneşti, au şi fost înfăptuite. Din acestea putem aminti,: amenajarea a două terenuri sportive şi a 600 m.p. spaţii verzi, plantarea a 320 m.l. gard-viu, plantări de flori în peluze pe 2.300 m.p. De asemenea, s-au reparat şi întreţinut 29 m.l. poduri, 20 podeţe şi altele. O acţiune de seamă a cetăţenilor din comuna Drînceni este şi lucrarea de îndiguire a malului Prutului, pe lungimea de 12,5 km. Valoarea lucrărilor executate prin muncă patriotică se cifrează la peste 340.000 lei. S-au evidenţiat, în aceste acţiuni, deputaţii Const. Păduraru, Dumitru Bunduc, Elena Roman, Alexandru Maleş, Emilia Cazan şi alţii. MIRCEA FRENŢESCU Dezlegarea jocului apărut in nr. 5884 al ziarului nostru ORIZONTAL : 1) Pămîntul — A ; 2) Amare - Ritm ; 3} Rar - Ramură ; 4) In - Tură - Id ; 5) S - Dude - Ebo ; 6) Banane - U ; 7) Cald - Alune ; 8) Al — Re — Emir ; 9) Seră — Ana - I; 10) Atu - Ananas. TlACAnA TSpin PA'OTNA 5 PUBLICITATE Centrul şcolar agricol Miroslava—Iaşi primeşte înscrieri pentru concursul de admitere la şcoala profesională de mecanici agricoli, care va avea loc între 16—22 august a.c. Se primesc candidaţi absolvenţi a 7şi 8 clase elementare, care trebuie să prezinte în afară de actele necesare, o recomandare din partea unei gospodării agricole de stat sau cooperative agricole de producţie. Informaţii suplimentare se pot primi zilnic de la secretariatul şcolii — telefon 5015. IPROFIL MOBILA IASI cu sediul In strada Bucium nr. 32 angajează urgent: - economist principal. Condiţii: H.C.M. 1053/1960 - tehnician metrolog. Condiţii : H.C.M. 1053/1960 - mecanici motopompă calificaţi in condiţiile H.C.M. 169/1963 - magazioner principal. Condiţii: 3 ani vechime în funcţia respectivă - electrician bobinator calificat - paznici Solicitanţii trebuie să aibă domiciliul stabil în oraşul Iaşi şi stagiul militar satisfăcut Informaţii suplimentare se pot cere zilnic de la serviciul personal al întreprinderii între orele 7-15 telefon 1121-1120. ÎNTREPRINDEREA DE IAŞI TRANSPORT str. Uzinei nr. 12 aduce la cunoştinţa celor interesaţi că organizează un curs de scurtă durată fără scoatere din producţie pentru calificarea în meseria de conducători tramvaie. înscrierile se fac pină pe data de 15 august 1965. Condiţii de admitere : — Vîrsta 21-40 ani — Domiciliul stabil în oraşul Iaşi — Studii elementare complete. Informaţii suplimentare se pot primi zilnic la sediul I.T.I din str. Uzinei nr. 12 - Serv, Organizarea muncii. ÎNTREPRINDEREA „VINALCOOL" IAŞI angajează de urgenţă : — doi teanîcieni Constructori îndeplinind condiţiile de studii şi stagiu conform H.C.M. 1053/960, ca diriginţi de şantiere Răbucăneni şi Huşi. GRADINA DE VARA „PARCUL TRANDAFIRILOR" — VASLUI pune la dispoziţia consumatorilor sortimente de vinuri şi bere, produse de grătar. Sâmbătă şi duminică seara se servesc preparate din peşte proaspăt din bazinul restaurantului. Şcoala profesională de mecanici agricoli de pe lîngâ S.M.T. Tg. Frumos raionul Paşcani primeşte înscrieri pentru concursul de admitere care se va desfăşura între 16—22 august 1965. Pentru înscrierea candidaţilor la concurs sunt necesare următoarele acte: — certificatul de absolvire a 7—8 clase în original — certificatul de naștere (copie legalizată) — certificatul medical (analiza sîngelui, plus radioscopia pulmonară). — Recomandare de la S.M.T.-ul cu care va încheia contract de școlarizare în cazul cind candidatul va reuși la examenul de admitere. Se primesc candidaţi din raza raionului Paşcani şi din raionul Iaşi (raza S.M.T. Vlădeni). înscrierile se fac pină la data de 15 august 1965. Durata de şcolarizare este de trei ani. Şcoala pregăteşte mecanici agricoli. După absolvirea şcolii absolvenţii vor lucra în S.M.T.-urile din regiunea Iaşi, unde vor fi repartizaţi, timp de 3 ani. Şcolarizarea gratuită. DIRECŢIA REGIONALA A.D.A.S. IAŞI angajează : - Lichidatori de daune pentru raioanele : laşi, Huşi şi Vaslui. Condiţii de angajare: conform. H.C.M. 1053/1960. In toate raioanele se angajează agenţi de asigurare. Angajarea agenţilor se face direct de inspectoratele raionale A.D.A.S. Şcoala profesională de mecanici agricoli de pe lingă S.M.T. Holboca oraşul Iaşi RECRUTEAZĂ pentru anul şcolar 1965—1966 candidaţi din raza de activitate a S.M.T. Holboca şi S.M.T. Codăieşti. Examenele se ţin între 16—22 august 1965. Se primesc absolvenţi a 7 şi 8 clase elementare în vîrstă de 15—17 ani împliniţi la 1 septembrie 1965. înscrierile se fac la sediul şcolii în baza următoarelor acte: — Cerere de înscriere — Certificat de naştere (copie legalizată de şcoala la are se înscrie) — Certificat de studii (în original) — Recomandarea S.M.T. Holboca sau S.M.T. Codăiești — Certificat de sănătate eliberat de dispensar, spital sau policlinică, în care se va specifica rezultatul analizei sîngelui, al radioscopiei pulmonare și dacă este apt pentru meseria de mecanic agricol. Nu se fac înscrieri sub rezerva prezentării ulterioara a actelor. întreprinderea poligrafică Iași angajează un dactilograf Doritorii se vor adresa la sediul întreprinderii din str. V. Alecsandri nr. 12. ÎNTREPRINDEREA COMUNALA Apă - Canal - Gaze - Băi cu sediul în oraşul Iaşi, str. Triumfului nr. 4, va ţine o sesiune de examinare a instalatorilor autorizaţi de gaze naturale, categ. B. şi C, la sediul întreprinderii în cadrul prevederilor la N.D.G.N. indicator I—VI—62. Examinarea se va ţine în zilele de 26—29 august 1965. Informații suplimentare la întreprindere sau la telefon 5830, secția gaze. PĂRINŢI! A început vînzarea uniformelor pentru noul an şcolar. Magazinele C. C. L. TEXTILEINCALŢAMINTE IAŞI sunt bine aprovizionate cu uniforme şcolare pentru toate clasele. Vizitaţi magazinele „Guliver", „Scufiţa Roşie", „Confecţii" din str. Ştefan cel Mare, Cuza Vodă, Dimitrov, Piaţa Halei şi Atelierele „Nicolina". Centrul şcolar agricol—Vaslui primeşte candidaţi pentru examenul de admitere în anul şcolar 1965- 1966 la Şcoala profesională de mecanici agricoli, care se va ţine intre 16-22 august 1965. Pentru înscriere candidaţii trebuie să depună la Secretariatul şcolii următoarele acte : - cerere de înscriere - certificat de naştere in copie - certificat de studii 7—8 clase, în original - certificat medical - recomandare din partea unui G.A.S. din raioanele : Bîrlad, Huşi şi Vaslui. întreţinerea, cazarea şi şcolarizarea sunt gratuite. înscrierile se fac pină in preziua examenului.