Flacăra Iaşului, aprilie 1968 (Anul 24, nr. 6703-6728)

1968-04-02 / nr. 6703

FLACĂRA IAŞULUI PAGINA 2 * VOLEI, divizia A Penicilina — victorioasă dar nu fără emoţii Dacă a mai fost nevoie de încă o dovadă că nu se poate anticipa cu certitudine învingătorul net într-o partidă, întîlnirea de duminică dintre Penicilina Iaşi şi Universitatea Cluj ne-a oferit-o cu prisosinţă. Recomandată, desigur, ca mare favorită după acel 3—1 din tur, în deplasare, Penicilina a cîştigat lejer primul set la 6, permiţîndu-şi, în continuare, „o relaxare“ nefirească, un fel de joc modern de-a v-aţi ascunselea, care cuprindea şi o anumită doză de infatuare. Rezultatul: în setul II, clujencele, bine diri-3t,e Cornelia Porumb, au condus cu 5__0, şi-au mărit chiar avantajul la 7—1 şi au obligat gazdele la un efort de loc neglijabil pentru a egala la 8. Apoi, deşi au luat un avans apreciabil, echipierele Penicilinei au cîştigat, după multe schimburi de mingi, la 12. In setul III, situaţia a fost şi mai originală. Penicilina al cărei blocaj a funcţionat excelent şi care a etalat citeva scheme variate la fileu, a codus cu 11—4, asigurîndu-ne că va termina, grăbită, meciul. Dar, spre surprinderea spectatorilor, Universitatea a egalat la 11, şi a luat, la un moment dat, conducerea, provocînd nu puţine emoţii în sală. Intr-un final echilibrat, gazdele au cîştigat setul la 13 şi cu aceasta partida ■ 3—0, după 50 de minute de joc, în care arbitrul Vasile Dimitriu — Bacău a fost intens solicitat de complexitatea fazelor. După meci l-am întîlnit pe D. Medianu, Uliul din fostele glorii ale voleiului românesc, astăzi medic radiolog şi, în timpul liber, antrenor la „Semănătoarea". Rugat să-şi spună părerea despre jocul Penicilinei, Medianu, care este şi membru în biroul federal, ne-a mărturisit că, deşi a avut misiunea de a urmări evoluţia celor două jucătoare susceptibile pentru a îmbrăca tricoul naţional — Căunel şi Demetriu — şi-a permis să analizeze partida în ansamblu. „Penicilina, a declarat interlocutorul nostru, pe care am arbitrat-o, ru de mult, la Constanţa, a ajuns o echipă matură, cu individualităţi marcante, dar fluctuaţiile şi inconsecvenţele din jocul cu Universitatea vădesc unele carenţe la preluări şi, în genere, la linia a II-a. Cănnei, prin jocul ei complet, mi-a produs o bună impresie". El a citat în continuare pe Zahara și Demifretriu, iar noi ne exprimăm convingerea că în partida următoare, de la Sibiu, cu Drapelul roșu, ieșencele vor evolua mai convingător. Victor Petreanu BASCHET, divizia A Campionii ţării în dificultate la Iaşi POLITEHNICA - STEAUA 62-67 (32-36) Formaţia campioană Steaua a evoluat de-a lungul anilor, de multe ori la Iaşi în compania Voinţei. Victoria i-a revenit, cu destulă uşurinţă, de fiecare dată. Şi lucrul acesta nu a surprins. Spectatorii ieşeni, buni cunoscători ai baschetului, s-au convins atunci ,,,pe viu" de superioritatea echipei antrenată de Costi Herold. Dar iată că duminică dimineaţă, Politehnica Iaşi, care cuprinde cam acelaşi lot al fostei formaţii Voinţa, completată doar cu câteva elemente noi era să producă imprevizibilul. Steaua a fost la un pas de înfringere. Dacă a cîştigat, totuşi, aceasta s-a datorat şi cuplului de arbitri Ion Ştirbu şi Gh. Rusu (Cluj) care a dezavantajat evident în momentele-cheie echipa ieşeană. Pentru că Politehnica a desfăşurat un joc deosebit de bun si spectaculos în acelaşi timp, mingea a circulat cu repeziciune, „opturile", atunci cînd au fost executate, s-au dovedit eficiente, Vişoianu, ca să luăm doar un exemplu, a jucat ca-n „prima tinereţe", in apărare echipa a muncit enorm (o menţiune specială pentru tinărul Moisescu). Meciul a fost foarte strins de la început. In prima repriză a condus, în citeva rînduri, şi Politehnica. Păcat că Doru Scripcaru nu a fost în „zi de coş" - deşi a marcat 8 puncte. Alta era, poate situaţia. In orice caz, s-a văzut limpede că Steaua este incomodată de jocul dirz at gazdelor, de lupta lor pină la epuizare pentru fiecare balon. Noroc de Nosievici, care a marcat din poziţii aproape imposibile. in repriza secundă, Politehnica s-a comportat neaşteptat de bine, a muncit mult a condus în numeroase rînduri 42-41 58-57, 60-59, dar cum am mai spus, neprevăzutul nu s-a putut produce. Nu ma repetăm motivele. In orice caz,altfel neam obişnuit să obţină Steaua victoriile la Iaşi. Cele mai multe puncte au fost marcate de Nosievici (26), Gh. Valeriu (15), Savu (13), Barau (9) pentru Steaua şi Mihailiuc — foarte bun(18), Voroneanu (14), Vişoianu (12) şi Scripcaru (12), pentru Politehnica. Ştefan Vasilescu Celelalte rezultate din divizia B de fotbal Poiana Cîmpina — Victoria Roman 3—1 ; Electronica Obor — Metalul Bucureşti 2—0 ; Politehnica Galaţi — Metrom Braşov 3—0 ;■ Portul Constanţa — Flacăra Moreni 3—1; Ceahlăul P. Neamţ — Politehnica Bucureşti 1—0. CLASAMENTUL Etapa viitoare C.F.R. Paşcani — Politehnica Iaşi; Cilimia Suceava — Chimia Rio. Vîlcea; Flacăra Moreni — Victoria Roman ; Portul Constanţa — Metalul Bucureşti; Electronica Obor — Ceahlăul P. Neamţ; Politehnica Bucureşti — Politehnica Galaţi ; Metrom Braşov — Poiana Cîmpina. 1. Politehnica Iaşi 17 11 3 3 24— 9=25 2. Electronica Obor 17 7 6 4 30—23=20 3. Ceahlăul P. Neamţ 17 9 2 6 20—15=20 4. Metalul Bucureşti 17 8 4 5 18—14=20 5. Politehnica Galaţi 17 7 4 6 26—22=18 6. C. F. R. Paşcani 17 8 1 8 24—26=17 7. Poiana Câmpina 17 8 18 17—21=17 8. Flacăra Moreni 17 7 2 8 20-23=16 9. Portul Constanţa 17 7 2 8 19—24=16 10. Metrom Braşov 17 6 3 8 17—20=15 11. Chimia Suceava 17 6 3 8 15—19—15 12. Victoria Roman 17 6 2 9 16—22=14 13. Politehnica Buc. 17 4 5 8 20—10=13 14. Chimia Bra. Vâlcea 17 4 4 9 16- 25=12 După cum s-a mai anunţat, miercuri, 3 aprilie, va avea loc la Ploieşti meciul de fotbal Politehnica Iaşi — F. C. Argeş in cadrul „Cupei României". Deşi disputa are loc între două echipe din categorii diferite, ea se anunţă pasionantă şi susceptibilă oricărui rezultat. In numărul de joi al ziarului vom publica cronica meciului, semnată de trimisul nostru special M. R. Iacoban. RUGBI Politehnica Iaşi conduce în „Cupa primăverii“ Victoria obţinută duminica trecută de către rugbiştii de la Politehnica Iaşi la Timişoara (119 9 cu Universitatea) a lansat formaţia ieşeană în cursa pentru primul loc în „Cupa primăverii" (seria a II-a). Alaltăieri, jucînd pe teren propriu, Politehnica a avut drept adversar „XV“-le Ştiinţei Petroşeni. Au învins ieşenii, cu 9—3 (6—3), succes care le asigură primul loc în clasamentul „Cupei primăverii" (seria a II-a). începutul meciului a aparţinut în totalitate Politehnicii, care îşi asigurase deja conducerea, în min. 15, cu 6—0 (Rozemberg — lovitură de pedeapsă şi somănă — o frumoasă lovitură de picior căzută). Inexplicabil însă, în continuare, ieşenii se mulţumesc (prea repede, evident) cu acest scor, nu mai insistă, reduc mult ritmul jocului. Ştiinţa încearcă câteva atacuri cu linia de treisferturi, destul de periculoase, dar stopate în ultimă instanţă de către gazde. Totuşi, superioritatea teritorială a oaspeţilor nu rămîne fără rezultat. In min. 18 şi 19, Ştiinţa beneficiază de două lovituri de pedeapsă, ca urmare a unor greşeli comise de ieşeni în jocul la grămadă. Prima este ratată, dar cea de a doua îşi atinge ţinta (autor: Sabău). La 6—3, ieşenii accelerează din nou ritmul partidei (jocul mai lent facilita acţiunile oaspeţilor, în formaţia cărora se aflau mai mulţi jucători vîrstnici) şi reduc astfel amploarea ofensivei Ştiinţei. Ieşenii revin apoi în atac şi în min. 25, Iftimie (placat, e drept, de un adversar) pasează greşit balonul, irosind astfel o încercare ca şi realizată. De altfel, şi în repriza a doua, ca o caracteristică parcă a majorităţii componenţilor echipei ieşene, priza la balon a constituit o problemă ce a determinat ratarea unor situaţii la nivel... fotbalistic. Astfel, atacuri frumos construite, rapide, cu dese şi derutante schimbări de direcţie, au fost unul după altul ratate pentru că Dorin florin, Rozemberg, Popa, Gheorghiu, Homănă, Bujoiu sau Herghelegiu dădeau pasele la nivelul unor începători ,au pur și simplu scăpau balonul din mînă (!) Scorul final (9—3) a fost pecetluit în min. 78 de către Rozemberg, care a transformat o lovitură de la punctul de „11 m.", ca urmare a unui placaj fără balon comis de unul dintre jucătorii Ştiinţei. Gheorghe Vasiliu FOTBAL, divizia B ~——r-------Daţi naturii Mmi L • ••• Erau, duminică, toate condiţiile pentru ca cei aproximativ 10.000 de spectatori, aflaţi în tribunele stadionului „23 August", vodă fotbal, un timp splendid, un teren de joc bine îngrijit etc. Şi, totuşi, fotbal nu prea am văzut. In partida cu Ceahlăul, am dat vina pe antijocul oaspeţilor. Dar acum pe ce sau pe cine să dăm vina? Sucevenii, deşi şi-au luat măsuri de prevedere în apărare, au jucat deschis, fără să „tragă" măcar de timp. Faulturi mai multe ca de obicei nu s-au înregistrat. Şi atunci ? Un mucalit de lingă mine spunea că fotbaliştii ieşeni, obişnuiţi să se apere în partidele din deplasare, au uitat cum se încheagă acţiunile ofensive... Eu, aş adăuga : 1, şi cum se finalizează. Este îngrijorătoare comportarea din ultima vreme a înaintaşilor ieşeni, în special a lui Cuperman şi Lupulescu. Nu-i de fel o carte de vizită onorabilă pentru ei ca să aştepte victoria de la un fundaş ! Nu vrem să ne gindim ce-ar fi fost dacă nu intervenea lovitura măiestru executată a lui Deleanu... (min. 56, gol de la 18 m.). Ratările din poziţii ideale ale lui Cuperman, Lupulescu şi Leahu pun de-acum problema antrenamentului individualizat. Patru mari ocazii de gol au avut înaintaşii Politehnicii. Să le reamintim: Lupulescu (min. 21), aflat în poziţie ideală,, a şutat năpraznic în ... bara transversală; Cuperman (min. 27), după un dribling prelungit, a încercat să înscrie dintr-un unghi imposibil, în timp ce Lupulescu aştepta în faţa porţii goale ; Cuperman (min. 47), avînd balonul la picior şi marele, spaţiu al porţii la circa 8 metri în faţa sa, a şutat peste bară; Leahu (min. 61), primind o pasă ideală de la Lupulescu, care-l scosese din poartă pe Petcu, s-a încurcat în balon. Ce să mai comentăm ! Excluzînd aceste ocazii de gol, aş spune că echipa, în ansamblul său, a funcţionat cu defecţiuni. Legătura între jucători s-a realizat cu multă greutate, deseori ei au pierdut cu uşurinţă balonul, deoarece nu ieşeau în întîmpinarea acestuia, vîrfurile de atac s-au aflat nu o dată izolate etc. Fotbaliştii Chimiei au luptat mult pentru un rezultat bun, s-au apărat cu atenţie şi au contraatacat uneori periculos. Din păcate pentru ei, înaintaşii n-au dat satisfacţie. Arbitrajul asigurat de Ad. Macovei (Bacău) a fost bun. Nu prea i-au ajutat colegii de la tuşe. Politehnica: Constantinescu — Romila, Lupea, Stoicescu II, Deleanu — Ştefănescu, Gavril, Leahu — Incze, Lupulescu, Cuperman , Chimia, Petcu — Nedelcu, Gheghe, Stere, Mărculescu-Danilet, Barcău — (min. 73 Musteţea), Nicolau, Teodosiu, Roşu, Gălăteanu. Gheorghe Matei Lupulescu (Politehnica) expedi'aza cu putere balonul care va întîlnii bara porții. La Paşcani, un joc lipsit de spectaculozitate După două insuccese consecutive şi categorice în deplasare, se credea că în jocul cu vilcenii, feroviarii din Paşcani se vor reabilita în faţa suporterilor şi nu vor avea probleme prea mari de rezolvat, mai cu seamă că în tur obţinuseră victoria chiar pe terenul din Rîmnicu- Vîlcea. Obsedată de spectrul retrogradării, formaţia oaspe a făcut totul pentru a ieşi cu „faţa curată", adică pentru a obţine un punct. In consecinţă, oaspeţii au luat măsuri de organizare a unei apărări ermetice şi supraaglomerate. Greşeala cea mai mare a formaţiei păşcănene a constat tocmai în faptul că jucătorii s-au „încadrat" prea mult în angrenajul de pase de la mijlocul terenului, complicîndu- se în combinaţii inutile la marginea careului de 16 m„ doar-doar astfel vor destrăma apărarea adversă. Fazele spectaculoase de poartă au lipsit aproape cu desăvîrşire, iar ocaziile de gol — foarte rare. In .prima repriză (min. 39), am notat doar „bara" lui Rozorea la un şut-bombă de la aproximativ 25 m. în rest, nimic deosebit. La reluare, în min. 50, oaspeţii sunt pe punctul de a deschide scorul, dar jucătorul Gheorghe, de la 2—3 m., se pripeşte şi iroseşte astfel singura ocazie clară de gol pe care au avut-o pe parcursul celor 90 de minute de joc. Nemulţumiţi ■— şi pe bună dreptate — de evoluţia penibilă a echipei lor favorite, spectatorii încep să părăsească terenul. Mai avem de consemnat doar înscrierea golului în min. 75 de către Contardo, la o centrare a lui Baicu. Arbitrul Paul Brătănescu (Suceava) a condus bine următoarele formaţii : C.F.R.: Mocanu — Rusu, Mag, Simina, Rozorea — Contardo, Drăgăn — Bejan, Boroş, Baicu, Dascălu (min. 85 Dominte). CHIMIA: Ardeleanu — Plugaru, Neagoe, Girom, Petrică — Staicu, Gheorghe, Mihăilescu — Găinaru, Daşcu (min. 22 Drăguşin), Boţ, Cornel Ionescu FOTBAL, divizia C Otelul Galaţi - Medicina Iaşi 1-0 (0-0) De la trimisul nostru special. Duminică, masivul stadion „Dunărea“ din Galaţi (din pacate prost întreţinut) a găzduit meciul dintre Oţelul din localitate şi Medicina Iaşi. Deşi avantajati în prima repriză de rafalele puternice de vlnt care (încărcate cu nori de praf) mătură stadionul, ieşenii, cu totul inexplicabil, se lasă dominaţi. Oţelul joacă în torţă, pe tot frontul şi min. 10 le aduce prima ocazie, rezolvată prompt de Dănilă I. In min. 14, Faur apără spectaculos şutul lui Cernega, scăpat singur. Abia din min. 30, studenta ies la atac, dar atacul pare lipsit de eficacitate. In min. 41, Bordea, deşi acciderttat, sesizează poziţia avansată a portarului advers şi trage de la distanţă, dar vintul deviază balonul pe lingă bară. Repriză secundă a aparţinut mai clar ieşenilor, şi de aceea pare curios că tocmai acum au primit un gol. In min. 54, Ailoaie, cel mai bun jucător gălăţean duminică, a centrat, şi Drăghiescu, venit din urmă, a reluat puternic cu capul la păianjen. Jocul se încinge, fără rezultat. In min. 07, Costăchescu (foarte activ la atac), şutează fulgerător de la 25 metri şi înscria, dar arbitrul apreciază ofsaid. Pînă la sfîrşit mai remarcăm intervenţia excepţională a lui Faur la o lovitură liberă executată de Luhan (min. 75) şi, din min. 85, un lung „recital" de autori a gdiofenilor, care nu mai potstăvili altfel atacurile oaspeţilor. Constantin Pălăduță corespondent în rubrica de sport din ziarul nostru de miine puteți citi: —Comentarii pe marginea întilnirilor de volei Politehnica-Semănătoarea, Universitatea—Viitorul. — Cîteva minute cu antrenorul de călărie Al. Cormanencu. — Știri, rezultate. Incepînd de mîine, vom publica în fiecare săptămînă pronosticul redacţiei pentru meciurile incluse în programul concursului Pronosport Discutînd cu tov. Petru Berică, directorul Agenţiei O.N . Iaşi, şi cu cîţiva dintre colaboratorii săi, am aflat că pentru perioada estivală care se apropie, colectivul Agenţiei se pregăteşte intens şi este hotărît să asigure condiţii cît mai bune de drumeţie, odihnă şi agrement atît turiştilor din localitate sau din ţară, cît şi celor care vor sosi de peste hotare. Iată şi cîteva dintre activităţile ce stau deocamdată pe agenda Agenţiei ieşene. Pentru cei peste 30.000 de excursionişti locali care sînt în evidenţa Agenţiei, se vor organiza în continuare excursii de o zi pentru cunoaşterea obiectivelor turistice din Iaşi (turul oraşului), la Bîrnova, Casa memorială „V. Alecsandri" de la Mirceşti, Tg. Neamţ, Cetatea Neamţului, mănăstirile Văratec, Agapia. La sfîrşit de săptămînă, se vor organiza excursii de o zi şi jumătate — două, la Bicaz, Lacul Roşu, Piatra Neamţ, cu vizitarea obiectivelor turistice de pe traseu , în nordul Moldovei, pentru vizitarea monumentelor istorice de la Suceava, Patina, Vorbineţ, Suceviţa, Humor şi, de asemenea, la Bucureşti, cu vizitarea obiectivelor turistice ale Capitalei. Excursii pe trasee noi: Iaşi — Cotnari — Hîrlău — Botoşani — Ipoteşti — Suceava , Iaşi — Galaţi, Iaşi — Deltă (3—7 zile). Se vor organiza excursii montane şi „Turul României" pe trasee la alegere, precum şi pe litoralul românesc şi bulgar, pînă la Varna. Pentru excursionişti, Agenţia O.N.T. va asigura în acest an condiţii de transport îmbunătăţite, precum şi posibilitatea vizionării unor spectacole, întreceri sportive etc. Peste hotare vor fi organizate excursii în toate ţările socialiste, precum şi în Franţa, Italia, Austria, Turcia şi altele, unde vor pleca peste 3.000 de turişti. Pentru odihnă şi tratament în ţară şi peste hotare vor fi vîndute peste 5.000 de bilete, acţiune care a şi început. Iaşul aşteaptă să primească în mod organizat, în acest an circa 30.000 de turişti din ţară şi peste 6.000 din străinătate. Agenţia O.N.T. a luat măsuri pentru a li se face tuturor o primire ospitalieră. Pentru informarea lor, asupra obiectivelor care le vizitează, este în curs de editare un pliant-ghid tipărit în culori şi în mai multe limbi. Principalele obiective turistice vor dispune de materiale documentare de prezentare, anumite suveniruri. Cu ajutorul Consiliului judeţean al turismului, s-au luat măsuri de reparare a drumurilor care duc la obiectivele turistice şi amplasarea pe aceste trasee a unor materiale care să popularizeze aceste obiective. In afara campingului de la Bucium, vor fi date în folosinţei alte două la Ciric şi în zona celor 3 lacuri pe şoseaua Strunga — Miclăuşeni, unde va funcţiona şi o unitate de alimentaţie publică cu profil pescăresc. Vor fi deschise, de asemenea, noi unităţi speciale pentru desfacerea produselor de artizanat, unităţi meşteşugăreşti pentru deservirea turiştilor, unităţi P.E.C.O. şi altele. I. Vasluianu Ce le rezervă turiştilor Agenţia S.n.T. ? Aspect de la biblioteca comunală Erbiceni. Foto: I. Maftei Simpozion Nu de mult, căminul cultural din Tg. Frumos a găzduit un interesant simpozion pe tema : „Noutăţi în tehnica mecanizării agriculturii", organizat de către Comitetul judeţean al U.T.C., în colaborare cu Direcţia agricolă judeţeană şi Casa agronomului. Au fost prezenţi peste 200 de tineri mecanizatori din judeţ, fran-OPEDA Iaşi în muncă. Cu acest prilej, au vorbit: ing. Trifon Poparad, de la Uzinele de tractoare din Braşov; ing. Constantin Ciubotaru, şef de lucrări la catedra de tractoare şi maşini agricole de la Institutul agronomic Iaşi; ing. Ioan Hîrlea, de la Direcţia agricolă judeţeană. DE STAT CD anunţă Concurs pentru ocuparea unui post de referent-muzical literar. Condiţii : să fie absolvent al Conservatorului de Muzică sau al Facultăţii de filologie şi să cunoască o limbă străină. Cererile de înscriere, împreună cu memoriile de activitate se vor depune la secretariat pină la data de 7 aprilie a.c. m Sport pe glob BOGOTA 1 (Agerpres) La Bogota, s-au întîlnit în turneul preliminar sud-american, echipele olimpice de fotbal ale Uruguayului şi Braziliei. Fotbaliştii uruguaieni au cîştigat cu 2—1 (1—1). Ei şi-au mărit şansele de calificare pentru turneul final al Olimpiadei de la Ciudad de Mexico. BRATISLAVA 1 (Agerpres) Peste 2.000 de spectatori au urmărit la Bratislava finala „Cupei campionilor europeni“ la handbal feminin în care s-au întîlnit echipele Jalghiris-Kaunas (U.R.S.S.) și Empor-Rostock (R.D. Germană), la capătul unei partide atractive, handbalistele sovietice au obținut victoria cu scorul de 13—11 (5—5). MENTON (Agerpres) Turneul internațional de tenis de la Menton a fost cîștigat de campionul sovietic Alexandr Metreveli. In finală, Metreveli l-a învins cu 7 — 5, 6 — 4, 6 — 4 pe Milan Holecek (Cehoslovacia). La feminin, primul loc a fost ocupat de Gail Sheriff (Australia). Ea a învins-o în finală cu 6 — 1, 6 — 0 pe Vlasta Vopickova (Cehoslovacia). MELBOURNE (Agerpres) Echipele de fotbal ale Australiei şi Japoniei au susţinut o nouă întîlnire. Desfăşurată la Melbourne, această partidă s-a încheiat cu scorul de 3—1 în favoarea fotbaliştilor australieni. In primul meci, cele două echipe terminaseră la egalitate: 2 — 2.. PARIS 1 (Agerpres) — Boxerul francez Marcel Cerdan Jr. a obţinut o nouă victorie internaţională. In meciul disputat la Beziers, el l-a învins prin abandon dictat de arbitru în repriza a 4-a pe Gunther Waltkine (R. F. a Germaniei). . la juri Radio Iaşi Programul de dimineaţă ; 5.30 Buletin de ştiri; 5.35 Cîntece şi jocuri populare; 6.00 Cronica agrară; 6.10 Concert de dimineaţă ; 6.45 Jurnal de vacanţă; 7.00 Cîntece pioniereşti ; 7.10 Vă invităm să notaţi în agenda dv. Ediţia de prinz (12 — 13) . Buletin de ştiri ; Revista presei ; „Varietăţi de prînz“ ; Breviar artistic ; Program de canţonete ; Anunţuri şi muzică. Programul de seară : 16.00 Buletin de ştiri; 16.05 „Moment muzical“; 16.15 Convorbiri pe teme economice ; 16.30 Muzică uşoară românească ; 16.45 Teatru la microfon : „Ion" , de Liviu Rebreanu ; 18.15 Muzică populară ; 18.30 Radiojurnal şi buletin meteorologic ; 18.40 Recital de muzică uşoară. Televiziune 17.30 Pentru cei mici ! Ecranul cu păpuşi „Pagini din Istoria rîsului“, de Valentin Silvestru. Interpretează un colectiv al Teatrului de păpuşi din Tg. Mureş; 18.00 T.T.T. Teletehnica pentru toţi; 18.30 Curs de limba franceză (lecţia a 10-a); 19.00 Pentru tineret: „Vă place muzica ?“. Dialog ... în cheta sol. Intîlnire la magazinul „Muzica“; 19.30 Telejurnalul da seară; 19.50 Buletinul meteorologic. Publicitate; 20.00 Film serial: Thierry la Fronde; 20.26 Album de poezie. Din lirica românească contemporană; 20.35 Zece minute la... Piatra Neamţ; 20.45 Seară de teatru : „Punctul 0“ de Inves Jamiaque. Transmisiune de la Teatrul „Matei Millo“ din Timişoara. In pauză: Poşta televiziunii; 22.45 Telejurnalul de noapte. Cinematografe VICTORIA : „Blestemul rubinului negru“, coproducţie germano — franco — thailanda — italiană, orele: 9; 11.05; 14.45 16.50; 18.55; 21. REPUBLICA : „Eroii de la Telemark“, coproducţie englezo- americană cu Kirk Douglas, Richard Harris, Ulla Jacobson, Michael Redgrave,orele: 9; 11.30; 15. 18. 21. TINERETULUI: „D-ale Carnavalului“, ora 9; „Capcana“, producţie a studiourilor engleze, cu Rita Tushingham, Oliver Reed, orele: 11.15; 14.30; 16.45; 19. 21.15. NICOLINA : „A treia repriză“, producţie a studiourilor sovietice, orele: 16; 18; 20. PAŞCANI: „Moartea după cortină“. HIRLAU: „Regina zăpezilor“. TG. FRUMOS: „Rîul Negru“. PODU ILOAIEI: „Bine aţi venit". Teatrul Naţional In astă-seară, la ora 20, un spectacol cu piesa „îmbrăcaţi pe cei goi“. Filarmonica „Moldova“ Pentru elevii în vacanţă, prezintă la ora 17, un concert-lecţie. Conferenţiar: George Pascu. Exemplificările sînt susţinute de către orchestra simfonică a Filarmonicii. Casa universitarilor O seară de film care începe la ora 19.30. „Loana", producţie a studiourilor americane. Muzee Sînt deschise următoarele muzee : între orele 10—18 şi 17—20, muzeele din Palatul Culturii ; între orele 10 — 13 şi 17—20, Muzeul Unirii; între orele 10—16, Bojdeuca Iul Creangă; între orele 9—12 şi 16—19, Muzeul de Istorie naturală. Monumentul Istoric biserica „Trei Ierarhi“ şi Sala gotică sînt deschise Intre orele 9—17.30. Expoziţii Retrospectiva „Octav Băncilă" — în cadrul complexului muzeistic din Palatul Culturii, în sala Victoria expoziţia „120 de ani de la Revoluţia din 1848“. Orele de vizitare, pentru ambele expoziţii, sînt următoarele: 10—13 şi 17—20. Farmacie de serviciu Numai pentru reţetele urgente, este deschisă, incepînd de la ora 31 pînă a doua zi dimineaţa, Farmacia nr. 2 din Piaţa Unirii, telefon 1239. Timpul probabil Vreme schimbătoare cu cerul variabil, mai mult noros. Vor cădea ploi slabe, locale. Vînt potrivit din sectorul nord-vestic. Temperatura în scădere uşoară( minimele vor fi cuprinse între 0 și 4 grade, iar ma-ximele într- 12 şi 16 grade.