Flacăra Iaşului, iunie 1971 (Anul 27, nr. 7682-7707)

1971-06-11 / nr. 7691

A A “V . FLACARA IASULUI. Pe alături „Se obişnuieşte la Oficiul poştal din strada Cuza Vodă ca în orele de aglomeraţie, unele funcţionare să închidă ghişeul şi să îndrume publicul la alte ghişee unde este rîndul mai mare. Oare nu le vede nimeni din conducerea oficiului?", întrebarea tovarăşului M. Bernacek, care ne scrie aceste rînduri, este justificată. Ce ne răspunde Direcţia judeţeană de poştă şi telecomunicaţii ? Că la oficiul cu pricina se mai îmbolnăvesc unii salariaţi, iar alţii au fost transferaţi la oficiul din strada Lăpuşneanu. Oricine poate observa că răspunsul nu se potriveşte cu întrebarea. Nu despre funcţionare plecate în concediu medical este vorba, ci despre acelea care sunt prezente la serviciu. Pe cînd măsuri, nu explicaţii şubrede ? Crama Chiriţoaia în „relache11 Pe o asemenea caniculă o halbă cu bere sau un pahar cu vin băut intr-o cramă este cit se poate de binevenită. Alegi crama Chiriţoaia. Dar porţile-i sunt ferecate de multă vreme. Stă tot timpul închisă. Intenţia a fost lăudabilă. Un fost beci pentru depozitarea vinului şi berei a fost transformat in cramă. Acţiunea s-a trecut la capitolul diversificare, cheltuindu-se importante sume băneşti în scopul creării unui cadru adevărat. Păcat de bani. Crama Chiriţoaia este permanent in „relache“!! m ERimfcmgumu! S l RĂSPUNDEREA CEIOR SOLICITA fl Cil)SE TRANSPORTUL IN COMUN VA Zilele acestea, am primit o scrisoare de la pictorul Constantin Radinschi care locuieste in strada Vasile Lupu nr. 34. „Răspund pentru fiecare rînd“, ne asigură d-sa. Despre ce este vorba ? La scara C a blocului B 4 locuieşte Elena Şuhan împreună cu mama ei, din partea cărora locatarii întîmpină multe necazuri. Se îmbată, înjură lumea, se bat şi deranjează vecinii în toiul nopţii, primesc fel de fel de indivizi ameţiţi de băutură, care şi ei ameninţă pe locatari. împotriva numitei Elena Şuhan s-a deschis un proces la judecătoria Iaşi în 1969, dar fără nici o urmare pozitivă pentru liniştea locatarilor. Comitetul de bloc s-a adresat împuternicitului administraţiei microraionului I Tătăraşi, I. Vasilache, dar acesta refuză să ceară organelor competente evacuarea Elenei Şuhan. „Cui trebuie să ne adresăm ca să fie luate în seamă cererile noastre ? ne întreabă tovarăşul Const. Radinschi. Deputatul circumscripţiei noastre, Vasiliu Sever, cunoaşte aceste probleme, l-am rugat să ne ajute, dar se vede că a uitat de votul ce i l-am dat“. Noi sperăm că rîndurile de faţă ii vor aduce aminte şi, totodată, vor trezi curiozitatea organelor de stat competente să rezolve o cerinţă legitimă a locatarilor — asigurarea liniştei. AJUNGE IA NIVELUL CERINŢELOR ? ! Din zona industrială a oraşului Iaşi şi cartierul Tătăraşi ne parvin, din partea unor cetăţeni, sesizări referitoare la unele nemulţumiri create de transportul în comun, subliniindu-se, in special, două aspecte : întîrzieri la serviciu — dimineaţa ; lipsa unor mijloace de transport la ieşirea din schimbul II. Am întreprins o nouă anchetă. — In unitatea noastră, ne relata tov. Cezar Niță, secretar al comitetului de sindicat de la Fabrica „Țesătura", nu înregistrăm întîrzieri la serviciu din cauza mijloacelor de transport. Foarte rare cazuri se semnalează mai ales la aceia... care stau în imediata apropiere a fabricii. „Prelungirea circulaţiei tramvaielor de pe linia 1 pînă la rondoul Ţuţora, decalarea programelor de lucru ale întreprinderilor precizatev. C. Dumitraş, preşedintele comitetului de sindicat de la Fabrica de ceramică, sunt măsuri care au contribuit la îmbunătăţirea transportului în comun în această parte a oraşului". „Venirea la serviciu nu constituie acum o problemă, subliniatov. Dumitru Tofan, locţiitor al secretarului comitetului de partid de la Uzina de fibre sintetice. Din contra, ajungerea acasă după orele de program este o greutate mai ales în jurul orelor 15,30—16 şi 22, in special pentru cei care locuiesc în cartierul Tătăraşi". Aceeaşi observaţie este făcută şi de către tov. Traian Bruja, secretarul comitetului de sindicat de la C.E.I.L., Fabrica „Mobila". Incontestabil, deciziile adoptate de către Comitetul executiv al Consiliului popular municipal, sub îndrumarea Comitetului municipal de partid, au determinat conducerea I.T.I. să găsească soluţiile adecvate pentru îmbunătăţirea transportului în comun. Că lucrurile stau aşa o reflectă şi realizarea principalilor indicatori ai I.T.I. pe lunile expirate ale acestui an. Aşa bunăoară, coeficientul de utilizare al parcului mijloacelor de transport a fost depăşit cu 1,6 procente la tramvaie şi cu un procent la autobuze; viteza medie în exploatare s-a realizat în proporţie de sută la sută la tramvaie şi autobuze. Organizarea transportului salariaţilor de la Fabrica de antibiotice, Fabrica de confecţii, a studenţilor din complexul de cămine „Tudor Vladimirescu" prin curse speciale, a înlăturat reclamaţiile în legătură cu servirea acestor unităţi, eliminindu-se aproape în întregime şi cazurile de întîrzieri de la servicii şi cursuri. Cu toate aceste remarcabile realizări, se mai fac încă simţite neajunsuri în transportul în comun. Astfel, cu toate măsurile luate pentru îmbunătăţirea ritmică a circulaţiei suntem martori, uneori, al mersului în convoi al mijloacelor de transport, creîndu-se, în acelaşi timp, goluri in alte porţiuni de trasee. După cum ne informa un grup de muncitori de la fabricile de ceramică şi de ulei, din cauza frecventelor deraieri ce se produc pe tronsonul Baza 3 — Rond Tutora, ca urmare a stării necorespunzătoare a căii de rulare, mulţi salariaţi sunt nevoiţi a străbate distanţele pînă la întreprindere pe jos. Sunt de neînţeles în această privinţă tergiversările pentru începerea executării reparaţiei căii de rulare, deşi sunt asigurate cele necesare. A se aştepta pînă la schimbarea liniei de ecartament larg este un nonsens. Căci numărul deraierilor este în continuă creştere, impunind urgentarea consolidării căii de rulare. Blocarea circulaţiei în orele de vîrf în unele centre sau staţii aglomerate, mai ales în cartierul Tătăraşi, ne spunea locţiitorul secretarului comitetului de partid de la U.F.S., se explică prin insuficienta asistenţă tehnică acordată întreţinerii autobuzelor. Sunt, desigur, unele cauze obiective ca : lipsa de anvelope auto, din care cauză se înregistrează dese pene de cauciuc, absenta unor piese de strictă necesitate etc. Dar, acestea nu sînt scuze pentru toate autobuzele care părăsesc traseele, retrăgîndu-se la depou pentru unele remedieri superficiale. Dirijarea in orele de vîrf a 67 vagoane de tramvai care întorc la rondoul Ţuţora a dus la rezolvarea, în bună măsură, a transportului în zona industrială. Dar, în cartierul Tătăraşi şi Socola, cu toată majorarea numărului de autobuze, se resimte insuficienţa acestora la ieşirea din schimbul II. In jurul orei 22, muncitorii de la Fabrica de mobilă, dar nu numai ei, ci şi cei de la alte întreprinderi care locuiesc în cartierul Tătăraşi, sunt nevoiţi să aştepte 30—45 de minute un mijloc de transport. Este adevărat că la aceste întîrzieri contribuie, pentru zona Tătăraşi, şi starea necorespunzătoare a străzii Elena Doamna — traseul nr. 27. Modernizarea acestei artere este de o mare actualitate, tergiversarea lucrărilor impiedicînd respectarea graficelor de circulaţie. Dacă în prezent există asemenea deficienţe, ne punem întrebarea ce se va intîmpla in momentul cind, spre exemplu, la U.F.S. va creşte numărul muncitorilor în trimestrul IV cu încă 2.000, cînd noul cartier „Alexandru cel Bun“ va începe să fie populat ? Deşi se construieşte intens în noul cartier, Institutul judeţean de proiectări nu a furnizat datele certe privind drumurile de acces în această zonă, pe baza cărora să se stabilească numărul de autobuze care vor face legătura noului cartier cu zona industrială şi zona centrală a oraşului. Este necesar să se definitiveze studiile care să trateze posibilitatea creării unor noi artere de circulaţie în zona centrală a oraşului, în noile cartiere. Merită a fi luate în discuţie propunerile muncitorilor de la Fabrica de ceramică — avându-se în vedere şi intrarea a noi capacităţi de producţie în anii viitori — pentru înfiinţarea, de exemplu, a unei linii de autobuze Tătăraşi — Fabrica de ceramică — Podu Roş — cartierul Alexandru cel Bun. I.T.I., cu sprijinul organelor locale ale puterii de stat, va trebui să întreprindă totodată acţiuni menite a obţine decalarea programelor de lucru la toate unităţile industriale, economice şi instituţii, ţinindu-se seama de faptul că nu se prevăd pentru anii viitori creşteri importante ale mijloacelor de transport. O atenţie deosebită va trebui acordată transportului în comun spre locurile de agrement. Subliniind buna organizare a transportului cu autobuzele spre Ciric şi Repedea (exemplu demn de remarcat a fost ziua de duminică, 6 iunie, cînd toţi conducătorii auto au depus eforturi pentru a face faţă afluxului de călători) se impune rezolvarea unor astfel de cerinţe şi în timpul săptămînii. Aceasta, mai ales că peste cîteva zile începe vacanţa mare a elevilor şi studenţilor care vor frecventa, desigur, locurile de agrement. In cadrul anchetei noastre am urmărit şi alte aspecte care privesc estetica interioarelor şi exterioarelor autobuzelor şi tramvaielor, a relaţiilor dintre personal şi călători, unele preocupări pentru începerea lucrărilor la o nouă bază de întreţinere şi exploatare a autobuzelor ş.a. Discuţiile purtate cu conducerea I.T.I. au reliefat preocuparea pentru găsirea celor mai bune soluţii în vederea eliminării deficienţelor care mai persistă în activitatea zilnică, pentru întărirea disciplinei colectivului I.T.I., măsuri care să se finalizeze intr-o bună servire a călătorilor. Al. MONTEORU Ancheta noastră Ecoul criticii noastre Se vor înființa încă două farmacii In urma publicării raidului prin farmacii („Flacăra Iaşului“ din 26 mai a.c.), Oficiul farmaceutic Iaşi ne răspunde că s-au luat măsuri pentru o mai bună aprovizionare cu medicamente şi pentru afişarea unor tabele cu produsele care se eliberează numai pe bază de reţete. In semestrul al doilea, mai citim in scrisoarea de răspuns, se vor înfiinţa încă două farmacii cu gardă de noapte. în drumul spre cumpărător Legumele pornesc de la început cu... stîngul In ultimele luni, ziarul nostru a criticat unele deficienţe privind aprovizionarea populaţiei ieşene cu legume de sezon şi a scos la iveală unele păcate de care se mai fac vinovaţi factorii de răspundere de la întreprinderea de producţie, valorificare şi industrializare a legumelor şi fructelor (I.P.U.I.L.F. Iaşi). Să privim, însă, aprovizionarea oraşului cu legume de sezon şi din alt unghi, din cel al obligaţiilor contractuale ce revin unităţilor producătoare. Pentru a informa cititorii, redacţia a organizat un raid-anchetă,în colaborare cu reprezentanţi ai I.P.U.I.L.F. Iaşi (ing. P. Frunză — şeful serviciului producţiei horticole, şi L. Arthur — şeful serviciului contractări şi achiziţii) prin cîteva ferme specializate ale cooperativelor agricole din Bivolari, Trifeşti, Prisăcani şi Victoria. De regulă, C.A.P. Bivolari onorează la termen obligaţiile contractuale şi livrează beneficiarului produse de bună calitate, adeseori în cantităţi mai mari faţă de contract. Valoarea produselor contractate pe 1971 este de aproape 2 milioane de lei, iar stadiul actual al dezvoltării plantelor din ferma de legume, cantităţile de produse puse pînă acum la dispoziţia beneficiarului şi seriozitatea cu care sunt privite relaţiile producător-beneficiar, dau certitudinea că cifra de 1.440 t. de legume prevăzută în contract pentru 1971 va fi cu mult depăşită. La Trifeşti însă lucrurile stau prost. In graficul livrărilor de legume, pe aprilie şi mai, a fost prevăzută trimiterea a 10 t. de salată, 12 t. de spanac şi 15 t. de ceapă verde, dar în aceste două luni nu s-au livrat decit 3 t. de salată şi 8 t. de spanac. In aceeaşi situaţie se află şi cooperativele agricole din Grozeşti, Golăeşti, Bosia ş.a. Nici ferma legumicolă de la C.A.P. Prisăcani nu şi-a onorat în întregime obligaţiile contractuale. Din cele 18 t. de ceapă verde, 30 t. de salată şi 40 t. de spanac, ferma a livrat în lunile aprilie şi mai numai 25 tone de spanac şi... 780 kg. de ceapă verde. In această cooperativă agricolă, una din principalele unităţi care aprovizionează pieţele ieşene cu legume timpurii şi de vară , există o concepţie ciudată şi dăunătoare , chiar dacă lucrările de întreţinere la culturile de cereale şi plante tehnice au fost asigurate cu braţele de muncă necesare, aceleaşi lucrări de la ferma de legume sunt trecute pe plan secundar. Fără a subestima importanţa economică a producţiei de cereale şi de plante tehnice, consiliul de conducere al C.A.P. Prisăcani ar trebui să ţină totuşi cont de volumul mare de muncă din această fermă, de specificul deosebit al producţiei de legume pentru a asigura şi ferma legumicolă cu forţa de muncă necesară, mai ales în perioadele de vîrf. O situaţie nesatisfăcătoare am întîlnit-o la C.A.P. Victoria. Faţă de prevederile contractuale stabilite pentru aceleaşi luni, aprilie şi mai — 30 t. spanac, 40 t. ceapă verde, 30 t. salată, 5 t. mazăre şi 5 t. dovlecei — ferma legumicolă de aici a livrat doar 25 t. spanac, 7 t. ceapă verde şi o singură tonă de salată. Inginerul şef al cooperativei agricole, Aurel Ambrozie, ne-a înşiruit o serie de justificări : mazărea a fost semănată tîrziu, dovleceii nu au fost cultivaţi în răsaduri etc. Dar conducerea C.A.P. Victoria a semnat de bună voie contractul de livrări cu beneficiarul ieșean şi, ca o dovadă că a fost interesată în recunoaşterea clauzelor contractuale, stă avansul de aproape un milion de lei, primit în contul livrărilor viitoare. Nu avem de gînd să analizăm procesul de producţie al legumelor din această fermă. Dar nici nu poate fi trecută cu vederea suprafaţa de 15 hectare (de pe locul numit „Lanul mare") în care ceapa verde, la data de 4 iunie a.c., nu se putea deosebi de buruieni. Nici una din cele trei cooperative agricole vizitate nu va putea livra în următoarele zile tomate în cantităţi mai însemnate. La ferma legumicolă din Prisăcani, de exemplu, în aceeaşi zi de 4 iunie, roşiile din grădina cu suprafaţa de 5,5 ha. de la marginea satului erau într-o fază de vegetaţie înapoiată. „Nu ştim, zău, dacă vom putea mînca de aici roşii spre sfîrşitul lunii iunie" — ne-a spus inginerul Petru Frunză. Care să fie, totuşi, cauza acestei situaţii ? Lipsa de seriozitate cu care sunt privite obligaţiile contractuale cu I.P.U.I.L.F. Iaşi. „Numai în produse perisabile avem anul acesta o investiţie de circa 600 milioane de lei“ , ne-a informat directorul întreprinderii, ing. Constantin Dascălu. „Şi tot în 1971 — completează tovarăşul L. Arthur — avansurile băneşti acordate cooperativelor agricole care produc legume se ridică la nu mai puţin de 20 milioane de lei". Desigur că o parte din aceste avansuri au fost destinate producţiei de legume timpurii, dar ele nu şi-au confirmat eficienţa practică prin apariţia produselor solicitate, la timpul cuvenit, pe pieţele oraşului Iaşi, lăsîndu-le tributare producătorilor particulari sau altor judeţe. Ţinem să subliniem această deficienţă extrem de dăunătoare în relaţiile producător-beneficiar în buna aprovizionare a pieţelor ieșene cu legume de sezon, ca măcar în viitor să se ia măsurile ce se impun. Al. SEVERIN! II Liceul pedagogic de educatoare din Iaşi strada Octav Botez nr. 2 A, primeşte candidate la concursul de admitere pentru anul şcolar 1971—1972. înscrierile se fac pînă la 19 iunie 1971. Se primesc absolvente ale şcolii generale ce nu depăşesc vîrsta de 17 ani împliniţi pînă la 31 decembrie 1971. Actele necesare : a) certificat de naştere (copie şi original); b) certificat sau adeverinţă de absolvire a şcolii generale ; c) certificatul medical însoţit de fişa copilului de la circumscripţie. Obiectele de examen: — limba şi literatura română (scris şi oral) — matematica (scris și oral); , — istoria României (oral) . Concursul de admitere este precedat de proba de aptitudini muzicale care are loc între 20 şi 23 iunie. Probă eliminatorie. Se pot înscrie numai candidate cu domiciliul în judeţul Iaşi. Se primesc înscrieri la Şcoala profesională a Uzinei mecanice de material rulant din Paşcani pentru examenul de admitere în anul şcolar 1971-1972 la curs de zi şi ucenicie la locul de muncă. Informaţii suplimentare se pot obţine la secretariatul şcolii, telefon 1253 şi 343 prin C. F. R. Liceul nr 2 „M. Eminescu“ Iaşi anunţă că examenul de admitere în clasa a IX-a începe în ziua de 26 iunie a.c. Vizita medicală la secţia de cultură generală are loc în ziua de 25 iunie a.c. înscrierile pentru examenul de admitere la secţia de cultură generală se fac zilnic la secretariatul liceului, care are sediul pe strada M. Kogălniceanu nr. 10 Iași. Numărul de locuri : 144. Liceul dispune de internat. Orice relații se dau la secretariatul liceului, zilnic. ÎNTREPRINDEREA poligrafica IAȘI cu sediul în Iași, str. Vasile Alecsandri nr. 6, are vacante următoarele posturi — contabil principal — contabil — magaziner principal Relații suplimentare se pot lua de la serviciul personal, telefon 14620. P reparaţii — relustruiri şi retapiţări de mobilă execută în ateliere şi la domiciliul clienţilor COOPERATIVA „MOBILĂ ȘI TAPIŢERIE“ IAŞI strada Bradului nr. 5. Lucrările în valoare de peste 500 lei se execută şi cu plata în rate. Se angajează muncitori cu şcoală profesională pentru a fi înscrişi la şcoala de maiştri curs de zi Cei interesaţi se vor adresa la întreprinderea 14 montaj-instalaţii Iaşi str. Republicii nr. 61 Iaşi, scara B. CONDIŢII DE ANGAJARE: 10 ani vechime în producţie, vîrsta minimă 30 ani. De asemenea, din actele prezentate trebuie să reiasă ultima sau penultima categorie de salarizare. Oficiul pentru construcţia de locuinţe proprietate personală Iaşi aduce la cunoştinţă că se pune în vînzare blocul 1-4, categoria a li-a, amplasat în zona Gării Iaşi cu 1, 2 şi 3 camere. Cei interesaţi sînt rugaţi să depună opţiuni pînă la data de 12 iunie 1971. Relaţii suplimentare se pot lua la sediul Oficiului din str. Cuza-Vodă nr. 53, telefon 15303, 13424. i WhiKlimit. OFICIUL PENTRU CONSTRUCŢIA DE LOCUINŢE PROPRIETATE PERSONALA IAŞI aduce la cunoştinţă celor care au depus opţiuni pentru blocul E-1 Socola Nicolina că şedinţa de repartizare şi contractare a apartamentelor va avea loc LUNI 14 IUNIE 1971, ora 10 dimineaţa, la sediul oficiului din str. Cuza Vodă nr. 53. Reamintim solicitanţilor care nu se vor prezenta la şedinţă că NU li se vor repartiza apartamente în lipsă. Solicitanţii prezenţi trebuie să aibă următoarele acte necesare contractării: — buletin de identitate (soţ — soţie), — adeverinţă tip de salariat (soţ—soţie) — fişă cont personal C. E. C. Se, informează publicul că în ziua de 14 iunie a. c. la oficiu nu se lucrează decit cu solicitanţii blocului E-1. Totodată aducem la cunoştinţă celor interesaţi că mai sunt apartamente libere în blocul Cuza Vodă nr. 4-6, apartamente ce se pot contracta imediat Se angajează de urgenţă : — trei tehnicieni constructori, cu muncă de teren — un mecanic compresoare Cei interesaţi se vor adresa la SECTORUL DE METEOROLOGIE ŞI HIDROLOGIE IAŞI strada Văscăuţeanu nr. 6. Angajarea se face conform H.G.M. 914/1963. Prezentarea candidaţilor pentru relaţii se face astăzi, 11 iunie a.c. Se angajează în corpul subofiţerilor tineri absolvenţi de liceu cu examen de bacalaureat şi stagiul militar satisfăcut. Vîrsta pînă la 28 ani. Doritorii se pot adresa la Inspectoratul Miliţiei judeţului Iaşi Relaţii suplimentare se pot obţine prin formaţiunea personal şi învăţămînt din I.M.J., strada Triumfului nr. 6. Se angajează de urgenţă: — floricultor — trezori Cei interesaţi se vor adresa la Uzina de prelucrare a maselor plastice Iaşi Salarizarea se face conform H.C.M. 914/1968. „ATENŢIUNE Ş ! COOPERAŢIA DE CONSUM vă oferă un popas plăcut la BufetulStina Poeni*. Găsiţi în permanenţă — preparate de bufet proaspete — grătar bine asortat — cazare în căsuţe. Pentru ziua de 13 iunie a.c. întreprinderea de transporturi auto Iaşi pune la dispoziţie în mod experimental autobuze confortabile cu următorul program ! — Plecări din piaţa Teatrului Naţional orele 8, 11, 14 şi 17. — Plecări de la Stîna Poeni spre Iaşi orele 9.30, 12.30, 15.30 şi 19.00. — Opriri ! Bucium Motel, Poeni, Stîna Poeni. — Tariful pentru o persoană 9,50 lei. — un strungar — un vulcanizator — un mecanic auto — un mecanic Diesel angajează urgent SECTORUL DE MECANIZARE ȘI TRANSPORTURI FORESTIERE IAȘI Angajările se fac pentru atelierul central din Iaşi, strada Aurel Vlaicu nr. 83 Iaşi. Relaţii suplimentare se pot obţine zilnic la telefon 15107. un ajutor maistru ţesător — un merceolog principal angajează de urgenţă FABRICA „TEXTILA“ IAŞI şoseaua Ştefan cel Mare nr. 4. — inginer constructor pentru postul de şef serviciu tehnic — ingineri şi tehnicieni constructori pentru posturi de diriginţi şantiere — muncitori necalificaţi angajează imediat ÎNTREPRINDEREA COMUNALA APA, CANAL, GAZE, BAI IAȘI strada Triumfului nr. 6. Condiţii de angajare conform H.C.M. nr. 914/ 1968. Cei interesați se pot adresa zilnic la serviciul personal între orele 7— 15.30 sau la telefon 15830, interior 5. TOL......lini——M—i