Flacăra Iaşului, aprilie 1976 (Anul 32, nr. 9177-9202)

1976-04-01 / nr. 9177

y  / FLACĂRA IASULUI ----- Acţiuni educative în agenda vacanţei Vacanţa elevilor, cuprinsă între 3 şi 18 aprilie, este de fapt o continuare a activităţii educative din timpul cursurilor, de data aceasta cu mijloace specifice în care ponderea o vor avea acţiunile în aer liber. Inspectoratul şcolar judeţean, organizaţiile judeţene ale U.T.C. şi pionierilor s-au preocupat şi au asigurat din timp condiţii bune de petrecere a timpului liber pentru marea majoritate a elevilor. In tabere de odihnă, organizate la Buşteni, Borsec, Vatra Bornei, Lacu-Roşu vor merge 4.000 de şcolari. Alţi 3.500 vor participa la excursii interjudeţene, prilej să cunoască realizările poporului nostru, alte frumuseţi ale patriei. în excursii judeţene de 12 zile vor fi antrenaţi 2 000 de elevi, iar 30.000, în drumeţii de o zi. Tabere cu profil sportiv vor fi organizate la Gura Humorului. Cîmpulung Moldovenesc, Vatra Dornei, una de instruire pentru conducerile microcooperativelor agricole de producţie la Iaşi, altele de pregătire pentru apărarea patriei. Vor continua manifestările din ciclul „Centenar glorios“ privind sărbătorirea a 100 de ani de la cucerirea independenţei de stat a României. în acest sens, amintim participarea unor elevi ieşeni la taberele de istorie şi arte plastice de la Ploieşti, Tîrgovişte, Craiova. Sunt prevăzute numeroase acţiuni sportive : crosuri, fotbal, tenis, handbal, baschet, gimnastică etc., toate terenurile şi materialele sportive fiind la dispoziţia elevilor. Constructorii de aero şi navomodele se vor întrece la Iaşi, de asemenea realizatorii de carturi, radiotehniştii (într-o vînătoare de „vulpi“), iar la Paşcani va avea loc faza judeţeană a concursului „Minitehnicus“. Se anunţă o bogată agendă de manifestări în pregătirea Congresului educaţiei politice şi culturii socialiste dintre care amintim faza finală a concursului „România socialistă — ţara mea de glorii" ce va avea loc la Vaslui, între 13—14 aprilie, şi faza judeţeană a Festivalului de teatru, poezie patriotică şi revoluţionară „Sub Flamura partidului, te slăvim Românie socialistă !“ care se va desfăşura la Iaşi între 17—18 aprilie, în cadrul „Săptămâni primăverii“ se vor desfăşura ample acţiuni de muncă patriotică, bună gospodărire şi înfrumuseţare a tuturor localităţilor, şcolilor, monumentelor istorice etc. ION RAZESU Epigrame Uneia care se sustrage de la muncile agricole, pierzind timpul pe la oraș Pe ogor sau în grădină Muncesc unii zi-lumină. Norma ei e cam așa : Zi-lumină-n. . . „Bar-cafea" ! ANA-MARIA BUTA ----------------OFICIUL JUDEŢEAN----------------PENTRU CONSTRUIREA ŞI VÎNZAREA LOCUINŢELOR IAŞI îni trecere pionierească HIR I. A (de la subredacţia ziarului „Flacăra Iaşului"). Sub egida Consiliului orăşenesc al Organizaţiei pionierilor din Hîrlău, în sala cinematografului din localitate s-a desfăşurat un antrenant spectacol-concurs „Cinci contra cinci“, la care au participat echipaje pioniereşti de la Liceul real umanist şi de la şcolile generale din Hîrlău şi Pîrcovaci. In susţinerea probelor de istorie, literatură, muzică, sport şi turism concurenţii au dovedit o temeinică pregătire. Asemenea manifestări se vor organiza bilunar, în cadrul cărora vor fi antrenate alte detașamente pionierești. PAUL IANCU Conducători auto în concurs Cei peste 1.500 de tineri conducători auto profesio-,nişti din judeţ, participanţi la faza de masă a concursului „Stăpîni pe volan“, şi-au desemnat câştigătorii pe întreprinderi. Aceştia, în număr de 30, vor participa, la sfîrşitul acestei săptămîni, la etapa judeţeană a competiţiei. Sîmbătă se vor desfăşura probele practice, urmînd ca duminică (după o consfătuire pe probleme profesionale a tinerilor conducători auto) concurenţii să-şi dispute întîietatea într-o întrecere gen „Cine ştie cîştigă“, cu public, care va avea loc la Casa de cultură a sindicatelor. *Clase&reie diitafari“ Sume, la Casa de cultura a tineretului, va începe ediţia a VI-a a Festivalului de muzică uşoară al elevilor, „Vlăstarele cântului”, organizat de Comitetul judeţean Iaşi al U.T.C., la care participă reprezentanţi ai tuturor judeţelor ţării.După festivitatea de deschidere, prevăzută pentru ora 16:30, va avea loc primul spectacol-concurs, urmat de un recital al laureaţilor ediţiilor precedente ale festivalului. Concursul se va încheia duminică, 4 aprilie, cînd vor fi decernate premiile şi se va desfăşura recitalul câştigătorilor ediției din acest an. urmele in»teriai»ti»r pn Mira te Emil se flfie de cuvînî „Promit să mă angajez undeva şi să mă ţin de trea- Bft, să fiu un a efovărat tara“ — coneemnam spusele lui Emil P., in finaiul articolMtîi „O tînără familie în impas. Be ce?“ (nr. 9111 al ziarului nostru). Faptele ni-1 arată a fi pe drumul bun. Lucrul cel mai important este acela că Emil P. s-a străduit să se angajeze, acum fiind lucrător la Fabrica C.I.M.P., unde, credem, va găsi sprijinul de care are în continuare nevoie (am discutat în acest sens cu secretara comitetului U.T.C. pe unitate). De asemenea, și-a corectat conduita în familie, îngrijinduse de cei trei copii și ferindu-se să se mai îmbete. Sperând să auzim numai lucruri bune despre el._ Hoţia şi sadismul sunt Înfierate Familia Prisăcaru din Iaşi, str. Căminelor nr. 7, nu are decit un singur fecior. II cheamă Dumitru, are 20 de ani şi a învăţat meseria de mecanic auto. O meserie frumoasă şi bănoasă. Dar încă înainte de majorat, Dumitru (zis Dan) dându-şi seama că supravegherea , părinţilor a slăbit, s-a apucat de furat. A fost cercetat de organele de miliţie înainte de majorat, iar în 1974 — condamnat la două luni închisoare pentru conducerea motocicletei fără permis. Din păcate, el nu s-a liniştit şi, recent, a fost reţinut şi apoi arestat. Cercetările au stabilit că Dumitru Prisăcaru este autorul tîlhăriei comise, în seara zilei de 10 martie, la căminele din complexul studențesc Pușkin. Beat, Dan a intrat mai întii în căminul U. 3 (aici nu a putut fura nimic), apoi a pătruns într-o cameră a cămnului U. 1, unde, găsind-o pe studenta L. A., a maltratat-o cu sadism, i-a furat 300 de lei şi apoi a plecat, lăsînd-o iintr-un lac de singe. Zilele trecute, dosarul de trimitere în întrecere era aproape cotomplet. În el nu lipseau declaraţiile unor studente care, cu indignare, înfierau actul de violenţă, de sadism al tit harului Dumitru Prisăcaru. In curînd acesta va apărea în faţa instanţei de judecată.  I. ŞCHIOPU Iniţiative în agricultură La intensificarea activităţii pe ogoare, o contribuţie sporită aduce tineretul. Mobilizaţi de organizaţiile U.T.C., tinerii (cooperatori, angajaţi, elevi) participă cu iniţiative proprii la lucrările agricole de sezon. • Circa 70 de utecişti din Răducăneni au fost prezenţi, duminica trecută, la muncă în solarii. Au nivelat terenul şi au plantat 40 de ari cu varză timpurie. Un alt grup a participat la nivelarea şi pichetarea terenului pe care se lucrează, în continuare, la plantarea a trei hectare de pădure. „ La Mogoşeşti-Siret, 25 de tineri, în frunte cu Gh. Mihai, secretarul comitetului comunal al U.T.C., au săpat şanţuri de scurgere a apei ce băltea pe terenurile joase ale cooperativei agricole. • Din Costuleni, ne-a sosit vestea că şi aici acţiunile tinereşti capătă amploare. La sfîrşitul săptămânii trecute, cîteva zeci de cooperatori, elevi şi cadre didactice au lucrat la pregătirea salariilor. In întreaga comună, s-a trecut la acţiuni de curăţenie şi înfrumuseţare. In satul Covasna, de pildă, 35 de utecişti au săpat gropi pentru plantarea de pomi pe marginea drumului. « La Tomeşti, din iniţiativa organizaţiei comunale de tineret, s-au plantat : circa 4.000 de pomi, din care 400 de nuci, şi 8.000 de puieţi de salcâmi (pe terenuri erodate). De asemenea, se efectuează lucrări pe cele cîteva hectare de păşune, preluate spre întreţinere de către organizația de tineret. ţ aduce la cunoştinţa beneficiarilor bloc I oului A-2 cvartalul „Mircea cel Bătrîn“ că ţ astăzi, 1 aprilie 1976 — ora 17,30 va avea loc şedinţa de constituire a comitetului de ţ bloc, în sala mare din str. Ştefan cel Mare , nr. 47—49. Prezenţa, obligatorie. Se vor face comunicări importante. ,-----ÎNTREPRINDEREA „TEHNOTON“--------- cu sediul în Iaşi, şoseaua Ţuţora nr. 177 angajează conform legilor 12/1971 şi S 22/1969 . S — şefi depozite — magazineri — paznic — 1 merceolog principal pentru compartimentul desfacere — 1 merceolog principal pentru compartimentul aprovizionare — economist cu probleme de import pe durată determinată. Condiţii de angajare : stagiul militar satisfăcut — domiciliul în municipiul Iaşi. Relaţii se dau zilnic între orele 12-13,45, telefon 33003, interior 115. Pioneze de C. PALADUTA — Nuţi, auzi tu , am un nouprieten! Invaţă-mă cum se spune în franţuzeşte : „Ce marcă are maşina ta ?‘ ----------------ÎNTREPRINDEREA -------------------PENTRU VALORIFICAREA CEREALELOR ȘI PLANTELOR TEHNICE IAȘI cu sediul în strada Nicolae Gane nr. 9 angajează de urgență : — tehnician sau merceolog la biroul aprovizionare ; — contabil principal la Stația Podu- Ooaiei ; — doi şefi depozit la stația Podu-Iloaiei, — contabil principal în baza siloz Sîrca. L -PAGINA A III-A . Ieri dimineaţă, la un imobil ,Tj din Iaşi, strada Păcurari nr. 189, a izbucnit un incendiu, il De 1a o lampă de gătit. Trei'V dintre cei patru copii ai Eimiliei Amarandei (toţi sub vîrsta de 8 ani) se aflau în casă, împreună cu mama lor. In ajutorul acestora, care se Jji ■ pierduseră din cauza focului ei şi fumului, a sărit o vecină, Profira Anton, care a scos copiii din casă. Animaţi de spirit umanist, au venit în ntutor şi alţi vecini : Maria J I Trofin, Gh. Aparaschivei, Gh. 4 I Ţurlea. Incendiul a fost localizat datorită şi operativităţii pompierilor. 4’ Gesturi lăudabile, care se 4, . cer completate cu înţelegerea X 4 Şi ajutorul tovarăşilor de mum- \ I că de la I.T.C.I. ai Emiliei i I Amarandei. » . Unde au dus firele !  Organele de miliţie din comuna Popricani au observat că Jenică Rotaru a început să facă „afaceri“ , vindea amatorilor fir poliesteric, de parcă bobinele ar fi crescut în grădina proprie. Cercetările au condus şi spre alţi doi amici, ştefan Raţă şi Romică Oprea, împreună cu care acesta finase noaptea, de la C.F.S., 28 debobine cu fir texturat, împărţeau sumele rezultate din vînzarea lor, după cum au mpărţit şi pedepsele, cuprinse între un an şi patru luni şi un an şi opt luni de închisoare. A uitat normele de comerţ ! Gestionara Tinea Molofei, I de la unitatea C.L.F. nr. 20 r (piaţa Decebal), ignora cu * i bună ştiinţă regulile generate de comerţ, încâlcind norimele igienico-sanitare şi alte îndatoriri elementare. Sesizate / de noi, organele de control i 1 de la Inspectoratul comerci- / t al de stat i le-au reamintit, ' ■ contra unei. . . amenzi sub- Instanţiale. 1  Prost obicei ! ! ! Petru Tamaş din Iaşi era i ) strungar, deci avea o mese- l rie bine remunerată. Totuşi, mai deprinsese şi un prost obicei : se deda la furturi , tot felul, pentru care a surit două condamnări. Acun ' fost din nou condamnat la an închisoare, fiindcă a fi surprins încercînd să sustre ’ dintr-un magazin cu autos' j vireo. . . sticlă cu coniac a \unisti gă ) S FELICITĂRI • Familia Mariciuc felicită călduros pe Horaţiu Chioreanu cu prilejul împlinirii vîrstei de 39 ani. • Cu prilejul aniversării a 24 ani, părinţii şi sora urează dragului lor Gigi Pascal ,,la mulţi ani!“. • Colectivul atelierului pregătire — întreprinderea mecanică „Nicolina“, urează tov. Ignat Mihai, cu ocazia aniversării a 50 ani, sănătate şi mulţi ani. • Colectivul de angajaţi ai Trustului instalaţii — montaje — Şantierul nr. 1 Iaşi, urează colegului lor Argint Petru, cu ocazia pensionării, ani mulţi şi fericiţi. SCHIMBURI DE LOCUINŢE • Cedez garsonieră confort I Tătărași, pentru apartament bloc confort I, Strada Vasile Lupu 140, bloc A 1, tronson II, etajul VI, apart. 5. • București, cedez contract garsonieră confort I proprietate pentru apartament 2 camere confort 1 sau 2, proprietate, Iași. Telefon 136642. • Ofer apartament Bacău, pentru similar Iași (variante). Informații str. C. Negri, bl. 60, apart. 16, sc. A. • Schimb urgent apartament ultracentral București pentru garsonieră confort 1 Iași. Telefon 35978 după ora 16. ÎNCHIRIERI • Funcționară, caut cameră (intrare separată) bloc, zonă centrală. Telefon 17121. • închiriez cameră central cu pensiune, plata anticipat pe 4 luni, telefon 11005. • Intelectuali, căsătoriți, fără copii, căutăm cameră. (Ajutăm menaj). Telefon 49082. OFERTE DE SERVICIU • Caut persoană îngrijire doi copii eventual menaj. Republicii 5, 16, după bl. F 8, et. III, apart, ora 17,00. • Angajăm femeie îngrijire copil 4 ani. Telefon 31028. .VINZĂRI-CUMPĂRĂRI • Vînd apartament trei camere. Telefon 33137, orele 18,20. • Vînd magnetofon ZK, patru piste. Telefon 12074, după ora 14,00. • Vînd autocasetofon Sony, nou, stereo. Telefon 41533, orele 8—10. • Vînd sufragerie, dormitor, obiecte casnice. Telefon 49203, orele 16—18. • Vînd urgent convenabil cameră 17 m., bucătărie, 11 m., etaj 1. Telefon 41343. • Bătrîn suferind vînd urgent preț redus casă nedemolabilă, 3 încăperi libere și 2 în curs de eliberare, teren 150 m.p., loc de garaj, str. Marta 22, Proprietar Ruşcior, Păcurari 108. PIERDERI 0 Pierdut chitanţier seria 0700— 0733 al Şcolii generale 12. Se declară nul. 0 Pierdut actele de naştere ale copiilor : Iacob Fănică, Iacob Camelia şi Iacob Marina, eliberate de primăria municipiului Iaşi. 0 Pierdut foaie parcurs nr. 796485 eliberată de I.E.L.I.F. Iaşi pe numele Zaharia Alecu. O declar nulă. 0 Pierdut foaie parcurs nr. 892943 eliberată de Autobaza II pe numele Pintecuţ Jan„ O declar nulă. 0 Pierdut chitanţa-mandat nr. 63980 a B.C.M. Iaşi. Se declară nulă. DIVERSE 0 Cadrele didactice de la Şcoala generală din Breazu transmit sincere condoleanţe învăţătorului Simion Crăciun pentru pierderea surorii sale — profesoara Octavia Ciută. 0 Elevii clasei a VI-a A — Liceul 1 — adresează condoleanţe directorului liceului pentru pierderea prematură a soţiei sale prof. Octavia Ciută. 0 Cadrele didactice, elevii şi colectivul de părinţi de la Şcoala generală 2 transmit sincere condoleanţe familiei îndurerate Ciută pentru pierderea prematură a celei ce a fost prof. Ciută Octavia. 0 Colectivul sectorului auto al Direcţiei judeţene P.Tc. Iaşi transmite sincere condoleanţe tov. Apostol Gh. pentru decesul mamei sale. DECESE 0 Colectivul Casei corpului didactic anunţă decesul prof. Octavia Ciută şi îşi exprimă profondul regret pentru pierderea sa prematură. 0 Asociaţia de locatari bloc ,,Petru Rareş“ Iaşi anunţă cu durere încetarea din viaţă a profesoarei Octavia Ciută şi transmite condoleanţe familiei îndoliate. 0 Colectivul clasei a VIII-aa anunţă decesul profesoarei Octavia Ciuta. Transmite condoleanţe familiei îndoliate. 0 Anul II C — Liceul ,,M. Sadoveanu“ anunţă decesul prof. Octavia Ciută şi transmite sincere condoleanţe familiei îndurerate. 0 Familia îndoliată, anunţă cu nemărginită durere moartea fulgerătoare a scumpului lor Moraru I. Constantin, 52 ani. înmormîntarea va avea loc sîmbătă, 3 aprilie, în satul Dumeşti. Nu-l vom uita niciodată ! . Colectîrel de angajaţi ai Casei copilului Ungheni anunţă cu adîncă durere încetarea din viaţă a colegei lor Elena Onea şi transmite condoleana familiei.. „ Consătenii profesorului Dumitru Ciută, angajaţi în municipiul Iaşi, îşi exprimă pe această cale întreaga compasiune pentru prematura pierdere a celei ce i-a fost t tovarăşa de viaţă, profesoara Octavia Ciută. .— ------„„r—A... i