Flacăra Iaşului, decembrie 1979 (Anul 35, nr. 10314-10340)

1979-12-01 / nr. 10314

FLACĂRĂ IAŞULUI-------- De astăzi se majorează retribuţiile in industria confecţiilor Un secol de învăţămînt medical superior la Iaşi (urmare din pag. 1) împlinirea celor 100 de ani, şcoala medicală ieșeană poate constata, cu legitimă mîndrie, că instruieşte peste 3 600 de studenţi, dintre care sociale, singurele care, ca şi până acum, îi vor asigura prestigiul şi progresul. Jubileul institutului de medicină şi farmacie din Iaşi reprezintă prilejul nimerit de a ne angaja solemn în nierie 1979 && PUBLICITATE Turneul Teatrului Naţional German din Weimar Cunoscut publicului ieşean din turneele întreprinse în ţara noastră în 1973 şi 1976, colectivul Teatrului Naţional German din Weimar va fi din nou predică“a dragostei dintre contele Friedrich . Wetter von Strahl şi frumoasa fiică a armurierului Theobald Friedeborn din Hollbronn. întregul inventor* olf are foc + înnlc vi ramfic"* pitalul clinic de recuperare laşi ! Fabrica de încălţăminte Tg. Frumos ! Litoralul îşi aşteaptă oaspeţii str. Trotuş nr. 14 încadrează de urgenţă i — un instalator încălzire centrală — categoria | l a 5-a. i i — un fochist, pentru punctul termic (la secţia \ | externă Manta Roşie) autorizat I.S.G.I.R., cate- \ ) goriile 3—5. l| i încadrarea se va face în baza prevederilor Legii i ! nr. 12/1971 și ale Legii nr. 57/1974. ^ — Întreprinderea de tricotaje — j „Moldova“ Iași s j are vacant un post de | ^i — șef birou desfacere ^ ^ Condițiile de încadrare sunt cele prevăzute de l Legea nr. 12/1971 şi Legea nr. 57/1974. 1 . Solicitanţii trebuie sa aibă domiciliul în municipipiul Iaşi. I ( Cooperativa „Prestaţiunea“ Iaşi şi prin unitatea AUTOSERVICE din str. Pădurari } nr. 94 sa achiziţionează şi recondiţionează autoturismei pentru vînzare. 1 . Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul unităţii. CII încadrează de urgenţă : — economişti — pentru biroul contabilitate şi biroul retribuire — merceolog — aprovizionare. Fabrica asigură locuinţă în oraşul Tg. Frumos. Depozitul de prelucrare şi colectare a deşeurilor metalice Iaşi str. N. Gane nr. 2 încadrează de urgenţă, prin transfer sau concurs, următorul personal : — un economist principal (bărbat), în specialitatea financiar contabil, pentru depozitul Iaşi; — un contabil principal (bărbat), pentru secţia de prelucrare Podu Iloaiei, încadrarea şi 57/1974, face conform legilor nr. 12/1971 Relaţii suplimentare, la compartimentele de personal-învăţămînt, la telefon 15934 Iaşi şi 10171 Podu Iloaiei. Centrala de turism C.N.T. „Litoral“ pune la dispoziţia tuturor celor interesaţi pentru odihnă, cură şi tratament în sezonul rece peste 4000 locuri pe serie în staţiunile Eforie Nord şi Mangalia. Confortabilele hoteluri şi restaurante încălzite din aceste staţiuni şi baza medicală de cură şi tratament vă aşteaptă pentru perioade de 12 şi 18 zile în noiembrie■ aprilie la preţuri avantajoase de 65 lei/zi turist (masă, cazare şi tratament). Tratamentul efectuat după metode moderne cuprinde 3 proceduri şi este executat de personal medical cu înaltă calificare. Multiple posibilităţi deagrement, distracţie şi excursii. LITORALUL VA AŞTEAPTA ! !— FLACĂRA IAŞULUI ! „Luna cadourilor“, un nou examen al bunei aprovizionări şi serviri .„Luna cadourilor“ este aşteptată de fiecare dintre noi cu deosebit, interes- De la 1 decembrie avem un nou prilej de a dărui sau de a primi cadouri. Pentru lucrătorii din comerţ, însă, această perioadă înseamnă un nou examen al bunei aprovizionări şi serviri. — Interlocutorul nostru, tovarăşa Emilia Cercel, vicepreşedinte al Consiliului popular municipal, a avut amabilitatea de a ne răspunde la cîteva întrebări. — Avînd în vedere creşterea solicitărilor din această ultimă lună a anului, e firesc ca magazinele ieşene să fie mai bine aprovizionate. Ce măsuri au fost luate ? — Actuala „Lună a cadourilor“ se dovedeşte a fi — şi cifrele întăresc pe deplin acest lucru — mult mai bogată în comparaţie cu lunile precedente. Toate unităţile comerciale, fie că aparţin de I.C.S. textile-încălţăminte, de I.C.S- metalo-chimice, ori de Centrul de librării, s-au aprovizionat deja din abundenţă cu produse într-o gamă variată de sortimente. Pe lingă mărfurile de cerere curentă, conducerile întreprinderilor comerciale au insistat (şi nu reuşit) să aducă în rafturile magazinelor produse specifice „Lunii cadourilor“. Acestea însumează, la nivelul I-C.R.T.L, peste 20 de milioane de lei, iar la I-C.R.M. , aproape 10 milioane de lei. Pe baza unor programe speciale de lucru, din timp stabilite, s-au organizat deplasări la furnizori pentru impulsionarea livrărilor, recuperarea restanţelor din lunile Interviu cu tovarăşa Emilia Cercel, vicepreşedinte al Consiliului popular municipal anterioare Aşa se explică faptul că, în ultima perioadă, s-a îmbunătăţit aprovizionarea că toate grupele de mărfuri. Au sosit numeroase modele noi de confecţii, lucrate din diverse ţesături şi culori, toate într-o prezentare deosebită. Bogat aprovizionate vor fi şi magazinele de încălţăminte, tricotaje-galanterie, lenjerie, marochinărie, articole de menaj, jucării. — Aşadar, aprovizionarea va cunoaşte sensibile îmbunătăţiri. Dar ce noutăţi rezervă comerţul ieşean solicitanţilor în această „Lună a cadourilor ? La toate grupele de mărfuri sunt şi noutăţi. Acestea vor fi scoase în evidenţă prin organizarea de raioane distincte la unele magazine ca de exemplu ,,Moldova“, „Romarta“, ..Lux", „Modern“, „Elegant“ ş.a- Majoritatea unităţilor comerciale vor pune în vînzare pachete cu articole destinate cadourilor : jucării, lenjerie fină, produse de cosmetică şi parfumerie, cărţi, stilouri, bibelouri. Nu vor lipsi expoziţiile cu vânzare, demonstraţiile practice de folosire a obiectelor de uz casnic şi gospodăresc, parade ale modei, unde se vor prezenta confecţii şi încălţăminte specifice sezonului rece- în multe magazine sunt amenajate deja puncte specializate, de unde se pot procura toate articolele necesare împodobirii pomului de iarnă. Şi din acest punct de vedere comerţul a contractat şi dispune de o gamă bogată de globuri, beteală, steluţe, luminări etc. Şi încă un amănunt: pe lingă noile „ochiuri“ de vînzare, amenajate în reţeaua cu amănuntul, vor fi aprovizionate cu articole pentru cadouri şi alte unităţi, cum sunt de pildă tutungeriile. IOAN ŞCHIOPL ■'-- -------------- -----PAGINA All-A1 lor, ora 11,30 : Politehnica-C.S.Ş. Unirea. — C.S.M. Sibiu ’ (masculin, div. A). FOTBAL, stadionul „23 August", ora 12 : Politehnica — A.S.A. Tg. Mureş ,(juniori) , ora 14 : Politehnica — A.S.A versitatea Timişoara (feminin, „Cupa României“) ; sala „Voinţa“, ora 10,30: Penicilina II — Voinţa Bucureşti (feminin, div. B) ; ora 11,30 : Politehnica — Constructorul Bîrlad (masculin, div. B), Spioane americane Billie Jean King, de nenumărate ori câștigătoare a turneului de la Wimbledon. Astfel, Virginia Ruzici a furnizat cea mai mare surpriză a turneului de la Melbourne. * SOFIA 30 (Agerpres) In cea de-a doua gală a competiţiei internaţionale de box „King-Sofia“, pugilistul român Dumitru Voinescu (categoria cocos) l-a învins la puncte pe bulgarul Aleksandrov. La categoria semiusoară, Mihai Ciobotaru a câştigat la puncte in faţa lui Djambazov (Bulgaria). Club sportiv şcolar la Paşcani PAŞCANI (de la subredacţia ziarului „Flacăra Iaşului“) Cusprijinul Inspectoratului şcolar judeţean, la Şcoala generală nr. 3 din localitate a luat fiinţă primul club sportiv şcolar. Deocamdată, noul club şcolar funcţionează cu două ramuri sportive, adică două grupe de atletism conduse de prof. Const. Bedancz şi două grupe de fotbal conduse de prof. Cornel Mahu. Au fost selecţionaţi cite 18 elevi de fiecare grupă (pe categoriile de vîrstă 11—12 ani şi 13—14 ani). C. Enea Note cetăţeneştii „Amprenta“ constructorului în ultimul timp, s-au făcut lucrări de reparaţii la clădirea în care se află cinematograful „Copou“. O notă bună pentru întreprinderea cinematografică şi una proastă pentru constructori care n-au uitat să-şi lase şi aici „amprenta“. In jurul clădirii se află resturi de zidărie, mortar, cărămizi etc, ne sesizează I. Oi am, din Iaşi, str. Ciurchi nr. 119 B. Intr-un cartier atît de des frecventat de ieşeni şi turişti cum este Dealul Copoului, ordinea şi curăţenia trebuie să fie la ele acasă. Dar de aceasta trebuie să fie convinşi şi constructorii. Pe adresa I. G. G. C. întreprinderea de gospodărie comunală şi construcţii continuă să rămină datoare populaţiei in ceea ce priveşte buna gospodărire a municipiului- Că aşa stau lucrurile ne-o demonstrează şi mormanul de moloz rezultat din dezafectarea unor clădiri insalubre din str. Petru Rareş nr. 25, Iaşi, moloz ce se află aici, în plină stradă, de cîteva luni. La aceasta se adaugă gunoiul menajer depozitat de locuitorii din jur, care nu dispun de recipienţii necesari. Poate măcar acum I.G.C.C.-ul îşi va „aminti“ şi de strada Petru Rareş. mina uitam.