Flacăra Sibiului, 1959 (Anul 16, nr. 2887-2990)

1959-07-22 / nr. 2943

Chemările C.C. al P.M.R. cu prilejul celei de-a XlI-a aniversări a eliberării patriei de sub jugul fascist (Urmare din pag. la) 32. Deputaţi şi lucrători ai sfaturilor populare! Mobilizaţi masele largi de cetăţeni în acţiunea patriotică de gospodărire şi înfrumuseţare a oraşelor şi satelor patriei! 33. Organizaţii sindicale! Mai sus steagul întrecerii socialiste în cinstea măreţei aniversări! Daţi un nou avînt mişcării de inovaţii şi raţionalizări! Atrageţi mai larg şi tot mai activ muncitorii, inginerii şi tehnicienii la organizarea şi conducerea producţiei! îngrijiţi-vă de îmbunătăţirea permanentă a condiţiilor de muncă şi de trai ale oamenilor muncii! 34. Oameni de ştiinţă din Republica Populară Romînă! Ridicaţi activitatea voastră ştiinţifică la nivelul cerinţelor actuale ale construcţiei socialiste! Puneţi-vă toate cunoştinţele în slujba dezvoltării economiei şi culturii în patria noastră! 35. Oameni ai literaturii şi artei! Creaţi opere care să oglindească profund şi la nivel artistic mai înalt măreţia epocii noastre, avîntul creator al poporului în opera de construire a socialismului! 36. Lucrători din domeniul ocrotirii sănătăţii! Toată atenţia unei cît mai bune îngrijiri a sănătăţii oamenilor muncii! Folosiţi cele mai noi realizări ale ştiinţei medicale! 37. Profesori, învăţători şi educatori! Munciţi neobosit pentru educarea copiilor, elevilor şi studenţilor în spiritul dragostei faţă de muncă şi învăţătură! Ajutaţi-i să devină buni specialişti, cetăţeni conştienţi, luptători activi pentru progresul patriei noastre socialiste, pentru progresul omenirii! Ridicaţi-vă necontenit nivelul pregătirii marxist-leniniste! 38. Pionieri, elevi şi studenţi! Învăţaţi cu pasiune, însuşiţi-vă cuceririle ştiinţei şi culturii! Pregătiţi-vă temeinic spre a deveni harnici şi pricepuţi constructori ai socialismului în scumpa noastră patrie! 39. Trăiască Uniunea Tineretului Muncitor, ajutor de nădejde al partidului în munca politică, organizatorică şi educativă în rîndurile tineretului, forţă activă în opera de construire a socialismului! 40. Utemişti şi utemiste! Tineri şi tinere din patria noastră! Însufleţiţi de tradiţiile eroice de luptă ale comuniştilor şi uteciştilor, participaţi activ la măreaţa operă de construire a socialismului! îmbogăţiţi-vă necontenit cunoştinţele politice şi profesionale! 41. Femei din Republica Populară Romînă! Participaţi mai activ la opera de construire a socialismului şi la lupta pentru apărarea păcii! Educaţi copiii în spiritul dragostei înflăcărate şi devotamentului fără margini faţă de poporul muncitor şi patria noastră scumpă! 42. Membri şi candidaţi ai Partidului Muncitoresc Român! Fiţi în primele rînduri ale luptei oamenilor muncii pentru înflorirea economiei şi culturii patriei, pentru continua întărire a orînduirii noastre democrat-populare! 43. Trăiască eroica noastră clasă muncitoare! Trăiască harnica ţărănime muncitoare care păşeşte cu încredere pe calea agriculturii socialiste! Trăiască intelectualitatea legată de popor! 44. Trăiască şi să se întărească alianţa dintre clasa muncitoare şi ţărănimea muncitoare, sub conducerea clasei muncitoare, temelia de neclintit a regimului democrat-popular! 45. Trăiască şi să se întărească unitatea şi frăţia de nezdruncinat dintre poporul român şi minorităţile naţionale în opera de construire a socialismului în patria noastră! 46. Trăiască Forţele Armate ale Republicii Populare Române, scut de nădejde al apărării patriei socialiste! Ostaşi şi ofiţeri, îmbunătăţiţi necontenit pregătirea voastră politică şi militară! 47. Trăiască unitatea de nezdruncinat a întregului popor muncitor în jurul Partidului Muncitoresc Romín şi al Guvernului Republicii Populare Romíne! 48. Slavă Partidului Muncitoresc Romín, conducător încercat al poporului, organizatorul şi inspiratorul tuturor victoriilor noastre! 49. Trăiască şi înflorească scumpa noastră patrie — Republica Populară Romînă! 50. Sub steagul marxism-leninismului, înainte pe drumul bunăstării şi progresului poporului nostru, spre victoria socialismului în scumpa noastră patrie! COMITETUL CENTRAL AL PARTIDULUI MUNCITORESC ROMÂN Construcţii mai ieftine La Uzinele textile Cisnădie, în cadrul unităţii lafostă «Victoria“) se află în construcţie o nouă hală de producţie. Conducerea uzinei şi-a luat angajamentul ca noua construcţie să intre în exploatare în cinstea celei de-a lua aniversări a eliberării patriei noastre de sub jugul fascist. Angajamentul va fi respectat. In timp ce într-o parte a halei se lucrează intens la betonare şi finisare la capătul celălalt specialiştii uzinei au şi montat două războaie de ţesut pentru covor pluşat, sosite recent din R.D. Germană. Pentru ca această construcţie să se realizeze întrun timp cît mai scurt şi la un preţ de cost cît mai scăzut, toate muncile necalificate se fac voluntar de către muncitorii, tehnicienii şi inginerii uzinei în timpul lor liber. Astfel, numai din luna iunie şi pînă acum, colectivul de angajaţi de la sectorul ţesătorie al unităţii l-au prestat peste 2.000 ore muncă voluntară. S-a remarcat în mod deosebit echipa condusă de Frunză Constantin, care a fost evidenţiată pe uzină. Nici muncitorii sectorului filatură, din cadrul aceleeaşi unităţi, nu s-au lăsat mai prejos. Şi aceştia au prestat în aceeaşi perioadă aproape 2.000 ore muncă voluntară la construcţie şi alte lucrări obşteşti din cadrul uzinei. De aci s-au evidenţiat tov. Ploaie Gheorghe, Scherer Iohan, Peşa Dumitru, Piţu Ana, David Ioana şi mulţi alţii. JtuuwsUftţâ •zidiiteutui vieţii noastre nai Sunt muncitoare la secţia apreturi. Am ascultat la radio, şi apoi am citit istorica hotărire a partidului cu o emoţie pe care poate n-am mai simţit-o pină acum. De mine ca de mine, dar de bucuria tatei mi-au dat lacrimile, mărindu-i-se pensia, ca de altfel şi salariul meu, înseamnă că vom trăi mult mai bine. Tata a fost zidar. Toată viaţa a zidit. Ştie să zidească foarte bine. Dar partidul nostru zideşte minunat, de necomparat chiar cu cel mai iscusit constructor. Eu sînt repansatoare. M-am tot frămîntat să găsesc o formă prin care să-mi arăt recunoştinţa faţă de grija partidului. Eu nu pot să economisesc materie primă şi nici să reduc deşeuri, cum pot cei de la filatură sau de la ţesătorie. Totuşi e imposibil să nu pot face nimic. Am căutat atunci să văd în ce măsură locul meu de muncă contribuie la îmbunătăţirea calităţii stofelor. Gîndindumă bine am văzut că, cu cit repar mai bine toate greşelile din ţesăturile crude, cu atît se reduc semnele făcute de controlul calităţii. (Ca să înţelegeţi ce înseamnă de exemplu, reducerea numai cu 50% a acestor semne, vă spun că un singur semn reprezintă 5 cm lungime stofă finită care nu se mai plăteşte fabricii şi deci se pierde. Hotărîndu-mă să repar toate greşelile pe care le pot eu înlătura din stofă, la circa 1.000 m.l. curăţaţi pe lună voi putea face să se recupereze cam 5 m stofă. De aceea m-am angajat ca pînă la sfirşitul anului să economisesc cel puţin 1.000 lei. lată deci că nu există muncitor care măcar indirect — dînd lucru numai de calitate — să nu poată obţine economii. Aceasta mai ales acum cînd trebuie să răspundem prin noi fapte însemnatelor îmbunătăţiri aduse nouă de către ziditorul vieţii noi. VARODI ELENA muncitoare la fabrica „Libertatea“ Răspund prin fapte grijii partidului (Urmare din pag. l-a) Spre noi succese In construirea socialismului Măsurile prevăzute în Hotărîrea plenarei C.C. al P.M.R. au fost viu discutate și de către muncitorii de la Depoul C.F.R. Sibiu. Ei au văzut în ele o nouă dovadă a eforturilor depuse de partid pentru continua ridicare a nivelului de trai al poporului nostru muncitor. Pentru a răspunde prin noi fapte acestei griji, ei s-au angajat de a realiza cît mai multe economii. De exemplu, mecanicul de locomotivă, Maier Constantin, și-a luat angajamentul ca pînă la sfirșitul anului să economisească încă iop tone combustibil convenţional, strungarul Klaus Wilhelm s-a angajat şi el ca pînă la 31 decembrie să mai realizeze o economie de 1.200 lei, iar echipa de la reparaţii mijlocii condusă de comunistul Oprea Teodor, a hotărit ca în cinstea acestui măreţ eveniment să redea circulaţiei locomotiva intrată în reparaţie, cu 4 zile mai devreme. Pentru înfăptuirea cu a măsurilor luate de Documentele plenarei i-au găsit pe muncitorii U.I.L. Sibiu în plină întrecere socialistă în cinstea zilei de 23 August. Manifestîndu-şi bucuria faţă de noile măsuri luate de partid, încă din prima zi a apariţiei hotărîrii, ei au pornit bătălia pentru noi succese în producţie. Brigada condusă de comunistul Fuşlea Alexandru, de pildă, şi-a depăşit sarcinile de plan pe ziua respectivă cu 12 la sută. Tov Fuşlea s-a angajat în numele brigăzii ca prin folosirea întregii capacităţi de producţie a utilajului cît şi prin intensificarea întrecerii socialiste, să producă peste plan pînă la sfirşitul anu succes plenară lui, 125 m.c. cherestea şi să realizeze în acelaşi timp o economie de 18.480 lei. Angajamente privind ridicarea continuă a producţiei şi productivităţii muncii, realizarea de economii şi reducerea preţului de cost şi-au luat şi muncitorii Surdu Iacob, Puştea Nicolae, Niţiu Simion şi alţii. Attsita atofyatammtder m&U! Discuţiile pornite în seara aceea după prima transmisie a Hotărîrii plenarei C.C. al P.M.R. din 13-14 iulie a.c. au continuat şi a doua zi. Şi a treia şi a patra zi şi continuă şi acum. Cîte nu sînt de spus în asemenea clipe. Oamenii s-au bucurat mult. S-a bucurat şi muncitorul Muntean Nicolae de la sectorul III mobilă alprofil „Republica“. Noua hotărire înseamnă un nivel de trai mai îmbelşugat, o viaţă mai bună, mai frumoasă. Aşa a gîndit şi comunistul Muntean Nicolae cînd a citit hotărîrea. Şi gîndul acesta entuziast l-a îndemnat la fapte. Mai întîi citeva angajamente: să dea în fiecare lună peste plan, împreună cu muncitorii de la banda semiautomată de asamblat, cîte 25 de bufete de bucătărie; să ridice calitatea produselor cu 3 la sută şi să lichideze complet cu rebuturile, contribuind astfel la reducerea preţului de cost. In scurt timp ele vor deveni fapte. 23 de bufete de bucătărie peste plan, calitate mai bună şi lichidarea rebuturilor a Cu un nou elan în muncă Textiliştii de la „Progresul“ Orlat au hotărît ca în cinstea celei de-a 15-a aniversări a eliberării patriei noastre să realizeze încă 39.000 lei peste angajamentul luat la începutul anului. De exemplu, secţia filatură, condusă de comunistul Ilinca Gheorghe a realizat deja 8.000 lei economii prin îmbunătăţirea indicelui de consum. în acelaşi timp, sub îndrumarea organizaţiei de partid, în fabrică se dă bătălia pentru îndeplinirea tuturor indicilor de plan. Pe prima decadă a lunii iulie, de pildă, planul de producţie a fost depăşit cu 2 la sută. La acest succes cel mai mare aport l-au adus fruntaşele în producţie Munteanu Maria, Brad Maria, Mailat Maria, Biberi Victoria şi altele.cestea sunt angajamentele mele, spune comunistul Muntean Nicolae-WWW wwwsvvw Mulţumim partidului Ştirea despre Hotărîrea C.C. al P.M.R. din 13-14 iulie 1959 s-a răspîndit în oraşul nostru ca un fulger. In cartierul II am întîlnit doi pensionari Timariu Moise şi Vaseli Andrei. Ei discutau cu obrajii îmbujoraţi despre cele auzite la radio. M-am apropiat şi am intrat în discuţie cu ei. Pe feţele lor se putea citi bucuria ce i-a cuprins faţă de această veste. Ochii bătrînului Vaseli parcă rîdeau. - La auzul comunicatului - spunea pensionarul - am fost cuprins de emoţie. Am ascultat cu luare aminte pînă la sfîrşit, îmbunătăţirile aduse de partid prin prezenta hotărire nu numai că contribuie la creşterea nivelului de trai al poporului muncitor, dar vor da o lovitură zdrobitoare tuturor dușmanilor noştri care ponegresc socialismul. Sînt mîndru că la vîrsta de 67 ani am ajuns aceste zile minunate. Am lucrat la fosta fabrică a exploatatorului „Rieger“, ca turnător, am fost exploatat la singe, am fost şomer... abia în anii regimului nostru am fost preţuit şi stimat. Nu visam să ajung să văd socialismul cu ochii. Şi iată că visul se împlineşte sub conducerea înţeleptului nostru partid. Ce zile minunate! I. N. Către TELEGRAMĂ COMITETUL ORĂŞENESC DE PARTID — Sibiu — Noi, muncitorii, tehnicienii, inginerii şi funcţionarii fabricii „Record”, luînd cunoştinţă de Hotărîrea C.C. al P.M.R. din 13—14 iulie a. c. cu privire la mărirea salariilor, a pensiilor, reducerea impozitului pe salarii şi reducerea preţurilor de vînzare la peste 2.600 sortimente de produse industriale şi alimentare, ne exprimăm deplina satisfacţie şi mulţumim partidului pentru grija ce ne-o poartă. Ne angajăm să depăşim planul producţiei globale cu încă 0,5% faţă de angajamentul iniţial, să dăm numai produse de calitate şi să sporim economiile cu încă 160.000 lei. Totodată vom reduce preţul de cost cu 3,94% în afară de sarcina planificată. Secretarul org. de partid, Director, ŞCHIOPU DUMITRU HERCIU VICTOR