Flacăra, aprilie-iunie 1972 (Anul 21, nr. 14-26)

1972-04-01 / nr. 14

VIZITA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU ÎN ŢĂRI ALE AFRICII Moment din timpul convorbirilor între preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, Nicolae Ceauşescu, şi preşedintele Republicii Zair, general de corp de armată Mobutu Sese Seko. Continuăm să publicăm, în paginile de faţă, imagini din călătoria întreprinsă de secretarul general al P.C.R., preşedintele Consiliului de Stat, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în ţări ale continentului african. Ca şi în cele trei etape anterioare ale acestei vizite, tovarăşul Nicolae Ceauşescu s-a bucurat de o primire deosebit de călduroasă, plină de ospitalitate şi cordialitate din partea conducătorilor, oficialităţilor şi populaţiei în Republica Zambia şi în Republica Unită Tanzania. Aceste vizite — expresie a prieteniei şi solidarităţii dintre poporul român şi popoarele ţărilor africane al căror ilustru oaspete a fost tovarăşul Nicolae Ceauşescu — au relevat totodată evoluţia pozitivă a raporturilor bilaterale dintre România şi aceste state. Convorbirile — purtate într-o atmosferă de sinceritate şi cordialitate între preşedintele Ceauşescu şi conducătorii ţărilor vizitate — s-au dovedit fructuoase, aducînd o contribuţie importantă la dezvoltarea în continuare a colaborării pe multiple planuri a României cu aceste ţări. Colaborare întemeiată pe principiile deplinei egalităţi în drepturi, respectul independenţei şi suveranităţii naţionale, neamestecul în treburile interne, avantajul reciproc. «După aprecierile noastre — remarca tovarăşul Nicolae Ceauşescu la recepţia oferită de preşedintele Republicii Unite Tanzania, Julius K. Nyerere — aceste principii se afirmă cu tot mai mare putere în lume; ele sunt, astăzi, recunoscute de tot mai multe popoare, care văd în aceste principii singura cale pentru statornicirea unei colaborări trainice în lume, unui climat de pace în care fiecare naţiune să se poată dezvolta corespunzător dorinţei sale», înalţii oaspeţi români în vizită la Centrul de telecomunicaţii spaţiale situat la N’Sele, în apropierea capitalei zaireze — Kinshasa.