Flacăra, aprilie-iunie 1982 (Anul 31, nr. 13-25)

1982-04-02 / nr. 13

, Flacăra pag. 2 . (Urmare din pag. 1) Г activitate» dacă o serie de unităţi şi-ar fi îndeplinit mai bine sarcinile. In legătură cu aceasta, s-a subliniat faptul că nu în toate sectoarele s-a acţionat, cu exigenţa şi responsabilitatea necesare, pentru aplicarea fermă a noului mecanism economico-financiar, pentru creşterea eficienţei la toate locurile de muncă şi îndeplinirea integrală a tuturor indicatorilor de plan. Comitetul Central al P.C.R. a cerut guvernului, ministerelor, centralelor industriale şi întreprinderilor să acţioneze cu fermitate în vederea recuperării rămînerilor în urnă şi înlăturării grabnice a tuturor neajunsurilor, prin organizarea superioară a muncii şi a producţiei, folosirea integrală a capacităţilor de producţie, a maşinilor şi utilajelor din dotarea întreprinderilor. Plenara a stabilit ca obiectiv prioritar ridicarea nivelului calitativ al producţiei, creşterea eficienţei economice, încadrarea tuturor unităţilor producătoare in normele de consum stabilite şi reducerea continuă a consumului de energie şi materii prime, perfecţionarea şi generalizarea tehnologiilor moderne, de mare randament şi eficacitate, valorificarea superioară a materiilor prime şi materialelor refolosibile, reducerea continuă a cheltuielilor de producţie. In vederea satisfacerii cerinţelor de forţă de muncă în toate sectoarele de activitate, plenara a stabilit ca guvernul să ia măsuri urgente pentru folosirea raţională, cit mai judicioasă a forţelor de muncă prin redistribuirea lor în funcţie de nevoile economiei naţionale şi reducerea în continuare a personalului neproductiv. O importanţă deosebită s-a acordat sarcinilor ce revin ministerelor, centralelor şi întreprinderilor pentru perfecţionarea aplicării noului mecanism economico-financiar. Comitetul Central al P.C.R., a cerut ministerelor, organelor centrale de sinteză, organelor şi organizaţiilor de partid să ia imediat toate măsurile necesare pentru a se asigura îndeplinirea integrală şi în mod ritmic a tuturor sarcinilor de plan. Plenara a aprobat măsurile adoptate de Comitetul Politic Executiv privind recuperarea integrală a nerealizărilor la export din anul trecut, la producţia pentru care au existat contracte valorind circa 1 miliard de dolari. Trebuie să se facă totul pentru îmbunătăţirea comerţului exterior, îndeosebi pentru creşterea exportului, în vederea realizării obiectivului stabilit de conducerea partidului şi statului privind echilibrarea balanţei de plăţi şi lichidarea datoriei externe. Plenara şi-a exprimat încrederea că întreaga noastră clasă muncitoare, ţărănimea, intelectualitatea, toţi oamenii muncii, fără deosebire de naţionalitate, vor acţiona şi în viitor cu abnegaţie şi energii sporite pentru realizarea exemplară a planului de producţie pe anul în curs şi pe întregul cincinal, asigurind astfel o bază tot mai temeinică pentru progresul neîntrerupt al economiei noastre naţionale, pentru înflorirea continuă a patriei, pentru îmbunătăţirea permanentă a calităţii vieţii întregului popor. 2. Comitetul Central al P.C R. a analizat şi aprobat în unanimitate Raportul cu privire la realizarea programului energetic în cincinalul 1981—1985 şi dezvoltarea bazei energetice a ţării pînă în 1990. Plenara a dat o înaltă apreciere contribuţiei hotăritoare a tovarăşului Nicolae Ceauşescu la elaborarea şi fundamentarea întregii politici energetice a ţării şi a planurilor de dezvoltare în acest domeniu, care pornesc de la necesitatea de a asigura creşterea puternică şi buna gospodărire a tuturor resurselor energetice în vederea progresului multilateral al economiei naţionale, a sporirii continue a avuţiei socialiste şi creşterii, pe această bază, a nivelului de trai material şi spiritual al întregului popor. Pornind de la cerinţele economiei naţionale şi ţinînd cont de implicaţiile crizei energetice mondiale. Comitetul Central al partidului a aprobat măsuri menite să asigure înfăptuirea neabătută a programului energetic, astfel incit, in linii generale, pînă in anul 1990 România să-şi asigure o independenţă în ceea ce priveşte energia şi combustibilii. Plenara a indicat să se acţioneze pentru extinderea şi perfecţionarea sistemului electroenergetic naţional, devansarea realizării de centrale electrice pe cărbuni, valorificarea potenţialului hidraulic, introducerea în balanţa energetică a noilor resurse de energie şi diminuarea folosirii hidrocarburilor. Pînă la sfîrşitul acestui deceniu vor fi operate schimbări în structura puterilor instalate, extinzîndu-se construcţia de centrale pe căi bune, de hidrocentrale, precum şi utilizarea sporită a resurselor noi de energie. In domeniul energiei nucleare s-a hotărit accelerarea lucrărilor de construcţieşi anplificare a fiutier cf ruralele. | .писЩм|τб| baze se va asigura creşterea producţiei de energie electrică de la 74,1 miliarde kWh la 82,5 miliarde kWh în 1985 şi la 110 miliarde kWh in 1990. Plenara a adoptat, de asemenea, un ansamblu de măsuri vizind creşterea contribuţiei cercetării ştiinţifice şi tehnologice la realizarea programului energetic, precum şi pentru perfecţionarea conducerii sectorului energetic şi reducerea continuă a consumului de energie. Plenara şi-a exprimat convingerea că organele şi organizaţiile de partid vor face totul pentru a asigura unirea şi mobilizarea largă a iniţiativei şi eforturilor oamenilor muncii din toate ramurile economiei naţionale care contribuie la dezvoltarea bazei energetice a ţării — şi în primul rînd a puternicului detaşament al minerilor și energeticienilor —, asigurind îndeplinirea exemplară a tuturor obiectivelor și prevederilor stabilite. în legătură cu îndeplinirea programului energetic in cincinalul 1981—1985 și dezvoltarea bazei energetice a țării pînă în 1999, plenara a adoptat în unanimitate o hotărîre. 3. Comitetul Central al P.C.R. a examinat și aprobat, în unanimitate, Raportul privind rezultatele recensămîntului animalelor domestice, de la 1 februarie 1932, și unele "măsuri pentru realizarea programului de intărire a autoconducerii şi autoaprovizionării teritoriale, precum şi asigurarea aprovizionării in bune condiţii a populaţiei. Analizînd rezultatele recensămîntului, plenara a subliniat că în anul 1931 s-a înregistrat o creştere importantă a efectivelor de animale, cu excepţia bovinelor, aceasta constituind o dovadă grăitoare a justeţei politicii partidului de dezvoltare şi modernizare a agriculturii, in concordanţă cu directivele Congresului al XII- lea al P.C.R. Sporirea efectivelor de animale şi păsări a fost posibilă ca urmare a măsurilor şi sprijinului acordate de partid şi de stat in asigurarea condiţiilor de creştere a animalelor şi a cointeresării producătorilor agricoli. Apreciind că în prezent agricultura noastră dispune de efectivele necesare realizării programelor privind autoconducerea şi autoaprovizionarea teritorială, plenara a stabilit o serie de măsuri pentru realizarea în cele mai bune condiţii a acestei sarcini economice importante, asigurindu-se condiţiile pentru realizarea unui consum corespunzător al întregii populaţii. Plenara a hotărât să se acorde în continuare cea mai mare atenţie dezvoltării zootehniei, îmbunătăţirii substanţiale a activităţii de creştere şi reproducţie a animalelor. Plenara şi-a exprimat convingerea că muncitorii din întreprinderile agricole de stat, ţăranii cooperatori, specialiştii, producătorii individuali, toţi lucrătorii din zootehnie vor acţiona şi pe viitor cu întreaga responsabilitate pentru înfăptuirea programelor privind sporirea efectivelor de animale la toate speciile, condiţie esenţială a creşterii veniturilor lor şi, totodată, a satisfacerii cerinţelor economiei naţionale, a bunei aprovizionări a populaţiei. Plenara a adoptat în unanimitate o hotărire cu privire la unele măsuri pentru realizarea programului de autoconducere şi autoaprovizionare teritorială a populaţiei. 4. Comitetul Central al P.C.R., a analizat şi aprobat, în unanimitate, Raportul cu privire la efectivul, compoziţia şi structura organizatoricăa partidului la data de 31 decembrie 1981. La această dată, Partidul Comunist Român cuprindea in rîndurile sale 3 150 812 membri de partid, cu 106 476 mai mulţi decît la finele anului 1980. Din totalul membrilor de partid, 75,03 la sută îşi desfăşoară activitatea în sfera producţiei materiale, din care 55,14 la sută provin din rindul clasei muncitoare. Faptul că 20,31 la sută din populaţia majoră a ţării şi 30,44 la sută din cea activă face parte din rîndurile partidului demonstrează forţa organizatorică a partidului, adeziunea deplină a întregului popor la politica sa internă şi externă, unitatea lui indisolubilă in jurul partidului, al secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cel mai iubit fiu al naţiunii noastre, personalitate proeminentă a vieţii politice contemporane. Plenara Comitetului Central a apreciat că, acţionind în spiritul hotărîrilor Congresului al XII-lea al partidului, al orientărilor secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, comitetele judeţene, municipale, orăşeneşti şi comunale, organele şi organizaţiile de partid din întreprinderi instituţii şi unităţi agricole au desfăşurat o susţinută şi intensă activitate politico-organizatorică pentru Întărirea continuă a Rindurilor partidului şi creşterea rolului său de forţă politică conducătoare a întregii societăţi, pentru educaţia revoluţionară a membrilor de мвдвдгтнг Plenara C.C. al P.C.R., a indicat comitetelor judeţene, municipale, orăşeneşti şi comunale să acţioneze în continuare pentru ridicarea la un nivel tot mai inalt a activităţii politice şi organizatorice a tuturor organelor şi organizaţiilor de partid, pentru intărirea permanentă, in primul rînd calitativă, a rindurilor partidului, asigurind acordarea înaltului titlu de comunist acelor oameni ai muncii care prin întreaga lor activitate dovedesc că luptă cu hotărîre pentru aplicarea politicii interne şi externe a partidului şi statului nostru. 5. Comitetul Central al P.C.R. a examinat şi aprobat, in unanimitate, Raportul cu privire la activitatea desfăşurată in anul 1981 de către organele de partid, de stat şi organizaţiile de masă pentru înfăptuirea politicii de cadre a partidului. S-a evidenţiat că, pe baza hotărîrilor Congresului al XII-lea, a prevederilor Programului şi Statutului partidului, in conformitate cu indicaţiile tovarăşului Nicolae Ceauşescu, organele de partid, organizaţiile de masă, conducerile ministerelor şi instituţiilor centrale au acţionat consecvent in direcţia perfecţionării continue a muncii de selecţionare, creştere şi promovare a cadrelor care, in striasă unitate cu masele largi de oameni ai muncii, militează cu fermitate pentru asigurarea progresului multilateral al României socialiste. A crescut ponderea muncitorilor în aparatul de partid şi al organizaţiilor de masă, compoziţia, pe profesii şi categorii sociale, a cadrelor de partid, de stat, ale organizaţiilor de masă şi din economie corespunzind concepţiei partidului privind rolul ce revine clasei muncitoare în societatea noastră, în strînsă "unitate şi colaborare deplină cu ţărănimea, intelectualitatea şi celelalte categorii de oameni ai muncii. A sporit, totodată, gradul de participare a femeilor la viaţa economico-socială şi politică a ţării, s-a manifestat o preocupare deosebită pentru promovarea în funcţii de conducere a celor mai bune cadre din rindul naţionalităţilor conlocuitoare, corespunzător structură pe naţionalităţi a populaţiei, au fost create condiţii pentru îmbinarea armonioasă a experienţei cadrelor mai virstnice cu entuziasmul şi puterea de muncă ale celor tinere. Organele de partid, ministerele, centralele şi întreprinderile industriale au acordat în acelaşi timp o atenţie sporită pregătirii muncitorilor şi specialiştilor necesari pentru realizarea planului de producţie in industrie, agricultură, construcţii, transporturi şi celelalte sectoare de activitate. în anul 1981 au intrat în producţie peste 380 000 muncitori calificaţi, 16 022 maiştri şi 37 000 absolvenţi ai învăţămîntului superior, din care peste 61 la sută ai facultăţilor cu profil tehnic. Comitetul Central a stabilit un program de măsuri care să asigure perfecţionarea continuă a muncii organelor de partid, de stat, a organizaţiilor de masă şi obşteşti pentru înfăptuirea neabătută a hotărîrilor conducerii partidului, a indicaţiilor tovarăşului Nicolae Ceauşescu in domeniul politicii de cadre. 6. Plenara a analizat şi aprobat în unanimitate Raportul privind activitatea de rezolvare a propunerilor, sesizărilor, reclamaţiilor şi cererilor oamenilor muncii, adresate conducerii partidului, organelor locale de partid şi organelor de stat, organizaţiilor de masă şi obşteşti, in anul 1981. Plenara Comitetului Central a subliniat că prin scrisori şi audienţe s-a realizat şi In anul 1981 un amplu dialog între conducerea partidului, organele de partid şi de stat, organizaţiile de masă şi obşteşti şi masele largi de oameni ai muncii, s-au întărit şi mai mult legăturile partidului cu poporul, s-a întărit democraţia muncitorească, socialistă din ţara noastră. Prin scrisori şi audienţe, cei ce muncesc şi-au exprimat aprobarea deplină la politica internă şi externă a partidului şi statului nostru, precum şi înalta apreciere faţă de înfăptuirile remarcabile obţinute de poporul român, sub conducerea P.C.R., a secretarului său general, in opera de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Plenara a relevat însemnătatea deosebită a indicaţiilor date de secretarul general al partidului, la plenara C.C. al P.C.R., din martie 1981, privind activitatea cu scrisorile şi audienţele, care au avut un larg ecou în rindul maselor de oameni ai muncii sporind preocuparea cetăţenilor pentru respectarea legalităţii, a normelor eticii şi echităţii socialiste şi au dus la creşterea răspunderii organelor şi organizaţiilor de partid pentru conducerea directă a acestei activităţi. Plenara a stabilit măsuri care să asigure Îmbunătăţirea organizării, conţinutului si eficienţei muncii in domeniul scrisorilor şi concrete pe care le ridică viaţa, la dezvoltarea democraţiei socialiste, la întărirea unităţii dintre partid şi popor. 7. Plenara a examinat Raportul privind activitatea internaţională a partidului şi statului in 1981 şi principalele orientări In politica externă in anul 1982. Aprobind întru totul activitatea Internaţională a partidului şi statului, Comitetul Central a subliniat că ea s-a desfăşurat in conformitate cu obiectivele stabilite de Congresul al XII-lea al P.C.R., cu orientările şi indicaţiile tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România. Plenara a dat o înaltă apreciere rolului hotăritor al tovarăşului Nicolae Ceauşescu în elaborarea şi nu înfăptuirea politicii externe a partidului şi statului, contribuţiei sale deosebite la promovarea cauzei destinderii, securităţii, păcii şi colaborării internaţionale, la realizarea idealurilor de libertate, independenţă şi progres ale tuturor popoarelor, în condiţiile complexe ale situaţiei internaţionale actuale, strălucitele iniţiative şi acţiunile energice ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu pentru dezarmare şi pace s-au bucurat de adeziunea şi participarea entuziastă a întregii noastre naţiuni, au avut un larg ecou internaţional şi au dat o puternică expresie solidarităţii cu forţele politice şi opinia publică din Europa şi din alte continente in lupta pentru dezarmare şi, în primul rînd pentru dezarmare nucleară, pentru salvgardarea dreptului popoarelor la viată, la dezvoltare liberă si independentă. C.C. al P.C.R. a subliniat că, în realizarea obiectivelor politicii externe a partidului si statului nostru, o importantă deosebită au avut-o continuarea si intensificarea dialogului la nivelul cel mai înalt materializat in itilnirile şi convorbirile tovarăşului Nicolae Ceauşescu cu şefi de stat şi de guvern, cu conducători de partide şi mişcări de eliberare naţională, cu alte personalităţi politice, reprezentanţi ai vieţii economice şi culturalştiinţifice din diverse ţări. Plenara a relevat cu satisfacţie că Partidul Comunist Român a dezvoltat şi diversificat relaţiile de colaborare şi solidaritate cu partidele comuniste şi muncitoreşti, partidele socialiste şi social-democrate, cu alte partide şi forţe politice de guvernămînt, organizaţii şi mişcări de eliberare naţională. * Comitetul Central a apreciat preocuparea constantă a Partidului Comunist Român a Republicii Socialiste România de a pune pe prim plan întărirea prieteniei şi colaborării cu toate statele socialiste, acordînd, în acest cadru, o atenţie deosebită relaţiilor cu ţările socialiste vecine. Partidul şi statul nostru au consolidat, de asemenea, relaţiile de colaborare şi solidaritate cu ţările în curs de dezvoltare şi nealiniate. Totodată, în spiritul coexistenţei paşnice, România şi-a extins relaţiile cu ţările capitaliste dezvoltate. C.C. al P.C.R. a subliniat că România socialistă a acţionat in anul 1981 cu fermitate pentru întărirea securităţii şi cooperării în Europa, pentru dezvoltarea colaborării dintre ţările balcanice, pentru oprirea amplasării de noi rachete cu rază medie de acţiune şi retragerea celor existente, pentru înlăturarea completă a armelor nucleare de pe continentul european şi începerea de negocieri in acest scop, pentru trecerea la măsuri de dezarmare in primul rînd de dezarmare nucleară, pentru soluţionarea prin mijloace paşnice a tuturor problemelor litigioase dintre state, pentru lichidarea subdezvoltării şi edificarea unei noi ordini economice mondiale. Plenara a hotărit ca şi în viitor activitatea internaţională a partidului şi statului să fie consacrată neabătut întăririi colaborării şi solidarităţii cu forţele progresiste, democratice, antiimperialiste, cu toate popoarele, pentru a se imprima un curs nou în viaţa internaţională spre destindere, securitate, independenţă naţională, dezarmare şi colaborare, pentru triumful păcii şi socialismului. Plenara a hotărit să se intensifice aţiunile şi manifestările consacrate păcii şi dezarmării ale poporului nostru, concomitent cu manifestările altor popoare, in slujba acestei cauze nobile aceasta exprimind hotărirea României de a face totul pentru înfăptuirea năzuinţelor celor mai arzătoare ale omenirii, pentru eliberarea tuturor naţiunilor de pericolul unui război atomic nimicitor. In legătură cu activitatea internaţională a partidului şi statului plenara a adoptat in unanimitate o hotărîre, în incheierea lucrărilor plenarei, intimpinat cu vii si puternice aplauze, a luat Plenara Comitetului Central al Partidului Comunist Român » odelor 4lă 4»miluierM !*§ 1 burilor obștești, la rezolvarea problemelor Român. , Nr. 13-2 aprilie 1992 .