Foae sătească, 1842 (Anul 4, nr. 1-52)

1842-03-22 / nr. 12

„t dănuește fiii sale Smaranda 77 stânj și un loc ce în orașul Galații, în vritart căriia cereri, pe de o parte s'au încredințat înscrisul pe formă, iar pe de alta să publică spre obșteasca știință. Mart 9, No. 1176. Prin Adaosul Foiei Lărari cu No. 83 din 23 Poemv. 1841, după împoi” gășirea acestui Dipan de sunt No. 5729, s'au publicat în tirmin de 6 luni particularii ca vuangzare a moșiei Străniva, trecută de la D. Șard. Teodor Vasiliu, cătră D. Banul Iancu tetrati, cu arătare și a semnelor hotarălor acei moșii prescrisă în copiia hașisului, însă fiind că asupra semnelor hotară, s'au vit jalubă din parteasale Post. Răducanu Cazimir, prin aceasta să aduce la cunoștința tuturor de obștie, (socotit tot în terminul acel de 6 luni însămnat prin alresul cu No. 5729), că vânzare moșiei Strămpa urmează în gănduire documentarilor, iar nu în sămpșele hotară precum s'au fost publicat prin țitatul 29888 Mart 9, Me. 1160, 1170, 1173 și 1175. Dluj. Post. Neculai Minu, particulariic au cumpărat de veci o somă stânjini moși din hotarul Popeștii și Pocrena țunt. Vasluiului, și anume: 32 st. de la Preotul Anastasie și Zaharia Moscu (cu ori ce acaretori s'ar găsi te ei); 8 st. de la Ioana fiica Măriei sân Toader Florea 8 st. de la Vasili și Toader sun Zamfira fiica lui Toader Florie; 10 st. 5 palme 27, palmace de la Gavril sun Gheorgi Florea 3 st. l de la Mariia fiica lui Toader sun Gheorghi foră; 32 st. cu giumătate pogon vie și știumătite de livadă de la Ioana fiica lui Iordaci Pena. 4 st. de la Vasili sin Peculai Flore, și 7 st. cu acareturile ce sartă și pe ei, de la Anica fica lui Gheorghi Popa. 7 st. de la Polog. Ioan Cornovă. De la toți aceștia în preț cătea galbini stânjinul. Zapisele acestor vânzări în urmari cererii ce prin jalope cătră acest Divan au făcut arăta Sații vânzători, pe de o parte s'au încredințat vremelnicește, iar pe de alta să publică spre obștisca știință, ca goți anii ce por ară vreun seniu de pretenție sau azii de răscumpărare, să se înfățoșeză la acest Divan, aldecă cii cu pretenții în termin de 6 luni, iar cu pu dictul răscumpării în termin de 30 zile, odată și panii prețului răscumpăurării, au depozitaricind tot judecătoriia ținutului Iașii. Mart 13, No. 2020 Șidovul Iosin David, prin jaloba ce au dat acestei judecătorii au a arătat că el este datoria cu o sumă bani pe la unii și lații din creditori, și fiindcă nu are nici o întiinuire de plată, afară numai de puțină marfă ce ar fi având, s'au rugat de punere la cale, pevodul căruiaiudecătoriia pe de o parte au pu în lucrare cele de cuviință pentru averea datornicului, iar pe de alta să publică spre înștiințarii tuturor de obștie, ca toți anii ce cor fi creditori numitului Jidov, pănă la 10 a viitoarei luni April, a greșit să se înfățoșeză la acest Tribunal, spre rigularitate. m judecătoriia ținutului Botoșenii. Mart 3, No. 1310. După cererea lui Gheorgi Dimitriu și a soției sale Marița, s'au scos a să vinde prin mezat o case cu lucul ei din acest târg, spre plata datoriilor ce are a da, spre opatte ca șiință, ca acii ce vor fi doritori pentru care să și publică mușterei sau vor avea vreun feliu de pretenție,r se înfățoșeză la acest Tribunal în termeni de 40 zile. Mart 5, No. 4317. Spre îndestulareă Dsale Mărioarei Hoaban născută Gherghea, cu 32 gamini ce cu sunet întărit de cătră acest Tribunal și amanet un loc stări, are a lua de la jilovul Căltăr sân Ițic Nusăm, s'au scos a să vinde de peci prin mezhat amanetul, pentru care potrivit §.605 din Condica Țivilă, să publică în termin de 6 luni spre știința acelor ce vor ave drct de a panti datoria și să răscumpere amanetul, precum și în termin de 40 zile (după atel de 6 luni), spre aflarte deritorilor mușterii. 1) Mart 9, No. 1341. - Jidovul Apasân Sălomon Proitoriu, au vândut de pecai jidovului Șmil Colf sân Șimon, o dugeanf cu locul ei din acest târg, în preș de 30 galțrii. 2) Mart 9, No. 1312. - Dei Stolaniceasa Catinca Botez, prin lucrările acestui Tribunan Dsale Vasili Aranu, o țugancă anume Maria fata lui Ștefai Dăarnoiu în preț de 12 gamini. 3) Mart 9, No. 1u18. - Milorpul Solomon Ion Moșcu cu soțiia sa Ghița Rifca, vând de particu. aarnicui îndug veci o dugeapă cu locul ei din acest târg, jido-