Foaia românească, 2016 (Anul 66, nr. 1-53)

2016-11-25 / nr. 48

2 FOAIA t f românească foaia^foaia hli ACTUALITĂȚI I # 1*** Calendar ortodox 28 noiembrie, luni, Sf. Sf. Cuv. Ștefan cel Nou, Sf. Mc. Irinarh 29 noiembrie, marți: Sf. Mc. Paramon și Filumen; Sf. Cuv. Pitirun 30 noiembrie, miercuri, t) Sf. Ap. Andrei, cel întâi Chemat, Ocrotitorul României; t) Sf. Ier. Andrei Șaguna, mitropolitul Transilvaniei 1 decembrie, joi, Sf. Prooroc Naum; Sf. Cuv. Filaret Milostivul (Ziua Națională a României) 2 decembrie, vineri, Sf. Prooroc Avacum; Sf. Mc. Miropa; Sf. Solomon, Arhiep. Efesului 3 decembrie, sâmbătă, f) Sf. Sf. Cuv. Gheorghe de la Cernica și Căldarușani; Sf. Prooroc Sofronie; Sf. Mc. Teodor, Arhiep. Alexandriei 4 decembrie, duminică, + Sf. M. Mc. Varvara; Sf. Cuv. Ioan Damaschin. Duminica a XXVII-a după Rusalii (Tămăduirea femeii gârbove) Ion Minulescu Acuarelă In orașu-n care plouă de trei ori pe săptămână Orășenii, pe trotuare, Merg ținându-se de mână, Și-n orașu-n care plouă de trei ori pe săptămână, De sub vechile umbrele, ce suspină Și se-ndoaie, Umede de-atâta ploaie, Orășenii pe trotuare Par păpuși automate, date jos din garantare; în orașu n care plouă de trei ori pe săptămână Nu răsună pe trotuare Decât pașii celor care merg ținându-se de mână, Numărând în gând Cadența picăturilor de ploaie, Ce coboară din umbrele, Din burlane Și din cer Cu puterea unui serbătător de viață lentă, Monotonă, Inutilă Și absentă... în orașu-n care plouă de trei ori pe săptămână Un bătrân și o bătrână - Două jucării stricate- Merg ținându-se de mână... Acest colț de pagină îl vom dedica, pe parcursul întregului an 2016, poeziei românești. Opriți-vă, săptămână de săptămână, pentru câteva momente și bucurați-vă de frumusețea cuvântului românesc! Pe copertă. Slujbă arhierească inter-ortodoxă în Biserica ortodoxă din Mișcolț (Foto: BPEORU - Emanuel Văduva) 25 NOIEMBRIE 2016 Amintiri despre dascălul Teodor Oltean In seara zilei de 1 decembrie, de la ora 17.00, Uniunea Culturală a Românilor din Ungaria organizează un cenaclu de evocare a celui care a fost profesorul Teodor Oltean din Cula, „primul și ultimul dascăl român ortodox din )ula”, cum îi plăcea lui însuși să-și spună. Teodor Oltean s-a născut acum 90 de ani, într-o veche familie românească din Jula, dar din anul 2004 își doarme somnul de veci în cimitirul din cartierul Orașul Mic Românesc din oraș, în cadrul cenaclului, care va fi moderat de fostul director al liceului românesc, domnul Ion Budai, va fi prezentat un reportaj cu dascălul Teodor Oltean, realizat de emisiunea Ecranul Nostru și vor fi evocate amintiri, întâmplări. La eveniment sunt a^optați cu drag toți cei care doresc să depene amintiri legate de personalitatea lui Teodor Oltean. E.Ș. Sărbătoarea hramului bisericii ortodoxe din Chitighaz Biserica ortodoxă românească din Chitighaz, închinată Sfinților Arhangheli Mihail și Gavriil, își va sărbători hramul pe 27 noiembrie. Cu acest prilej, Preasfințitul Siluan, Episcopul ortodox român din Ungaria, va săvârși Sfânta Liturghie, înconjurat de preoți ai eparhiei și de pr. paroh Florin Olteanu. Sfânta Liturghie va avea loc cu începere de la ora 9-30, La Poza saptamani Cu cât stai mai în spate (la ședințe) cu atât ești mai vesel! Părerile autorilor nu coincid întotdeauna cu opinia Redacției. Responsabilitatea juridică pentru conținutul articolelor publicate în Foaia românească aparține autorilor. Foaia românească nu garantează publicarea textelor nesolicitate de redacție.