Gazeta de Sud, februarie 2008 (Anul 14, nr. 3941-3965)

2008-02-01 / nr. 3941

Tăriceanu, dat pe mâna Parchetului Fostul secretar general al Ministerului Educației, Adrian Gorun, a depus ieri o plângere penală a Parchet împotriva premierului Călin Popescu Tăriceanu, pe care îl acuză de abuz în serviciu și asociere în vederea săvârșirii de infracțiuni. Gorun susține că Tăriceanu l-a dat afară din funcție în urmă cu două săptămâni, după ce premierul a primit o scrisoare de la liderul PNL Gorj, Dan Ilie Morega, și de la șeful Corpului de Control al primuluiministru, Emanoil Neguț, ajuns în prezent vicepreședinte la PNL Gorj. Plângerea penală la adresa premierului este, de fapt, o cerere de extindere a cercetărilor în dosarul penal al celor doi, deschis astă-vară de procurori, tot la sesizarea lui Gorun. pagina. Tăriceanu s-a lepădat de Adrian Gorun, fostul secretar general la Ministerul Educației GAZETA de SUD Director: Adrian VOINEA Nr. 3941 + 12+20+24 pagini | www.gds.ro | Vineri, 1 februarie 2008 | Preț: 1 RON 1 Titlurile zilei EVENIMENT / PAGINA 2 Vânători cercetați penal Vânătorii doljeni dau de furcă polițiștilor IPJ Dolj, care fac cercetări privind abuzul în serviciu și înșelăciunile comise în cadrul a două asociații sportive de profil SOCIETATE / PAGINA . Copiatul face ravagii în facultăți la vremuri noi, metode de copiat moderne - microcăști, hands-free-uri, telefoane „deștepte“, pixuri cu ultraviolete. Studenții craioveni se folosesc de ultimele tehnologii ca să treacă examenele grele ECONOMIE/PAGINA . Creditele în euro se pot transforma în lei Pentru a veni în întâmpinarea clienților care au contractat credite în altă monedă decât cea de salariu și sunt afectați de cursul de schimb, băncile convertesc împrumuturile dintr-o monedă în alta ADMINISTRAȚIE ȘI POLITICĂ / PAGINA 7 Moțiunea pune frână taxei auto LOTO 5/40 JOKER 33, 22, 8, 27, 7, 29 2,12, 40, 41, 28 + 6 Rezultatele extragerii din 31.1.2008 Finum sum vis-a-vis de intrarea de Urgență a Spitalului nr. 1 Craiova Telefon: 0251/53 21 14 Onorează permanent retete GRATUITE și COMPENSATE De ce să te abonezi prin rețeaua de distribuție a Gazetei de Sud? fi Pentru că te înscriem automat la utt. . A'T.1'Î1'4 Tombola Abonaților, unde poți P1I7D2CTC17 . . . caștiga lunar un calculator și 10 premii a 100 de lei. 10x100 LEI NOI m Fein Sună acum la 0251/412.146 și un agent te va vizita pentru abonare în cel mai scurt timp. GAZETA de SUD . Cotidian al oltenilor de pretutindeni ÜS Suplimentul TV SUD Ziua zero pentru stația de epurare a Craiovei Firmele care au câștigat licitația pentru reabilitarea și construirea stației de epurare a Craiovei încep astăzi lucrările. Obiectivul proiectului finanțat din fonduri ISPA și de la bugetul de stat în sumă de aproape 26 de milioane de euro îl reprezintă construirea unei stații de epurare a apelor uzate pentru reducerea poluării Jiului prin evitarea deversărilor de apă uzată neepurată. Aproape trei sferturi din banii alocați proiectului reprezintă finanțare nerambursabilă de la Uniunea Europeană, iar restul provin din bugetul Consiliului Local al municipiului Craiova. Peste trei milioane de euro vor fi alocate de la bugetul de stat. Termenul de execuție a lucrărilor este de 30 de luni. Consorțiul de firme care a câștigat licitația este format din Sistem Yapi din Turcia și Emir din Italia. Contractul de lucrări a fost semnat în octombrie anul trecut. Valentin TUDOR Acest număr conține COMENTARIU îmi place spectacolul „Romeo și Julieta“ pe care l-a lăsat în urmă, la Teatrul Național „Marin Sorescu“ din Craifova, regizorul grec Paraske■ B îoțfoulos. Piesă de tinerețe a I T lui Shakespeare (ca și preferata Corinei, „Visul unei nopți ■ de vară“), scrisă pe când Mihai Viteazul tocmai urcase pe tronul Țării Românești și se pregătea de Călugăreni, povestea celor doi tineri din Verona (vă mai amintiți echipa danezului Elkjaer Larsen făcând furori în Serie A?) a fost de nenumărate ori transpusă pe scenele lumii sau pe marile ecrane. Nu am uitat muzica lui Prokofiev, nici scena finală, avându-i ca protagoniști, în ’65, pe Margot Fonteyn și Rudolf Nureyev în baletul lui MacMillan și nici filmul lui Zeffirelli, din '68, dar am asistat de multe ori și cu bucurie la montarea craioveană. Buna dinamică și expresivitatea, ieșirile discrete din text în slujba umorului, trecerea cinematografică dintr-o scenă în alta, preotul purtând blugi, sorbind dintr-o doză de coca-cola, gașca de prieteni puși pe șotii, o Julieta mestecând gumă și un Romeo șoptind, parcă, ironic: „Ce credeți că sunt? Vreun romantic?“ îi fac pe mulți dintre adolescenții prezenți în sală să nu se simtă doar spectatori. Ei chicotesc și comentează aproape tot timpul, dar cum ar putea să tacă, atunci când Julieta e cu sânii goi, Romeo a rămas doar în chiloți, iar lumina se stinge? Nostalgia febrilității zvârlirii hainelor de târcoale și celor mai vârstnici, iar ritmurile muzicale - de la sudamericane, la un Nothing Else Matters de final al celor de la Metallica - potențează emoțiile. De multe ori, bunul-simț învinge presiunea grupului, numai unii dintre puști răspund la mobil, iar faptul că fluieră la sfârșit, ca la fotbal, poate fi și semn că le-a plăcut ce au văzut, îmi amintesc cumințenia unor copii ce priviseră cu aviditate spectacolul, iar la ieșire rămăseseră cu ochii ațintiți pe luminile orașului, în ajun de Crăciun, acum mai bine de un an. „Dacă ar fi și la noi așa!“, tânjea o fată, smulsă imediat din visare de vocea imperativă a presei: „Haideți la autobuz!“. „De unde sunteți?“, l-am întrebat pe dascălul care încheia coloana. „De la Crușeț!“, mi-a răspuns. Unii dintre profesorii craioveni nu găsesc însă de cuviință să-și însoțească elevii, după ce le cumpără bilete și bifează activitatea culturală în condică. De ce s-ar expune? Copiii sunt bucuroși să își facă de cap, sub privirile neputincioase ale plasatoarelor, să se întreacă în râgâieli și în replici obscene. „Nu vă e rușine?“, îi admonestează actrița Natașa Raab, trecând printre rânduri, într-un moment de respira permis de rolul dădacei, și demersul are oarece efect. Ce simte noua Julietă, aflată la debut pe scena Naționalului, în fața unui public demn de „Poker“-ul lui Lustig, piesă (unii susțin că nu de teatru) îndrăgită de autoritățile locale care ne-o servesc de zilele orașului? Ce simt ceilalți actori, după zeci de ore de repetiții, pe salarii minime, văzându-se la cheremul unor puști, lipsiți de anii de acasă și de orice noțiune de civilitate, trimiși la teatru de o dirigă comodă? Nu sunt pentru hamuri, dar, uneori, le înțeleg utilitatea. Altfel, am trăi în absurdul unui banc, ca acela spus de Luigi despre tipul care pariase cu mușteriii dintr-un bar că al său câine poate să vorbească. „Cum îi spune la chestia aia cu care se trage calul?“, a întrebat omul. „Ham“, a răspuns câinele: „îți bați joc de noi?“, au sărit mușteriu și i-au tras stăpânului o mamă de bătaie! După ce-au sălecat, s-a apropiat și câinele: „Trebuia să spun lesă?“ Romeo, Julieta și cuvântătoarele de Cornel Mihai