Gazeta de Sud, iunie 2009 (Anul 15, nr. 4346-4371)

2009-06-01 / nr. 4346

o La Bine și ia Greu GAZETÂ de SUD Director: Adrian VOINEA Nr. 4346 | 12+16 pagini | www.gds.ro | Luni, 1 iunie 2009 | Preț: 1,2 lei Președințiil 9 lui Băsescu Traian Băsescu i-a îndemnat pe copii să viseze departe și să devină președinți, chiar dacă acum mulți își doresc să se facă medici sau polițiști, sâmbătă, la Craiova, unde a particifatul șefului statului a venit cu pat la un spectacol de Ziua Copiilor ocazia vizitei pe care acesta a făcut-o și la expoziția florală din centru. n«pagn Traian Băsescu îi vrea pe cei mici în roluri mari Industria de publishing se află în mijlocul unei dezbateri aprinse asupra valorii conținutului editorial și este clar pentru multe ziare că modelul curent nu mai funcționează, susținea, nu cu mult timp în urmă, Rupert Murdoch, președintele News Corporation. David Montgomery, directorul executiv al grupului de media britanic Mecom, consideră că Rupert Murdoch a subestimat problemele cu care se confruntă ziarele. „Dacă jurnaliștii vor să aibă succes în viitor, trebuie să fie mai comerciali“, a declarat Montgomery. El a catalogat modelul tradițional actual al industriei drept „falimentar, neviabil, ruinat“ și susține că reducerea costurilor este foarte importantă, iar dacă acest lucru nu se realizează, jucătorii din industria de profil vor intra în faliment, potrivit The Guardian. „Reducerile de costuri nu se vor termina niciodată. Trebuie să aducem ceva mai mult decât tăierea costurilor de bază“, a mai spus Montgomery. Mecom a anunțat luna trecută că a redus forța de muncă anul trecut cu 7%, adică aproximativ 830 de angajați, și intenționează să mai concedieze anul acesta aproximativ 500 de persoane. Grupul Mecom este o companie de investiții londoneză, specializată în companii media care operează în Germania, Norvegia, Danemarca, Olanda, Polonia, Suedia, Ucraina și Lituania. Grupul de media britanic a fost fondat în anul 2000 de David Montgomery, fostul director executiv al grupului Mirror, cel mai mare publisher din Marea Britanie. Newsln Jurnaliștii, mai comerciali? Cu căruța prin democrația românească Marcel Răduț Seliște lansează astăzi, la Casa de Cultură „Traian Demetrescu“ din Craiova, o selecție de articole publicate în Gazeta de Sud și Gazeta de Olt, vreme de cinci ani, și adunate în cartea-culegere de editoriale „Cu căruța prin democrația românească“. Pornind cu „Cu căruța prin democrația românească“, autorul vorbește despre „Libertatea presei românești între Falansterul de la Scăeni și Legiunea Străină“, pentru ca apoi să prezinte „Circul la români“, dar și „Azilul de nebuni“, iar pe urmă să se întrebe „Unde ne sunt românii?“. Acestea sunt doar câteva dintre articolele publicate de-a lungul celor cinci ani de muncă editorialistică a autorului craiovean, care nu de puține ori și-a expus viziunea asupra unei societăți bulversate de tranziție și europenizare, dar și revolta la atacurile de orice natură asupra românilor. ..«E considerată rasa cea mai violentă, periculoasă, capabilă să ucidă pentru un pumn de mărunțiș», cu aceste cuvinte începe un articol despre români semnat de italianul Augusto Parboni și publicat sub titlul «O etnie ce apare mereu la Cronica Neagră» în cotidianul italian Il Tempo. Jurnalistul macaronar consideră că românii «nu se tem de nimic, disprețuiesc chiar și viața copiilor și a femeilor, acționează mereu în grup pentru a-și duce la bun sfârșit nenumăratele lor activități criminale». De fapt, articolul este o înșiruire de astfel de jigniri la adresa poporului nostru. Cum să reacționăm la o așa mizerie? Primul meu gând, după ce am citit mâzgălitura mâncătorului de paste, a fost că italianul care ne jignește merită să fie pedepsit după o măsură italienească, adică mafiotă, căci știm bine că Mafia este unul dintre «darurile» cu care italienii au otrăvit civilizația contemporană, acei italieni plecați în State din cauza sărăciei lumii care le bântuia țara acum un secol...“, scria, de exemplu, Marcel Răduț Seliște în editorialul „Trădarea verilor primari“, publicat în Gazeta de Olt, pe 5 octombrie 2006. „Sceptic, ca orice conservator din filiația lui Titu Maiorescu, Marcel Răduț privește critic și fără menajamente spectacolul unei lumi - mai ales politice -, a cărei derivă pare să o identifice în moștenirea modernității raționaliste... Ca și celebrul junimist, și Marcel Răduț aderă la ideea fracturii culturale care separă două Românii, cea superficială, a elitei cosmopolite și corupte, și cea profundă, a poporului debusolat. Iar paginile ce urmează stau mărturie faptului că și astăzi conflictul dintre tradiționaliști și sincroniști nu a încetat“, menționează Cristian Pîrvulescu, cunoscut analist politic, care a realizat prefața culegerii de editoriale. Ana DĂNESCU Cu căruța prin democrația românească ,gol dituri de su d\ * I Titlurile zilei EVENIMENT / PAGINA 2 „Rabla“, împinsă să intre în treapta a doua De astăzi, o persoană va putea achiziționa oricâte autoturisme dorește prin program. în a doua etapă s-au introdus și autoutilitarele de până la 3,5 tone. Persoanele juridice ar putea intra în program de la 1 septembrie ACTUALITATE / PAGINA 3 Parc public transformat în livadă de pruni Parcul din centrul stațiunii Băile Herculane a fost transformat în livadă de pruni. Patronul unei terase a început sâmbătă dimineață să defrișeze parcul, ce datează din anul 1976, și să planteze pomi fructiferi, căpșuni și trandafiri, în zona din fața hotelurilor Dacia și Domogled ale UGSR SOCIETATE /PAGINA 5 Blocul terorizat de câini și pisici Proprietara unui apartament din blocul B6 din cartierul craiovean George Enescu și-a transformat locuința în adăpost pentru câini și pisici. Din cauza femeii, blocul a ajuns o adevărată hazna LOTO 6/49 13, 28, 36, 24, 38, 22 Jkg NOROC 0413009 Pod între cartiere Strada Gârlești din Craiova, legătură directă între cartierele Lăpuș-Argeș și Rovine via Sărari, este de câteva zile accesibilă și vehiculelor, după ce a fost realizată trecerea peste liniile de cale ferată prin amplasarea unor traverse de beton. Traversarea este considerată benefică nu numai de către șoferi, nevoiți să ocolească pe Calea București sau pe Rocadă, ci și de către pietoni, care până acum făceau salturi printre linii cu bagajele în mână. Craiovenii din Lăpuș le-au solicitat autorităților de mai multă vreme să lege strada Gârlești în zona căii ferate, cererile fiind reluate în campania GdS „Fii vocea cartierului tău!“. Primul proiect pentru realizarea trecerii a fost demarat în 2007 de consilierii locali Gheorghe Albăstroiu și Luminița Slavu, însă primăria s-a lovit atunci de refuzul Regionalei CFR Craiova, de a aviza construcția. „A fost nevoie să fie înlocuiți niște șefi de pe la CFR ca să obținem un banal aviz pentru trei-patru dale de beton“, a spus consilierul local Gheorghe Albăstroiu. Strada Gârlești a fost reabilitată în 2008, însă primăria a întrerupt lucrările în dreptul căii ferate fiindcă nu avea autorizarea CFR. Marian BĂDÎRCI A nins la Rânca în zona montană Rânca a nins în noaptea de vineri spre sâmbătă, cu numai două zile înainte de începerea oficială a sezonului de vară. Sabin Comoiu, șeful Salvamont Gorj, susține că stratul de zăpadă a fost de cinci centimetri, iar la altitudini de peste 2.000 de metri a depășit 15 centimetri. „Nu au fost probleme deosebite. Ciobanii nu au urcat mai sus de 2.000 de metri, iar pe drum s-a circulat bine“, a precizat Sabin Comoiu. Acesta a spus că a mai fost martorul unui astfel de fenomen în urmă cu aproximativ 20 de ani, când a nins în luna august. Aiin ION EURO USD 1 gr. AUR 4,1786 2,9680 93,0412 Sf. Mc. Iustin Martirul și Filosoful. Sfinții Mucenici: Just, Justin, Hariton, Firm și Valerian ABONEAZĂ-TE CU NUMAI 18 LEI* _ — ECONOMISEȘTI REDUCERE 43% 13,2 »I Abonare și reclamații: 0251/412.146 Cotidian al oltenilor de pretutindeni ’ Craiova Slatina Târgu Jiu Dr. Tr. Severin 9 ° C/22 ° C 9 ° C/24 ° C 7 ° C/23 ° C 9 ° C/22 ° C *