Gazeta de Sud, decembrie 2012 (Anul 18, nr. 5409-5429)

2012-12-21 / nr. 5425

ACTUALITATE, PAGINA 42.056 DE DORINȚE ÎMPLINITE ÎNAINTE DE CRĂCIUN SPORT Vineri, 21 decembrie 2012 • Gazeta de Sud ^ Severinul va fi „satelitul“ lui Olympiakos Pireu Gruparea de la Dunăre va fi manageriată din retur de grecii de la Olympiakos Pireu, obiectivul fiind salvarea de la retrogradare Se anunță vremuri bune la CS Turnu Severin, diriguitorii orașului de la Dunăre găsind o soluție excelentă de redresare a clubului, necostisitoare, care poate asigura continuitatea nie sportivă și care poate reprezenta, în viitor, chiar și o sursă bună de câștig. Formula „câștigătoare" o reprezintă un grup de investitori greci, reprezentanți ai clubului Olympiakos Pireu, care au venit la sfârșitul săptămânii trecute la Severin, pentru a lua „pulsul“. Antrenorul Alexios Alexandris, alături de noul team-manager al echipei CS Turnu Severin, Stathis Smyris, au fost încântați de condițiile găsite și au decis să demareze colaborarea cu gruparea alb-albastră, care va deveni echipa „satelit" a lui Olympiakos Pireu. „Ne-am înțeles în privințalaborării cu grecii, încercăm un management grec, pentru că situația clubului nu este prea bună și sperăm ca soluția aleasă să fie fructuoasă. Nu puteam să le dăm procente din club, pentru că necesita întocmirea multor acte, într-un timp foarte scurt, înțelegerea va fi altfel, grecii vor avea mână liberă, vor pune antrenorii doriți, vor aduce jucători și vor da și bani la echipă. Ei vor avea un procent din toți banii pe care îi vor aduce la club din sponsorizări și am înțeles că au cooptat deja câțiva sponsori de la multinaționalele care activează în România. De asemenea, vor avea un procent din vânzarea oricărui fotbalist și bineînțeles că vor suporta alături de noi și celelalte costuri. Zilele viitoare ne vom întâlni să validăm înțelegerea în cadrul Consiliului Director", a spus viceprimarul orașului Drobeta Turnu Severin, Marius Screciu (foto), pentru GdS. „OBIECTIVUL ESTE SALVAREA DE LA RETROGRADARE" Venirea grecilor la timona severineană va produce și schimbări majore în lot, din „vechea gardă" urmând să continue doar jucătorii care vor suporta diminuarea salariilor și în special cei de perspectivă. „Lotul va suporta destule modificări, pentru că trebuie reduse costurile salariale. Vom discuta cu fiecare jucător și vom renegocia contractele. Cine nu va fi de acord cu diminuarea salariului poate pleca. Acum sunt jucători și cu 5.000 de euro pe lună, dar nu va mai exista nici un salariu peste 3.000 de euro și vor fi foarte puțini care vor avea asemenea leafă. în perioada următoare vom încerca să achităm restanțele către jucători, să stingem litigiile de la federație, pentru că sunt multe, după care vom demara și campania de achiziții, pentru că obiectivul este salvarea de la retrogradare. Nu va fi o misiune ușoară, dar vom face tot ce este posibil să rămânem în Liga I. De jucătorii care vor fi aduși se vor ocupa domnul Stathis Smyris și antrenorul Alexios Alexandris. Ei vizează jucători tineri, de perspectivă", a spus Marius Screciu. „în perioada următoare se va renunța la o serie de fotbaliști care nu au prea prins echipa sau care au evoluat foarte puțin. Paul Abba și Barry Kader sunt primii cărora li s-a reziliat contractul. Nu s-a întocmit deocamdată o listă, dar cu siguranță va fi conturată în curând’ a completat viceprimarul severinenilor. KAREMBEU, POSIBIL SCOUTER PENTRU OLTENI ! Pe site-ul oficial al CS Turnu Severin a fost postat un comunicat în care se anunță posibila colaborare cu fostul mare internațional francez Christian Karembeu. „Datorită implicării active și eficiente a domnului Alexandrus, conducerea clubului CS Turnu Severin l-a contactat pe Christian Karembeu în vederea preluării și organizării departamentului de scouting în Europa al echipei. Domnul Karembeu, după o carieră strălucită în lotul naționalei franceze (membru al echipei care a câștigat CM din 1998) și în cluburi importante din Europa (Real Madrid, Sampdoria, Middlesbrough, Olympiakos Pireu, Servette), este în prezent membru al Comitetului FIFA pentru probleme organizaționale și evenimente, în cele din urmă, conducerea clubului CS Turnu Severin dorește să vă aducă la cunoștință pe această cale că a convenit deja transferul a șase jucători noi, ale căror nume vor fi anunțate oficial în zilele următoare", se spune în comunicatul grupării de la Dunăre. De asemenea, oficialii CS Turnu Severin i-au mulțumit public lui Nicolo Napoli pentru sprijinul acordat în turul campionatului, anunțând că nu va fi reînnoit contractul italianului, scadent pe 15 ianuarie 2013. Din câte se pare, Jerry Gane va rămâne la echipă, dar îl va seconda pe Alexios Alexandris. Staff-ul oltenilor l-a sărbătorit ieri pe Răzvan Lupu, fostul președinte, vicepreședinte și actualmente crainic al stadionului „Municipal" împlinind 35 de ani. CFR Cluj și Steaua vor avea o primăvară grea în Liga Europa Campioana României, CFR Cluj, va întâlni echipa Internazionale Milano în 16-imile de finală ale Ligii Europa, iar Steaua va juca împotriva celor de la Ajax Amsterdam, s-a stabilit în urma tragerii la sorți ce a avut loc, ieri, la Nyon. Patronul ardelenilor, Ár pád Paszkany, s-a arătat ne mulțumit că CFR Cluj a căzut cu Inter Milano. „Numai Atletico Madrid putea fi mai greu. S-a adeverit că nu avem noroc la tragerea la sorți. Sunt optimist, avem șanse 50 la sută. E bine că primul meci e acolo, sper să facem un rezultat bun, în cel mai rău caz, să pierdem în așa fel încât să avem șanse în retur, dar sunt optimist, un 1-1 sau, de ce nu, o surpriză să facem acolo", a spus Paszkany, la Digi Sport. Antrenorul Stelei, Laurențiu Reghecampf, declarat că e bucuros după atragerea la sorți din Liga Europa. „Eu am spus că îmi doresc foarte mult să întâlnim o echipă puternică, cu mume, să ne dăm seama la ce nivel ne aflăm. Mie îmi convine și cred că avem șanse foarte mari să trecem de Ajax. Avem jucători care au crescut enorm de mult în ultimele șase luni și ne vom bate de la egal la egal cu Ajax", a spus Reghecampf. Iată „tabloul" complet al 16-imilor din Liga Europa: Bate Borisov - Fenerbahce, Inter - CFR Cluj, Levante - Olympiakos Pireu, Zenit - Liverpool, Dinamo Kiev - Bordeaux, Leverkusen - Benfica, Newcastle - Metalist Harkov, Stuttgart - Genk, Atletico Madrid - Rubin Kazan, Ajax - Steaua, Basel - Dnipro, Anji - Hannover, Sparta Praga - Chelsea, Monchengladbach - Lazio. Pe 14 februarie se va disputa turul, pe 21 februarie urmând a se juca returul. Atât Steaua, cât și CFR vor evolua în primul meci în deplasare, fiind în urna capilor de serie. Tot ieri s-au stabilit și meciurile din optimile de finală ale Ligii Campionilor. Formația ucraineană Șahtior Donețk, antrenată de Mircea Lucescu și la care evoluează olteanul Răzvan Raț, va întâlni echipa germană Borussia Dortmund în optimile de finală ale Ligii Campionilor. De asemenea, echipa germană Schalke, la care joacă românul Ciprian Marica, se va confrunta cu formația turcă Galatasaray. Iată programul complet al optimilor de finală ale Li gii Campionilor: Galatasaray Istanbul - Schalke, Celtic Glasgow - Juventus Torino, Arsenal Londra - Bayern München, Șahtior Donețk - Borussia Dortmund, AC Milan - FC Barcelona, Real Madrid - Manchester United, FC Valencia - Paris Saint-Germain, FC Porto - Malaga. Prima manșă a optimilor SC va avea loc în perioada 12-20 februarie 2013, iar returul este programat la 5-13 martie. SPORT LA TV FOTBAL Valencia - Getafe » IMflHHMi« FOTBAL Cagliari - Juventus Brest-PSG eeeeezed FOTBAL Atletico Madrid - Celta Pagină realizată de Alexandru Vîrtosu