Gazeta de Sud, ianuarie 2015 (Anul 21, nr. 6023-6046)

2015-01-05 / nr. 6023

GORJ Luni, 5 ianuarie 2015 • Gazeta de Sud CANCERUL CAUZAT DE GHINION Cercetătorii americani de la Johns Hopkins University au descoperit că două treimi din cazurile de cancer de diferite tipuri sunt cauzate mai ales de ghinion, mai precis de mutații accidentale în ADN, și mai puțin de obiceiuri dăunătoare sau factori ereditari, relatează Reuters. Cercetătorii au studiat 31 de tipuri de cancer și au descoperit că 22 dintre acestea, inclusiv leucemie, se pot explicata principal prin aceste mutații accidentale.__________________________________________________________ Record de turiști pe pârtiile de la Rânca P ârtiile de la Rânca au fost pline de turiști în primele zile ale începutului de an. Potrivit conducerii Serviciului Județean al Salvamont Gorj,, la Rânca a fost stabilit un adevărat record al prezenței pe pârtii și în cabane. Este vorba de peste 25.000 de persoane care fie au fost cazate în pensiunile și cabanele din Rânca, fie au urcat zilnic pe pârtii. în zona turistică montană din nordul județului Gorj s-au aflat permanent între 5.000 și 6.000 de persoane, iar zilnic au urcat la schi și sanie între 1.500 și 2.000 de persoane. Conform salvamontiștilor gorjeni, în zona montană, la cota 1.650 au fost cazați atât turiști din județ și din țară, cât și persoane venite din străinătate să își petreacă sărbătorile la Rânca. Spre deosebire de ceea ce s-a întâmplat în ultimii ani, de data aceasta cabanierii au fost mulțumiți de numărul turiștilor care au ales să petreacă trei-patru zile la poalele Muntelui Parâng. 18 INTERVENȚII PE PARTII Sabin Cornoiu, șeful serviciului Public al Salvamont Gorj, a declarat că, spre deosebire de Crăciun, de Anul Nou și în perioada 1-4 ianuarie au funcționat toate cele șase pârtii din Rânca și au asigurat condiții foarte bune de schi și snowboarding împătimiților celor două sporturi de iarnă. Au funcționat de dimineața până seara și chiar în nocturnă instalațiile de teleserd și instalația de telescaun de sub Vârful Păpușa. „în sfârșit am avut un an bun la Rânca, după ce ba am dus dorul zăpezii, ba sezonul a fost cu probleme, ba turiștii nu au venit în număr așa de mare. De data aceasta, toată lumea a fost mulțumită la Rânca. A fost foarte multă lume și o atmosferă animată. Mulți turiști au ales să urce la munte de sărbători și au fost mai mulți ca oricând. Estimăm la peste 25.000 de turiști în perioada 1-4 ianuarie. Sunt cei care erau cazați și cei care au urcat zilnic. Mulți dintre cei care au fost cazați la Rânca erau de regulă din afara județului, iar cei care urcau dimineața și coborau seara erau gorjeni și din zonele învecinate. Pe pârtii am avut în general liniște și 18 intervenții. în trei cazuri am chemat ambulanța. Am avut și o intervenție la o cabană la o persoană intoxicată cu monoxid de carbon de la o sursă de încălzire; în rest, a fost vorba de traumatisme, luxații, fracturi produse pe pârtie", a declarat Sabin Cornoiu. COMPETIȚII ÎN PREGĂTIRE Șeful salvamontiștilor gorjeni a mai spus că vremea se menține în continuare propice practicării sporturilor de iarnă la Rânca și că turiștii sunt așteptați în continuare în zona montană. în această perioadă sunt în pregătire toate competițiile care an de an sunt găzduite în timpul sezonului de iarnă de Rânca. „Zăpada este de 30-40 de centimetri. Vremea se anunță bună pentru ca stratul de zăpadă să se mențină la un nivel care să permită rămânerea deschisă a pârtiilor. E un calendar și în acest sezon al concursurilor și competițiilor De regulă, toate sunt programate pe final de sezon pentru a nu ține blocate pârtiile cu concursuri și să le dăm posibilitatea turiștilor să schieze", a spus șeful Serviciului Public al Salvamont Gorj. CĂMINUL DE GATOANĂ SF MINA „Un zâmbet sau o vorbă bună spusă unui bătrân este a-i dărui o zi mai mult de viață" Vasile Conta • căror» <t» â/pw—wi*o • to—» twțwrwa p» peruoedo «—dor • wyște posh • salvar» pwoțwri» Q StrtMÉc Sií.rnoe &oratmiâ*su w. ^ *5* hí azi -a: 7« * x Ccrritrus y CentcuI Medical alături de: • Ecografie 2D/3D/4D Doppler <* Ela stog rafie - Consultații de specialitate • Baza fiziokinetoterapie Laborator de analize medicale • Implantologie orală •Chirurgie orală și maxilo-facială Medicină dentară • Centrul de radiologie digitală dentară 2D/3D * Medicina muncii • Fișe medicale auto, port armă etc «Contract CAS Dolj www.camen.ro Tel: 0351/420130. 0251/563 328 0371/340 667 Tot ce inseamna imobiliare imobiliare k • ~ ■afisi* Căsătoriile la Poarta Sărutului au adus 7.200 de lei la bugetul local Căsătoriile oficiate de municipalitatea din Târgu Jiu, la Poarta Sărutului, din Parcul Central, au adus în bugetul local încasări de 7.200 de lei. Anul acesMedicină la, de Revelion, 18 cupluri din județele Gorj, Vâlcea, Timiș, Dâmbovița și Brașov s-au căsătorit la Poarta Sărutului. La ceremonia colectivă oficiată de primarul Florin Cârciumaru au participat câteva sute de persoane, în ciuda celor minus 15 grade Celsius. Cei 36 de tineri au dorit cu orice preț să se căsătorească la cumpăna dintre ani, la Târgu Jiu. La puțin timp după ora 00.00, după focul de artificii, tinerii au spus da în fața primarului din Târgu Jiu, Florin Cârciumaru. Pentru a putea primi certificatul de căsătorie și livretul de familie, cuplurile au achitat, în prealabil, la casieria primăriei o taxă de 400 de lei. Pentru a putea beneficia de oficierea cununiei civile sub Poarta Sărutului, viitorii miri trebuie să achite o taxă dublă față de cea oficială: în schimbul cadrului asigurat de opera lui Constantin Brâncuși, tinerii primesc, pe lângă actele de proaspät căsătoriți, un buchet de flori, o sticlă cu șampanie și un tort. Potrivit localnicilor, cei care se căsătoresc în Parcul Central, lângă cunoscuta sculptură brâncușiană, vor avea o căsnicie lungă nică și cu greu se vor despărți. Se spune că cei care se sărută sub Poarta Sărutului vor amâne veșnic îndrăgostiți. Nici Primăria Târgu Jiu nu a ieșit și pierdere în urma organizării căsătoriilor la Poarta Sărutului, având în vedere că în ultimii 12 ani peste 200 de cupluri au spus da în fața ofițerului stării civile. Este de amintit că, în fiecare an, cel care a oficiat cununiile civile a fost primarul Florin Cârciumaru. Pagină realizată de Eugen Măruță