Gazeta de Transilvania, 1839 (Anul 2, nr. 1-52)

1839-01-01 / nr. 1

(SPREVEAIMALTA VOE) prețun aciștii foi din preună cu fuel pentru minte inimă și literatură este pre Un jumatate de an cu poșta Dă FAMMULIGAMCA. Argausnot, I. Camșaghie. 4f. 24cr, fără portă F. 8cr. arg. Pentru înștiințări să plătesc pănă la rânduri 8cr. de aci însut 1cr. argint de un rănd N. A a GGGG lușrin. Viena. M. Sa c. c. aposttofeazcă al îndurata la următoarea scrisoare de mână cătră crăescul Canțelariu unguresc de Curte contele Fidel Palfi: „Vhite conte Palfi!! Socotind temeiurile așternute în cererea Mie la 9. Dec 1858 arătată, Mă aflu îndemnat, a te ușura pe dominata de postul Canțelariului de Curte, pe lângă lăsarea lofei dumitale, și spre dovada deosibitei mele îndurări precum și întru recunoștință pentru neclătita credință și aplecare cătră Persoana Mea și cătră Stat te dăruisc cu ordul lănei de lut, spre care cele poftite să vor orăndui la Canțelariul de arsuri. Viena 22. Dec. 1858 Ferdinand m. m. în Viena sânt viști sigure, cum că în pricina Spaniei ca să să fie un Congres a puterilor Europei. De curând spun, cum că ar fi sosit din Spania un Curier iute la prințul Meternich, care într'aceeaș noapte s'ar fi fost trimis îndărăpt. Critanin mi. Lomndon. Dec. 14. M. S. Regina Victorian au numit pe D. Colborne de gubernator primariu, Suptadmiral și Căpitan primariu în locul Lordului Durham în Canada le sus, precum și în toate stăpănirile britanice din America. Revoluția din Canada este nălușită cu totul, în toate zilele să lățește acea părere, cum că ministeriul le acum din partida Righinor în parlamentul viitoriu să va desface, dar nu ca să da loc la Torigi, carii încă sănt emiți, ci doar la altă oarecare pargilă, mai de aproape constituția și puterea Britaniei, acela știe cât de mare înteles are lumea toată la schimbările ministeriului britanic, de la cari mai aleseori atârnă soartea neamurilor și întâmplările veacului. Igmil. Roma, 18. Dec. La 16, a lunii acitum scrisă aici marele prinț moșteniul coroanei rusești, incognito, atunci când o mulțime de privitori și soldați se paradă în aștpta în „pilla del popolo. În Ziua următoare mearsă în Vatican, unde într'o audiență sărbătorească fu petrecut în lăuntru la patriarhul Romei prin solul rusise congiliariul de taină Potemchin. De când este aici acest mare prinț, să arată în Roma cea și antminterea plină de oricini, o vioicune și mai sgomotoasă, poftina ci toții li face petrecerea pe cât să poate de parcută. La ziua numelui împăratului Picollo, porunii fiul său, ca să să împărțească 20,000 franci la săracii din Roma. LMsem. 717.) Turim .Gazeta Derald ne opune, cum că Sultanul ar fi trimis de curând un dar foarte scump admiralului anglicesc Stopford, care e la flota levantică ce stă acum la insula Malta. Darul stă într'o teculiță S(etui) înnăscută cu diamanturi. O scrisoare din Tauris arată, cum că Jalgi Can, ministrul noaște Aine cu