Gazeta de Jimbolia, 2004 (Anul 1, nr. 1-41)

2004-03-08 / nr. 1

I Pagina 2 Probleme sociale PENTRU SĂNĂTATEA IVS  V In acest prim număr al ziarului, ne-am propus să vă prezentăm Cabinetul medical stomatologic Dr. Elvira Dican. Intr-o scurtă discuție cu doamna doctor, am aflat că foarte modernul cabinet stomatologic de azi, datează, cu dotarea de atunci, din luna iulie 1992 și că a fost primul cabinet privat din oraș. Dobândindu-și foarte repede și un meritat prestigiu, cabinetul este frecventat, la ora actuală, de aproximativ 300 pacienți pe lună. Dotarea actuală, confornă cu cele mai noi și exigente standarde, a fost realizată în luna noiembrie a anului trecut. Ceea ce o nemulțumește profund pe d-na dr. Elvira Dican este deteriorarea relațiilor cu C.A.S. care, încet dar sigur, a plafonat sumele destinate desfășurării activității. La ora actuală, la Cabinetul medical stomatologic Dr. Elvira Dican se practică sume accesibile aproape tuturor pacienților; în ceea ce privește lucrările, materialele sunt de foarte bună calitate, executate la Timișoara, cu laboranți (tehnicieni) specializați în Elveția, de unde provine și aparatura cabinetului. Doamna doctor ne-a mai informat că se va ocupa în mod deosebit de copiii de la Casa de copii Bulgăruș. Vom prezenta mai jos programul de lucru al cabinetului: luni, marți, joi : 09 - 19 miercuri și vineri : 09 - 12 sâmbătă : 09 - 14 Pentru urgențe, program non - stop. Planificările se pot face și telefoanele : 360530 sau 0745530617. Redacția Pentru acest număr, dr. dr. Adrian Popa a avut amabilitatea de a sta de vorbă cu noi, oferindu-ne câteva detalii cu privire la funcționarea Centrului de zi “ASC BLYTHSWOOD ROMÂNIA”. Domnia sa ne-a spus: “Este vorba de o cantină și Centru de îngrijire de zi, în 2001 am început lucrările de renovare a construcției, în luna martie, și le-am terminat în septembrie, când am și deschis Centrul. Capacitatea maximă este de 40 de copii. Am început cu 15, apoi 20,25 de copii, iar din 2002 sunt 40 de copii. In ceea ce privește programul de activitate, copiii vin la ora 12, după ce termină școala, și rămân până la ora 18, când se întorc în sânul familiei. Programul, detaliat, ar fi următorul: între 12-12:30 sosesc, au un scurt timp de joacă, de la 12:30 se servește masa, până la 13:30 reușesc, cu ture, să servească masa cu toții. Copiii sunt elevi ai claselor primare. De la 13:30 la 14:00 au diverse activități gospodărești: debarasează sala în care au luat masa, mai mătură și se uită la televizor. La 14:00 începe să-și facă temele, până la ora 16:00; cei care sunt în urmă cu materia, sunt și dintre aceștia, lucrează mai degrabă la recuperarea materiei. De la 16:00 la 16:30 este o pauză în care, de regulă, ies afară, dacă vremea nu este foarte rece sau ploioasă, după care încep activitățile de creație, de la 16:30- 17:30. Adică se împart pe ateliere, în funcție de zile. Sunt în zile în care avem ateliere de dans, ateliere de creație, muzică, teatru, la bucătărie, cântă, învață să facă și prăjituri. La 17:30 urmează masa de seară, până la 17:45-17:50, după care urmează o povestire biblică și cu care se sfârșește programul zilei. Ideea unui astfel de centru este una comună cu alte centre din străinătate dar și din România. Centrul funcționează pe două idei fundamentale: educație și creație/creativitate. Personalul care deservește Centrul se compune din 2 asistente sociale și voluntari, voluntari din rândul profesorilor, al educatorilor care ne ajută după terminarea programului lor. Mai avem și elevi voluntari, elevi de liceu. în anul de învățământ 2003-2004 am încercat să apelăm și la tinerii de liceu, avem o mână destul de bună de tineri care ne ajută la diverse activități. Avem zilnic suficienți voluntari cu care să punctăm nevoia de supraveghere. Mulțumindu-i dlui dr. Adrian Popa pentru amabilitate, am promis că vom reveni la acest modemn Centru de zi. Doru Timofte Cabinetul medical stomatologic dr. Elvira Dican UPC România SA Domeniu de activitate: televiziunea prin cablu 3 angajați la nivel de filială NOU!!!, anunță modificarea rețelei din interiorul blocurilor. UPC dorește ca sărbătoarea de 8 Martie să le dăruiască ființelor iubite cele mai frumoase momente din viață, sănătate, bucurie alături de cei dragi. I