Gazeta de Jimbolia, 2006 (Anul 3, nr. 91-125)

2006-01-13 / nr. 91

de JIMBOLA Un Fast-Food de te lingi pe degete... PATISERIA -Domnule Florin sunteți în prezent un investitor cu destul succes în orașul Jimbolia. Dar cum a fost la început?Firma s-a înființat în iulie 2003, în acel an eram șef de fermă într-o organizație zootehnică care să fiu sincer era pe ducă, patronii italieni nemaidorind să investească în continuare în respectiva societate. Am fost pus în situația de a lua o decizie. Sincer , mi-a plăcut întotdeauna comerțul. De aceea am decis să încep propria mea afacere. Am început cu un magazin în Clarii Vii chiar atunci în 2003. -Vă place comerțul așa de mult? -îmi place foarte mult. -De ce? -în primul rând pentru că este o afacere care îți pune permanent mintea la contribuție, îți dă multă bătaie de cap, dar tocmai de aceea merită, cel puțin pentru mine să mă ocup cu așa ceva. -Cum a evoluat firma până în prezent începutul a fost mai greu, ca orice început de altfel. Am mai lucrat cam un an la Jim-Tim până să mă pot dedica exclusiv afacerii mele. Dar fiind pe dacă m-am gândit că este mai bine să mă ocup de ceea ce îmi place. Așa mi-a venit ideea de a deschide discoteca. M-am gândit puțin și la cei tineri. Să aibă și ei unde să se disteze. -Care a fost investiția inițială? -în magazin am investit aproximativ 5000 de euro. Și tot cam atât și în discotecă. -Despre fast-food ce ne puteți spune? -Aici este ceva cu adevărat interesant.Mă gândeam că este necesară și utilă o astfel de inițiativă. Nu exista un hamburger, o schaormă, efectiv nu găseai așa ceva la Jimbolia. Dacă cineva avea poftă, trebuia să meargă până la Timișoara ca să și-o satisfacă. Și uite așa m-am hotărât și am deschis și acest fast food. El funcționează din februarie 2005. Și cu destul succes zic eu observând că clienții noștri sunt cu adevărat mulțumiți de calitatea produselor noastre. Apoi mam gândit la Truffi. Cu mari eforturi am reușit până la urmă să aduc și acest produs la Jimbolia. Așa a luat ființă și patiseria. -Ați avut controale?Da. Au fost cei de la Sanepid, de la Direcția sanitarveterinară. Sunt controale normale și sunt chiar bine venite. De altfel nu am avut niciodată nici o problemă. Totul la noi este curat și se lucrează foarte igienic.Avem personal bine instruit care știe să-și facă treaba într-un mod profesionist. -Ce reprezintă în prezent firma pentru dumneavoastră? -Este ca și viața mea. -Ce credeți că reprezintă firma pentru simbolieni? -Este după părerea mea o firmă destul de cunoscută. Acum nu pot să știu exact ce gândește fiecare client în parte. Dar din obsevațiile noastre clienții noștri sunt mulțimiți. Asta se demonstrează chiar și prin vânzările pe care le am. -Cum v-ați imaginat, cum ați dorit să fie acest fast food? -De la început m-am gândit să ofer un preparat rapid,bun și m-am gândit că e bine ca omul să plece sătul la urma urmei. Vrem să mergem cu prețuri cât mai mici și chiar reușim să fim cu cel puțin 10.000 de lei mai jos decât în Timișoara. -Câți angajați aveți? -Cinci. Dar vrem să ne dezvoltăm. Vreau să specific în acest context că nu avem absolut nici o datorie la bugetele statului,nici față de partenerii noștri de afaceri. -Ce cifră de afaceri aveți în prezent.Firma ca întreg a evoluat. Să zicem că la început cifra de afaceri a fost mai mică,în 2003 ea era de câteva sute de milioane. Acum ea se ridică la aproximativ 2 miliarde.In final, știu că aveți o problemă care vă frământă. Ați avut depusă o cerere la Primărie pentru amenajarea WC- ului și un fast-food. Ce s-a întâmplat? -Da, așa este. Am avut o cerere depusă exact pentru ce ați spus. Nu puteam să fac doar WC-ul pentru că era absolut nerentabil pentru mine. N-aș fi scos niciodată investiția făcută. De aceea m-am gândit să-l lipesc de un fast food și uite așa s-ar fi realizat și mult discutatul WC. Totul ar fi fost pe banii mei și m-ar fi costat mai bine de 200 de milioane de lei. Dar cererea a fost respinsă în Consiliul Local. -Aveți și planuri de viitor? -îmi doresc să ofer clienților servicii din ce în ce mai bune ,chiar dacă nimeni nu se poate plânge nici în prezent, vreau să mai diversificăm oferta pentru a veni pe piață cu produse noi și bune. Ștefan Murgilă Disco barul O altă investiție de succes pentru domnul Florin. Disco barul, un loc plăcut cu o ambianță deosebită, funcționează în timpul săptămânii ca bar. Deși lunea este închis, barul se deschide marți și funcționează de la ora 14 până la ora 22. Odată cu sosirea weekendului acesta se transformă într-un veritabil club de distracții. Astfel începând de la ora 23 tinerii sunt invitați să se distreze până în zorii zilei până la ora 6 dimineața. Cei care sunt deja clienți fideli știu aceste lucruri. Ei provin nu doar din Jimbolia ci se înghesuie din toată zona: Cărpiniș, Iecea Mare, Checea, Cenei. Având orar de noapte coordonatorii discotecii au hotărât să deschidă lacea oră și din cauza posibilităților de transport ale tinerilor dinspre zonele limitrofe Jimboliei. Pentru cei care nu știu trenul sosește în jur de ora zero. Cei care aleg această variantă de transport ajung la discotecă cu 30 de minute mai târziu. Programul de funcționare este atât de bine conceput încât după distracțe tinerii din zonă pot merge direct la odihnă cu trenul de dimineață. O discotecă de excepție amenajată corespunzător. Cu mese, cu ring de dans... Ce mai! Loc de distracție și de voie bună. Un loc ce merită luat în calcul dacă vrei să te distrezi. Magazinul Magazinul deschis de domnul Florin este prima investiție făcută de domnia sa în zonă. A costat pentru început nu mai puțin de 5000 de euro. A fost ca orice început, greu. Dar se pare că a meritat. Investiția cu timpul s-a amortizat și chiar a devenit profitabilă. Este un magazin cu de toate. Deschis la Clarii Vii, aici găseș i o gamă diversă de produse. De la alimente și până la haine. Și chiar mai mult. Dacă cineva are nevoie, cu domnul Florin se înțelege. Și primește chiar și pe comandă ceea ce își dorește, în special daci în zonă se petrece vreun eveniment mai serios, cum ar fi o nuntă de exemplu. Simplu de tot. Apelezi la magazin și ești servit cu cea mai mare promptitudine. Situat central, fast-foodul firmei Andrada & Florin este atracția jimbolienilor. Mai ales atunci când le e foame. Clienții știu unde să meargă atunci când simt o astfel de necesitate majoră. Chiar aproape de binecunoscuta statuie, în special elevii, și în general tinerii se înghesuie la Fast-Food, firmă care se poate vedea chiar și de pe sateliții americanilor. Prima impresie pe care o are cineva care intră pentru prima oară aici este una extraordinară. Un loc plăcut și liniștit în care ai parte de o servire atentă , rapidă și mai ales respectuoasă. Și este cum preferi. Poți pleca cu produsul pe care l-ai comandat la pachet sau poți să-l savurezi pe loc. Dacă alegi a doua variantă ,trebuie să recunoști în cele din urmă, că n-ai făcut o alegere proastă. Poți să stai liniștit la masă și să mai comanzi, după pofta inimii o cafeluță sau un ceai dacă afară este prea frig, sau de ce nu la un hamburger sau o scaormă delicioasă merge și un suc. Și gama la sucuri este și ea diversificată. Orice simbolican care n-a avut ocazia să intre până acum la Andrada . Florin nici nu știe ce a pierdut. Cine se găsește în această situație ar fi bine să o facă , adică să viziteze acest fastfood. Asta dacă este intersat să savureze niște produse excelente. Suntem siguri că și ei se vor linge pe buze. Noi am făcut-o deja. MENIUL SELECT OFERIT DE FAST-FOOD "ANDRADA - FLORIN" SHAORMA MARE..........................................65.000 lei -Vipie arăbească-100g, cartofi-100g, carne- 140g, maioneză-10g,varză-20g, roșiil0g, sos usturoi 10g SHAORMA MICĂ...........................................45.000 lei HAMBURGER PUI - 290g...............................27.000 lei -chiflă-160g, carne-60g, șuncă-20g, ketchup 10g, sosl0g, ceapă, varză HAMBURGER PORC-265g.........................25.000 lei - chiflă-160g, carne 45g șuncă 20g, ketchuplOg, soslog, ceapă, varză HOT DOG..........................................................15.000 lei - baghetă-80g, cremwurstpui 45g, ketchup, muștar KEBAB PUI / PORC..............................................40.000 lei - chiflă- 160g, carne lO0g, cartofi, ketchup, varză, maioneză SANDWITCH PARIZER.....................................10.000 lei -chifră-80g, parizer, muștar, ketchup SANDWITCH ȘUNCĂ.........................................15.000 lei - chifră-80g, șuncă 30g, muștar, ketchup SANDWITCH ȘUNCĂ ȘI CAȘCAVAL.....20.000 lei - chiflă 80g, șuncă 20g, cașcaval 20g, muștar, ketchup PLEȘCĂVIȚĂ SÂRBEASCĂ........................35.000 lei - chiflă 160g, carne 80g, muștar, varză, ceapă maioneză, ketchup HAMBURGER PESTE.......................................20.000 lei - chiflă 160g, peste 65g, ceapă A fost, recunoaște și patronul, la început, o afacere cu oarece probleme. A fost însă o ambiție personală de a oferi posibililor clienți și câteva produse de patiserie care nu existau și în Jimbolia . Deși recunoaște că a vrut să aducă aici produsele celor de la Fometi, domnul Florin recunoaște că s-a zbătut degeaba. Aceștia l-au refuzat dintr-un motiv cu adevărat hilar. Cică Jimbolia este prea aproape de Timișoara și că pentru ei un parteneriat cu cineva din Jimbolia ar fi nerentabil. Dar, după cum s-a observat, perseverența dă noade, în acest fel perseverând patronul firmei Andrada . Florin s-a extins dar cu altă firmă care oferă produse la fel de bune . Delicatesele oferite în colaborare cu Truffi pot fi savurate zilnic vizitând patiseria firmei. O afacere care demonstrează că munca și perseverența asigură de cele mai multe ori succesul. LA FAST-FOOD TE LINGI PE BUZE sl. \ jiggelsX '.'Uta* it. MUU— ■tras