Graiul Sălajului, octombrie-decembrie 2022 (Anul 33, nr. 7671-7730)

2022-11-25 / nr. 7710

ACTUALITATE www.graiulsalajului.ro ha. Alina Rad în aproximativ o lună de zile, aproape o mie de zălăuani au depus cereri pentru a primi de la primărie ajutorul de încălzire. în evidențele administrației locale figurează în acest moment 775 de cereri pentru gaz, 23 de cereri la energie electrică și 118 cereri de ajutor pentru încălzirea cu combustibili solizi. Primăria municipiului Zalău, prin Direcția de Asistență Socială, a demarat în 17 octombrie, acțiunea de preluare a cererilor pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinței. Sunt eligibile familiile al căror venit mediu lunar net nu depășește 1.386 lei/persoană, iar în cazul persoanei singure venitul e până în suma de 2.053 lei, cu condiția să nu dețină nici unul din bunurile prevăzute de lege și în cazul acordării venitului minim garantat. Sunt necesare, pentru a depune cererea, actele de identitate, cele de stare civilă, adeverințe cu veniturile realizate în luna anterioară, document din care să rezulte calitatea de proprietar sau chiriaș a locuinței, copie după cartea de imobil, în cazul locuințelor sociale sau de necesitate, factură de la EON Gaz, Electrica, ENEL sau alt furnizor de energie, după caz; certificat de înmatriculare pentru posesorii de autovehicule (copie); declarație privind acordul de utilizare a datelor personale. Cuantumul lunar al ajutoarelor pentru încălzirea locuinței este cuprins între 25 lei și 250 lei la încălzirea cu gaze naturale, între 50 lei și 500 lei la încălzirea cu energie electrică, între 32 lei și 320 lei pe lună pentru persoanele sau familiile care folosesc combustibili solizi sau petrolieri, în funcție de veniturile pe membrii de familie. Sprijinul financiar se acordă prin aplicarea reducerii din factura de consum sau titularilor, în cazul cererilor pentru încălzirea cu combustibili solizi sau petrolieri. De menționat că familiile și persoanele singure ale căror venituri sunt de până la 1.386 lei în cazul familiei, respectiv până la 2.053 lei în cazul persoanei singure, beneficiază lunar, inclusiv în perioada sezonului rece, de un supliment pentru energie în sumă fixă, acordat în funcție de sursele de furnizare a energiei utilizate, în cuantum de 30 lei/lună pentru consumul de energie electrică (în situația în care singura sursă de energie utilizată este energia electrică, cuantumul suplimentului este de 70 lei/lună, 10 lei/lună pentru consumul de gaze naturale, 10 lei/lună pentru consumul de energie termică, 20 lei/lună pentru consumul de combustibili solizi și/sau petrolieri. Suplimentul pentru energie se acordă lunar, pe tot parcursul anului. Se reduce din factura la utilități pentru energie electrică, gaze naturale și energie termică și se dă direct titularului, în cazul celor care folosesc combustibili solizi sau petrolieri. hs Graiul Sălajului Un bărbat de 32 de ani, din Zalău, acuzat de cămătărie și șantaj, a fost reținut de polițiști în cursul zilei de miercuri, 23 noiembrie, în perioada iulie-septembrie, acesta ar fi oferit diverse sume de bani mai multor persoane, din municipiul Zalău, pentru care ar fi perceput la restituire dobânzi, sumele ajungând astfel să fie dublate sau chiar triplate, comparativ cu datoria inițială. De asemenea, bărbatul este bănuit că ar fi șantajat două persoane, amenințându-le cu acte de violență și cu moartea, în scopul restituirii sumelor de bani datorate și a dobânzilor percepute. Miercuri, polițiștii de investigații criminale din cadrul Poliției Municipiului Zalău au pus în executare patru mandate de aducere, în Zalău și Cluj-Napoca, și au efectuat două percheziții domiciliare, în Zalău, în urma cărora a fost reținut bărbatul acuzat de cămătărie și șantaj, în urma perchezițiilor efectuate, au fost decoperite și ridicate mai multe înscrisuri și suma de 6.295 de lei. în baza administrării probatoriului, față de bărbatul bănuit de comiterea faptelor polițiștii au luat măsură reținerii, pentru 24 de ore, urmând ca procurorul de caz să îl prezinte judecătorului de drepturi și libertăți, cu propunere de arestare preventivă. Suportul de specialitate a fost asigurat de Direcția Operațiuni Speciale din cadrul Poliției Române. La activități au participat și luptători ai Serviciului pentru Acțiuni Speciale Sălaj. Facem precizarea că, pe parcursul întregului proces penal, persoanele cercetate beneficiază de drepturile prevăzute de Codul de procedură penală, precum și de prezumția de nevinovăție. Vineri - 25 noiembrie 2022 GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulsj@unisys.ro 's. Alina Rad Organizația Seniorilor Național Liberali (O.S.N.L.) din Sălaj șia ales miercuri, 23 noiembrie, noua echipă de conducere, în prezența președintelui PNL Sălaj, Dinu Iancu-Sălăjanu, a secretarului general al C.N.L.L România, Petrică Silaghi, a primarilor și aleșilor locali liberali, a fost validat prin vot Biroul Permanent Județean al C.S.N.L., format din: președinte - Chende Liviu; primvicepreședinți - Mihaț Ioan, Chifor Liviu; vicepreședinți - Țelea Valentin, Oșan Aurica, Mercea Mihai, Gorgan Rodica, Chereji Gavril, Pășcuță Grigore, Man Ioan, Lazăr Rodica; membri - Bonțe Ioan, Borz Constantin, Chiș Lucian, Sabău Arghir, Gozman Gavrilă, Borz Dumitru, Gurzău Claudia, Mocan Gheorghe, Cătană Ioan, Țelea Monica; secretar general - Haller Otto; secretari general-adjuncți - Mihuț Ovidiu, Rodina Viorel. Consultate psihiatrice si neurologice gratuite pentru copiii din Șimleu Silvaniei .s Alina Rad Primăria Șimleu Silvaniei, în parteneriat cu Asociația “Șanse Egale”, oferă consultații medicale psihiatrice și neurologice pediatrice gratuite, începând cu data de 2 decembrie. Acestea se pot face în baza unui bilet de trimitere de la medicul de familie, iar numărul de telefon pus la dispoziție pentru programări este 0749 109 506. Consultațiile sunt oferite de dr Frățilă Anca (psihiatrie pediatrică) și dr Cheregi Simona (neurologie psihiatrică). Asociația “Șanse Egale” se adresează în general copiilor cu dizabilități, dar nu numai. Răspunde nevoilor educative și recuperativ-compensatorii, în funcție de nivelul de dezvoltare și înțelegere al fiecărui copil. “Suntem părinți care își doresc tot ce este mai bun pentru copiii noștri speciali, care au nevoie de înțelegere, multă dragoste și o altfel de îngrijire”, e prezentarea Asociației “Șanse Egale” Șimleu Silvaniei.