Ilustratiunea Română, 1936 (Anul 8, nr. 1-26)

1936-06-10 / nr. 24

„ILUSTRAŢIUNEA ROMANA“ însemnări In Rusia se discută modalitatea reintroducerii clopotelor în biserici. Se ştie că acestea fuseseră rechiziţionate de Soviete şifolosite în industria armamentului. Şi iată că într’un târziu guvernanţii sovietici revin la sentimente mai bune. De ce oare ?.. Te pomeneşti că clopotelor li-i dat să sune prohodul regimului !... Măcelarii din Constanţa au declarat greva. Şi iată cum peria Mării Negre bate două re-Oblic: La Patriarhie, după investirea noilor episcopi de Argeş, Cluj şi Oradea. Medalii: D. Kassidolac, noul ministru al Iugoslaviei la Bucureşti, părăsind Palatul regal, după prezintarea scrisorilor de acreditare cârduri. Are cel mai frumos abator, şi... cea mai puţină carne !... Negustl a sosit la Londra, unde a fost întâmpinat cu multă simpatie, fiind asigurat că are întregul sprijin moral al Angliei. Da altfel „sprijinul moral“ costă şi mai ieftin!... * * Suveranul, participând, cu membrii guvernului la inaugurarea noului abator de la Constanţa bucnească şi să se întindă in întreaga ţară. E cam paradoxal, dar încetarea lucrului înseamnă că frontul popular a început... să lucreze!... Sărmana Austrie nu este desigur în situaţie de invidiat. Ea se află între ciocan şi nicovală. Deoparte, Anschiluissu la Germania, ceea ce înseamnă dispariţia virtuală, sau restaurarea habsburgică, ceea ce însemnează război. Austria e asemenea unei fecioare, impeţită de doi crai tomnatici pe cari nu-i poate suferi. Soluţia e ca şi în romanele de dragoste . Să fugă cu al treilea. Al treilea, înseamnă sincera alipire de Mica înţelegere, lăsându-i mofluzi pe nepoftiţii pretendenţi !... In excursia Belgrad-Seraievo, făcută de conducătorii poliţiilor din lume, reuniţi într’un congres în Iugoslavia, onoraţii păzitori ai urbiilor au fost devalizaţi de către un hoţ improvizat. S’a stabilit că era doar vorba de o glumă, făcută de un avocat, care a vrut să dovedească, că nici chiar „poliţia in persoană“ nu este la adăpost de furturi, care par a se întinde în întreaga * * Nici n’a apucat bine să se instaleze noul parlament pe care şi l-a dat Franţa, şi greve încep să ia-La uzinele din Issy la Moulineaux, debutul unor greve, Franţă