Inainte, iunie 1952 (Anul 9, nr. 2280-2303)

1952-06-10 / nr. 2286

OREMUL COMITETULUI Pt510 MLPMR. ȘI AL SFNTULUI POPULAR REGIÓMUL DOLJ] Anul IX. Nr. 2286 Marți 10 Iunie 1952 4 PAGINI— 20 BANI Poporul francez luptă tot mai hotărît pentru a bara calea fascismului și a războiului Mișcarea internațională de protest împotriva arestării lui Jacques Duclos, secretar al Partidului Comunist Francez, care a umplut de mânie inima oricărui om cinstit, continuă în întreaga lume. Arestarea lui Jacques Duclos S-a petrecut la câteva zile numai după arestarea scriitorului André Stil, redactor șef al ziarului „L’Humanite” și în momentul în care pe pământul Franței pășea odiosul criminal de război, noul gauleiter al Europei Occidentale, Ridgway, supranumit „generalul ciumă”. Slugile plecate ale bancherilor din Wall-Street, care guvernează azi Franța au cutezat să aresteze, pe unii din cei mai iubiți fii ai poporului francez, în nădejdea că în felul acesta vor putea înfrânge voința patrioților francezi care luptă pentru isgonirea asupritorilor de pe pământul Franței, tot așa după cum au luptat pentru isgonirea cotropitorilor hitleriști. Trădătorii din guvernul polarizat de la Paris au crezut de asemmea că prin acte samavolnice pot netezi calea călăului Ridgway, care sosind în Franța nu s’a sfiit să facă următoarea declarație canibalică: „Războiul din Coreea a fost un mic match, un prolog în așteptarea marelui match”. Așadar, sălbăticiile comise în Coreea de gangsterul american care comandă mercenarii care se ascund sub steagul ONUlui, — constituie doar „un mic match” în așteptarea „marelui match” pe care asasinii din Kociedo, criminalii războiului bacteriologic îl pregătesc cu „concursul” generalilor naziști și al succesorului lui Hitler de la Bonn, care și-a pus semnătura pe „tratatul general” războinic. Declarația asasină a fiarei în uniformă, pe cât de monstruoasă, pe atât de cinică și provocatoare, cuprinde în bestialitatea ei, paragrafele criminale ale târgului încheiat în Bonn între ațâțătorii la război și revanșarzii lui Adenauer. Desigur, pământul pârjolit al Coreei, atrocitățile împotriva prizonierilor de război coreeni și chinezi, trupurile decapitate ale femeilor și copiilor coreeni, lanțul nesfârșit de crim ® care întrec ororile lagărelor futieriste de la Buchenwald și Dachau — sunt prea puține pentru sângeroșii canibali ai lui Truman. De aceea, călăul Ridgway a fost adus în Europa Occidentală pentru ca, împreună cu alți tehnicieni ai meșteșugului crimei — generalii naziști Manteufel, Speidel, Schwerin, să pregătească „marele match” pe care și-a pus semnătura trădătorul Adenauer, împotriva voinței poporului german, împotriva acestor noi crime urzite de ațâțătorii la război americani și revanșarzii de la Bonn, s-a ridicat poporul francez, care condus de Partidul Comunist Francez a protestat prin meetinguri, greve și uriașe demonstrații populare, cerând plecarea cotropitorilor americani de pe pământul francez. Iată deci, guvernul trădător Pinay, speriat de amploarea demonstrațiilor și spre a fi pe placul stăpânilor americani, a trecut la represalii împotriva celor mai buni fii ai poporului francez și a Partidului Comunist Francez, crezând că astfel va putea înăbuși lupta pentru pace, libertate și independență națională a patrioților francezi. Departe însă de a înfrânge voința de luptă a poporului francez, teroarea fascistă din Franța a îndârjit și mai mult puternica mișcare de protest a masselor populare din Franța și din întreaga lume. Poporul francez este conștient că actele de teroare ale guvernului francez duc la fascizarea Franței, ceea ce reprezintă o gravă primejdie el amenință existența organizațiilor democrate și însăși pacea. „De azi înainte — arăta Jacques Duclos în scrisoarea adresată președintelui Adunării Naționale Franceze —— niciun cetățean nu poate avea garanția, că nu va deveni victima unor mașinațiuni ca acelea a căror victimă am căzut astăzi eu din vina guvernului care, după părerea mea trebue înlăturat imediat in interesul înalt al democrației și păcii, în numele salvării Franței”. Cauza pentru care luptă Jacques Duclos este cauza democrației, a păcii și libertății popoarelor. De acest fapt își dau seama popoarele din întreaga lume care, în actele sălbatice de represiune îndreptate de guvernul american de la Paris împotriva Partidului Comunist Francez și a conducătorilor săi, văd un atentat la însăși libertățile lor democratice, la menținerea păcii. De aceea în țările din întreaga lume au loc adunări și uriașe manifestații prin care massele populare cer imediat a puner în libertate a lui Jacques Duclos și încetarea provocărilor fasciste ale guvernului trădător Pinay. Oamenii muncii din regiunea noastră ca și întreg poporul nostru muncitor, urmăresc cu admirație lupta poporului francez în frunte cu Partidul Comunist, care se ridică împotriva ațâțătorilor la război americani pentru a nimici agresiunea fascistă, și-și unesc lupta lor pentru pace împotriva primejdiei războiului cu lupta popoarelor din întreaga lume. „Arestarea tovarășului Jacques Duclos a făcut ca în inima fiecărui partizan al păcii să crească ura împotriva imperialiștilor americano-englezi, asasinii popoarelor” — arăta în scrisoarea trimisă redacției ziarului nostru stahanovistul Codoban Grigore de la Electro-Putere, iar în moțiunea de protest cu prilejul meetingului de la Depoul CFR Craiova, se spunea: „Noi muncitorii, tehnicienii și funcționarii Depoului CFR., protestăm cu hotărîre împotriva actelor samavolnice ale guvernului trădător de la Paris și cerem imediata punere în libertate a lui Jacques Duclos”. Poporul francez va isgoni pe cotropitorii și pe slugile lor de teapa trădătorului Pinay. In jurul Partidului Comunist Francez fac zidi milioane de oameni cinstiți din Franța și din întreaga lume, toți cei care au simțit ororile războiului hitlerist, tineretul francez și german care nu mai vrea să fie carne de tun, oamenii muncii din țările capitaliste care cer dreptul la pâine, la libertate, la o viață mai bună. Și în fruntea acestui uriaș front al celor care luptă pentru pace, democrație și progres, stau oamenii sovietici conduși de marele Stalin. In Interiorul ziarului s — întărirea partidului clasei muncitoare — chezășia victoriei socialismului în România. (pag. 2-a). — Informații de partid. — Pentru îmbunătățirea învățământului de partid in raionul Balș. (pag. 3-a). — Pregătesc batezari pentru campania de tineriș. (pag. 3-a). — Agrominimul ne ajută să sporim rodnicia pământului. — Scrisoarea țăranului mijlocaș Marin D. Șișiară din comuna Reșca. (pag. 3-a). — Învățăminte dintr’un SMT, unde munca politică pentru organizarea întovărășirilor agricole a fost subapreciată. (pag. 3-a). — Nota guvernului Republicii Populare Române, (pag.4-a). — O desmințire a Agenției Tass. (pag. 4-a). * — împotriva terorii fasciste din Franța! — Uriașe greve și demonstrații populare pe tot cuprinsul Franței. (pag. 4-a). Oamenii muncii își manifestă dragostea față de partid și conducătorul său Angajamentele muncitorilor de la centrul mecanic Craiova „Vă asigur că îmi voi îndeplini cu fermitate îndatoririle în fruntea guvernului” spunea tovarășul Gheorghe Gheorghiu - Dej în cuvântul rostit cu prilejul alegerii sale ca președinte al Consiliului de Miniștri al Republicii Populare Române. Acest angajament luat de cel mai bun fiu al poporului nostru, a umplut de bucurie și încredere inimile muncitorilor, tehnicienilor, inginerilor și funcționarilor centrului mecanic regional S. M. T. Toți participanții la meetingul fulger și-au exprimat puternica dragoste ce o nutresc partidului și tovarășului Gheorghe Gheorghiu- Dej prin numeroase angajamente luate in cinstea acestui măreț eveniment. „Nespusă îmi este bucuria ce mi-a făcut-o vestea alegerii iubitului nostru conducător tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej ca președinte al Consiliului de Miniștri al Republicii Populare Române. Pentru a-mi arăta dragostea și devotamentul față de partid și față de tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej, mă angajez să depășesc cu 50 la sută planul de producție pe această lună” a spus strungarul fruntaș în producție Păun Constantin. Bucuria a năvălit mai puternic în inimile celor adunați. De aceea, muncitori ca Turcu Iulian, Oprea Vasile, Secula Nicolae, Stredhe Nicolae, Gorgoineanu Vasile și alții, sau angajat ca in cinstea acestui măreț eveniment din istoria poporului nostru, să depășească tot mai mult planul de producție. „Angajamentele noastre au menirea de a întări patria noastră, de a grăbi construirea socialismului și a întări lagărul păcii, de a consolida prin fapte politica pașnică și constructivă a partidului nostru iubit. Pentru îndeplinirea acestor sarcini luptă tovarășul Gheorghe Gheorghiu- Dej. De aceea se cuvine să strigăm din toate puterile noastre: „Să trăiască iubitul nostru secretar general al Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român și președinte al Consiliului de Miniștri al Republicii Populare Române, tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej”, a rostit in mijlocul entuziasmului general comunistul Meliță Dumitru. » In încheierea meetingului s’a dat citire moțiunilor adresate Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român și tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej. Vom îndepl ni planul anual în zece luni și cincisprezece zile Alegerea tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej ca președinte al Consiliului de Miniștri al RPR, a stârnit un val de nemărginit entuziasm in rândul oamenilor muncii. Prin meetinguri fulger, ei și-au manifestat hotărîrea de a fi alături de partid și guvern în lupta pentru construirea socialismului în țara noastră și pentru apărarea păcii. Un asemenea meeting a avut loc în ziua de 3 Iunie și în cadrul cooperativelor meșteșugărești de producție „Soborul”, „Industria Lemnului”, etc. la care au luat parte peste 300 muncitori. Luând cuvântul, tov. Constantin Ștefanescu secretarul organizației de bază din cadrul Uniunii lemn-mobilă a arătat ca alegerea tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej ca președinte al Consiliului de Miniștri al RPR, constitue un nou imbold pentru toți oamenii muncii din țara noastră, de a-și spori eforturile în lupta pentru realizarea mărețelor sarcini ale Cincinalului și pentru apărarea păcii în lumea întreagă. A vorbit apoi tov. Talpeș Constantin președintele Uniunii lemumobilă, după care membrii cooperatori și-au luat angajamentul de a depune o muncă neprecupețită pentru a îndeplini planul de producție anual în numai 10 luni și cincisprezece zile, arătâmdu-și astfel dragostea, devotamentul și încrederea față de partid, și față de iubitul nostru conducător, tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej. N. RADULESCU coresp. Să desfășurăm larg întrecerea socialistă în cinstea zilei de 23 August! O prețioasă La întreprinderea Sf. S. C.Craiova, cuptorul de călți arcuri nu dădea rezultate și de aceea nu se puteau executa lucrări de bună calitate. Observând că acest neajuns făcea ca procesul de producție să fie îngreunat și tot odată se cheltuiau sume mari de băni pentru încălzirea cuptorului de călit arcuri, tov. Trăistaru Ion, fierar, după ce a studiat posibilitățile introducerii unei raționalizări a trecut la modificarea sistemului de încălzire a acestui cuptor. Cum în atelier forja electrică funcționa toată ziua pentru executarea diferitelor lucrări de fierărie, acest muncitor s’a gândit să înlocuiască injectarea motorinei în cuptor, întrebuințând raționalizare pentru acest lucru aerul cald delatorja electrică. Cu sprijinul organizației de bază, al conducerii și tehnicienilor, fierarul Trăistaru Ion a captat aerul cald de la ventilatorul forjei printrun sistem de conducte, cu ajutorul căruia a inițiat injectarea motorinei în cuptorul de călit arcuri, producând în acelaș timp o ardere perfectă și totodată o temperatură constantă in cuptor. Prin introducerea acestei raționalizări, nu numai că acum s’a îmbunătățit procesul tehnologic de călire a arcurilor, dar se poate realiza o mare economie de timp și combustibil. C. IULIAN coresp. însemnate economii prin valorificarea resurselor Locale Avântați in întrecere socialistă, muncitorii, tehnicienii și inginerii întreprinderii metalurgice „Octombrie Roșu”, obțin noi și importante succese in realizarea și depășirea planului de producție. Astfel în luna Mai planul pe întreaga întreprindere a fost îndeplinit în procent de 113 la sută, realizându-se economii in valoare de 1718 lei. Secția auto a depășit planul cu 22 la sută, evidențiindu-se tovarășii: Bucur Gheorghe, Ionescu Nicu, Nicolăescu Victor, toți aceștia obținând depășiri ce variază între 36-40 la sută. Succese importante au fost obținute și în munca secției morărit care și-a îndeplinit planul de producție în procent de 120 la sută. La secția turnătorie planul pe luna Mai a fost îndeplinit cu 102 la sută, evidențiindu-se turnătorul Petenfofer Franț și modelierul Orzecovschi Gustav care au obținut depășiri de 60-80 la sută. Tot la această secție prin buna organizare a muncii pe locul de producție s’a reușit ca planul pe sortimente să fie realizat în proporție de 90 la sută. In afara acestor realizări cele trei brigăzi complexe de calitate și economii înființate la această întreprindere, au realizat o economie de 3700 lei, datorită valorificării resurselor locale. &® bUl ®'fe ® Qa 'j ® L Mergem cu hotărîre pe drumul trasat de partid și conducătorul său Salariații Oficiului Comercial local al produselor industriale, au aflat cu multă bucurie vestea alegerii de către Marea Adunare Națională a tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej, iubitul nostru conducător, ca președinte al Consiliului de Miniștri al Republicii Populare Române, întruniți într-un meeting fulger, ei au manifestat îndelung pentru Partidul Muncitoresc Român, exprimându-și dragostea fierbinte față de tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej, care conduce poporul muncitor din țara noastră pe drumul socialismului și al păcii. La acest meeting a luat cuvântul tovarășul Rubin Neumann care a arătat însemnătatea acestui eveniment în viața și lupta poporului nostru muncitor, subliniind că alegerea tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej în fruntea Guvernului țării noastre, constitue cea mai grăitoare chezășie că vom merge cu și mai multă hotărîre pe drumul construirii socialismului în Patria noastră scumpă. In continuare au luat cuvântul numeroși salariații. Astfel, tov. Botez Georgeta și-a luat angajamentul că în sectorul ei de activitate să depună eforturi pentru îndeplinirea planului pe anul 1952, conștientă că în acest fel contribuie la întărirea marelui front al păcii. Tov. Rădulescu Mihai, și-a luat angajamentul de a sprijini efectiv direcțiunea și comitetul de întreprindere în scopul îndeplinirii planului de muncă. Asemenea angajamente și-au luat și alți salariați. Aplicarea agrominimului chezășia unei recolte îmbelșugate Colectiviștii din Maglavit aplică agrominimul Pentru a obține o recoltă îmbelșugată in cel de al doilea an al Cincinalului nostru, membrii gospodăriei agricole colective „1 Mai” din comuna Maglavit raionul Calafat, au executat până în prezent lucrările de întreținere a culturilor prevăzute de agrominim. Astfel, ei au început de curând prașila II-a la 14 ha. de floarea soarelui, au privit de buruieni mazărea și au făcut toate lucrările necesare la grădina de zarzavat în suprafață de 6 ha. MANGA TEODOR coresp. întrețin culturile In urma adunărilor care au avut loc la căminul cultural și în cadrul cărora s-au făcut prelucrări cu privire la importanța aplicării minimelor agrotehnice, țăranii muncitori din comuna Verbița raionul Plenița au înțeles că vor obține recolte bogate numai dacă vor întreține culturile după regulile stabilite după agrominim de știința agrotehnică. De aceea, ei s-au grăbit să privească în întregime suprafața cultivată cu grâiu, orz, ovăz și mazăre, fiind convinși că in acest fel vor obține o recoltă îmbelșugată. M. SINDERAMN coresp. Popularizarea minimelor agrotehnice Zilele trecute în cadrul căminului cultural Băilești a avut loc o consfătuire la care au luat parte numeroși țărani muncitori din această comună. In cadrul acestei consfătuiri, tov. inginer Ciobanu de la școala tehnică agricolă Băilești, a arătat importanța aplicării minimelor agrotehnice. Vorbitorul a arătat că datorită aplicării științei agrotehnice, gospodăriile agricole colective Calicea Mare și Goicea Mare au obținut recolte de 2300-2500 kg. de grâu la hectar, pe câtă vreme, în gospodăriile individuale care nu au întreținut culturile așa cum prevede știința, s’au dobândit recolte mult mai slabe. AL. BECHERESCU coresp.