Inainte, iulie 1972 (Anul 29, nr. 8496-8521)

1972-07-01 / nr. 8496

In competiție eu timpii Pe zi ce trece, devine tot mai bogat bilanțul cu care colectivele de oameni ai muncii cinstesc cele două evenimente majore din viața politică și socială a țării . Conferința Națională a partidului și aniversarea Republicii. Antrenat în insuflețitoarea competiție pentru realizarea angajamentelor asumate în vederea realizării cincinalului înainte de termen, harnicul colectiv al Fabricii de zahăr Craiova — Podari, aflat în prezent în perioada de remont a instalațiilor, a hotărît să reducă durata reparațiilor și să înceapă fabricația zahărului cu trei sâptămîni mai devreme de data fixată. la finele primului semestru al anului, bilanțul acestui colectiv este relevant: valoarea producției globale și marfă realizată peste plan este de 1,4 milioane lei , productivitatea muncii a crescut cu 7,9 la sută și s-au livrat pieții 411 tone zahăr peste prevederile de plan. Cu ce obiective se va finaliza cel de-al doilea an al cincinalului ? Consemnăm cîteva cifre 17 800 tone zahăr peste plan, o producție globală suplimentară de 33.000 000 lei și o creștere a productivității muncii, pe salariat, pînă la 281 500 lei. La rezultatele meritorii obținute, o contribuție valoroasă au avut-o comuniștii Marin Peța, Nicolae Chițu, Ion Tudor, Marin Craioveanu, Gh. Moțățăianu și Gh. Zamfir, care au manifestat un interes deosebit pentru bunul mers al activității de producție. ST. A. Pretutindeni în județ hotărîre ierni, mobilizare nani peiin a da viată argajamentului: CiIMClIMALUL înainte de TERMENI Mecanizatorii de la S.M.A. Bechet își respectă cuvîntul dat Redimensionîndu-și angajamentele asumate în întimpinarea Conferinței Naționale a partidului, mecanizatorii de la S.M.A. Bechet au repurtat succese de prestigiu în muncă. Dezvoltînd experiența valoroasă acumulată în anul trecut, cînd planul de venituri a fost depășit, anul acesta ei au reușit, pînă la ora actuală, să raporteze că, în cinstea apropiatului forum al comuniștilor, au îndeplinit planul la veniturile totale în procent de 141 la sută, cheltuielile totale față de venituri reprezentând 81,4 la sută. Prin prestarea, în mod voluntar, a unui însemnat număr de ore de muncă, mecanicii au contribuit la autoutilarea secțiilor de mecanizare. S-a reușit, astfel, ca în fiecare secție, pe lângă scule și dispozitivele cumpărate, să se asigure, prin autoutilare, cîte două-trei cadre de bontaiere, o presă extractoare pentru combine, un dispozitiv de decuplare a motorului pe cărucior glisant, cutii de vaselină la fiecare tractor, 2—3 capre de suspendat tractoare, o mașină de împletit sîrmă. In momentul de față, antrenați în marea întrecere pentru a încheia primii pe județ strînsul recoltei de păioase, pregătirea terenului și însămîințarea culturilor duble, mecanizatorii de la S.M.A. Bechet, cu acordul fiecărei unități deservite, continuă aplicarea mecanică a prașilelor a III-a și a IV-a. Prin folosirea întregii zi-lumină la recoltat și balotat, prin executarea lucrului la arat in schimburi prelungite, precum și în schimbul II, prin economisirea de carburanți, lubrifianți, piese și materiale, mecanizatorii acestei unități desfășoară larg întrecerea socialistă, dornici de a raporta, cit mai curînd posibil, îndeplinirea și depășirea angajamentelor asumate. Acțiuni susținute pentru creșterea calificării personalului In preajma i marilor evenimente din viața partidului, a patriei, a intrat în tradiția poporului nostru de a analiza retrospectiv activitatea desfășurărată în diferite domenii. ceasta este A explicația fapitului că, în toate colectivele de muncă, sub îndrumarea organizațiilor de partid, se întreprind ample acțiuni de cunoaștere a adevăratelor potențe tehnice, economice și sociale. Comuniștii, toți lucrătorii unităților dezbat în mod critic felul cum au muncit, studiază și descoperă noi soluții tehnico-economice, noi rezerve interne pentru a fi puse în valoare. în cinstea celor două mari evenimente care vor avea loc în acest an în viața politică a țării, în toate întreprinderile s-au suplimentat angajamentele în întrecerea socialistă, s-au întreprins numeroase acțiuni menite să asigure îndeplinirea înainte de termen a sarcinilor actualului cincinal. Un bun exemplu în acest sens constituie și colectivul Fabricii de confecții Craiova, care s-a angajat să-și sporească eforturile, în așa fel, încât pînă a sfârșitul anului curent să realzeze în plus o producție globală de 30 000 000 lei. Ținînd seama de dezvoltarea bazei tehnico-materiale și a studiului nceput încă de la jumătatea anului 1971, privind valorificata tuturor posibilităților interne, atît materiale cît și umane, s-a ajuns la concluzia că sarcinile actualului cincinal pot fi realizate în patru ani. Un asemenea angajament presupune, însă, o seamă de măsuri tehniceorganizatorice care prevăd printre altele : profilarea secțiilor și a unităților de producție ; îmbunătățirea tehnologiei de fabricație prin introducerea mecanizării și semiautomatizării, precum și folosirea unor metode științifice de calificare accelerată a cadrelor. Recent, comitetul de partid s- a inițiat o amplă consultare a tuturor factorilor de răspundere, a celor mai buni comuniști și a unor fruntași în întrecerea socialistă, cu privire la posibilitățile de creștere continuă a a fi- producției. Discuțiile purtate cu PREDA IULIA și SÎMBRIAN TUDOR lectori ai Școlii interjudețene î, de partid Craiova Ei (Continuare în pag. a III-a) Polcă ia galop — o scenă de balet din opereta peretă a Filarmonicii craiovene ,Singe vienez“, care a inaugurat secția de o- • EXPOZIȚIE DOCUMENTARA Intre alte manifestări culturale organizate în cinstea Conferinței Naționale a partidului, recent a fost amenajată la Segarcea o interesantă expoziție documentară foto. Cele aproape 40 de fotografii, în alb negru, prezintă publicului segărcean realizările dobîndite în ultimii ani pe plan local, în domeniul economic, social-cultural și edilitar-gospodăresc. • CONSTRUCȚII SOCIALE LA CALAFAT La Calafat, în vecinătatea Școlii agricole, echipele șantierului nr. 4 al T.C.C. Craiova au început construcția blocului de locuințe prevăzut cu 20 apartamente. Tot în cursul acestui an, aici se va realiza, de către aceiași constructori, o lucrare de larg interes social-cetățenesc — alimentarea cu apă a orașului. • SPECTACOL AL ANSAMBLULUI ARTISTIC „DOINA“ AL ARMATEI Mîine seară, la orele 20, în grădina de vară „23 August", din Craiova, binecunoscuta formație artistică a armatei „Doina“ va prezenta publicului craiovean un spectacol muzicalcoregrafic, care s-a bucurat de mult succes în diferite orașe ale țării; își dau concursul soliștii vocali : Maria Butaciu, Polina Manoilă, Maria Diaconescu, Veronica Ionescu, artistul emerit Ion Bogza și alții. Conducerea artistică aparține general-maiorului Dinu Stelian, artist al poporului. • ATELIER SPECIAL DE OPTICA ȘI CIZMĂRIE Pe Calea Severinului la nr. 5 s-a deschis, recent, o nouă unitate profilată pe lucrări de optică specială și cizmărie. Unitatea are program de lucru zilnic și este deservită de lucrători particulari. V li ADUNAREA FESTIVĂ CU PRILEJUL zilei Învățătorului Ieri, în sala Teatrului Național din Craiova, în prezența tovarășilor Ion Cetățeanu, secretar al Comitetului județean de partid, Petre Gigea, prim-vicepreședinte al Consiliului popular județean, și Ion Zăvăleanu, prim-secretar al Comitetului municipal de partid Craiova, a avut loc, într-o atmosferă de puternic entuziasm patriotic, adunarea festivă prilejuită de tradiționala sărbătoare a „Zilei învățătorului“. Adunarea a fost deschisă de tov. Aurel Bold, inspector general al Inspectoratului școlar județean, care a subliniat semnificația deosebită a acestei importante sărbători. Luînd cuvîntul, tov. Ion Zăvăleanu a relevat succesele deosebite obținute de cadrele didactice din municipiul nostru în școlar recent încheiat, anul în activitatea de educare și instruire științifică și tehnico-productivă a tinerei generații, aprecierea de care se bucură acestea din partea conducerii municipale de partid și de stat, precum și necesitatea modernizării și perfecționării, în continuare, a procesului de învățămînt din municipiul nostru. In continuare, au luat cuvîntul reprezentanți ai organelor și organizațiilor locale de partid și de stat, cadre didactice, elevi, precum și absolvenți ai Școlii pedagogice și Universității din Craiova — promoția 1972, care au relevat aspecte reprezentative din activitatea școlară desfășurată in municipiul nostru în anul școlar încheiat și au adresat felicitări și urări de succes tuturor cadrelor didactice. Un moment emoționant adunării l-a constituit salvar tul elevilor și pionierilor prezentat de pioniera Viorica Cernușen, de la Școala generală nr. 21, din care s-a desprins sentimentul de profundă recuunoștință pe care elevii poartă dascălilor lor. In încheiere, participanții la adunare au adoptat, în unanimitate, textul unei telegrame adresată Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tovarășul lui NICOLAE CEAUȘESCU , personal, prin care cadrele didactice din municipiul nostru se angajează să nu precupețească nici un efort în activitatea nobilă de educare și instruire a tinerei generații. A urmat, apoi, un frumos spectacol artistic oferit de corul Sindicatului învățămint și formațiile Casei de cultură a sindicatelor. Cu același prilej, ieri, ^ în toate comunele județului nostru au avut loc adunări festive similare la care au participat reprezentanți ai organelor locale de partid și de stat, cadre didactice, 1 elevi, numeroși cetățeni. ^ GH. P. \ Jurnal de campanie . La vremea recoltatului: Rezultate pe masa pasiunii investite De la o limită la alta a județului, în cîmpie, pe platouri, în zona colinară, in unitățile agricole cooperatiste, și de stat, eforturile susținute ale mecanizatorilor, cooperatorilor, specialiștilor, ale tuturor factorilor de răspundere din actuala campanie, converg într-un singur sens : îndeplinirea cu succes a angajamentelor asumate în întimpinarea Conferinței Naționale a P.C.R. Ca urmare a măsurilor eficiente întreprinse de către Comitetul județean de partid, în fiecare unitate agricolă din județul nostru, recoltatul, transportatul griului în bazele de recepție, eliberarea terenului de paie, pregătirea patului germinativ, însămînțarea culturilor duble în miriște și toate celelalte lucrări de sezon au demarat mai mult decit promițător. In întregul județ, după cum am mai arătat, orzul a fost recoltat de pe toate suprafețele atît în C.A.P. cit și în I.A.S. Recoltele obținute la cultura orzului sunt mai mult decit îmbucurătoare, ele întrecînd substanțial cifrele planificate. In I.A.S., față de cantitățile prevăzute de planurile de producție, s-a realizat, pe suprafața de 5781 ha, o producție suplimentară de 443 kg la ha, iar în cooperativele agricole, față de plan, recolta realizată este mai mare cu 233 kg la hectar. Pe majoritatea suprafețelor pe care a fost cultivat orz, paiele au fost strînse, s-au executat arături și s-au insămînțat culturi duble în miriște. In I.A.S. culturile duble, în special porumbul pentru boabe în incintele irigate, ocupă suprafața de 4125 ha, iar în cooperativele agricole s-au însămînțat plante furajere pe 11 373 ha, pe mai multe mii de hectare, terenurile sunt eliberate de paie și gata pregătite pentru a fi în M. MARIA (Continuare în pag. a III-a) Succes corului sindicatului C.F.R. la concursul „CÎNTARE PATRIEI“! După prestigiosul succes realizat de corul sindicatului învățămînt Craiova, la concursul de muzică corală organizat de către Televiziunea Română, a doua formație corală craioveană se deplasează la Timișoara unde ne va reprezenta, sperăm, cu aceeași cinste. Este vorba de corul sindicatelor din cadrul Regionalei C.F.R. Craiova, condus și îndrumat de inimosul profesor Valentin Bacal, înființat în anul 1947, din inițiativa unor entuziaști animatori ai muzicii corale din localitate, existența acestui cor a cunoscut o evoluție ascendentă. Ceea ce ni se pare deosebit de interesant în activitatea corală din municipiul nostru este antrenarea, de-a lungul anilor, a celor două formații de prestigiu, amintite ,mai sus, într-o competiție, cu mare efect mobilizator, devenită tradițională. Evident, această necesară angajare, a făcut din corul sindicatelor C.F.R. o formație solidă, care și-a cîștigat o personalitate distinctă între celelalte formații de amatori din întreaga țară. Este semnificativ faptul că de-a lungul timpului, formația a întâmpinat greutăți peste care a știut totdeauna să treacă prin dăruire și pasiune, proprii unor oameni îndrăgostiți de frumos. Laureat al mai multor festivaluri și concursuri naționale de amatori, corul dispune acum de un repertoriu foarte bogat și variat, cuprinzînd peste 100 de piese aparținînd unor compozitori români și universali. Un repertoriu inspirat, în care ponderea o dețin cîntecele patriotice și de masă, piese de mare rezistență conținînd un profund mesaj umanist și care și-au găsit de fiecare dată interpretarea adecvată din partea corului C.C F.R. Avînd succes deplin corului sindicatelor din cadrul Regionalei C.F.R. Craiova în această prestigioasă competiție muzicală, suntem convinși că nu ne vor înșela așteptările 1 /GH. POPESCU S S V La C.A.P. Melinești, tor la recoltatul griului Foto : FI. Roșoga Un ritm mai intens investițiilor din agricultura județului Cel de-al doilea an al cincinalului actual se caracterizează prin amplificarea lucrărilor de investiții în unitățile agricole din județul Dolj. Vastul program național de dezvoltare a zootehniei, precum și cel de îmbunătățiri funciare și de gospodărire a resurselor de apă au înscris pe coordonatele lucrărilor de investiții noi obiective. Unele dintre ele au o covîrșitoare importanță pentru progresul agriculturii județului. In rîndul acestora se înscriu: sistemul de irigații Sadova-Corabia, complexul de sere de la Ișalnița, complexele intercooperatiste de creștere și îngrășare a animalelor pe baza fluxurilor industriale, înființarea de noi plantații vitipomicole sau modernizarea celor existente. Demararea investițiilor în acest an a avut loc în condițiile acumulării unei experiențe pozitive, pregătirea frontului de lucru începînd încă din ultimul trimestru al anului trecut. In cooperativele agricole lucrările de investiții au vizat realizarea sarcinilor impuse de programul de dezvoltare a zootehniei, prin concentrarea acesteia în zone cu condiții propice și cu tradiție. Toată atenția a fost îndreptată spre terminarea ultimelor lucrări la complexele zootehnice deja existente la Maglavit, Galicea Mare, Cerăt și Gîngiova, construirea unor complexe de creștere a vacilor de lapte la Maglavit, Cetate, Băilești și Goicea și a unor îngrășătorii pentru tineretul taurin la Băilești, Măceșu de Sus, Amărăști și Izvor, precum și terminarea capacităților de producție începute la complexele de găini vutoare de la Rojiște, Brădești și a complexului pentru creșterea puilor de carne de la Plenița. Pentru realizarea acestor obiective, care condiționează direct producția de carne, cooperativele agricole vor investi în acest an sume apreciabile. Din valoarea totală a planului semestrial s-a realizat 76 la sută. Cele mai mari realizări în materializarea obiectivelor s-au obținut în cadrul șantierelor de construcții de la Maglavit și Galicea Mare. Intr-un ritm destul de anevoios, însă, se desfășoară lucrările de investiții pe Ing. FLOREA STAICU din cadrul Direcției generale a agriculturii, industriei alimentare și apelor — Dolj (Continuare în pag. a III-a)