Inainte, august 1973 (Anul 30, nr. 8832-8857)

1973-08-01 / nr. 8832

I ANUL XXIX NR. 8832 MIERCURI 1 AUGUST 1973 4 PAGINI 30 BANI A. In dezbaterea Ședinței comune a Comitetului județean Dolj al P.C.R. și a Consiliului popular județean. Un judicios program de dezvoltare a zootehniei județului nostru Ieri, a avut loc Ședința comună a Comitetului județean Dolj al P.C.R. și a Consiliului popular județean consacrată dezbaterii și aprobării programului de dezvoltare a zootehniei în cooperativele agricole de producție și în gospodăriile populației în perioada 1974—1980. Amplele dezbateri desfășurate pe marginea unui temeinic studiu privind dezvoltarea în perspectiva anilor 1980 a zootehniei județului Dolj au fost prezidate de tovarășul Gheorghe Petrescu, membru al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului județean Dolj al P.C.R., președintele Consiliului popular județean. Ținută la scurt timp după apariția Hotărîrii Comitetului Central al P.C.R., a Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice și sociale a României și a Consiliului de Miniștri, adoptată în ședința comună din 13 iulie 1973, ședința de ieri a marcat un moment deosebit de important pe linia conturării pentru județul nostru a sarcinilor și obiectivelor reieșite din Programul Național de dezvoltare a zootehniei — ramură agricolă care în viitor va înregistra mari progrese. Au luat cuvîntul tovarășii: Filip Băcioiu, președintele C.A.P. Mîrșanu, Dumitru Toader, președintele C.A.P. „înainte“ din Poiana Mare, Nicolae Aurică, directorul Complexului pentru vaci de lapte Bănești, Octavian Stancu, șef de fermă Ir C.A.P. Amărăștii de Jos, I. Croitoru, directorul Centrului județean de reproducție și selecție a animalelor, Toma Priporeanu, secretar comitetului comunal de partid Melinești, Cornel Măjină, directorul întreprinderii de industrializare a laptelui Dolj Gheorghe Tache, președintele C.A.P. Dioști, Dumitru Borceanu, directorul Complexului de creștere și îngrășare a tineretului taurin — Băilești, Pelișor Andreescu, directorul întreprinderii de întreținere și exploatare a pajiștilor și pășunilor, Ilie Popescu, șef de fermă la C.A.P. Coșoveni, Oprea Cioroianu, directorul întreprinderii Avicole de stat Craiova, Ion Bora, directorul Trustului județean Dolj al I.A.S., Ilie Ion, președintele C.A.P. Drănic, Ion Boțilă, directorul Trustului județean al S.M.A., Mihai Croitoru, directorul Stațiunii experimentale agricole Șimnic, Victor Lungescu, directorul D.C.A., Anghel Antonini, președintele C.A.P. din Șimnic, Maria Gîrlea, vicepreședinte al AVIROM Dolj și Victor Stoicea, inspector șef adjunct al Inspectoratului județean sanitar veterinar. Apreciind obiectivele studiului supus dezbaterii, participanții s-au angajat plenar ca acolo unde își desfășoară zi de zi activitatea să facă totul pentru a traduce în viață, sub îndrumarea organelor și organizațiilor de partid, mărețele hotărîri ale Congresului al X-lea și Conferinței Naționale ale partidului nostru, hotărîrile plenarelor C.C. al P.C.R., prețioasele indicații date în nenumărate rînduri personal de către tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretarul general al partidului nostru. Participanții la discuții au apreciat stilul, metodele novatoare de muncă, dinamismul activității Comitetului județean de partid și comitetului fiului popular executiv al Consijudețean în conducerea și rezolvarea cu competență a tuturor problemelor ce privesc viața eco(Continuare în pag. a II-a) curier ■ cotidian DISPENSAR UMAN In comuna Drănic se desfășoară in ritm intens lucrările la construcția unui dispensar uman. Acest modern edificiu sanitar, cu etaj, cuprinde 13 încăperi pentru amenajarea diferitelor cabinete medicale. Lucrările se execută prin contribuția bănească și voluntar-patriotică a cetățenilor. SECȚIE PRESTATOARE DE SERVICII Zilele trecute. In comuna Drănic și-a început activitatea cea de-a cincea secție de prestări servicii, profilată pe confecționarea de garduri și porți metalice pentru locuitori. De remarcat că beneficiile obținute de la începutul anului din aceste activități, se ridică la 65 000 lei, din care mai mult de jumătate s-au obținut prin exploatarea carierei de piatră din comună. MINICOMPLEX COMERCIAL In strada Karl Marx din Craiova, la pasajul dintre străzile Lipscani și M. Kogălniceanu, s-a deschis un minicomplex comercial cuprinzînd patru unități de desfacere a produselor de tutun, cosmetice și papetărie, metalo-chimice, produse din fier lucrat și articole de marochinărie și tricotaje. Noile unități sunt dotate cu mobilier modern pentru depozitarea și prezentarea mărfurilor. STAȚIE DE RADIOAMPLIFICARE La mijloacele muncii politico-educative de masă pe care se folosește organizația de partid din întreprinderea de transformatoare Filiași se adaugă, de cîteva zile, și noua stație de radioamplificare. Stația de radioamplificare va înlesni comitetului de partid și comitetului oamenilor muncii să informeze operativ colectivul cu tot ceea ce este nou în viața politică, economică și socială a unității, cu evenimentele interne și internaționale. Deschiderea Consfătuirii anuale profesorilor de geografie Ieri, în sala albastră a Universității din Craiova s-a deschis cea de-a VI-a Consfătuire anuală a profesorilor de geografie din R.S. România, prestigioasă manifestare științifică, organizată de Societatea de Științe Geografice din R.S.R., Uniunea sindicatelor din instituțiile de învățămînt, știință și cultură, Filiala Dolj a S.S.G., Universitatea din Craiova și Casa județeană a corpului didactic. Lucrările consfătuirii au fost deschise de prof. univ. dr. doc. Ion Șandru, președintele Societății de Științe Geografice. Tovarășul Petre Gigea, membru al biroului Comitetului județean de partid, prim-vicepreședinte al comitetului executiv al Consiliului popular județean, a transmis participanților la consfătuire salutul organelor locale de partid și de stat și a arat succes deplin acestei manifestări menită să contribuie la dezvoltarea științei și învățămîntului geografiei in patria noastră. Au fost rostite apoi cuvinte de salut de către prof. univ. dr. doc. Titu Georgescu, rectorul Universității din Craiova, prof. Constantin Deaconu, inspector școlar general adjunct la Inspectoratul școlar județean Dolj, și prof. Ion Ștefan, membru al biroului executiv al Uniunii sindicatelor din institutele de învățămînt, știință și cultură. După deschiderea festivă s-a trecut la prezentarea comunicărilor și referatelor. Astăzi, participanții la Consfătuire vor vizita unități industriale și social-culturale din Craiova, vor viziona gală de filme didactice și diao pozitive cu aspecte din județul nostru, iar mîine vor avea loc aplicații științifice pe itinerarul Craiova, Tîmburești, Bechet, Păduleni, Ocolna, Amărăști, Celaru. P. MONDOC t • — ■ «J íntare prietenească a conducătorilor unor partide comuniste și muncitorești din țările socialiste . In zilele de 30—31 iulie a avut loc în Crimeea o întîlnire a conducătorilor partidelor comuniste și muncitorești din țările socialiste, la care au participat: T. Jivkov, prim-secretar al C.C. al P.C. Bulgar, președintele Consiliului de Stat al R. P. Bulgaria, G. Husak, secretar general al C.C. al P.C. din Cehoslovacia, E. Honecker, prim-secretar al C.C. al P.S.U.G., J. Țedenbal, prim-secretar al C.C. al P.P.R.M., președintele Consiliului de Miniștri al R. P. Mongole, E. Gierek, prim-secretar al C.C. al Nicolae Ceaușescu, P.M.U.P., secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, J. Kadar, prim-secretar al C.CP,M.S.U., L. X. Brejnev, secreaar general al C.C. al P.C.U.S., precum și A. A. Gromîko membru al Biroului Politic al C.C. al P.C.U.S., ministrul afacerilor externe al U.R.S.S., B. N. Ponomariov, membru supleant al Biroului Politic al C. C. al P.C.U.S., secretar si C.C. al P.C.U.S., K. F. Katușev, secretar al C.C. al P.C.U.S. Participanții la întilnire s-au informat reciproc asupra vieții și activității partidelor lor, asupra dezvoltării statelor lor socialiste. Au fost examinate probleme ale colaborării politice, economice și ideologice dintre partidele și țările frățești. A avut loc un larg schimb de păreri asupra problemelor internaționale actuale. Conducătorii P.C. Bulgar, P.C. din Cehoslovacia, P.S.U.G., P.P.R.M., P.M.U.P., P.C.R, P.M.S.U. și P.C.U.S. au constatat că, în perioada care s-a scurs de la întîlnirea din Crimeea din iulie 1972 au fost obținute succese importante în realizarea obiectivelor de politică externă, trasate în declarațiile Comitetului Politic Consultativ al Tratatului de la Varșovia, în hotărîrile congreselor partidelor frățești, în programul păcii al Congresului al XXIV-lea al P.C.U.S. încetarea războiului din Vietnam, recunoașterea deplină pe baza dreptului internațional a Republicii Democrate Germane, reglementarea relațiilor dintre Cehoslovacia și Republica Federală Germania, întărirea poziției internaționale a Cubei, începerea cu succes a Conferinței general-europene pentru securitate cooperare — toate acestea resiflectă sporirea influenței politicii de pace a țărilor comunității socialiste. Un mare rol în înfăptuirea acestei politici, în însănătoșirea întregii situații internaționale l-au jucat întîlnirile și discuțiile pe care conducătorii partidelor frățești și ai țărilor socialiste le-au avut în ultimul timp cu reprezentanți ai statelor capitaliste. L. I. Brejnev a informat despre activitatea politică externă a C C. al P.C.U.S. pentru realizarea Programului păcii, adoptat de Congresul al XXIV-lea despre recentele vizite în Statele Unite ale Americii, în Republica Federală Germania și Franța, despre tratativele purtate și acordurile încheiate, inclusiv acordul sovieto-american cu privire la preîntîmpinarea unui război (Continuare în pag. a II-a) Întîlnirea tovarășului Nicolae Ceaușescu și a tovarășei Elena Ceaușescu cu tovarășul Todor Jivkov Cu ocazia prezenței la odihnă în Crimeea, marți dupăamiază, tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, și tovarășa Elena Ceaușescu, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., s-au întîlnit cu tovarășul Todor Jivkov, primsecretar al C.C. al Partidului Comunist Bulgar, președintele Consiliului de Stat al Republicii Populare Bulgaria. In cadrul întîlnirii, au fost abordate probleme privind dezvoltarea în continuare colaborării prietenești dintre a Partidul Comunist Român și Partidul Comunist Bulgar și a relațiilor de bună vecinătate dintre Republica Socialistă România și Republica Populară Bulgaria în interesul ambelor popoare, al cauzei socialismului și păcii. Întîlnirea s-a desfășurat într-o atmosferă caldă, tovărășească. ■i Vedere parțială a întreprinderii „Electroputere“ Foto : V. Mihăilescu ADUNARI GENERALE ALE OAMENILOR MUNCII Obiective care au polarizat dezbaterile: Ritmicitate și calitate Adunarea generală a oamenilor muncii de la întreprinderea de industrializare laptelui din Craiova a dezbatut în principal problemele realizării producției din cea de-a doua parte a anului curent și a jalonat măsurile pregătitoare pentru îndeplinirea și depășirea nivelelor de plan pe anul 1974. De altfel, darea de seamă expusă de inginerul Cornel Măjină, președintele comitetului oamenilor muncii, prezentat amănunțit situația a realizării planului la finele semestrului expirat, cîteva din măsurile întreprinse pentru realizarea planului pe semestrul II, perioadă în care sarcinile sînt superioare celor de pînă acum. De asemenea, s-au prezentat indicatorii de plan reveniți pe anul 1974, precum și acțiunile concrete ce urmează a fi inițiate pentru realizarea exemplară a prevederilor. Din cele expuse am reținut în esență, că, în primul semestru, planul de preluare a laptelui de vacă s-a realizat, pe total surse, în proporție de 101 la sută, iar la lapte de oaie cu numai 98 la sută; la preluările din sectorul gospodării populație planul a fost îndeplinit în procent de 80 la sută. Sortimentale, sarcinile revenite s-au realizat astfel: la lapte pentru consum și produse proaspete cu 101 la sută, la lapte praf degresat — 211 la sută, la unt — 1 14 la sută, iar la brînzeturi — 202 la sută. Participanții la discuții au scos în evidență o serie de cauze — mai mult sau mai puțin obiective — care au dus la unele rămîneri în urmă și au formulat măsuri clare și oportune care, aplicate și respectate întocmai, vor conduce cu siguranță la un reviriment al întregii activități de producție. „Aprovizionarea neritmică a fost influențată de funcționarea intermitentă a unor utilaje ca: pompe și stații de pasteurizare sau îmbuteliere — spunea tovarășa Nicolina Leonte — șeful bazei Craiova. Serviciul mecanic șef nu a reușit să coordoneze judicios activitatea pentru evitarea acestor deficiențe. Este necesar — a continuat vorbitoarea — să se realizeze o mai strînsă colaborare între toate compartimentele întreprinderii pentru a asigura îndeplinirea integrală a planului de producție. De asemenea, trebuie instituită o comisie de autorecepție pentru îmbunătățirea calității produselor“. Problema îmbunătățirii activității de colectare a materiei prime a făcut obiectul intervențiilor tovarășilor Dumitru Gruia, șeful biroului preluări materie primă, și Ion Iovan, șeful bazei Bănești. Ei au arătat că obiectivul principal în semestrul actual trebuie să-l constituie înființarea a circa 30 de noi puncte de colectare a laptelui. „Un NICOLAE BABALAU (Continuare în pag. a Tl-a) De cîteva zile, secțiile, atelierele, sectoarele de producție ale întreprinderii „Electroputere" mi-au redevenit familiare. Caut și regăsesc oamenii, regăsesc atmosfera care de atîtea ori mă chemase spre lumea aceea a faptului remarcabil. E lumea in care zilnic se finalizează sute, mii, zeci de mii de produse, cu infinit de multe denumiri, exprimate de cele mai multe ori laconic, in megavolți amperi, kilovolți amperi, in cai putere și mai ales in süllll'UIIIIÍIIIIIUIili! Oameni despre care am mai scris tr-o imensă multitudine de formulări de tipul MUF, LTB, MOP, MBA, RTP-uri și alte altele. Regăsesc aceiași oameni, cărora li s-au adăugat alții, mai tineri, mai îndrăzneți, dar la fel de pricepuți și pasionați: Paul Dinu, Florea Golescu, Dumitru Antonie, Virgil Băbeanu, Constantin Dragu, Dumitru Moise și mulți alții despre care scrisesem cîndva. Sunt aceeași oameni care s-au maturizat o dată cu producția, care au ciștigat in experiență, incompetență profesională. O dată cu ei au crescut și cresc reprezentanții noului val... Și, in zilele acestea de reîntilnire, la ,,Electroputere" se lucrează intens, cu multă răspundere, cu abnegație pentru îndeplinirea cit mai grabnică a planului. Trec dintr-un atelier in al ȘT. TUNSOIU 1 (Continuare în pag. a lll-a) Al 10-lea local de școală la Valea Stanciului Prin terminarea lucrărilor de construcție, la noul edificiu școlar cu opt săli de clasă din satul Grecești, în toamna aceasta, în comuna Valea Stanciului se va inaugura cel de-al 10-a local de școală. Prin participarea nemijlocită a locuitorilor comunei la lucrările de construcție și prin utilizarea optimă a resurselor locale, valoarea lucrărilor prevăzută în deviz a fost redusă la jumătate.