Inainte, septembrie 1975 (Anul 32, nr. 9475-9499)

1975-09-02 / nr. 9475

ANUL XXXI NR 9475 MARȚI 2 SEPTEMBRIE 1975 4 PAGINI 30 BANI Consfătuire de lucru la C.C. al P.C.R. In ziua de 1 septembrie 1975 a avut loc la Comitetul Central al partidului o consfătuire de lucru condusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, la care au luat parte membrii și membrii supleanți ai Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., primii secretari ai comitetelor județene de partid, directorii generali ai direcțiilor agricole județene, cadre de conducere din Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare, precum și alți activiști de partid și de stat. Au fost dezbătute măsurile care trebuie întreprinse pentru a asigura organizarea și desfășurarea în cele mai bune condițiuni a campaniei agricole de toamnă, în lumina Hotărîrii Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. din 26 august a.c. In cadrul ședinței au luat cuvîntul numeroși vorbitori care au scos în evidență rezultatele obținute pînă în prezent și îndeosebi măsurile adoptate pentru asigurarea strîngerii și depozitării recoltei, realizarea arăturilor de toamnă, organizarea lucrărilor agricole în concordanță cu indicațiile conducerii partidului. In încheierea consfătuirii a luat cuvîntul tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al partidului. Secretarul general al partidului a subliniat pe larg în cuvîntul său măsurile care se impun a fi luate, în spiritul recentei hotărîri a Comitetului Politic Executiv, în vederea asigurării bunei organizări a întregii activități de producție în agricultură, pentru strîngerea și depozitarea întregii recolte, la timp și fără pierderi, realizarea integrală a planului de livrări la fondul de stat, pentru desfășurarea în condițiuni optime a campaniei de toamnă. In conformitate cu legea organizării producției și a muncii în agricultură trebuie acționat cu hotărîre pentru realizarea lucrărilor din campania agricolă de toamnă, desfășurîndu-se totodată o vastă și temeinică muncă politică care să conducă la mobilizarea tuturor forțelor, a organizațiilor de partid, de sindicat, de tineret, a membrilor cooperatori, a întregii țărănimi. In cadrul problemelor abordate de secretarul general al partidului, un loc important l-au avut cele privind strîngerea, transportarea și depozitarea recoltei. Trebuie luate toate măsurile pentru a nu admite nici o pierdere din recolta acestui an și în general din producția agricolă, aceasta privind nu numai sectorul de stat și cooperatist, ci întreaga agricultură. Să se stabilească concret, pe tarlale, pe loturi, pe echipe măsuri corespunzătoare, în funcție de starea fiecărei culturi, pentru strîngerea, transportarea și depozitarea, în cele mai bune (Continuare în pag. a IlI-a) ORGANIZARE TEMEINICĂ LA LUCRĂRILE AGRICOLE DE TOAMNĂ! Perioadă hotărîtoare pentru strîngerea recoltei! iS In cele 10 zile care au trecut de la recoltarea primelor suprafețe cu floarea-soarelui, în județul nostru s-a strîns recolta doar de pe 3500 ha. Față de o viteză zilnică planificată de 2500 ha, realizările sunt neînsemnate. Se impune, astfel, o mai bună organizare a muncii pentru grăbirea ritmului la recoltarea florii-soarelui în vederea aplicării riguroase a indicațiilor comandamentului județean. 25 După ultima situație operativă de la Direcția agricolă, recoltatul porumbului a început în 12 din cele 37 consilii intercooperatiste. Dar porumbul a ajuns pe multe suprafețe la maturitate și în celelalte consilii. Cînd va începe, oare, recoltatul? In ciuda timpului nefavorabil din ultimele zile, în majoritatea unităților agricole de stat și cooperatiste din județul nostru, colectivele de muncă depun eforturi deosebite pentru a traduce în viață măsurile stabilite de Comitetul Politic Executiv al C.C. al P.C.R., în ședința din 26 august a.c. Intr-un raid întreprins prin mai multe unități agricole ne-au reținut atenția o seamă de aspecte demne de semnalat. La cooperativa agricolă de producție Radovan, floareasoarelui, pe toate cele 300 ha, a ajuns mai devreme la maturitate decit în cooperativele vecine. Pe tarlaua de la punctul „Pădurea Perișor“ a început recoltatul atît mecanic — cu două combine „Gloria“ dotate cu dispozitive speciale — cit și manual, unde treieratul se face staționar cu o combină C-3. La solicitarea conducerii cooperativei, aici au mai fost trimise două combine „Gloria“ de la C.A.P. Giubega. Așa că, alături de combinerii Ion Angheluș, Grigore Bușu și Marin Ene, lucrează acum și colegii lor Aurel Dascălu și Miu Constantin. Se recoltează organizat pe echipe, sub directa îndrumare a ing. șef Dumitru Barbu, a fermierului și șefilor de echipe, cărele combinelor. Din bunsămînța se descarcă direct în autocamioane și se transportă la fabrică. In timp ce formațiile de lucru conduse de Constantina Țipiște, Lucica Boerică și altele recoltează floarea-soarelui, în punctul numit „Spatele Vergului“, în cadrul fermei nr. 2, condusă de Chira Vidu, 60 de țărani cooperatori au început ieri, țăranii cooperatori din peste 20 de unități printre care Amărăștii de Sus, Bîrca, Băilești, Giurgița au început recoltatul sfeclei de zahăr. Așa după cum s-a stabilit de către Comandamentul județean pentru coordonarea campaniei agricole recoltatul manual pe o tarla de 360 ha la porumbul din grupa 200, unde urmează a se elibera terenul cit mai grabnic pentru a se însămînța cu grîu de toamnă. Cele cinci cooperative agricole de producție din cadrul Consiliului intercooperatist Perișor au o suprafață de 1550 ha cultivată cu floarea-soarelui. Datorită precipitațiilor, în afară de C.A.P. Radovan nu se mai putea recolta mecanic în nici o unitate agricolă de NISTOR ȚUICU DAN LUPESCU (Continuare în pag. a IIl-a; de toamnă, în luna septembrie se va recolta sfecla numai de pe acele suprafețe unde s-a atins o producție medie la ha de cel puțin 30 000 kg. pe terenurile neirigate și 40 000 kg pe terenurile irigate. A început recoltatul sfeclei de zahă” In avans Prin valorificarea la maximum a potențialului material și uman, colectivele Unității forestiere de exploatare și transport Craiova au depășit prevederile planului la producția marfă, pe primele opt luni ale acestui an, cu peste 6,9 milioane lei. Ca urmare a sporurilor obținute, colectivul acestei unități lucrează în contul zilei de 25 septembrie a.c. Piața gării din Craiova Foto: V. Mihăilescu Vizita președintelui Guvernului R.S. Cehoslovace Luni dimineață a sosit în Capitală președintele Guvernului Republicii Socialiste Cehoslovace, Lubomir Strougal, care, la invitația primului ministru al Guvernului Republicii Socialiste România, Manea Mănescu, face o vizită oficială de prietenie în țara noastră. La Palatul din Piața Victoriei au început, luni dupăamiază, convorbirile oficiale dintre tovarășii Manea Mănescu, primul ministru al Guvernului Republicii Socialiste România, și Lubomir Strougal, președintele Guvernului Republicii Socialiste Cehoslovace. In cadrul convorbirilor a fost examinat stadiul relațiilor economice, tehnicoștiințifice și culturale dintre cele două țări. A fost analizat, de asemenea, stadiul lucrărilor de coordonare a planurilor de dezvoltare a economiilor naționale ale celor două țări în perioada anilor 1976—1980 și de pregătire a acordurilor comerciale. Convorbirile s-au desfășurat într-o atmosferă cordială, de înțelegere reciprocă, în spiritul bunelor relații existente între partidele, țările și popoarele noastre. * Primul ministru al Guvernului Republicii România, tovarășul Socialiste Manea Mănescu, a oferit, luni,un dineu în onoarea președintelui Guvernului Republicii Socialiste Cehoslovace, tovarășul Lubomir Strougal. * Președintele R.S. Cehoslovace, Guvernului Lubomir Strougal, a depus, împreună cu persoanele oficiale care îl însoțesc, o coroană de flori la Monumentul eroilor luptei pentru libertatea poporului și a patriei, pentru socialism. Cu planul depășit Colectivul de muncă al Reviziei de vagoane C.F.R. Craiova desfășoară o susținută întrecere socialistă pentru devansarea cincinalului. Ca urmare, lucrătorii de aici își onorează cartea de vizită cu noi realizări de prestigiu. Astfel, de la începutul acestui an și pînă în prezent, ei au depășit planul de prestații — exprimat în osii convenționale — cu 2,23 la sută, în timp ce la reparații curente la vagoane au obținut un spor de 8,87 la sută, fără să se fi înregistrat vreo defecțiune în termenul de garanție. Datorită hărniciei și abnegației în muncă, în întrecerea socialistă s-au evidențiat comuniștii Valerică Pităroiu, Marin Stănică, Dumitru Stânei, Constantin Pîrjoloiu — lăcătuși de revizie, Florea Pupăză și Nicolae Stuparu — montatori de vagoane. CONSTANTIN MOTOC coresp. In spiritul documentelor Plenarei din 21-22 iulie a.c. Reducerea continuă a cheltuielilor materiale Tot mai multe exemple pozitive, oferite de o serie de colective de întreprinderi, evidențiază eforturile oamenilor muncii din sectorul industrial al județului în direcția economisirii resurselor materiale și energetice, gospodăririi cu maximum de atenție a fiecărui leu cheltuit. Bunăoară, la Schela de extracție Craiova, la întreprinderile de confecții și mecanică de material rulant, la fabricile de zahăr, de bere și la altele, lucrătorii au reușit să reducă substanțial cheltuielile totale de producție, mai ales cheltuielile materiale, înregistrînd o eficiență sporită. Cu toate acestea, situația de ansamblu privind reducerea cheltuielilor materiale— la sfîrșitul primelor șapte luni ale anului curent — este nesatisfăcătoare. Aceasta pentru că în sectorul industrial de care aminteam, nivelul cheltuielilor materiale, planificat pe perioada expirată, a fost depășit. Numai în nivelul municipiului Craiova, care deține, de altfel, și ponderea cea mai mare în volumul producției globale industriale, s-au cheltuit, în plus, multe milioane lei. Rezultate nesatisfăcătoare, sub posibilitățile de care dispun colectivele din unități, s-au înregistrat la întreprinderile „7 Noiembrie“, „Electroputere“, de prefabricate din beton — din Craiova, „Textila“ din Calafat și la altele. MĂRGĂRIT Olteanu (Continuare in pag. a lll a) BIBLIOTECA JUDEȚEANĂ DOLJ CURIER COTIDIAN UNITATE P.T.T.R. ÎN CRAIOVIȚA NOUA In cartierul Craiovița Nouă, la scara I a blocului 4, s-a deschis o unitate P.T.T.R. care asigură următoarele servicii: prezentări mandate poștale și telegrafice, recomandate, mesagerii, vînzări timbre și efecte poștale, depuneri și restituiri C.E.C. Unitatea poate asigura convorbiri telefonice urbane la două cabine, precum și interurbane automate și pe comandă. LACAȘ DE ȘCOALA In comuna Giubega se apropie de sfîrșit construcția unei școli cu două nivele — 12 săli de clasă, laboratoare, bibliotecă etc. Noua dotare va intra în funcțiune o dată cu începerea anului școlar. DOUA MAGAZINE Zilele acestea au fost încheiate lucrările de execuție la două magazine universale în satele Veleni din comuna Seaca de Pădure și, respectiv, Albești din Șimnicul de Sus. De menționat că ambele construcții au fost realizate prin munca voluntară a cetățenilor din aceste localități. SPECTACOL AL PREȘCOLARILOR In sala casei de cultură din orașul Filiași a avut loc un frumos program artistic prezentat de copiii de la grupa I a grădiniței nr. 3 din localitate, dedicat „colegilor" lor care pășesc în curînd pragul primului an al școlii generale. Părinții și cetățenii care au participat la această festivitate au răsplătit cu aplauze pe micii recitatori, soliști și dansatori. ION F. DIACONU coresp. CEL DE-AL 200-LEA NOU NĂSCUT Mariana Dica este numele celui de-al 200-lea nou-născut, în acest an, la Spitalul comunal din Plenița.